Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Variator turatii - indrumare


utzy

Postări Recomandate

Va salut.

Am un motor de masina spalat Whirlpool, 350w, acum il folosesc in alte scopuri conectat la 220v ca in prima poza,

- Borna 1 alimentare

- Borna 2 punte cu Borna 3

- Borna 4 alimentare

- Borna 5 libera

- Borna 6 libera.

Am cumparat un variator de turatii chinezesc si problema e ca nu stiu cum sa leg motorul sa-l pot controla din acesta, 

am pus pozele mai jos pentru exemplificare.

Va rog sa ma ajutati poate reusesc sa-l folosesc.

Multumesc anticipat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_5558.JPG

IMG_5587.JPG

IMG_5589.JPG

IMG_5591.JPG

IMG_5590.JPG

Editat de utzy
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pista

    6

  • BRANCA

    4

  • validae

    3

  • utzy

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 4 săptămâni mai târziu...

N-ati mai spus nimic...Merge,nu merge...

Rusul din linkul pus de mine a schimbat si radiatorul triacului forta cu unul mai mare.Zicea ca originalul se incalzeste.

Intamplator am dat de schema reg turatii UX-52 ,cel mai raspandit pe aliexpress.Poate va serveste dvs si,posibil,si altora.

 

http://ixbt.photo/?id=photo:1227061

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Buna ziua  ,   am  un motor de la masina de spalat Wirpool si am recuperat si placa de comanda fara comutatorul rotativ  , ( atasez poze cu ele ) , masina de spalat era functionala rulmentul tamburului sa spart si a distrus lagarul si axul   , as dori  sa refolosesc  motorul daca este posibil  la turatia de spalare , adica turatia mica , folosind placa lui  de comanda si unde ar fi necesar sa fac modificari pe placa ca acest lucru sa sa fie posibil . Motorul este cu perii si  are un conector cu 6 fire , 2 de la tahometru ( cred ca am nimerit denumirea ) 2 de la perii si celelalte 2 de la bobinajul statorului . Motorul are cablul cu conector care se ataseaza placii din poza cu componentele de pe top in partea din stinga sus in drept cu triacul .

20200528_062431.jpg

20200528_063756.jpg

20200528_063820.jpg

20200528_064457.jpg

Link spre comentariu

Nu poţi refolosi motorul cu placa maşinii, fiindcă acea placă nu comandă motorul timp nedefinit la o turaţie dată, ci are programe ce implică turaţii mici şi mari cu schimbarea sensului şi timpi diferiţi de acţiune.Dacă te interesează o turaţie constantă versus cuplu rezistent la ax, vezi că e un coleg ce face şi vinde la Bazar module electronice cu turaţii reglabile, făcute special pentru acest tip de motoare.Dacă nu te interesează stabilitatea turaţiei, ci numai reglajul ei, poţi folosi un regulator simplu, recuperat de la un aspirator.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Buna ziua ,  am confectionat un regulator de turatie dupa o schema preluata de un site  si am folosit-o la un motor de masina de spalat de generatie veche tip Albalux ,de 600W dar tensiunea masurata in sarcina nu a coborit sub valoarea de 160V , ce ar trebui sa modific sau sa inlocuiesc in schema ca sa obtin o scadere al tensiunii la o valoare de 70-80 V ?

 

vtamot1.png

Link spre comentariu

R2 la 270k-330k și potențiometru de 500k dar ma îndoiesc ca poți cobori asa de jos cu tensiunea. 

Apropo, cu ce multimetru și măsurat tensiunea? Trebuie multimetru TRUERMS ca să poți măsura corect tensiunea pt ca nu mai este sinusoidala și multimetrele uzuale măsoară eronat. 

Link spre comentariu

Buna , am folosit un multimetru  digital pentru masurare  DT-9205 , multumesc pentru raspuns . Este posibil cu o alt montaj sa cobor tensiunea la valoarea de 70-80 V ?

 

Link spre comentariu

 

Nu valorează nimic măsurătoarea cu multimetrul asta pe o schema ca asta. 

Dece tot insiști cu tensiunea aia? Un regulator cu triac nu reduce prea mult tensiunea ci doar puterea totala transferata sarcinii. 

Vrei sa reduci tensiunea atunci folosești transformator. 

Link spre comentariu

Pista.Validae ti-a facut o recomandare cu colegul care face regulatoare.Montajul foloseste si tahometrul motorului.Cu montajul care il ai pierzi la greu puterea la turatii mici!Nu ti-l recomand!

 Cred ca acesta e colegu.

Link spre comentariu

Buna , multumesc pentru indrumare , dar vreau sa fac eu montajul . Nu am nevoie de putere pentru ce doresc sa fac , este vorba de un slefuitor cu piatra si apa , deci daca am turatie mare arunca apa de pe piatra in toate directiile , oricum voi folosi si un reductor dar nu are un raport asa mare iar pe axul pietrei trebuie sa fie maxim 60 de rotatii/min, cu reductorul disponibil pot reduce de la 1400 cit are motorul undeva la 400 rpm , restul pina la 60 din alimentare .

 

Oricum multumesc inca odata pentru indrumare , o zi buna va doresc .

Link spre comentariu

 Pista.Turatia de 60 rot/min e f mica pentru slefuire.Chiar si 1400 ture e mica la o piatra 250 mm.

 La turatia de 60 se va uza extrem de repede piatra.In mod normal trebuie sa ai aparatoare si atunci nu e problema cu apa.Sincer n-am vazut polizor decat cu piatra gresie,actionat manual,care sa mearga la turatie asa mica!!

Link spre comentariu

La motorul universal  (sau cc cu excitatie serie) creste mult turatia in gol (din cauza scaderii campului), motiv pentru care de regula nu se lasa fara sarcina... iar reglajul de turatie din tensiune este destul de dificil, mai ales cu triac.

Turatia depinde f mult de sarcina. Daca doriti turatie relativ constanta ar trebui alimentat excitatia separat dintr-o sursa care sa asigure curentul nominal, iar rotorul dintr-o sursa variabila, ambele de cc, valori mult mai mici fata de 230Vac.

Reglajul de turatie este mult mai usor, cuplul  fiind aprox. constat.

Se poate folosi si sursa variabila pe excitatie pentru  cresterea turatiei (cu reducerea cuplului) peste valoarea "nominala".

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări