langa Postat Aprilie 11, 2020 Partajează Postat Aprilie 11, 2020 Am masina din titlu. Initial pornea doar la iarna la rece. Dupa ce se incalzea nu mai pornea, nu mai afisa nici dispalayul din bord. Nu mai comunica nici pe OBD cu opcom. Am desfacut ecu EDC16C9. Am inghetat cu spray racire flashul AM29BL802. Asa a pornit. Ma pricep in electronica, dar nu auto. Trebuie schimbat+rescris acel flash, sau doar rescris? Cu ce interfata ma sfatuiti? vreau sa achizitionez dar nu stiu exact ce. -cu BDM100 ma pot conecta direct la memoria ecu -cu MPPS v16 sau v18 , prin OBD pot face bootloader din laptop si apoi rescrie acel flash? Ce parere aveti? Am probat alt ecu, bineanteles trebuia facut immo off, dar nici cu acela nu ma puteam conecta prin obd cu opcom. Pana sa se strice, comunicau, puteam citi si sterge erori..... PARERI ? Link spre comentariu
nicolaus Postat Aprilie 11, 2020 Partajează Postat Aprilie 11, 2020 IPC-ul(ceasurile) mai functioneaza? Comunicarea Opcom-masina se poate face si fara immo off. Vectra C are probleme cu conectorii:cel de ABS, unul aproape sub baterie etc. Ce an este si ce motor are masina ? Pt mai multa precizie... Link spre comentariu
langa Postat Aprilie 12, 2020 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2020 2006 1.9tdi motor z19DT.... Inca de la inceput ,la actionarea butoanelor audio de pe volan, claxona.. Clapeta de aer dadea eroare ,am curatat de ulei placa electronica ,relipit cupla, uneori mergea uneori nu.Oricum aia doar inchide aerul la oprire..Tensiune avea la clapeta..Dar poate merge foarte bine si cu clapeta defecta.. Pe calculatorul de sub baterie (ECM nu?) , am dat cu spray contact pe cuple, mai demult.Nu am vazut cuple oxidate. Apoi uneori turometrul afisa eronat..apoi opream,reporneam si isi revenea. ....Apoi iarna nu mai pornea cu motorul cald. Dupa ce s-a incalzit nu a mai pornit.Practic nu mai actioneaza demarorul. La testare OBD nu se mai conecta. Cam asa au inceput simptomele.... Ce am mai citit, modulul CIM de pe volan e responsabil cu claxonul si comenzile....si IMMO e tot acolo ? cred...ar putea fi si acolo o cauza. Multi au problema cu CIM. Cu lipsa de comunicare OBD, vad ca are sigurante pe linia CAN, trebuie sa verific ...rezistenta intre firele can..120 ohmi/60 ohmi ar fi normal. inca nu am masurat. Atat am observat, daca racesc memoria flash AM29BL802 in ecu, masina porneste, dar tot nu comunica pe can...Am vrut sa vad ce componenta e sensibila la frig, deoarece din iarna nu a mai pornit.... Deci o gramada de simptome si defecte.. Link spre comentariu
nicolaus Postat Aprilie 12, 2020 Partajează Postat Aprilie 12, 2020 Nu comunica total pe CAN, sau doar cu anumite calculatoare? Esti sigur pe buna functionare a testerului tau? Am avut probleme asemanatoare pe Astra H, motor Z17DTH. Calculator de motor (ECM) defect. Link spre comentariu
pensionarul Postat Decembrie 25, 2023 Partajează Postat Decembrie 25, 2023 Sărbători cu sănătate,bucurii și împliniri! Cum se schimbă ECU?cu unul de la dezmembrări? Am o Vectra C/2002 pe benzină și nu mai vrea să pornească. Schimbat debitmetru, bujiile, filtrul de aer, de combustibil, bobina de aprindere, curățat clapeta și egr.Degeaba.Testul cu opcom P0170 amestec bogat .Nu am depistat pe unde ar trage aer fals… Nu pot desface sonda labda 1…. Multumesc! Link spre comentariu
draku Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Daca zice amestec bogat, nu as suspecta aer fals, ca asta ar inseamna amestec sarac. Inainte de a schimba ECU, verifica sa nu fie o problema cu alimentarea acestuia. In special verifica conexiunile la masa (la sasiu), unde de regula se corodeaza si se intrerup (sau devin intermitente) Link spre comentariu
riderinblack Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Sonda Lambda nu are treaba cu nepornirea motorului. Inainte de a schimba ceva verifica la ECM atat alimentarea cat si masa (se verifica in mufa acestuia cu lampa cu bec nu cu multimetrul), apoi verifica daca ai scanteie la bujii si comanda la injectoare. Daca totul e in regula si nu porneste da-i putin spray de frane (1-2 pufuri scurte) in carcasa filtrului de aer (asta ca sa elimini o posibila problema de alimentare cu carburant). Daca nici asa nu da semne de pornire ai probleme mecanice (compresie, distributie). ECM-ul poti sa-l schimbi cu unul din dezmembrari (cu riscul de rigoare de a cumpara unul gata defect...) dar trebuie programat (imperecheat cu masina), e nevoie de un op-com pentru asta plus ca nu e ceva usor de facut. Dupa ce pornesti motorul treci la rezolvarea erorii primite. Link spre comentariu
pensionarul Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Mulțumesc mult pentru cele două răspunsuri prompte și documentate.Urmeaza să pun în aplicare cele recomandate.Mentionez ca am pus Opcomul și ceea ce îmi “spunea” consider ca exista o legătură cu ECU. Cum verific daca am scânteie?! Bujii schimbate, bobina schimbata, nu am umblat la injectoare.Pompa introduce benzina.Nu stiu presiunea… Daca ar fii returul înfundat poate fii o cauză a ne pornirii.Aseara am ținut mai mult demarorul și parcă pentru 2secunde pornise. O fii și contactul cu probleme?! Multumesc! Link spre comentariu
dan-a2 Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Posibil defectul este in calculator ,parca la modelul asta se dezlipesc firele de legatura intre cablaj si mufa.. Link spre comentariu
pensionarul Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Voi verifica.Multumesc! Link spre comentariu
riderinblack Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Ca sa verifici scanteia scoti bujia si verifici in aer (pui filetul bujiei la masa si conectorul de inalta tensiune cuplat la bujie apoi dai la automat, daca vezi scanteia este ok - oricum asta e mecanica de clasa 1 sa verifici scanteia la o bujie). Nu are treaba returul infundat. La benzinare e nevoie de o presiune de injectie mica (cativa bari), se verifica cu manometrul de obicei. ECM-ul poate fi defect chiar daca el comunica cu interfata de diagnoza, colegul dan-a2 are dreptate in legatura cu calculatoarele de la opel-uri, sunt cam pacatoase... Contactul nu are treaba cu defectul tau. Link spre comentariu
pensionarul Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Am înțeles.Multumesc pentru lămuriri. De verificat scânteia ca la Dacie evident ca stiu.Vectra C are după cum știți o bobină care are cuplaj în interior, pentru fiecare bujie. Dacă vreun injector ar avea vreo problemă…ar trebui să pornească în 3 pistoane? Ar fii bine dacă ECU ar avea rugină, contact imperfect. Cu prima ocazie voi verifica. Numai bine! Link spre comentariu
BRANCA Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Da.Dacă o bujie nu lucrează la benzinare merge în 3 pistoane. Link spre comentariu
pensionarul Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 Acum 22 minute, BRANCA a spus: Da.Dacă o bujie nu lucrează la benzinare merge în 3 pistoane. Multumesc!Inseamna ca la mine daca nu vrea să pornească sunt cel puțin 2 defectă sau nu “scânteiază “ Link spre comentariu
riderinblack Postat Decembrie 26, 2023 Partajează Postat Decembrie 26, 2023 1 oră în urmă, pensionarul a spus: De verificat scânteia ca la Dacie evident ca stiu.Vectra C are după cum știți o bobină care are cuplaj în interior, pentru fiecare bujie. Scoti bobinele de inductie (daca nu ma insel sunt 4 bobine in aceeasi carcasa), pui 4 bujii in locasul lor, le unesti filetele cu sarma apoi faci legatura la masa masinii. Dai la automat si te uiti la fiecare daca lucra, daca bujiile sunt scoase de pe motor acesta se va invarti foarte usor. Daca ai scanteie treci la urmatorul pas: verificarea alimentarii motorului cu carburant. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum