turcu_dan Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 (editat) Va salut. Astăzi am instalat pe mașină un modul DRL, acesta aprinde luminile de pe faza lunga la o intensitate de cca 40% după pornirea motorului. Descrierea modulului:Functionare: -La 5 secunde de la pornirea motorului modulul aprinde automat FAZA LUNGĂ si martorul din bord la luminozitate redusa . -Luminozitatea preprogramara la 40% este reglabila din buton in 9 trepte(10%-90%), la a 10 a apasare modulul iese din functie. - La pornirea fazei scurte sau lungi din maneta masinii, modulul se opreste instantaneu. - La oprirea motorului becurile se sting treptat in 10 secunde. -Nu se taie firele masinii,se clipseaza peste plusul fazei lungi si scurte la un singur far,iar celelalte doua fire se leaga direct la baterie . Functioneaza pe becurile HALOGEN de FAZA LUNGA, se poate monta si pe faza scurta prin inversarea firelor fazelor. Dimensiuni 6/3 cm. Functioneaza in comutatie ,becurile nefiind alimentate cu tensiune redusa ci tot cu 12V dar in impulsuri cu durata impuls aprins-stins reglabila de aceea modulul nu se va incalzi. Aprinderea fazei lungi la intensitate redusa face ca aceasta sa nu deranjeze si mareste durata de viata a becurilor prin functionarea la temperatura redusa. Nu functioneaza cu XENON. Toate bune și frumoase..... Am instalat modulul, alimentarea am luat-o de pe bornele acumulatorului. Am zis sa pun și o siguranță, așa că am pus una pe fir, cea cu roșu in poza. După cca 10 min de funcționare soclul de plastic s-a topit. Am măsurat consumul, 4.8A, siguranta era de 5 A. Am înlocuit siguranța pe fir cu una de tip auto, și am pus o siguranță de 7.5A. Siguranța auto se vede in poze, este cea neagra. După 5 min de funcționare s-a încălzit și soclul acesteia. De test am cositorit firele direct pe piciorușele siguranței și am constatat că siguranța se încălzește, iar aceasta la rândul ei încălzește soclul. Am pus înapoi soclul de siguranță auto(cel negru din poze) și l-am echipat cu o siguranță de 15A. După 5 min se simte puțin cald soclul. Ce mă sfătuiți să fac? Parca mi-e cam teama că se încălzește puțin soclul. Siguranță sta ferm în acesta, intra foarte greu.... Așa cum am zis, consumul in funcționare este de 4.8A, nu cred că e normal sa pun 15A... Editat Mai 15, 2020 de turcu_dan Link spre comentariu
d2134 Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 Acum 46 minute, turcu_dan a spus: Aprinderea fazei lungi la intensitate redusa face ca aceasta sa nu deranjeze si mareste durata de viata a becurilor prin functionarea la temperatura redusa. Esti tu sigur de acest fapt? Eu stiam ca, pentru a functiona ciclul cu halogen, bulbul de sticla trebuie sa se incalzeasca la o temperatura mare si de aia e facut mic si dintr-un material special. Uite ce zice Wiki: "However, the overall bulb envelope temperature must be significantly higher than in conventional incandescent lamps for this reaction to succeed: it is only at temperatures of above 250 °C (482 °F) on the inside of the glass envelope that the halogen vapor can combine with the tungsten and return it to the filament rather than the tungsten becoming deposited on the glass" La un bec conventional e valabila afirmatia ta dar unui bec cu halogen nu cred ca ii face bine functionarea la putere redusa. Link spre comentariu
d2134 Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 Acum 8 minute, fernet ilie a spus: Nu are nici o treaba ca becul e cu halogen sau nu,e o lampa incandescenta si punct. Spui prosti! Link spre comentariu
turcu_dan Postat Mai 15, 2020 Autor Partajează Postat Mai 15, 2020 Și eu așa știu, că un bec daca funcționează la o tensiune mai mică decât cea nominală va rezista mai mult. Problema este alta, de ce se încălzește siguranța, și ce valoare ar trebui sa aibă aceasta daca curentul absorbit de circuit este de 4.8A. In momentul acesta am pusă una de 15A care abia se incalzeste, însă eu cred că este prea mare. Mulțumesc anticipat. Link spre comentariu
validae Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 De ce mai pui o siguranţă pe un circuit deja protejat de siguranţă din tabloul maşinii ? În principiu, un bec subalimentat va dura mai mult, dar halogenele au un ciclu de regenerare care depinde de o temperatură critică, iar acel ciclu de regenerare nu se va mai produce.Rezultatul va fi un bec care nu se va arde rapid, dar pe care îl vei schimba din cauza depunerii de metal pe interiorul globului, lucru ce va scădea drastic luminozitatea lui.Iar halogenele tocmai printr-o luminozitate sporită se diferenţiază faţă de incandescentul clasic, iar asta se obţine la halogen tocmai prin supraîncălzirea filamentului.Sunt chestii care se cam bat cap în cap la funcţionarea cu ,,găselniţa,, numită ,,DRL,,.....dar trebuie să se vândă şi invenţiile astea, nu ? Unii producători au realizat o automatizare care aprinde automat faza scurtă, mi se pare mai normal aşa decât folosirea improprie a fazei lungi.Oricum e ilegală această modificare, deşi e destul de apreciată de cei care mai uită să aprindă luminile... Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 (editat) Becul cu halogen are filament de tungsten.... functioneaza la temperaturi inalte si acest lucru determina o evaporare a materialului filamentului... dar, mediul gazos din interiorul bulbului de sticla permite regenerarea materialului filamentului... adica materialul evaporat se intoarce inapoi pe filament si claritatea bulbului de sticla speciala ( cuart) se pastreaza.... functionarea la temperaturi mai mici (respectiv tensiuni mai mici) nu mai permite acest proces de regenerare si filamentul se distruge rapid... cautati pe wikipedia "becul cu halogen".... PS. Vad ca si colegul validae a punctat acest aspect! Editat Mai 15, 2020 de flomar60 Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 Cred ca mai bine se umbla in softul masinii.O multime au optiuni din astea de pornire automata lumina,la cumparare.Da pot fi si activate de specialisti. Link spre comentariu
d2134 Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 Acum 25 minute, turcu_dan a spus: Și eu așa știu, că un bec daca funcționează la o tensiune mai mică decât cea nominală va rezista mai mult. Un bec normal, da! Unul care se bazeaza pe ciclu regenerativ, nu! Incearca sa intelegi rolul halogenilor intr-un astfel de bec si cum functioneaza regenerarea filamentului. http://zeiss-campus.magnet.fsu.edu/tutorials/halogencycle/indexflash.html Link spre comentariu
turcu_dan Postat Mai 15, 2020 Autor Partajează Postat Mai 15, 2020 Cam asa arata conexiunile facute: 1. Am pus siguranta pentru ca dupa cum se vede modulul e alimentat direct de pe bornele acumulatorului, de la iesirea lui pana la bec nu exista sigurante. Sigurantele masinii erau inainte si acolo nu am acces, e un modul care controleaza masina capsat cu tot cu sigurante 2. Variantele de Honda Civic pentru SUA si Canada au exact la fel luminile de zi din fabrica - adica pe faza lunga la o luminozitate mai mica. Acolo era deja legea in vigoare inaintea modelelor facute pentru Europa. Deci acolo asa au fost gandite din fabrica. 3. Chiar daca becurile de pe faza lunga se vor arde mai repede, nu ma intereseaza pentru ca: - accesul sa le schimb e mai facil fata de cele pe faza scurta unde trebuie desfacuta protectia aripii la noroi .... - important e ca becurile pe faza scurta sa tina cat mai mult, circul mult noaptea, am becuri de la Osram laser care costa cu tot cu transport aproape 160ron. Deci sunt mai multe motive pentru care pot sacrifica becurile de pe faza lunga : costuri si acces facil la inlocuire. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Mai 16, 2020 Autor Partajează Postat Mai 16, 2020 Care valoare pentru siguranta ar fi ok pentru circuit ? Daca consumul este de 4.8A, ar merge o siguranță de 10A? Văd că proiectantul mașinii a pus 10A pentru fiecare faza lunga, stânga/dreapta. Link spre comentariu
validae Postat Mai 16, 2020 Partajează Postat Mai 16, 2020 (editat) Siguranţa se dimensionează după curentul maxim suportat de conductori, fără încălzire periculoasă.Numai tu ştii ce cablu ai acolo, te uiţi în tabele normative şi alegi o siguranţă potrivită.Sau compari secţiunile şi siguranţele folosite de producător în instalaţia maşinii şi te inspiri de acolo.Încălzirea siguranţei e cauzată de rezistenţa de contact dintre ploturi şi borne şi cea proprie a siguranţei.De obicei sunt foarte mici, dar atunci când foloseşti siguranţe ieftine din aluminiu, rezistenţa de contact se înrăutăţeşte drastic... Editat Mai 16, 2020 de validae Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 16, 2020 Partajează Postat Mai 16, 2020 (editat) Legat de curentul măsurat, avind în vedere ca sint pulsuri (PWM) măsurarea cu un multimetru care nu-i trueRMS da valori eronate. Fa un test:aprinde faza lunga și las-o aprinsa citeva minute. Cum se încălzesc siguranțele aferente becurilor din tabloul de siguranțe? Cind ai curent mare raportat la valoarea siguranței este normal ca siguranță sa se încălzească pt ca functionarea ei se bazează pe topirea termica. Ps:nici eu nu sint de acord cu astfel de modificări. Mai bine ai seta din SW-ul mașinii sa se aprindă. Editat Mai 16, 2020 de sesebe Link spre comentariu
turcu_dan Postat Mai 16, 2020 Autor Partajează Postat Mai 16, 2020 Conductorii folosiți de mine sunt de 1.5mm2. Cei ai masinii par a fi de 1mm2. Siguranțele dimensionate de fabricant sunt după cum urmează: 10A - faza scurta stânga 10A - faza scurta dreapta 10A - faza lunga stânga 10A - faza lunga dreapta. Multimetrul din câte știu este true RMS. @sesebe-am făcut testul. După 6 min de funcționare a fazei scurte și sigurantele aferente acesteia sunt caldute - ai dreptate. Mașina este din 2008, nu am meniu de activare/dezactivare opțiuni. Totuși eu cred că acest tip de funcționare - PWM afectează altfel instalatiile, de ce ce spun asta? - nu se pune problema de rezistenta la contacte, sau contacte slabe. Așa cum am spus mai sus am făcut un test in care am cositorit conductorii direct pe picioarele siguranței și tot se incalzea; - in funcționare becurile fac un zgomot, un bâzâit, se aude daca e liniste- cred că e din cauza frecventei PVM - daca m-am exprimat bine. Link spre comentariu
validae Postat Mai 16, 2020 Partajează Postat Mai 16, 2020 (editat) Zgomotul auzit e cauzat de inducţia magnetică în filamente, ele se comportă şi ca nişte bobine şi vibrează în ritmul impulsurilor PWM. Ideal era să pui aceeaşi siguranţă (10A) ca şi fabricantul, dar cred că şi cea de 15A e mai bună decât nimic acolo, dat fiind că totuşi e vorba de un acumulator capabil de curenţi foarte mari de scurtcircuit (sute de A). Editat Mai 16, 2020 de validae Link spre comentariu
turcu_dan Postat Mai 16, 2020 Autor Partajează Postat Mai 16, 2020 Am inteles. Deci ar fi ok sa rămână siguranță de 15A? Ideal ar fi fost cea de 10A dar parca stau mai liniștit daca soclul acesteia este rece. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum