Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare acumulator camera prin usb


Postări Recomandate

SAlut,

 

Am un SJcam chinezesc, action cam care il folsoesc si pe post de dashcam. Alimentarea o fac din sursa de 5V pe mufa usb.

PRoblema e ca in timp imi umfla acumulatorii.

Tind sa cred ca ii supra incarca, ar putea fi temperatura, dar si acumulatorul de rezerva tot in masina a stat si nu e umflat.

 

Aveti idee cum incarca aceste camere acumulatorii?

Le da din usb 5V si comuta pe prag de tensiune cand e destul de incarcata??

 

Urmatorul pas e sa pun o dioda serie cu alimentarea sa mai scada tensiunea.

 

Voi ce parere aveti?

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Orice sistem cu acumulatori Li-Ion sau Lipo au un circuit specializat care monitorizeaza tensiunea si temperatura de incarcare.

 

E chestie de securitate si intrerupe incarcarea (intr-un fel sau altul) odata ciclul de incarcare terminat.

 

Poti desface sa vezi ce ai acolo.

Editat de Thunderer
Link spre comentariu

N-am cum, ca imi stric camera asa.

Bateria aia e capsulata, are 3 pini, deci e clar ca ceva modul are in ea.

MA gandeam daca voi stiti ce se intampla daca in mod voit dau tensiune mai mica.

Daca se prinde prostu sau nu.

 

Chiar nu ma intereseaza daca bateria nu se incarca, bateria mi-o trebe doar ca sa imi stocheze setarile, plus ca daca iau curentul brusc, cand scot contactul, daca nu isi da safe-shutdown camera, imi corupe fisierul in curs de scriere, deci e degeaba.

Condensator de backup nu pot pune pt ca nu ajunge. Camera sta 20s fara alimentare pana cand se inchide.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Update,  am pus inclusiv doua diode inseriate, camera merge nestingherita. In final am lasat una.

Diferenta e ca incarcarea se face mult mai lent asa. ASa ca merge sa o descarc periodic, in felul asta evit sa tin bateria incarcata full in masina incinsa la soare.

Evident solutia e o carpeala, dar nu am acces inauntru sa inlocuiesc referinta.

 

S-ar putea desface camera, dar fiind un action cam ma tem ca nu o pot pune la loc cum trebuie si in final o stric.

Partial problema e rezolvata, alte ideai nu stiu ce sa mai incerc.

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Folosirea diodelor inseriate cu alimentatorul va distruge iremediabil acumulatorul. Iti recomand sa cumperi de pe la magazinele de electronica sau din China un modul de incarcare a bateriilor cu litiu pentru un element. Costa cativa lei. Exista si modula specializate pentru incarcare de la USB a bateriilor cu litiu de pana la 30 de volti dar sunt ceva mai scumpe. Eu folosesc un incarcator si nu numai cu numele XY-UDT, este o bijuterie dar cam scump. Probabil incarcatorul camerei are probleme, fa-ti incarcator separat.

Link spre comentariu

prea complicat. Eventual imi fac o sursa separata de 5V cu decuplare intarziata de peste 5 minute ca sa nu imi corupa ultimul fisier scris.

Nu prea inteleg de ce s-ar distruge bateria. Camera are incarcator propriu si treaba si-o face, important e sa nu incarce la 100%.

Link spre comentariu

Acea camera sta in mare parte in bataia soarelui si se incalzeste prea mult. Din moment ce camera/acumulatorul este incalzit....si se mai si incarca apare fenomenul de umflare si degradare accelerata.

Eu am o camera de bord dedicata si la asta incepe se i se umfle acumulatorul, nu asa de pregmant dar incepe...si teoretic este gandita pentru stat in parbriz.

Camerele de tip "action hero" sunt gandite sa iti ofere autonomie cat de mare doar pe acumulator si posibil sa forteze tensiunea pe acumulator spre maxim in faza de incarcare. Daca o tii permanent pe incarcat si tensiunea pe acumulator sta mult prea mult la maxim ceea ce duce la degradare rapida.

Link spre comentariu

Poti incerca cu un mic modul intre alimentator si camera sau bricheta si alimentator cu decuplare intarziata. Eu tot asa mi-am facut un modul intre bricheta si alimentator pentru camera de bord insa eu aveam problema cu bricheta alimentata non-stop indiferent daca e contactul pus sau nu sau daca e motorul pornit sau nu (masinile noi vad ca tendinta sa aiba bricheta always-on) si camera pur si simplu mergea non-stop daca nu il opream/porneam din buton, asa ca am facut un mic modul cu PIC care detecteaza cand porneste motorul prin cresterea tensiunii pe baterie si porneste camera (de fapt il alimenteaza iar acesta la pornire intra automat in modul de inregistrare) iar cand simpte ca a scazut tensiunea pe baterie sub pragul de 13.2V mai asteapta 15min si daca tensiunea tot ramane sub prag atunci taie alimentarea camerei care salveaza ultimul fisier si se inchide in 5secunde. Camera e camera de bord dedicata si din acest motiv se pot seta timpii de inchidere din moment ce se intrerupe alimentarea (se pot seta timpi de la 0s pana la 30s). Eu il am de doi ani si pana acuma nu am observat probleme cu acumulatorul, poate ar fi util sa iei in considerare si o camera dedicata ca nu sunt chiar asa scumpe.

Link spre comentariu

Nu stiu de ce dati sfaturi inafara subiectului, dar merci oricum.

 

Ideea e cum sa nu incarc bateria la maxim.

Fara nu se poate ca imi corupe fisierul aflat in scriere cand iau contactul.

E plina masina de contacte care pierd tensiunea cand scoti cheia, nu e mare lucru sa alimentezi de acolo, orice masina ai avea. Treaba e deja implementata.

 

Momentan pare ca merge, cu o dioda inseriata incarcarea e mult mai lenta. Ii mai trag eu niste descarcari si e ok. Masina sta in general in garaj, dar vrei nu vrei, tot mai sta la soare.

Am ingrasat deja un acumulator in 2 ani, asta sper sa tina mai mult.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Nu stiu de ce dati sfaturi inafara subiectului, dar merci oricum.

 

Momentan pare ca merge, cu o dioda inseriata incarcarea e mult mai lenta. Ii mai trag eu niste descarcari si e ok. Masina sta in general in garaj, dar vrei nu vrei, tot mai sta la soare.

Am ingrasat deja un acumulator in 2 ani, asta sper sa tina mai mult.

Subiectul este bateria cu Litiu care trebuie incarcata la tensiunea de 3.7V, daca scazi tensiunea cu 0.7 V  bateria cu litiu nu se incarca la tensiunea necesara si se distruge. Pentru o incarcare optima o baterie cu Litiu sa incarca pana la 4.2 v. Daca nu faci acest ciclu distrugi rapid bateria. Exista si scheme cu tranzistori de incarcat bateri, poti incerca daca te pricepi. Un montaj normal de incarcare face in primul rand o descarcare controlata a bateriei pana la o tensiune prestabilita de fabricant si apoi o incarcare pana la 4.2v. Atunci bateria este gata de refolosire. Eu mi-am facut un stand de descarcaare si apoi de reancarcare a bateriilor in mod separat. Pentru descarcare si incarcare folosesc montaje cumparate de la noi din tara.

Link spre comentariu

Teoria zice altceva.

In primul rand incarcare o face camera, o face si la 5V pe usb si la 4.4V pe usb si la 3.8V pe usb. Camera merge si pare sa inarce.

Cred ca are modul separat. Nu da direct din usb.

 

Din ce am citit pe net, Li ion nu are memorie si nu ii pasa la cat e incarcat doar sa nu il descarci sub limita.

https://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries

Cam asta sper sa fac, sa il tin sub 50% ca masina mai sta si in soare.

Link spre comentariu
Acum 12 ore, Sharky a spus:

Teoria zice altceva.

In primul rand incarcare o face camera, o face si la 5V pe usb si la 4.4V pe usb si la 3.8V pe usb. Camera merge si pare sa inarce.

Cred ca are modul separat. Nu da direct din usb.

Din ce am citit pe net, Li ion nu are memorie si nu ii pasa la cat e incarcat doar sa nu il descarci sub limita.

https://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries

Cam asta sper sa fac, sa il tin sub 50% ca masina mai sta si in soare.

Ai citit gresit chiar in articolul respectiv, uite ce scrie chiar acolo:

Overcharging Lithium-ion

Lithium-ion operates safely within the designated operating voltages; however, the battery becomes unstable if inadvertently charged to a higher than specified voltage. Prolonged charging above 4.30V on a Li-ion designed for 4.20V/cell will plate metallic lithium on the anode. The cathode material becomes an oxidizing agent, loses stability and produces carbon dioxide (CO2). The cell pressure rises and if the charge is allowed to continue, the current interrupt device (CID) responsible for cell safety disconnects at 1,000–1,380kPa (145–200psi). Should the pressure rise further, the safety membrane on some Li-ion bursts open at about 3,450kPa (500psi) and the cell might eventually vent with flame. (See BU-304b: Making Lithium-ion Safe.)

Mai cioteste odata.

Link spre comentariu

Bun,hai sa o luam inca o data. Desi e pacat ca trebuie sa repet de n ori contextul ca sa fie inteles.

 

Camera se alimenteaza prin usb la 5v. De acolo nu am idee cum se incarca bateria, cred ca problema e rezolvata intern prin circuit dedicat.

Altfel bateria era puscata demult. Am camera de 3 ani.

Am pus si 3 diode inseriate pe linia de 5v de usb pare ca tot incarca asa la prima vedere, camera merge. Nu am idee cum ca nu am acces.

 

Momentan merg cu o dioda iar timpul de incarcare a scazut cu mult. Deci solutia functioneaza partial.

Periodic mai descarc camera lasand o pe baterie.

 

Sper ca s a inteles.

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări