Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentare SN320 cu VFD


Ioan Cavaleru

Postări Recomandate

Exista invertoare cu boost si cu alte facilitati,dar daca v-ati fi uitat in fisa tehnica a respectivului invertor,ati fi gasit la pagina 5 urmatoarele:

● Input and output characteristics Input voltage range: 380 / 220V ± 15% Input frequency range: 47 ~ 63Hz Output voltage range: 0 ~ rated input voltage Output frequency range: 0 ~ 650Hz

Nu pot atasa fisa tehnica,fiindca are aproape 6M.

Si inca ceva.Sunt convins ca principalul criteriu de achizitie a respectivului invertor a fost pretul.Acuma.............fara intentia de a fi rau,da'.........noi vrem Mercedes la pret de Logan.Nu prea iecsista asa ceva.

Cum stie invertorul asta de 4kw sa consume 16A alimentat monofazic............pt. mine este o mare enigma.

 

Alex

http://www.cnweiken.cn/upload/files/20190902/6370301160695103671807847.pdf

Asta este fisa tehnica a invertorului.Spor la studiu.

 

Alex

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 40
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ioan Cavaleru

    11

  • grifonul_alb

    7

  • iop95

    6

  • bcristian

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ok deci m-am cam lamurit acum mai ramane sa fac niste teste, am sa revin dupa aceea poate ajuta pe cineva in situatii asemanatoare. 

Stiu "nu se face din rahat bici!" dar daca ar merge temporar ar fi ok, pana mai cumpar un VFD mai mic (sau poate reusesc un bransament trifazic).

Link spre comentariu

Ieri seara am pornit cu VFD-ul motorul strungului, am masurat tensiunea pe fiecare faza si am gasit:

- 1 -- 383V

- 2 -- 378V

- 3 -- 387V

Tensiunile variau un pic , in zona 370-390V.

20200327_193206.thumb.jpg.0e32f79c8aad0776ca3f8f3e4a8ef147.jpg

Link spre comentariu
Acum 9 ore, grifonul_alb a spus:

Ieri seara am pornit cu VFD-ul motorul strungului, am masurat tensiunea pe fiecare faza si am gasit:

- 1 -- 383V

- 2 -- 378V

- 3 -- 387V

Tensiunile variau un pic , in zona 370-390V.

20200327_193206.thumb.jpg.0e32f79c8aad0776ca3f8f3e4a8ef147.jpg

Felicitări! Se pornește ușor?  Diferențe de 10v între faze e acceptabil, nu cred ca e problemă, ai legat direct? Ar fi fain sa faci un videoclip.

Link spre comentariu

Ai doua variante:

1. apesi FWD si apoi maresti turatia motorului pana la cat ai nevoie si cand vrei sa-l opresti - intai reduci turatia si apoi STOP.

2. - cea folosita de mine. Setez intai turatia si apoi FWD (inainte) . Se poate schimba sensul direct din panoul VDFului apasand RWD si motorul se opreste apoi porneste in sens invers.

Operatia de oprire (indiferent de sensul de rotatie a motorului) dureaza cateva secunde. Deoarece nu am rezistenta de franare montata si nu am umblat inca in setarile VDFului ca sa-i schimb timpii de pornire pana la turatia stabilita , respectiv franare.

 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

oare asa ceva ar functiona? 

 

avantajul ar fi ca utilajele ar putea fi folosite cu toate comenzile si functiile originale, inclusiv schema electrica nemodificata

ar fi necesar doar un dispozitiv, fara setari complicate, utilajele putand fi alimentate pe rand, dupa necesitati

Link spre comentariu

Revin rezultatele testelor mele... pentru masina de frezat (la strung nu am incercat inca) nu functioneaza prin intercalarea VFD-ului intre priza de 230V si stecherul utilajului. Cu nivelul meu de pricepere (aprope nul) am masurat dupa pornirea VFD-ului in cutia electrica a masinii si am constatat ca transformatorul (marcat 400V-24V) nu scoate nimic. In plus se aude un tiuit deranjant din aceasta zona care nu mi-a placut, deci nu am insistat.

Am vazut ca vfd-ul scoate si 24v, l-as putea utiliza ca sursa in locul transformatorului ca sa mai fac niste teste?

 

Initial am facut teste pe un motoras de 0.37Kw, conectat in stea, a pornit fara probleme, avea un sunet ascutit care a fost rezolvat din programarea VFD-ului (parametrul carrier frequency modificat de la 8 cat era default la 13, are 15Hz max), schimba turatia fara probleme, am micsorat timpul de pornire/oprire la 1s, am conectat si motorul frezei direct la bornele motorului in varianta cu 4 poli, merge fara probleme.

 

In plus am incercat sa masor ce voltaj scoate dar nu reusesc intre doua faze (aparatul meu de masura arata -1 in succesiune rapida cu numere din intervalul 180-230), pot insa masura fara probleme intre o faza de iesire si impamantare ~170-180V

 

Cel mai mai bine cred ca voi scoate integral electrica cu alimentare de 380V (este practic o cutie atasata) si sa fac (poate gasesc gata facuta) o alta cutie cu butoane care sa controleze VFD-ul. Aveti idee butoanele necesare si un potentiometru pentru varierea turatiei ar fi scumpe?

 

Si o intrebare: Exista VFD-uri care scot 230V monofazic? Astfel sa pot varia turatia unui motor de 1.5kw monofazat?

 

 

Link spre comentariu
Acum 5 ore, Ioan Cavaleru a spus:

Revin rezultatele testelor mele... pentru masina de frezat (la strung nu am incercat inca) nu functioneaza prin intercalarea VFD-ului intre priza de 230V si stecherul utilajului. Cu nivelul meu de pricepere (aprope nul) am masurat dupa pornirea VFD-ului in cutia electrica a masinii si am constatat ca transformatorul (marcat 400V-24V) nu scoate nimic. In plus se aude un tiuit deranjant din aceasta zona care nu mi-a placut, deci nu am insistat.

Am vazut ca vfd-ul scoate si 24v, l-as putea utiliza ca sursa in locul transformatorului ca sa mai fac niste teste?

 

Initial am facut teste pe un motoras de 0.37Kw, conectat in stea, a pornit fara probleme, avea un sunet ascutit care a fost rezolvat din programarea VFD-ului (parametrul carrier frequency modificat de la 8 cat era default la 13, are 15Hz max), schimba turatia fara probleme, am micsorat timpul de pornire/oprire la 1s, am conectat si motorul frezei direct la bornele motorului in varianta cu 4 poli, merge fara probleme.

 

In plus am incercat sa masor ce voltaj scoate dar nu reusesc intre doua faze (aparatul meu de masura arata -1 in succesiune rapida cu numere din intervalul 180-230), pot insa masura fara probleme intre o faza de iesire si impamantare ~170-180V

 

Cel mai mai bine cred ca voi scoate integral electrica cu alimentare de 380V (este practic o cutie atasata) si sa fac (poate gasesc gata facuta) o alta cutie cu butoane care sa controleze VFD-ul. Aveti idee butoanele necesare si un potentiometru pentru varierea turatiei ar fi scumpe?

 

Si o intrebare: Exista VFD-uri care scot 230V monofazic? Astfel sa pot varia turatia unui motor de 1.5kw monofazat?

 

 

https://m.alibaba.com/product/60663114986/220V-VFD-for-single-phase-motor.html?fullFirstScreen=true&redirect=1

Da există dar mai rar si mai scumpe.

Vfd nu prea suportă transformatoare

In interior au un modul tip igtb care face un current alternativ prin pulsare nu este o undă sinus normal ca ce primești de la priză.

Mai bine cumpăra și un vfd pt freza si baga direct.

 

dc-voltage-sine-wave.jpg

Editat de Balazs Andras
Link spre comentariu
Acum 5 ore, draku a spus:

oare asa ceva ar functiona? 

 

avantajul ar fi ca utilajele ar putea fi folosite cu toate comenzile si functiile originale, inclusiv schema electrica nemodificata

ar fi necesar doar un dispozitiv, fara setari complicate, utilajele putand fi alimentate pe rand, dupa necesitati

Da asta chiar funcționează deja am încercat am folosit un motor de 11kw, dar nu am pornit cu condenzatore si cu un alt motor mai mic monofazat.

Scoate 400v dar trebuie reglat dupa sarcină.

 

 

received_263925624634143.jpeg

Editat de Balazs Andras
Link spre comentariu

Da ma voi orienta spre o solutie cu cate un vfd dedicat pentru fiecare masina, acum ma uit cum se face un panou de comanda

Convertizoare rotative am vazut predominant in SUA (diverse canale youtube), am cautat despre ele inainte sa caut VFD dar sunt mult mai scumpe si au dimensiuni mari comparativ cu un vfd iar in cazul meu spatiul este o mare problema.

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări