Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Diferențe cutie de viteze - de avansuri


Andrein

Postări Recomandate

Bună seara,

 

Mă poate ajuta cineva spunându-mi diferențele dintre cutia de viteze și cutia de avansuri și filete? De asemenea, dacă aveți de împărtășit bibliografie despre CAF care m-ar putea ajuta la lucrarea de licență v-aș fi foarte recunoscator. Nu găsesc pe nicaieri informații privind CAF, iar în perioada asta din păcate și bibliotecile sunt închise.

 

Mulțumesc!

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • AFCtin

    1

  • modoran

    1

  • Andrein

    1

  • Sabau Lucian

    1

Top autori în acest subiect

Acum 8 ore, Andrein a spus:

...........Nu găsesc pe nicaieri informații privind CAF,..........

 

 

Bun dimineata stimate coleg de forum,

 

La ce va referiti? CAF?

 

Eu sunt ucenic strungar, dar cat timp am lucrati in productie am vazut multe strunguri de diferite marimi lucrand.

 

Un strung de talie medie clasic are un subansamblu numt cutie de viteze. Cutia de viteze transmite miscarea de rotatie a motorului la arborele principal si cupleaza arborele principal cu caruciorul masinii prin intermediul surubului conducator sau al barei de avans cand este necesar.  Cutia de viteze are urmatoarele functii:

  1. regleaza in trepte turatia arborelui principal al masinii (turatia cu care e rotit universalul) si sensul de rotatie al arborelui principal.
  2. prin surubul conducator realizeaza  avansul longitudinal al caruciurului sincron cu rotatia arborelui principal al masinii la operatia de filetare
  3. prin bara de avans realizeaza  avansul longitudinal al caruciurului sincron cu rotatia arborelui principal al masinii   operatiile de degrosare si finisare

 

Functia de la punctul 1 este permanenta si se realizeaza inpreuna cu una ditre functiile de la punctele 2 si 3, adica rotire ax principal cu miscare de filetare sau rotire ax principal cu miscare de avans. Miscarea de avans se face prin intermediul barei de avans si miscarea de filetare se face prin intermediul surubului conducator. S-a ales separarea celor doua miscati pentru a se pastra cat mai mult timp precizia surubului conducator si deci a se pastra precizia operatiei de filetare.

 

Pentru avansul de filetare cutia de viteze, in cazul cand nu are trepte de viteze pentru anumite filete, este suplinita de subansamblul rotilor de schimb care face acelas lucru la operatia de filetare ca si cutia de viteze.

 

Sper ca si colegii de forum strungari profesionisti sa va ajute cu informatii.

Cu stima,

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări