zal Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Mai există varianta devalorizării unuia sau mai multor cond electrolitici din calea de semnal, sau a celui de la intrarea inversoare a amplifului final, cel dinspre masă. ............ Legat de puţometri, aveam unul dublu de 2x4,7M într-un generator, o pistă avea 4,74M cealaltă 6,81M. ................. Legat de ce anume ar trebui păstrat dintr-o sculă românească e mult de scris. În general cablajele sînt bune, cond cu folie de orice tip cu condiţia verificării capacităţii (de multe ori ies bine din toleranţe), rezistenţele RPM doar cele cu întăritor de textolit la picioare, rezistenţele bobinate, semiconductoarele erau bune, tot sub rezerva verificării, iar la trz verificat beta căci era cam împrăştiat. Toate piesele cu părţi mecanice, semireglabilii, rezistenţele cu carbon şi cond electrolitici sînt slabe calitativ, de unele ţi-e şi milă că aveau piese aurite în construcţie, cum erau comutatoarele şi mufele de la Conect, dar zamacul pieselor turnate şi plasticul de ''păpuşă'' sabotau rezultatul final. Mecanica fină era un punct slab al industriei. Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Cablajele am observat ca sunt foarte bune calitativ. Le-as clasa peste cele ale rusilor. E doar o parere, nu dati cu pietre. Sunt tare curios cum le faceau, prin ce metoda si cum de erau atat de rezistente la exfoliere. Cu letconul de 40W nu am reusit sa exfoliez nici un traseu. Cu pistolul r-adio-progres, stim cu totii ca puteam cositori si tabla de pe casa. Daca nu erai atent cu el, adio cablaj. In rest un pistol foarte bun.Tranzistorii cei didactici intradevar, niste jafuri sinistre. Dar ceilalti semiconductori imi par buni. Condensatorii IPEE stiroflex in carcasele lor colorate iarasi imi par buni daca valoarea pica in toleranta.Un lucru mi s-a parut ciudat totusi. La condensatorii cei mari electrolitici pe care i-am scos din amplificator. Dau bine la masuratoare si ESR-ul este mic de asemenea. Ciudat. La capacitate dau cu cca. 100uF mai mult decat ce zice pe ei. Stim bine ce gunoaie de electrolitici facea IPRS. Cu toate astea sunt putin contrariat cum de condensatorii aia inca par in regula. 1 Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Cond stiroflex sînt cei cilindrici cu aspect trasparent, cei în carcase de plastic sînt cu poliester în general. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) A incercat cineva sa schimbe toti tranzistorii de pe etajul final cu japonezi?(2sa, 2sb, 2sc, 2sd dar recuperati si imperecheati, nu chinezarii moderne). Am un amplificator din asta ca nou la colectie si parca ma bate un gand criminal citind topicul asta(felicitari initiatorului pentru munca depusa!) Editat Octombrie 27, 2014 de fluffy37 Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) zal, eu credem ca si cei in carcase din plastic sunt tot stiroflex. Multumesc pentru edificare! Tot timpul mi-au placut condensatorii astia. Nu stiu din ce motiv. fluffy37, asta ar fi urmatorul meu pas. Sa inlocuiesc toti tranzistorii cu cei japonezi din dezmembrari. Am un stoc de tranzistori japonezi dar nu stiu care cu ce e echivalent. Am sa ma ocup si de aspectul acesta la un moment dat. De exemplu am vreo 15 bucati tranzistor 2SC109 cu picioare aurite. Inca nu am investigat daca ii pot folosi pe undeva in A350.Sa stii ca la fel era si exemplarul meu. Ca nou, cu sigiliile intacte pe tablele de la finali si carcasa. Si ma bucur ca e din prima generatie. Inca am nevoie de 6 semireglabili de 2.5k si de timp liber sa ii schimb. In rest, abea astept sa pun capat proiectului pentru a-l putea folosi la ceva auditii. Boxele sunt niste scule vintage, Technics din 1970, adevarate bijuterii.Alte poze cu diferite detalii (inca n-am gasit condensatori axiali): Lipituri: Altele: ALEKS Editat Octombrie 27, 2014 de ALEKS Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 În preul de doză cond stiroflex de 6,8nF sînt cu 10% toleranţă, acolo unde e corecţia RIAA, dacă se poate, ar trebui înlocuiţi cu unii cu 1 sau 2,5%, sau cu unii sortaţi. Cond electrolitici din calea de semnal i-aş fi înlocuit fie cu tantali bine sortaţi, fie cu nepolarizaţi miniatură Wima. Se mai pot sorta diodele zener, ori se pot înlocui cu surse miniatură 78LOxx, 79LOxx. Rezistenţele văd că sînt cu 5% toleranţă şi se pot sorta şi împerechea. Mie aşa mi-a luat multe zile adunate ca să modific ampliful. Legat de trz cu zgomot mic, trebuie căutaţi cu atenţie, cei foarte vechi nu mai corespund, fie şi-au schimbat caracteristicile în cîteva zeci de ani de funcţionare, fie ce se considera atunci a fi de zgomot mic e azi depăşit. Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) Daca se vrea niste tranzistori vitange o sugestie ar fi BCY59 & BCY79.Mie mi-au placut cum suna.Felicitari pentru efort.Spor,Totusi, nu se merita pastrarea saraciilor de 2N-uri. Editat Octombrie 27, 2014 de Mircea Crisan Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Vad ca 3220 are 4 finali 2N, sau sunt eu cretin de-a binelea? Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 28, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2014 (editat) zal, condensatorii cei 2 de 6n8 vor disparea in momentul in care gasesc inlocuitori. Astept sa gasesc si pe cei axiali ca sa montez si acest modul in amplificator. Adrian Cristea_200923, cate 2 pe canal are. PS: Intrebasem intr-un post anterior, care-i modul de serigrafie al panoului frontal si daca stie cineva daca are film protector de lac sau nu. Dupa cum se vede si-n fotografiile de mai sus, in dreapta, langa selectoarele de surse, cineva si-a imprimat un deget. Am incercat sa curat cu alcool izopropilic dar pata nu se duce. Imi sta pe creier si se vede doar dintr-o anumita pozitie. Editat Octombrie 28, 2014 de ALEKS Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 (editat) Din cate am inteles partea din fata este din aluminiu eloxat. Am impresia ca pata de care vorbiti a fost facuta de un fost proprietar care a avut pe maini o substanta (poate chiar diluant/benzina etc )care a intrat in reactie chimica cu suprafata eloxata ducand la degradarea ei...Eu m-am fript rau incercad sa repar cateva zgarieturi. Am rezolvat problema prin inlocuirea panoului frontal cu altul in stare buna. In trecut mai spalam panoul frontal cu apa si sapun (fara sa insist)...literele rezistau si suprafata se curata ok...Peste litere nu este strat de lac, pentru ca am avut o zona in care am insistat cu spalatul folosind un burete de vase (partea mai aspra) si s-au mai spalat si literele Ma gandesc sa-i dau cateva straturi de lac dintr-un spray cu lac pentru auto la panoul luat in stare buna...nu stiu daca este o idee rea sau buna... Editat Octombrie 28, 2014 de marius75 Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 28, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2014 Pentru curatare, am folosit o laveta de microfibra si apa distilata. Operatia a mers foarte greu fiindca nu mi-am permis sa apas pe laveta tocmai sa nu dispara textul de pe el. Nu stiu cat de bine ar arata cu un strat de lac din spray. Din experienta mea cu sprayurile, trebuie o atmosfera total lipsita de praf pentru ca rezultatul sa fie multumitor. De asemenea multe straturi foarte fine de lac si succesive. In cazul meu, ma indoiesc ca voi gasi vreodata un panou frontal acelasi model cu al meu, in stare mai buna decat ce am. Aparatele astea devin din ce in ce mai rare pe piata second hand. Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 (editat) Intr-adevar arata foarte bine panoul frontal si nu cred ca are rost sa riscati pentru acea pata micuta si care oricum se vede doar dintr-o anumita pozitie. Azi am montat si eu panoul la amplificator. I-am facut mai multe modificari de-a lungul timpului...inlocuit potentiometrele vechi, inlocuit condensatori electrolitici din corectorul de ton si etajul final, montat ventilator pe radiatorul finalilor (in caz de vreo petrecere)...inlocuit semireglabilii de langa finali cu altii multitura, dar nu prea le am cu electronica... asa ca am stresat colegii cu tot felul de intrebari si de fiecare data am primit raspuns... multumesc inca o data. Aparatul a ajuns la mine cu un canal ars, potetiometrele gajaiau...avea multe probleme. Am renuntat la ideea de a da cu lac peste panoul frontal. Ce am vazut insa in topicul acesta este insa mult peste ce am facut eu. Spor in continuare la mestereala si sa treceti cat mai repede la auditii cu acest amplif. Editat Octombrie 28, 2014 de marius75 Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 Pentru curatare, am folosit o laveta de microfibra si apa distilata. Operatia a mers foarte greu fiindca nu mi-am permis sa apas pe laveta tocmai sa nu dispara textul de pe el. Nu stiu cat de bine ar arata cu un strat de lac din spray. Din experienta mea cu sprayurile, trebuie o atmosfera total lipsita de praf pentru ca rezultatul sa fie multumitor. De asemenea multe straturi foarte fine de lac si succesive. In cazul meu, ma indoiesc ca voi gasi vreodata un panou frontal acelasi model cu al meu, in stare mai buna decat ce am. Aparatele astea devin din ce in ce mai rare pe piata second hand. Cu lacul nu e deloc o idee buna. Eu reconditionez ceasuri, nu ma pricep la electronica, dar la ceasuri, DA! Din ceasuri vechi mi s-a tras pasiunea cu electronicele vechi. Am incercat sa dau cu lac pe cateva cadrane pentru a le proteja scrisul. Protejeaza scrisul dar finisajul e de ras. Oricat le-ai feri de praf apar bule minuscule, chiar la straturi fine, iar aspectul e de doi lei. Unele fac "coaja de portocala"(lacul Deko Color), altele au un luciu kitchos, altele se ingalbenesc in timp. Lacul e garantat sa tina 5-6 ani, dupa care se ingalbeneste sau crapa. Oricat ai incerca cu fasul, nu iese profi asa cum se face prin imersie. Dar pentru imersie iti trebuiesc scule ca lumea. Singurul loc unde a mers lacul bine a fost in interiorul unor cutii de pendula. Dar acolo era lemn, fara luciu si care absoarbe lacul imediat. Link spre comentariu
Dominicue Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 Din cate am inteles partea din fata este din aluminiu eloxat. Am impresia ca pata de care vorbiti a fost facuta de un fost proprietar care a avut pe maini o substanta (poate chiar diluant/benzina etc )care a intrat in reactie chimica cu suprafata eloxata ducand la degradarea ei...Eu m-am fript rau incercad sa repar cateva zgarieturi. Am rezolvat problema prin inlocuirea panoului frontal cu altul in stare buna. In trecut mai spalam panoul frontal cu apa si sapun (fara sa insist)...literele rezistau si suprafata se curata ok...Peste litere nu este strat de lac, pentru ca am avut o zona in care am insistat cu spalatul folosind un burete de vase (partea mai aspra) si s-au mai spalat si literele Ma gandesc sa-i dau cateva straturi de lac dintr-un spray cu lac pentru auto la panoul luat in stare buna...nu stiu daca este o idee rea sau buna... Nu stiu ce lac spray ai putea folosii fara ca inscriptiile sa se dizolve , pentru ca in general lacurile auto sunt nitrocelulozice . Un lac acrilic pe baza de apa ar fi solutia ideala daca nu s-ar ingalbenii in timp . Oricum solutia cu spray o consider total contraindicata , poate mai degraba un pistol gen areograf si o mana de vopsitor cu experienta . O alta solutie ar fi confectionarea unui panou din acela de plastic negru cu strat de aluminiu si gravat prin tehnica laser , insa costa de te doare mintea . Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 28, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2014 Solutiile cu refabricarea panoului nu sunt foarte indicate fiindca stirbesc din originalitate. Desi e putin discutabila chestia cu originalitatea, mai ales la cate piese am schimbat eu, spre exemplu. In ziua de azi am putea replica panoul frontal si carcasa la tolerante foarte mici si cu aspect al sculelor japoneze din acele timpuri, folosind o masina CNC. Acum mi-ai dat o idee ce nu-mi iese din cap: o carcasa "adevarata" cu masca groasa din aluminiu care sa respecte intocmai modelul original precum si inscrisurile in romana...Mai reflectez... Sa spunem ca n-ar conta banii, dar intrebarea fireasca este: merita efortul? E totusi o schema cu 2N3055. Cred ca visez aiurea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum