Nostalgic Postat Mai 15, 2020 Autor Partajează Postat Mai 15, 2020 Motoare în doi timpi. O tură= un impuls.Nu mai trebuie nici-o etalonare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 15, 2020 Partajează Postat Mai 15, 2020 4T , 1impuls la 2 ture . Cand se citeste din primarul inductiei pot sa apra diferente dupa topologia aprinderii . Link spre comentariu
Nostalgic Postat Mai 16, 2020 Autor Partajează Postat Mai 16, 2020 Caz aproape rezolvat , frecvențmetrul meu deja pentru plaja 1hz-30 mghz aveam construit un formator de impulsuri dreptunghiulare ,a fost nevoie decît să atașez o sondă .pe care am improvizat-o (pentru teste) dintr-o bară de ferită cu o bobină de unde medii . Distanța de a sesiza impulsurile de înaltă de la aprindere 10 cm .Frecvențmetrul îmi afișa mărirea sau reducerea turației motorului .Dar ceva era ambigu, nu știu ce formă are impulsurile debitate de aprinderea motorului.În cîteva zile voi vizualiza cu un osciloscop forma și mai multe detalii. Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 16, 2020 Partajează Postat Mai 16, 2020 Vezi ca nu procedezi bine. Cum ești sigur ca nu captezi impulsuri parazite de la alți cilindri? Senzorul trebuie sa aibă o sensibilitate mica pt a nu capta impulsuri parazite și, ma repet, metoda de captura inductiva nu este foarte bună pt ca acolo curenții sint relativ mici și s-ar preta mult mai bine un cuplaj capacitiv pt ca ai tensiuni mari. Link spre comentariu
Nostalgic Postat Mai 17, 2020 Autor Partajează Postat Mai 17, 2020 Scuze ! că nu am clarificat de la bun început intențiile mele. Vreau să măsor turația la drujbe . Un singur cilindru, doi timpi.Nu există alte semnale parazite. Sistemul de aprindere are doi poli. Pe volantă sînt doi magneți.Primul magnet trece de primul pol ajungînd la polul al doilea intră și al doilea magnet .Ce -mi afișa frecvențmetrul în funcție de accelerație dacă divizam cu 2 aș fi avut numărătoarea corectă. De aceea vreau să văd forma impulsurilor . Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 16, 2020 Partajează Postat Iunie 16, 2020 Nostalgic.Am vazut abia acuma postul.Solutia cu bara ferita e buna,dar voluminoasa.Pe acelasi principiu testati o inductanta pe miez ferita cilindric,gen haltera,fi 10 mm.Incepeti de pe la 100 uH pina la mH.Bobina se poate baga intr-un tubulet,pix,de plastic. Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 16, 2020 Partajează Postat Iunie 16, 2020 (editat) Dacă e tip mosor (miezul) capătul lățit limitează (destul de mult) cimpul incident captat. Ai putea sa folosești un miez cilindric recuperat dintr-o sursa de calculator (bobinele cu puține spire groase) de pe iesire pe care să-l rebobinezi. În final s-ar putea sa prindă bine să-l ecranezi și sa lași neecranat doar capătul dinspre magnetul rotativ. Editat Iunie 16, 2020 de sesebe Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 16, 2020 Partajează Postat Iunie 16, 2020 Sesebe.Am vazut la rusi un captator in genul acesta si culegea semnal de la circuite in rasina epoxi,gen controler smps,microcontrolere...Eu vorbeam de un experiment care s-ar putea face.Asta daca are colegu chef... Link spre comentariu
Mircea Postat Iunie 16, 2020 Partajează Postat Iunie 16, 2020 Daca tot sunt magneti pe volanta atunci un senzor Hall face treaba. E mic, e incapsulat, doar ii pui un trigger schmidt la iesire ca sa ai pulsuri curate si faci calculele necesare. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 16, 2020 Partajează Postat Iunie 16, 2020 Corect.Si senzor Hall e f bun. Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 16, 2020 Partajează Postat Iunie 16, 2020 (editat) Am experimentat eu acum multi ani : senzor HALL vs Bobina si comparator dupa (formator dreptunghiular). A cistigat bobina super detasat si apoi asta am si utilizat-o in aplicatia finala. Undeva la tara a trebuit sa instalez o masina de spalat automata si nu exista apa curenta. Exista doar un rezervor de vreo 250l-500l pozitionat cu 50cm peste nivelul masinii de spalat iar presiunea era insuficienta. Solutia a fost sa utilizez o pompa de evacuare (tot de masina de spalat) care pompa apa la intrarea in masina. Ca sa nu se arda pompa ea trebuia sa functioneze doar atunci cind masina cerea apa. Pt ca era in garantie nu am putut sa leg pompa in paralel cu electrovalva de admisie apa si atunci a trebuit sa detectez actionarea ei si sa comand pompa cu un triac. Editat Iunie 16, 2020 de sesebe Link spre comentariu
Nostalgic Postat Iunie 16, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2020 Am zis mai la debutarea topicului că nu vreau să cuplez senzorul în interiorul drujbei ....... Deocamdată culeg cireșele. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 16, 2020 Partajează Postat Iunie 16, 2020 Eu "culeg" legumele pentru supa de salata,o delicatesa ardeleneasca.Prima pe anul asta! Fara senzor montat inauntru ramane,daca aveti suflu si chef de miniaturizare,experimentarea unei bobine.Mi-am adus aminte ca unii faceau niste masuratori,ad-hoc,cu fir infasurat pe fisa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum