Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Temporizare sistem audio


Vizitator lulu_tanase

Postări Recomandate

Vizitator lulu_tanase

Dacă s-a mai discutat problema, îmi cer scuze, am căutat dar n-am găsit.M-ar interesa un montaj (simplu cred eu) care să menţină alimentarea încă un timp după deconectare la sistemul audio.În primul rând e deranjantă întreruperea între poziţiile cheii (accesorii şi motor).În al doilea rând, ar mai merge un minut-două (sau mai multe) până mi-aş aduna lucrurile din maşină şi aş pleca.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • madkat

    3

  • Abram Burel

    2

  • electronunervos

    2

  • rimache

    1

Top autori în acest subiect

pai toata treaba se poate face prin 2 metode:1. sa pui casetofonul pe direct cu alimentarea adica sa nu mai treaca prin contact si sal poti folosi chiar daca in contact nu se afla cheile. Dar are si un dezavantaj deoarece daca il uiti pornit dupa o noapte lunga poti sa nu mai pornesti motoru.2. Sa faci un temporizator simplu cu 555 si un releu care sa detecteze ca nu mai are tensiune pe linia de contact si apoi sa cupleze n releu pt 2 min iar dua aceste 2 min sa intrerupa caetofonul respectiv si firul de + permanet care se duce pe linia de accesorii doar n aceste 2 minCa idee orie casetofon are pe parte de alimentare 2 fire. unul permanent care nu depinde de nimik si care alimenteza memoriaceasului si a posturilor radio. Pe celalalt fir gasesti 12V numai cand este cheia bagata in contact.Normal ca cea mai simpla varianta ar fii legarea caetofonului pe permanent

Link spre comentariu
Vizitator lulu_tanase

Merci de răspuns!Varianta 1 aş vrea s-o evit; e simplă, ce-i drept, dar nu e aşa de... 'elegantă'.Verianta 2 e ceea ce-mi doresc. Din păcate nu sunt electronist, şi dacă mă ajută cineva cu o astfel de schemă aş fi recunoscător.Asta trebuie să facă montajul: cât e (+) pe (+contact) să scoată la ieşire (+).Când se deconectează din cheie acel (+), începe temporizarea, iar când ajunge la zero, deconectează (+)-ul de la ieşire. Sper că se înţelege ceva din măiastra exprimare.O oprire întârziată a alimentării, asta ar fi.

Link spre comentariu

Ai aici descrierea functionarii lui 555 ca monostabil.

La PJ (pin 2) legi plusul de la contact printr-o rezistenta la masa, la OUT (pin 3) legi un releu care daca mananca mai mult de 200 mA il pui printr-un tranzistor. Contactele lui iti vor alimenta sistemul audio.

Faci calculul pt R si C sa ai timpul dorit de alimentare dupa luarea contactului... :rock:

 

L.E. - Daca ai inchidere centralizata si nu mergi cu portierele incuiate poti sa pui un contact pe inchidere si se opreste sistemul audio cand incui masina :yawinkle:

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

varianta 1 e cea mai "sanatoasa" ... nu complici inutil instalatia masinii... iar cu intreruperea in momentul cand dai la demaror e posibil sa nu se elimine oricum - pt ca unele aparate mai nou se inchid automat cand curentul de alimentare scade sub un prag - si in acele momente curentul scade destul de mult...

Link spre comentariu

Am si eu ceva observatii :)In exploatare normala, cand te urci in masina, pui contactul, astepti putintel pompa de injectie sau nu (oricum tot treci prin Accesorii + Motor pana ajungi la demaror), apoi dai la cheie, toate modelele pe care le-am fazut "procedeaza" la fel: pornesc, se opresc si iar pornesc. Daca esti pe radio n-ar fi mare lucru, dar daca esti pe CD nu prea e sanatos.Frumos ar fi ca, bazandu-se pe acest comportament majoritar, scula sa se comporte ca atare: dupa ce simte ca ai tensiune pe accesorii, sa mai astepte cateva secunde si abia apoi sa porneasca. Am observat la Blaupunkt-ul de pe masina din "dotare" (Kalos) ca are o mica intarziere de vreo secunda, dar e insuficienta pentru... obiceiurile mele.Intarzierea la oprire e o chestie de preferinte personale si poate fi utila in functie de obiceiuri.In plus, ar trebui sa existe o comanda "manuala" (pe care multe aparate n-o au), astfel incat sa poti porni/opri scula si la o apasare pe buton, indiferent de starea contactului.Evident, pentru a preintampina problemele gen "descarcarea bateriei", trebuie sa existe o temporizare sau un alt mod de a se decide ca masina a fost "parasita". Pentru masinile mai "simple", se poate folosi semnalul de la inchiderea centralizata, dar pentru cele ce incuie usile in mers chestia se complica.Tema ar fi interesanta (adica m-ar interesa si pe mine :d ), dar habar n-am cand as avea timp sa ma ocup de ea. Problema nu e "schema" (tot dupa obiceiurile mele ea ar trebui sa fie cu un PIC, deci e... standard), ci a "face rost" de timp pentru proiectul in ansamblu (posibilitatile de conectare la instalatia electrica sunt cele mai... scarboase) si evident ambitia de a-l termina inaintea altora la fel de interesante (poate).

Link spre comentariu

AB - ai perfecta dreptate cu toate acestea la unele modele de RCD nu prea merge... de exemplu la mine (Alfa 156 - asta pe langa cieloul cu care ma stii din dwc :yawinkle: ) contactul are doar OFF, ON si MAR - deci fara pozitie de accesorii - casetofonul fiind alimentat din fabrica pe pozitia ON, fara a se intrerupe pe MARcu toate astea cand dau la demaror, curentul scade sub un prag - si aparatul se opreste... setare interna a rcd-ului... nu se intrerupe scurt contactul de accesorii la actionarea demarorului (ca la woo-uri de ex.)

Link spre comentariu

Pai si ce nu merge? In loc sa porneasca pe ON, sa se opreasca pe MAR (ca asa e "setat") si sa porneasca din nou pe ON, pur si simplu asteapta putin sa pice cheia la loc pe MAR. Ca doar nu pierzi stirile cat dai la cheie :)O chestie inca "nerezolvata" este daca vrei sa folosesti masina pe post de DJ la picnicuri. In cazul asta, temporizarea de protectie de care vorbeam te poate enerva :(

Link spre comentariu

aprox da...on - este pozitia contact - aia in care merge ECU-ul, si restul instalatiei - MAR fiind pozitia de demaror... deci eu am 3 pozitii nu 4 ca restul lumii...oricum - ce zici e ok in cazul scenariului - intri in masina, pui contactul, asteptio sa se amorseze pompa si apoi contact - doar ca (in cazul mp3-urilor de ex) daca stai ceva timp in masina (de ex astepti pe cineva etc) si dai la cheie sa pleci, aparatul tot se va interupe, chiar daca circuitul il lasa, pt ca nu va avea suficient curent la actionarea demarorului...cati useri atatea "scenarii" :drinkers:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări