Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mașină de spălat wisl85 defect electric.


Paraschiv Gheorghe

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Paraschiv Gheorghe

    7

  • validae

    3

  • dan-a2

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

În manualul maşinii nu e un tabel cu erori ? Motorul l-ai alimentat ,,pe direct,, cu mufa dinspre placă scoasă ? Vezi că are şapte borne, dintre care cea cu fir galben/verde e împăntarea, celelalte două de după împământare sunt la tahogenerator, iar restul de patru sunt ale motorului.La cele patru ale motorului scurtcircuitezi pe cele două mijlocii şi alimentezi la reţea (cu un cordon extern)pe cele de margine.Motorul trebuie să pornească imediat cu turaţie maximă, faci testul doar o secundă-două, ca să vezi dacă merge bine sau are ceva blocaje sau anomalii.Ar mai fi de verificat rezistenţa de încălzire, să nu fie arsă sau cu izolaţia compromisă.Ca să pot monitoriza mai bine ce face maşina la avarii, am pus în paralel cu fiecare releu câte un led înseriat cu rezistenţă de 1k.Astfel poţi vedea după aprinderea ledurilor ce comenzi dă placa şi ce anume nu e în regulă.De exemplu, când se aprinde ledul martor de la releul pentru sensul spre stînga (sau dreapta) al motorului, te aştepţi ca el să se audă mergând.Dacă n-o face, fie ai mufă cu pinii oxidaţi, releu cu contacte oxidate, sau motor cu perii uzate sub minim....

Editat de validae
Link spre comentariu
Acum 2 minute, validae a spus:

În manualul maşinii nu e un tabel cu erori ? Motorul l-ai alimentat ,,pe direct,, cu mufa dinspre placă scoasă ? Vezi că are şapte borne, dintre care cea cu fir galben/verde e împăntarea, celelalte două de după împământare sunt la tahogenerator, iar restul de patru sunt ale motorului.La cele patru ale motorului scurtcircuitezi pe cele două mijlocii şi alimentezi la reţea (cu un cordon extern)pe cele de margine.Motorul trebuie să pornească imediat cu turaţie maximă, faci testul doar o secundă-două, ca să vezi dacă merge bine sau are ceva blocaje sau anomalii.Ar mai fi de verificat rezistenţa de încălzire, să nu fie arsă sau cu izolaţia compromisă.

Mulțumesc pentru sfaturi 

 

Mulțumesc pentru sfaturi. Manualul masinii nu il mai am. 

Link spre comentariu

Da, uneşti maro cu vernil şi alimentezi pe negru şi albastru.Dacă vrei să fii sigur, poţi înseria un bec de 100W sau un termoplonjor cu motorul, ca în caz de ceva scurt să nu iasă scântei...

Link spre comentariu

Verificat motor, verificat rezistența, verificat relee pe placă. Tot asa se manifesta. De unde ar putea fi? Nu vreau să mă dau bătut! Un sfat vă rog. 

Link spre comentariu

Trebuie depistat ce nu face din lista de operaţii.Ordinea ar fi : Blocare uşă, Alimentare apă la nivel, test motor/înmuiere rufe (rotire scurtă stânga-dreapta), încălzire apă la temperatura presetată, pornire spălare, etc.....

Din ce spui, maşina blochează uşa fiindcă altfel n-ar lua apă.Apă ia, dar nu ştim dacă vede corect nivelul. Motorul iese din calcul dacă se rotea la testul ,,pe direct,,.Rezistenţa la fel.

Ar rămâne de testat presostatul şi senzorul de temperatură, plus electrovalvele cum a scris colegul mai sus.Presostatul poate fi mecanic (contact acţionat de membrană elastică) sau digital (senzor Hall acţionat de magnet prin membrană).Bănuiesc că e din cel mecanic, nu e maşină ,,high end,,.Deci îl poţi testa suflând aer prin furtunel şi verificând dacă se închid contactele normal deschise.Termistorul îl măsori decuplându-i mufa, valoarea lui (în kiloOhmi) e dată la temperatura ambiantă de 20-25*C şi o poţi afla citind alte topicuri despre acelaşi tip de maşină.Eu nu ştiu să-ţi spun asta, dar o găseşti în 10-20 minute sigur.Electrovalvele se verifică alimentându-le separat cu 230V prin cablu extern, cu mufele scoase din instalaţia maşinii.Dacă-s bune, la alimentare, apa va curge cu debit normal în cuvă şi compartimentul de detergent.Dacă nu o face, ori e bobina arsă, ori sunt blocate/înfundate.Aş începe verificarea cu presostatul şi electrovalvele totuşi. Dacă nici ălea nu sunt defecte, verifică atent toate mufele, placa cu butoanele de setări (să nu ai oxidări, scurtcircuite sau butoane cu rezistenţă de izolaţie scăzută) şi ultimul lucru la care aş apela ar fi o corupere a memoriei, care trebuie citită cu un CH341 şi rescrisă pe o memorie nouă cu un dump salvat de la o maşină identică.Se găsesc şi alea...dar nu ştiu dacă eşti dispus să mergi atât de departe.Un depanator dedicat ar veni cu placa în geantă şi ar testa prin substituţie în juma de oră, costul înlocuirii ar fi pe la 200-250 Lei.Hotărârea îţi aparţine...

Editat de validae
Link spre comentariu

Mulțumesc frumos pentru ajutorul acordat! Problema rezolvată. Delaliile mici fac diferența. Mare adevăr!.. Sita de la furtunul de alimentare parțial infundata. Mii de mulțumiri încă o dată. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări