Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor hidrofor


Vizitator

Postări Recomandate

Salut, va spun de la inceput ca nici macar nu am vazut un hidrofor si nici motoarele nu m-au pasionat. Informatiile le-am primit acum telefonic.

Nu a folosit instalatia toata iarna. Acum a alimentat  motorul, a incercat sa porneasca scotand un mic zgomot. L-a oprit, a doua oara a "bazait" mai putin si s- a oprit. L-a lasat un timp dar la repornire nu a mai dat niciun semn de viata. Are un condensator de 16uF. Mai are un hidrofor cu cond de 12,5uF si intreaba daca este o problema daca il pune in locul celui de 16 (i-a fost recomandat de instalatorul ce a montat totul).

A doua intrebare ar fi daca ar fi bine sa caute tot firma Arcotronix (cum scrie pe cond) sau ce ati recomanda mai de calitate. Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Spitfire

    1

  • validae

    1

  • valangjed

    1

  • flomar60

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Arcotronix e o firma de condensatori de cea mai inalta calitate posibila, mai buni nu aveti cum gasi.Se poate pune 12,5uF in loc de 16uF, defazajul va fi suficient, 1-2% mai putin la viteza campului invartitor auxiliar nu dauneaza prea mult. Putin probabil sa fie defect condensatorul, insa. Mai degraba motorul avea condens(H2O) pe infasurari, si la cuplarea tensiunii, infasurarea s-a ars.

Link spre comentariu

Motoarele de hidrofor sunt bine izolate, fiind prevăzute să lucreze în condiţii de umiditate crescută, dar nu e exclusă defectarea motorului.Eu aş zice să verifice şi contactele presostatului, e posibil să fie oxidate/arse.Permutarea condensatorilor ar permite să excludă varianta condensatorului de pornire defect, se mai întâmplă şi asta uneori.E posibilă şi blocarea mecanică a pompei, mai ales dacă hidroforul a stat mult timp fără apă în pompă, rugina poate bloca turbina.Se poate verifica asta dând jos capacul ce acoperă ventilatorul din spatele motorului şi încercând să rotiţi manual motorul, nu ar trebui să întâmpine rezistenţă la rotire.

Link spre comentariu

Cu un ohmetru se pot masura infasurarile motorului....cea principala si cea de start....de obicei infasurarea de start are intre 1,5 si pana la de 3 ori mai mult valoarea ohmica a infasurarii principale....la valoarea condensatorului de start , puterea motorului este probabil de 1kw....din masuratorile facute de mine pe multe motoare cu bobina auxiliara-in timp!-la puterea de 1kw auxiliara ar trebui sa aiba intre 2 si 3 ori valoarea ohmica a principalei....ar putea fi o informatie care exclude arderea motorului iar defectiunea sa fie de natura mecanica...spor!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări