Gilbert Sparios Postat Mai 17, 2020 Autor Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) Acum 15 minute, razvan-l1 a spus: o sa intelegi si necesitatea limitarii curentuli de incarcare ,pentru a avea o durata de viata apropiata de cea specificata de producator . te-am inteles. te referi la toping si floating. am inteles. o sa folosesc totusi un solenoid ca in varianta 1 pentru a putea avea acces si la un pic de control pe tensiune. oricum ma gandeam din soft, dupa ce citesc curentul de incarcare, cand aceasta scade sub pragul X sa trec pe mod floar la 13.8V, dar asta e deja alta poveste.. dilema mea a aparut cand am vazut postat pe net schema2 cu care nu am fost de acord din principiul ca functioneaza prin a pune panoul in scurt ca sa incarci bobina si mai apoi sa livrezi curentul de pe bobina... ceea ce nu e deloc prietenos cu un panou solar. HotSpot-uri, eficenta scazuta.. Priveste ce spune tipul aici, initiatorul variantei 2.... Cam asa-i merge jucaria: Editat Mai 17, 2020 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) Cand limitezi corect curentul ,faci si cutoff corect , tensiunea la bornele bateriei nu va creste necontrolat . Personal raman la parerea ca o sursa in comutatie este inutila , la incarcare auni acumulator cu plumb ,de la o sursa/generator de curent continuu .Doar in cazul discutat aici . Vad ca unii se agata de semantica nu de context . Editat Mai 17, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) Acum 15 minute, vijelie02 a spus: acumulatoarele cu Pb se incarca in curent constant pot spune ca este gresita. Ai dreptate , se incarca cu limitare de curent , exprimare gresita din partea mea .Dar poti sa incarci un acumulator cu plumb cu 1/10 din curentul nominal si apoi sa faci cutoff .Se chiamaa controlul incarcarii .Este doar un exmplu . Rog si IT sa tina cont de acest lucru . Acum 27 minute, razvan-l1 a spus: Acum 19 minute, vijelie02 a spus: Oare? Nu cumva tensiunea e constanta? Cum nu intelegi afirmatia ta ?!! Care tensiune ?Este constanta ?!! Sa vad cum incarci tu un acumulator de 12V cu o sursa stabilizata de 11,2V .Tensiune presupusa constanta ( a sursei ) .Chiar cu 1000A disponibili . Editat Mai 17, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
vijelie02 Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 Acum 3 minute, razvan-l1 a spus: se incarca cu limitare de curent Asta este altceva, domnul meu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 Si totusi care este tensiunea constanta ? Caaa ai ramas dator . . .!!! Link spre comentariu
vijelie02 Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) Am spus eu ca vreau sa incarc un acc cu Pb cu 11,2V tensiune constanta? Eu am spus ca tensiunea aplicata pe acc sa fie constanta si nu curentul. N-am specificat valori. Editat Mai 17, 2020 de vijelie02 Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 17, 2020 Autor Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) probabil se refera ca la incarcare sa ti tensiunea constanta, cu un curent din belsug pentru ca altfel nu poti mentine tensiunea fixa. spre final acumulatorul, oricum nu va mai trage curent mai mult decat are nevoie deci...mna.. sau in alte cuvinte sa-i dai acumulatorului cat curent vrea el..nu stiu daca este prea indicat. chiar nu stiu, cand vorbim de acumulatoarele auto. sunt pareri care spun ca da-i cat vrea..sunt pareri care spun sa limitezi... dar ma gandesc la un lucru. pe o masina, locul destinat acestui acumulator, pe alternator, nu se supravegheaza cat curent intra in baterie(sau nu cunosc eu), doar se mentine tensiunea fixa de 14.xx pe iesire alternator, indiferent de consum. Si sunt alternatoare ...care baga mai mult decat stie bateria in toate visele ei. Mai ales cele care au climatronic, sau incalzire auxiliara electrica, scaune incalzite electric etc.. dar poate ca producatorul auto nu tine cont atata de baterie, important sa-i mearga lui acareturile.. Editat Mai 17, 2020 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 In cazul de fata : panou solar cu conditii fluctuante si acumulator cu Pb in curs de incarcare nu exista tensiune constanta . Exceptie situatia cu sursa in comutatie , care este cam daunatoare panoului si inutila daca exista o limitare riguroasa , controlata de uC . In nici un caz real la cumulatorii cu Pb nu exista tensiune constanta ci doar limitare de curent . Ca fapt divers : un alternator auto poate debita fara acumulator , doar cu ce consuma instalatia masinii , varfuri peste 60V . Acum regulatoarele electronice incorporate in alternator exact asta fac . Este totusi un acumulator cu plumb nu nava spatiala . Acum ceva pareri despre si contra unei surse in comutatie in acest caz . Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 17, 2020 Autor Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) mie mi se pare corect ce spui, si in mare parte vad la fel. dar atunci nu inteleg de ce in toate incarcatoarele solare fie DIY fie originale cu figuri fie simple au solenoizi pe partea de forta... pana si Julian Ilett, un pionier in diy-ul fotovoltaicelor, cu simplul lui proiect PWM5, tot are un solenoid acolo.. un exemplu la ideea ta ar fi aici Editat Mai 17, 2020 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) Acum 17 minute, Gilbert Sparios a spus: dar ma gandesc la un lucru. pe o masina, locul destinat acestui acumulator, pe alternator, nu se supravegheaza cat curent intra in baterie(sau nu cunosc eu), doar se mentine tensiunea fixa de 14.xx pe iesire alternator, indiferent de consum. Acest lucru se face prin modificarea curentului in bobina de excitatie a altenatorului , prin releul de incarcare . Tensiunea este masurata la bornele bateriei . Dupa mai multe incercari de pornire nereusite NU mai este 14,4V , ci mult mai mica .La fel si dupa consumul in perioada in care panoul nu produce . Regulatorul de incarcare mareste curentul prin excitatie si implicit curentul dat de alternator pana se ajunge la valoarea din discutie , dupa care curentul din excitatie scade si implicit cel de incarcare , comandat de releul de incarcare ,care are ca referinta tensiunea la bornele bateriei .Dar tensiunea pe baterie in decursul exploatarii nu va fi niciodata constanta si nici tenssiunea data de alternator . Mentinerea tensiunii de 14,4V este o consecinta a controlului curentului de incarcare . Principiul este acelasi la orice sistem cu acumulatori cu PB , doar ca in cazul din discutie se poate optimiza exploatarea acumulatorului prin alegerea parametrilor soft care sa controleze incarcarea . Editat Mai 17, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 17, 2020 Autor Partajează Postat Mai 17, 2020 o sa sistez orice intentie pana nu pot avea un panou sa fac ceva teste personale. altfel, o sa folosesc ideile altora (ma refer la cei care au postat scheme) si poate chiar nu sunt necesare anumite lucrui..dupa cum spui si tu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 Cateva informatii utile despre : https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=aEXBXu_aNIDS1fAPs-65sAY&q=pb++bateries+charging&oq=pb++bateries+charging&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQDDIICAAQCBANEB5Q6SNY6SNg04YBaABwAHgAgAGAAYgB_AGSAQMwLjKYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjvru2qibvpAhUAaRUIHTN3DmYQ4dUDCAs Foarte important este sa se respecte prescriptiile referitoare la curentul de incarcare si limitele tesiunii de utilizare /per element . Repet ; este doar parere personala la discutia cu si fara sursa in comutatie la incarcare .PWM da , dar din asta rezulta doar limitarea curentului de incarcare .Probabil ca vorba din batrani : tensiunea pulsatorie face bine bateriei a dus la implementarea acestui concept .Vedeti redresoarele vechi cu transformator , nu aveau filtrare ( o facea bateria , zic unii ) . Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) Ai spus ca te-ai inspirat de undeva dar vad ca ai pus o schema diferita de a lui. El are mos canal P dar ai ales canal N. CITAT: dilema mea a aparut cand am vazut postat pe net schema2 cu care nu am fost de acord din principiul ca functioneaza prin a pune panoul in scurt ca sa incarci bobina >>>>>>>>>>>>>>> Bobina pune in scurt doar in curent continuu, in alternativ prezinta o impedanta Xl=omega x L. Sau in impulsuri, curentul prin bobina creste liniar cu panta I = (U x t)/L. Ai zis ca ai citit postarile lui Smilex. Editat Mai 17, 2020 de Vizitator corectare greseli scriere Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 (editat) 1 oră în urmă, Gilbert Sparios a spus: ......................................... dilema mea a aparut cand am vazut postat pe net schema2 cu care nu am fost de acord din principiul ca functioneaza prin a pune panoul in scurt ca sa incarci bobina si mai apoi sa livrezi curentul de pe bobina... ceea ce nu e deloc prietenos cu un panou solar. HotSpot-uri, eficenta scazuta.. ........................................... Am o rugaminte: cum pune in scurt panoul schema2? Explica-mi si mie asta. Nu vreau sa fiu rautacios sau sa zici ca am ceva cu tine dar de unde pina unde ai ajuns la concluzia ca pune panoul in scurt? Si atentie ca schema nr2 este cu inversare de polaritate si nu stiu cum vei gestiona tu cu un microcontroler citirea tensiunii cel putin. Dece tot cauti scheme pe net, care de care mai timpita, si nu te inspiri de la marii producatori de integrate de exemplu? Sigur se gasesc integrate special concepute pt panouri solare. Cind vad arduino incepe sa mi se faca greata. Pt unii totul se rezuma la soft fara a avea nici o ideie despre cum functioneaza restul pieselor sau ce ar trebui sa face ele pe acolo. Uite aici scheme de inspiratie: https://www.ti.com/lit/ds/symlink/sm72442.pdf?&ts=1589725739074 http://www.ti.com/lit/ug/tiduej8a/tiduej8a.pdf?&ts=1589725630187 https://www.cypress.com/file/135666/download https://www.onsemi.com/pub/Collateral/DN06054.PDF etc. Astea le-am gasit in doar 2 minute pe net. Daca nu ai curajul sa te bagi la asa ceva sau te depasesc atunci nu trebuie decit sa folosesti un simplu comutator care sa deconecteze panoul cind bateria este full si gata. Poti pune linistit bateria direct pe panel pt incarcare daca decuplezi cind atinge 14.4V. Curentul va fi limitat de panou iar valoarea exacta a curentului nu te intereseaza pt ca, asa cum spuneai si tu, in masina incarcarea se face la tensiune constanta nu la curent constant asa cum cred unele persoane pe aici. Sint putine masinile, mai ales dintre astea noi, care intradevar monitorizeaza curentul de incarcare baterie. Marea lor majoritate monitorizeaza si regleaza doar tensiunea maxima de incarcare. Editat Mai 17, 2020 de sesebe Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2020 Partajează Postat Mai 17, 2020 Acum 8 minute, sesebe a spus: Dece tot cauti scheme pe net, care de care mai timpita, si nu te inspiri de la marii producatori de integrate de exemplu? Sigur se gasesc integrate special concepute pt panouri solare. Am vazut si eu ca se insista pe arduino . Arduino este doar o jucarie didactica , nu panaceu universal . Nu va da nimeni coduri sursa "dea gata " pentru aplicatii (chiar home made ) de utilizare safe " for a long time , without maintenance ". Sunt doar exemple despre cum functioneaza un sistem , pentru cine doreste sa invete , nu sunt solutii cu randamente si parametrii industriali pe care dai o caruta de bani . Cu o documentare temeinica se poate face un sistem bun , cu randament mult peste solutiile didactice .Necesita ceva investitie ( peste 80% - 85% o reprezinta panoul si acumulatorul ), dar mai mica comparativ cu inlocuirea acumulatorului sau a panoului deteriorate de regimuri inadecvate , la 7-8 luni sau mai devreme . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum