Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

pornire ceasuri bord pe sursa de curent


florin mulies

Postări Recomandate

buna ziua colegi!

cum spune si titlul, vreau sa pornesc ceasurile de bord pe sursa pt a le verfica dupa ce le schimb ledurile si displayul maxidot..

nu detin masina, ci doar ceasurile, iar pt a nu face doua drumuri de la tara la oras vreau sa le testez inainte ca sa nu ma trezesc ca nu am facut ceva ok..

 

am mai vazut ca se pot porni cu ajjtorul unei surse de curent doar ca nu imi dau seama pe care pini sa pun curent si nici cati volti..

 

am doar pinoutul de la mufele ceasurilor. au trei mufe. verde albastru si gri

 

ma poate ajutia cineva pt a le porni? 

93856357_561171441479327_8639227759857500160_n.jpg

 

93485931_223814662049716_4044504409822986240_n.jpg

green.jpg

Editat de florin mulies
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    3

  • Cosmin2990

    3

  • cristi_bv

    2

  • florin mulies

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Foarte probabil era nevoie şi de modelul maşinii, plus schema ei electrică.Dacă bordul ar consta doar în nişte leduri şi indicatoare analogice, era suficient să iei o sursă de 9-12V plus o rezistenţă de 1k şi să pui minusul la masa comună iar cu plusul te plimbai peste toate bornele indicatoarelor, dar sigur acolo sunt şi ceva circuite integrate şi asta complică lucrurile...

Editat de validae
Link spre comentariu

Masă (teminal 31), +permanent(teminal 30) și +după contact (terminal15), în paranteze semnalele nu pinii. Funcție de mașină e posibil să ai nevoie și de semnal de trezire pe CAN

Link spre comentariu

pinii 7 9 si 24 asociati cu denumirea TERMINAL 31 sunt la MASA (minus)

pinul 1 asociat cu denumirea TERMINAL 15 este la PLUS cu 12v

 

asa am gasit dupa o cautare mai aprofundata..

 

deci domnul t0rquemada are dreptate cu ce a spus si ii multmesc pt ajutor!!

voi incerca dupa schema gasita de mine, iar apoi voi pune la plus 12v si pinul 23 asociat cu denumirea TERMINAL 30 daca nu va merge prima varianta

 

domule validaemasina in cauza este un audi a3 8l, din 2001.

 

93373498_561171418145996_3957413670039846912_n.jpg

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Buna seara,intai de toate mentionez ca nu am nici o legatura cu electronica,iar acesta este primul meu post pe Elforum.

Problema mea are legatura tot cu ceasurile de bord,dar de la un Golf 4,respectiv in incercarea de a schimba Buzzerul de avertizare sonora,am dezlipit un fel de condensator de pe placa sau ce este el.Rugamintea este,daca vreti bineinteles sa imi spune-ti ce anume este chestia respectiva,ce valoare sau putere are si daca se poate cumpara separat.Am atasat si un link.

Multumesc.

 

 

 

 

 

https://photos.app.goo.gl/M2yQoFUBs9qBRTfa7

Link spre comentariu

S-a aprobat, dar ce ai dezlipit acolo e un cristal quarţ, sau rezonator.Tare mă tem că ai afectat cu totul altceva, trebuia să întrebi înainte de a umbla acolo.

E posibil să nu-ţi mai funcţioneze deloc o parte din bord, cum ar fi ceasul sau vitezometrul.Dacă cuarţul mai e intact şi nu l-ai deteriorat, pune-l la loc.

Editat de validae
Link spre comentariu

L-am lipit la loc insa cand pornesc masina,pe Vag Com apare eroarea 18058 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18058/P1650/005712 ,turometrul nu functioneaza,bordul nu se apride si raman aprinsi martorii de Airbag,Motor si EPC.La a doua pornire se opreste motorul dupa 2 secunde.Cred ca acest Quart este deja dus.

Se poate cumpara separat si ai idee ce valoare are, pentru am scris codul de pe el insa nu apare nici un rezultat.

...sau daca exista ceva inlocuitor?

Link spre comentariu

Acel cuarţ sigur se găseşte undeva, valoarea lui se poate afla cel mai probabil din cataloagele firmei producătoare.Data viitoare nu mai umbla aiurea prin plăci fără să ştii ce faci, sper să îţi fie învăţătură de minte.

Link spre comentariu

Nu mai cumpara piese si nu mai incerca sa repari tu singur ce ai stricat, sigur nu vei reusi (nu ai nici cunostinte si nici scule). Mai bine cumpara un alt instrument cluster (bord), mergi apoi la un meserias sa citeasca kilometrii din cel vechi, sa-i puna in cel nou si sa imperecheze noul instrument cluster cu imobilizatorul si ecu motor.

Nu mai fa experimente pentru ca pe banii si masina ta o faci iar nestiind cu ce se mananca chestiile astea vei face pagube mari din necunostinta.

Link spre comentariu

@Cosmin2990 Eu zic sa mergi la cineva care se ocupa cu reparatii electronice auto. Cine e suficient de vechi in bransa are sigur o gramada de placi modelul ala pentru piese. Mai zic sa platesti tot acolo si montajul ca nu inteleg ce ai putut sa faci acolo. Am placi pe care le-am aruncat pur si simplu prin cutii fara nici o mila si nu arata in halul ala. Ceasul ala se probeaza pe banc usor deci stii pe loc daca ti s-a rezolvat sau nu problema.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări