Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

posibila problema motor trifazic


tolomacu

Postări Recomandate

Masurati curentul in gol pe una dintre faze.

Daca e mai mare de 2.6-2.7A e posibil sa aiba spire in scurt.

La ce temperatura ajunge motorul? Ati masurat / in ce punct?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • tolomacu

    13

  • iop95

    6

  • flomar60

    3

  • valivoi

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 7 ore, iop95 a spus:

Masurati curentul in gol pe una dintre faze.

Daca e mai mare de 2.6-2.7A e posibil sa aiba spire in scurt.

La ce temperatura ajunge motorul? Ati masurat / in ce punct?

carcasa exterioara, zona aripioarelor de racire. azi imprumut un cleste ampermetru.

Link spre comentariu
Acum 19 minute, Faker a spus:

Se invarte usor motorul? Nu are cumva sistem de franare la oprire? Poate e ceva dereglat pe acolo.

da, se invarte foarte  usor.

Link spre comentariu

Salut,ca si interval de timp cat a trecut dintre functionarea in regim monofazat cu condensator si legat trifazat?E posibil ca la un interval marit intre cele 2 probe si in caz de atmosfera umeda sa oxideze legaturile in interiorul bobinajului.Nu ar strica o demontare si inspectare vizuala a legaturilor in interiorul bobinajului,culoarea lacului bobinelor,aspectul coliviei rotorului,starea rulmentilor si jocul de asamblare rulment-capac.O culoare diferita a lacului bobinelor poate indica daca supraincalzirea se face in bobinele tuturor fazelor sau doar in una-multiple bobine.Masurarea cu clestele ampermetric este indicat sa fie facuta departe de perturbatii magnetice,nu in apropierea motorului sau a unui transformator,firul pe care se masoara curentul sa fie pozitionat central in interiorul potcoavei clestelui ampermetric.

Editat de valivoi
Link spre comentariu

am masurant curentul pe fiecare bobina. pe una am un curent cu 20-25% mai mare, mers in gol, fara sarcina. se pare ca acolo e problema. 

multumesc mult tuturor pentru ajutor. voi comanda un alt motor.

Link spre comentariu

Deci motorul conectat in triunghi si alimentat de la retea trifazata 3x400V.

Unde ati masurat curentul? Pe firele de alimentare sau pe fiecare infasurare? Diferenta e semnificativa... 1.73 ori.

Si cu ce ati masurat?

Link spre comentariu
Acum 20 minute, iop95 a spus:

Deci motorul conectat in triunghi si alimentat de la retea trifazata 3x400V.

Unde ati masurat curentul? Pe firele de alimentare sau pe fiecare infasurare? Diferenta e semnificativa... 1.73 ori.

Si cu ce ati masurat?

conectat in stea, pe firele de alimentare de langa bornele motorului. un clampmetru fluke. am comandat alt motor, urmand sa il rebobinez pe acesta, ca sa il am de rezerva.

Link spre comentariu

Da... e mai mare decat curentul nominal.

Ar trebui verificate si barele din rotor... inainte de a declara defect statorul.

Banuiesc ca rulementii sunt ok, se invarte usor la mana, fara rezistenta.

Link spre comentariu

Nu stiu cat de ecranat este un clampmetru fluke,dar cu clampmetru adeleq masurand langa motor curentul arata cateodata si de doua ori curentul real,din aceasta cauza am insistat masurarea sa nu se faca langa motor.

E posibil sa fie bobinajul din colivia rotorului intrerupt,poate sa fie forfecat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări