Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

posibila problema motor trifazic


tolomacu

Postări Recomandate

salutare tuturor!

am urmatoarea problema: o scula combinata (abricht, circular, grosime), echipata cu un motor de 2.2kw, 380.

inutial, cand am cumparat-o, nu am putut s-o probez. am legat motorul pentru 220v, insa nu am fost multumit de putere. recent, am facut un bransament la 380, am modificat legaturile la motor, insa, dupa 10 minute de functionare ajunge la 70-80 grade. motorul are putere, intra in ture imediat. 

ar putea fi o problema de conectare? legaturile le-am facut in stea.

multumiri anticipate.

15889516882336564240129821461064.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • tolomacu

    13

  • iop95

    6

  • flomar60

    3

  • valivoi

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

in sarcina usoara, maxim 30%. acum, am refacut legaturile in triunghi si se incalzeste mult mai repede (dupa 2 minute, miroase a izolatie incinsa).

asa sunt legaturile facute acum, fara nul.

15889560396128537401069202653872.jpg

Link spre comentariu

pe monofazic, cu un condensator de 40mf, functioneaza ore intregi fara sa se incalzeasca, insa nu are suficienta putere pentru circular.

15889563579366241171188703262164.jpg

Link spre comentariu

8c7-ZIT-3-1-561x562.jpg

 

 

Scoate puntile si verifica cu un ohmetru bobinele, ca sa nu ai scurt intre nimic si nimic altceva inclusiv carcasa . Si lasa-l legat in stea pt 380.

Link spre comentariu

multumesc mult pentru promptitudine!

am scos puntile si am 5ohmi intre urmatoarele puncte:

- w1- dreapta jos

-v1- stanga jos

-u1 - central jos.

in rest, nu masor nicio rezistivitate (adica nu e in scurt), nici macar cu impamantarea.

are sens sa pun nulul la punti?

multumesc!

15889569388898859022764729008291.jpg

Editat de tolomacu
Link spre comentariu
Vizitator

Pune foto cu caseta de sus sa vedem culorile la fire .

Dupa desenul din capac cu legaturile stea / triunghi bobinele au capetele pe diagonala .Conform cu desenului lui bolek.

Incearca sa identifici corect bobinele .

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

avem asa:

l1: stanga sus, dreapta jos

l2: central sus, stanga jos

l3: dreapta sus, central jos

rezistenta pe fiecare e ~5-10 ohm. 

nu am scurt pe nicio alta combinatie de fire.

 

1588958902603526872299133953115.jpg

15889590484186652662057700769839.jpg

Link spre comentariu

Asa cum ati facut legaturile in postul de mai sus motorul trebuie a functioneze corect!

Pe tablita se specifica ca motorul are clasa de izolatie F....asta inseamna ca motorul poate functiona cu temperatura la suprafata statorului (aripile de racire) de 95-100 grade....

Ar putea fi o problema faptul ca trifazatul de 380 asa cum era odata este acum de de la 400V in sus....eu am masurat in mod curent si 420V intre 2 faze....

....verificati daca ventilatorul motorului este original si nu e ceva adaptat sau lipsa palete de la turbina....spor!

Link spre comentariu
Acum 6 minute, flomar60 a spus:

Asa cum ati facut legaturile in postul de mai sus motorul trebuie a functioneze corect!

Pe tablita se specifica ca motorul are clasa de izolatie F....asta inseamna ca motorul poate functiona cu temperatura la suprafata statorului (aripile de racire) de 95-100 grade....

Ar putea fi o problema faptul ca trifazatul de 380 asa cum era odata este acum de de la 400V in sus....eu am masurat in mod curent si 420V intre 2 faze....

....verificati daca ventilatorul motorului este original si nu e ceva adaptat sau lipsa palete de la turbina....spor!

tensiunea e de ~220-235v pe fiecare faza. ventilatorul e cel original, palele sunt intacte.

eu l-am oprit pentru ca simteam miros de izolatie incinsa. clar, e ceva in neregula cu el, din moment ce pe monofazic+condensator poate merge ore intregi fara sa ajunga la mai mult de 50-55 grade. 

are sens sa pun nulul la punti?

multumesc!

Editat de tolomacu
Link spre comentariu

Exista posibilitatea sa masurati curentul cerut de motor pe fiecare faza? ....e o informatie esentiala care ar putea oferi raspunsul la problema dvs....dar, retineti, masuratoarea sa fie facuta cu un cleste ampermetric nu cu un multimetru conectat pe amperi....legarea neutrului la steaua motorului nu va ajuta cu nimic d.p.d.v. al problemei dvs....

Link spre comentariu
Acum 16 minute, flomar60 a spus:

Exista posibilitatea sa masurati curentul cerut de motor pe fiecare faza? ....e o informatie esentiala care ar putea oferi raspunsul la problema dvs....dar, retineti, masuratoarea sa fie facuta cu un cleste ampermetric nu cu un multimetru conectat pe amperi....legarea neutrului la steaua motorului nu va ajuta cu nimic d.p.d.v. al problemei dvs....

din pacate, nu am un cleste ampermetric. multimetrul pe care-l am zice ca rezista pana la 10a. e ceva ordinar, nimic special la el, insa nu am idee cat de mare e curentul la pornire.

Link spre comentariu

Motorul este proiectat pentru functionare in stea la 380V trifazat.

N-ar fi rau sa masurati curentul in sarcina maxima... pentru vedea daca nu este cumva in suprasarcina.

Oricum acest motor este proiectat pentru serviciul S6 40%, deci  4 minute functionare in sarcina nominala trebuie sa mearga apoi 6 minute in gol.

Operarea la 400V la sarcina nominala duce la o crestere a curentului cu aprox. 10%, respectiv caldura disipata cu aprox. 20%.

Link spre comentariu
Acum 22 minute, iop95 a spus:

Motorul este proiectat pentru functionare in stea la 380V trifazat.

N-ar fi rau sa masurati curentul in sarcina maxima... pentru vedea daca nu este cumva in suprasarcina.

Oricum acest motor este proiectat pentru serviciul S6 40%, deci  4 minute functionare in sarcina nominala trebuie sa mearga apoi 6 minute in gol.

Operarea la 400V la sarcina nominala duce la o crestere a curentului cu aprox. 10%, respectiv caldura disipata cu aprox. 20%.

motorul se incalzeste la fel de repede si cand merge in gol. am incercat asta demontandu-i cureaua de pe fulie.

nu pot sa imi dau seama unde gresesc. din masuratori, nu pare ars. n-as cumpara alt motor de pomana...

am masurat tensiunile pe fiecare faza. extremele sunt 217, respectiv 240v. stiu ca un dezechilibru mic intre faze duce la cresterea semnificativa a curentului. poate fi asta cauza supraincalzirii?

Editat de tolomacu
Link spre comentariu

1)tensiune mai mare de 380v in retea...2)dezechilibru intre faze... 3)  regim de functionare S6 (asa cum a specificat colegul iop95)... toate astea adunate pot duce la incalzirea puternica a motorului... eu cred ca motorul e in regula!.... solutiii de rezolvare exista dar sunt mai scumpe decat motorul!.... exista, însă, o solutie ieftina si eficienta dar... dizgratioasa!.... un ventilator suplimentar solitar cu axul motorului sau plasat langa.... 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări