Shambala Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 Schimba si puntile redresoare cu altele mai mari, care sa suporte fara probleme eventuali conzi de 10-15000uF. Link spre comentariu
adi1967 Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 Solder mask pentru cablajul prezentat anterior. Solder mask -A 350.pdf 2 Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Pentru a pastra autenticitatea, intre timp am pus condensatori axiali unde montasem temporar radiali. 4 Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Schimba semireglabilii aia ca o sa ai numai probleme cu ei. Pune de genul asta: link poza. Sint fiabili si arata foarte bine. Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Arata intr-adevar mai autentic cu condensatorii radiali. Radiatoarele ce apar in poze se potrivesc la ambii prefinali? Trebuie sa ma apuc si eu de schimbat radiatoarele de la prefinali, dar din cate tin minte, cate unul din prefinalii de pe fiecare canal era intr-o pozitie incomoda pentru genul ala de radiator. Sper sa nu fac confuzie cu etajul final de la alt amplif, unde am umblat cu ceva timp in urma, tot pentru inlocuirea radiatoarelor de la prefinali.... Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) Semireglabilii abea i-am schimbat in 2015. Mi i-a donat Doru; erau nefolositi. Dar da, ar fi pe linia de asteptare cei de la Piher sau chiar Bourns. Mai ales ca nici n-am facut reglajul corect cand i-am schimbat. Am procedura de reglare a limitarii scrisa pe undeva si odata cu schimbarea lor am sa efectuez si reglajele. formernc, axialii i-am luat de la mouser.com. Odata cu ei am mai luat si alti condensatori (mai calitativi) pe care urmeaza sa-i pun in locul celor "old stock" pe care i-am pus initial. PS: Radiatoarele incap bine pe ambii tranzistori. In poza de mai jos, semireglabilii erau cei originali cu suport din textolit. Cei cu care i-am inlocuit sunt tot romanesti dar pe suport ceramic. Editat Octombrie 23, 2017 de ALEKS Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) Multumesc. O sa fac si eu modificarea asta curand. .......... Exista vreo cale de a scapa de bazaitul prezent la volum mic, fara inlocuirea transformatorului? Mai ascult pe casti uneori si bazaitul ala e acolo, indiferent de sursa de semnal. Editat Octombrie 23, 2017 de marius75 Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) Eu nu am un astfel de bazait in boxe sau casti. Doar fasaiala normala generata de zgomotul de fond al tranzistorilor. Am avut la un moment-dat un brum mecanic in transformator din cauza ca una din tijele filetate pe ambele capete a avut filetul defect din fabrica si piulita scapa. Am rezolvat cu o contrapiulita stransa cu simt de raspundere. Eu ma gandesc sa schimb transformatorul de retea fiindca al meu se incalzeste. Dupa cateva ore de folosinta, indiferent de volumul din difuzoare, frige. Ma gandesc sa comand unul toroidal profil inalt care sa incapa in cusca metalica a celui original. Primarul sa fie la 230V si miezul si sarma un pic supradimensionate pentru a merge mai rece. Referitor la bazait: absolut toate cablurile din amplificatorul meu sunt schimbate. Iar la cele de semnal mic am folosit cabluri de RF cu tresa argintata impletita. Le-am imbracat in varnis transparent pentru a nu se atinge de nimic metalic din carcasa. Cred ca asta a contribuit la diminuarea zgomotului captat de cabluri (care se comporta ca niste antene). Chiar si cablurile dintre comutatoarele de selectie a surselor le-am inlocuit. Se vad prin fotografii. Editat Octombrie 23, 2017 de ALEKS Link spre comentariu
Real Minitehnicus Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) @ALEKSAm unul original, perfect funcțional, care nu se încălzea decât în limitele normale. E scos dintr-un astfel de amplificator pe care l-am modificat în urmă cu vreo 10 ani. Modul în care arată nu mi se datorează, cam în aceeași stare era tot amplificatorul. Daca te interesează, dă-mi un PM. Editat Octombrie 23, 2017 de Real Minitehnicus Link spre comentariu
VEF Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Poate nu se incalzeste degeaba poate etajele finale nu sunt reglate corect si consuma prea mult . Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Tranzistoarele finale nu se incalzesc; radiatorul merge rece, la volum mic spre moderat. Reglajul curentului de repaos este dupa metoda "barbara" cu tensiunea Ube la 500 mV. Doar ca eu am reglat la 450 mV, la cald (dupa 30 min de functionare in gol cu intrarea la masa). Ce e drept nu am masurat in gol curentul consumat de aparat cu ampermetrul direct inseriat cu unul din secundarele de la transformator. In principiu nu ar trebui sa am surprize. Desi eu totusi suspectez transformatorul. Cred ca si in gol se infierbanta. Link spre comentariu
Shambala Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Nu grosimea sarmei este vinovata pt incalzire ci nr. spire pe volt si sectiunea. Mai ales la functionarea in gol sau la sarcini mici, grosimea sarmei este cu desavarsire neimportanta fata de incalzire. Vinovat este curentul magnetic mare din miez care determina incalzirea acestuia. Se rezolva cu un miez mai mare si cu un bobinaj mai spre 55/S. Grosimea sarmei devine importanta la varfuri de sarcina, pt a participa la reducerea delta U (caderea de tensiune in sarcina). Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) Cam la toate se incalzea ... chiar si in gol . Ma rog , cateva bucati care mi - au trecut prin mana . Cutia era si ea destul de etansa ... sa nu zic de ecranajul trafului . Ventilatie aproape zero ... Acum , ca s - a trecut si la 230 V ( eu am permanent de la 238 in sus ) ... Altfel , n - am sesizat brum sau alte chestii , fasait ( slab ) doar la volum maxim . Acela a fost produsul , realizat cu componentele binecunoscute . Semiconductoarele erau bune ... eu as da vina pe rezistori . Acum , dupa ceva ani , electroliticii originali sant si ei susceptibili . Macar cei din calea de semnal , alimentarea mai putin . Editat Octombrie 23, 2017 de gauss Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 ALEKS: O sa verific tijele filetate, la asta nu m-am gandit, eu am verificat doar suruburile care prind trafo de carcasa, ca am ceva bazait si din partea transformatorului (in afara de cel prezent pe semnalul audio). Toate astea se intampla la ampliful pe care ascult eu de obicei, mai am inca unul la fel (pe care il folosesc in alta camera), m-am dus sa verific si ala nu are bazait (nici de trafo, nici pe semnal audio). Ambele au fost restaurate de mine, (inlocuit doar conzi, semireglabili, rezistenta cu alte valori fata de schema, curatat potentiometre/comutatoare), deci nu cred ca-i de la fire. La nici unul nu se incalzeste excesiv trafo, uneori le uit pornite peste noapte si a doua zi se simte un pic caldut capacul amplifului, deasupra trafo (in conditiile in care suruburile de trafo sunt in contact cu capacul amplifului). Daca ascult la volum mediu cateva ore, trafo se mentine rece. Nu stiu ce tensiune am la retea, poate le tine este tensiune mai mare. Tensiune UBE am reglat-o la 530-540mV ca n-am ampermetru. ................. Eu am ales acest model de amplif tocmai din cauza ca se mentine rece (atat trafo cat si radiatorul) in comparatie cu alte amplifuri japoneze care le am am. Singurul care se mentine mai rece este un amplif rusesc LORTA (Amfiton) cu trafo toroidal. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 ALEKS: O sa verific tijele filetate, la asta nu m-am gandit, eu am verificat doar suruburile care prind trafo de carcasa, ca am ceva bazait si din partea transformatorului (in afara de cel prezent pe semnalul audio). Toate astea se intampla la ampliful pe care ascult eu de obicei, mai am inca unul la fel (pe care il folosesc in alta camera), m-am dus sa verific si ala nu are bazait (nici de trafo, nici pe semnal audio). Ambele au fost restaurate de mine, (inlocuit doar conzi, semireglabili, rezistenta cu alte valori fata de schema, curatat potentiometre/comutatoare), deci nu cred ca-i de la fire. La nici unul nu se incalzeste excesiv trafo, uneori le uit pornite peste noapte si a doua zi se simte un pic caldut capacul amplifului, deasupra trafo (in conditiile in care suruburile de trafo sunt in contact cu capacul amplifului). Daca ascult la volum mediu cateva ore, trafo se mentine rece. Nu stiu ce tensiune am la retea, poate le tine este tensiune mai mare. Tensiune UBE am reglat-o la 530-540mV ca n-am ampermetru. ................. Eu am ales acest model de amplif tocmai din cauza ca se mentine rece (atat trafo cat si radiatorul) in comparatie cu alte amplifuri japoneze care le am am. Singurul care se mentine mai rece este un amplif rusesc LORTA (Amfiton) cu trafo toroidal. Nu-ti trebuie ampermetru ci numai un voltmetru ceva mai bun. Se masoara caderea de tensiune pe o rezistena de emitor de la un final si apoi se calculeaza curentul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum