Ioan Cavaleru Postat Martie 23, 2020 Autor Partajează Postat Martie 23, 2020 Da sunt sigur, am desfacut fiecare bucatica din freza este foarte simpla dpdv mecanic si nu are capabilitatea de a inversa sensul, in plus are un contactor pe panoul electric care selecteaza aceasta functie (explicata si in manualul masinii). Asa ma gandeam si eu ca ar fi doar o limitare max, dar cum nu ma pricep am zis sa intreb (nu folosesc motorasul, dar pare bun si nu l-as strica din prostie) Fac niste teste si revin, acum in perioada asta mai dificil cu cumparatul cablului de care am nevoie... sa vad daca incropesc ceva din ce mai am prin atelier. Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 In cazul asta trebuie experimentat. M-ai facut curios, cum e facut sistemul ala de filetare? Poti pune poze? Cum stie cand a ajuns la adancimea dorita? Are vre-un fel de DRO sau e un comutator de cap de cursa care comanda inversarea sensului motorului? Si inapoi cum schimbi? Link spre comentariu
Ioan Cavaleru Postat Martie 23, 2020 Autor Partajează Postat Martie 23, 2020 Lantul cinematic din cutie nu permite inversarea sensului deci totul se face din sensul motorului (am atsat o imagine de cand am facut revizia) Din manual: Set the operating mode selector switch (19) to threading. Set the depth stop (25) to the desired depth. Select the lowest speed. "Changing the speed range“ on page 73 Switch the rotation of the spindle on. Note the correct direction of rotation (16) or (17). Move the sleeve downward with the sleeve lever until the machine tap cams in the workpiece. The machine tap turns into the workpiece. As soon as the preset depth is attained, the spindle reverses the direction of rotation at the switch point (23). The machine tap turns out of the workpiece. When the sleeve is completely entered up to the switch point (22) the rotation of the spindle is stopped. Then it is possible to proceed another threading operation. si un filmulet unde este mai clar cum se utilizeaza Eu nu am inca cum sa o pornesc... lucrez la asta! Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Functie de capabilitatile convertizorului se poate programa cu setari diferite pentru mai multe motoare, cu specificatii diferite; selectia se poate face prin PC (daca are port serial sau alt tip) sau cu cateva comutatoare pe intrarile digitale. Astfel, pe setarea "freza" se poate programa sa accepte comanda de inversare sens/sau sa faca printr-un alt senzor cu programarea timpilor de accelerare/oprire astfel incat sa nu depaseasca curentul maxim admis si nici sa solicite transmisia aiurea. De regula, la un motor conectat pe convertizor, toate comenzile se dau din convertizor, pentru a beneficia de avantajele oferite de acesta... nu se porneste / opreste motorul printr-un contactor plasat intre el si convertizor. Link spre comentariu
Ioan Cavaleru Postat Martie 23, 2020 Autor Partajează Postat Martie 23, 2020 @iop95: "De regula, la un motor conectat pe convertizor, toate comenzile se dau din convertizor, pentru a beneficia de avantajele oferite de acesta... nu se porneste / opreste motorul printr-un contactor plasat intre el si convertizor." Da, am inteles asta de aceea ma gandeam sa las frecventa in standard (renunt la variatia turatiei/frecventei si restul) si sa il utilizez doar ca sursa de alimentare, nu m-am lamurit ce se intampla daca sunt prezente contactoare intre VFD si motor in aceasta configuratie (nu merge/intra in eroare vfd-ul/se arde ceva?) Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 (editat) De ars poate nu se arde, insa variatia curentului masurat la ciclul "uite motorul, uite nu-i" o sa dea de gandit variatorului. Sigur vei avea un mesaj de eroare. Variatorul nu permite schimbare de sens? Sigur are el o intrare unde sa pui un buton. Ia uite cate intrari programabile are seria 9100: Editat Martie 23, 2020 de Thunderer Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Acum 37 minute, iop95 a spus: Functie de capabilitatile convertizorului se poate programa cu setari diferite pentru mai multe motoare, cu specificatii diferite; selectia se poate face prin PC (daca are port serial sau alt tip) sau cu cateva comutatoare pe intrarile digitale. Astfel, pe setarea "freza" se poate programa sa accepte comanda de inversare sens/sau sa faca printr-un alt senzor cu programarea timpilor de accelerare/oprire astfel incat sa nu depaseasca curentul maxim admis si nici sa solicite transmisia aiurea. De regula, la un motor conectat pe convertizor, toate comenzile se dau din convertizor, pentru a beneficia de avantajele oferite de acesta... nu se porneste / opreste motorul printr-un contactor plasat intre el si convertizor. Daca ramane pe tensiunea si frecventa de baza (380 sau 400V/50Hz), poate functiona daca nu sunt situatii cand curentul este mai mare decat cel suportat de convertizor. Daca pornirea/inversarea de sens se face direct, curentii sunt de 6-10 ori mai mari fata de nominal... deci 100% convertizorul va intra in eroare. Vorbim de 2 utilaje ... nu de 200. Cred ca are macar 2 setari memorabile convertizorul... si se poate folosi la ambele; dar operarea o faceti din convertizor sau butoane cablate la el, nu direct din comenzile utilajelor care implica pornire/oprire, inversare de sens, adica cele care dau curenti mari. La alimentarea directa din retea nu erau o problema asa grava acesti curenti... cadea un pic tensiunea, reteaua si motorul suporta aceste socuri... convertizorul nu. Link spre comentariu
Ioan Cavaleru Postat Martie 23, 2020 Autor Partajează Postat Martie 23, 2020 Are functie inversare a sensului direct din VFD, problema sunt eu nu VFD-ul, modul in care l-as utiliza eu nu este unul normal, el clar suporta functiile de accelerare/decelerare/inversare/franare (nu are rezistor dar se poate adauga) @iop95 Bun... am priceput, "curentii sunt de 6-10 ori mai mari fata de nominal... deci 100% convertizorul va intra in eroare" cam asta banuiam si eu din ce mai citisem dar nu intelegeam de ce (nici acum nu pot pretinde ca am inteles exact). Am inteles si partea "dar operarea o faceti din convertizor sau butoane cablate la el, nu direct din comenzile utilajelor care implica pornire/oprire, inversare de sens, adica cele care dau curenti mari". Acum mai ramane doar o intrebare: daca setez utilajului cand nu este sub tensiune apoi pornesc din VFD, ar fi o solutie temporara utilizabila? (pun toate contactele utilajului in pozitiile necesare si apoi alimentez VFD-ul si ii dau comanda de pornire, clar nu voi utiliza functia de filetare in aceasta varianta), Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Stai asa ca acum mi-au picat niste fise, si nu cred ca o sa mearga de fapt sa alimentezi toata masina din vfd. Pe de o parte, vfd-ul nu are nul, si nici sa nu te gandesti sa-l faci din impamantare. Deci daca masinile au nevoie, stop joc. Pe de alta parte, aproape sigur niciuna dintre masini nu este un consumator trifazic decat cu motorul pornit, schema uzuala e ca fie intre o faza si nul sau intre 2 faze e un transformator la 12-24V care alimenteaza comanda, becurile, etc. Si daca nu-s toate fazelele legate intra vfd-ul in avarie. Acum ca am vazut filmul, filetarea asa nu o sa mearga. Exista o solutie, daca ai un motor trifazic, cat mai mare, un 6-8 kW cred. Il alimentezi pe asta cu vfd-ul, si in paralel cu el faci priza de trifazic in care bagi masinile. Motorul fiind in gol o sa-l porneasca vfd-ul. Dupa ce a ajuns la turatie poti folosi si masinile. Poti sa-i adaugi o volanta pt a mari efectul de nivelare a socurilor de la masini. Nulul il iei din nulul motorului. Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Orice motor asincron cu rotor in scurtcircuit ia la pornire un curent de 6-10 x In (e aproape ca un trafo in scurt pana la 10-20% din viteza nominala). " Acum mai ramane doar o intrebare: daca setez utilajului cand nu este sub tensiune apoi pornesc din VFD, ar fi o solutie temporara utilizabila? (pun toate contactele utilajului in pozitiile necesare si apoi alimentez VFD-ul si ii dau comanda de pornire, clar nu voi utiliza functia de filetare in aceasta varianta), " - da, e o solutie; se pot face orice operatiuni/comenzi pe utilaj chiar alimentat dar care sa nu implice curenti peste 150-200% In, cat accepta de regula un convertizor. " Exista o solutie, daca ai un motor trifazic, cat mai mare, un 6-8 kW cred. Il alimentezi pe asta cu vfd-ul, si in paralel cu el faci priza de trifazic in care bagi masinile. Motorul fiind in gol o sa-l porneasca vfd-ul. Dupa ce a ajuns la turatie poti folosi si masinile. Poti sa-i adaugi o volanta pt a mari efectul de nivelare a socurilor de la masini. Nulul il iei din nulul motorului. " asa ceve e o poveste... nu poate functiona. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Ba poate functiona, dar eu cred ca este consum inutil de energie electrica. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Salut, Imi pare rau sa va spulber visele,dar orice invertor scoate maximum tensiunea de alimentare.Respectiv,in cazul de fata,avand alimentarea de 1x230V,stie sa scoata 3x230V maxim.Si asta daca la cuplarea alimentarii invertorului are cuplat motorul la iesire.Daca il alimentezi cu iesirea in gol,nu va functiona,va intra in avarie. Alex Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Acum 14 minute, alex.cselenyi a spus: Salut, Imi pare rau sa va spulber visele,dar orice invertor scoate maximum tensiunea de alimentare.Respectiv,in cazul de fata,avand alimentarea de 1x230V,stie sa scoata 3x230V maxim.Si asta daca la cuplarea alimentarii invertorului are cuplat motorul la iesire.Daca il alimentezi cu iesirea in gol,nu va functiona,va intra in avarie. Alex E un model "special" care se pare ca are boost si scoate 3x380V... Poate functiona si fara motor cuplat... doar cele configurate in bucla inchisa intra in eroare. Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Acum 18 minute, alex.cselenyi a spus: Salut, Imi pare rau sa va spulber visele,dar orice invertor scoate maximum tensiunea de alimentare.Respectiv,in cazul de fata,avand alimentarea de 1x230V,stie sa scoata 3x230V maxim.Si asta daca la cuplarea alimentarii invertorului are cuplat motorul la iesire.Daca il alimentezi cu iesirea in gol,nu va functiona,va intra in avarie. Alex De ce crezi asta? Invertoarele produc tensiunea de iesire din cc, sintetizand formele de unda. Daca te uiti pe schema bloc de mai sus ai sa vezi ca redresarea tensiunii de intrare e prima operatie pe care o face. Iar in specificatii scrie ca alimentarea poate sa fie mono, trifazica, sau cc. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 (editat) Acum 56 minute, alex.cselenyi a spus: Salut, Imi pare rau sa va spulber visele,dar orice invertor scoate maximum tensiunea de alimentare.Respectiv,in cazul de fata,avand alimentarea de 1x230V,stie sa scoata 3x230V maxim Exista dar mai greu de gasit si in fapt daca motorul se poate lega in triunghi nu`i nevoie de 230Vac la 3x400Vac. Totusi sint: https://it.aliexpress.com/item/1930563566.html Este mai complicat avind si o sursa ridicatoare de tensiune, in fapt PFC-ul e folosit pentru asta. Sau asta: https://www.alibaba.com/product-detail/Economical-220v-single-phase-converter-380v_62015314412.html?spm=a2700.7724857.normalList.46.32b7708eQ8Hvc9 Editat Martie 23, 2020 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum