Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Apropo. Erau niste A350 negre pe care scria Akai. Care-i treaba cu ele? Dupa Akai este facut asta al nostru? Link spre comentariu
Vizitator papilon Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Hai ca va raspund eu. Intre 88 si 92 am lucrat la IEI, exact la sectia unde se fabricau amp-urile, pick-up-urile, tuner-ele si eq. Primele modele nu le-am prins, decat unele prafuite, uitate pe rafturi... le-am mai studiat prin interior si e adevarat ca in timp s-a mai facut cate o revizuire a schemelor electrice. Partea proasta este ca de foarte multe ori se intampla ca IPRS-ul sa nu livreze componentele de valorile cerute, si atunci se foloseau unele de valori cat mai apropiate, sau , in marea viteza cu care se lucra pe vremea aia , fetele de la plantare mai scapau mana aiurea in scafele cu piese..... la CTC se punea pret pe aspect estetic, pe zgarieturi si nu pe calitatea sunetului care lasa foarte mult de dorit. Apoi noi, reglorii, care aveam de pus in functiune cate 40 de amp-uri si apoi de reglat in cele 8 ore, plus mesterul care ne fugarea si alte operatiuni de carat ambalaje, curatenie sau cine stie ce ce-i mai trecea prin cap.....plus ciubucele si alte aparate care trebuiau facute pentru sefi si smecherii vremii.... Deci calitatea sunetului era ultima chestie pe care o luam noi in seama. Siglele cu Akai sau alte firme celebre erau de fite, pentru cei care nu aveau cum sa cumpere asa ceva, iar noi, cand prindeam cateodata un amp sau pick-up care chiar avea vizibile performante vazute pe osciloscoapele noastre rusesti chioare, le puneam deoparte, sa fie acolo, pentru vre-un prieten sau obligatie de partid. Zilele trecute am vandut un asemenea amp cu masca neagra, pe care scria Akai, care se auzea ingrozitor...nu am reusit sa-i dau de cap nici cum. Componentele de doi bani de pe vremea aceea plus timpul care a modificat valorile condensatoarelor cel putin, m-a facut sa ma despart de el si sa caut unul japonez cu mosfet-uri. Mai am doua pick-up-uri din acelasi set de care vreau sa ma despart. Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Multumim pentru informatii! Sunt niste informatii valoroase. Tot timpul IEI a fost cumva in "umbra" referitor la documentatie sau la se intampla intern, la modul de lucru, etc. Eu credeam ca cele negre pe care scria AKAI sunt facute de alte persoane, acasa prin diverse metode, si nu plecau din fabrica asa. Acum imi dau seama ca erau facute tot industrial si de fapt ilegal. Cum se facea imprimarea mastii frontale? Serigrafie cumva? Cat de rezistente sunt literele in timp? Eu as fi vrut sa curat masca mult mai bine decat am facut-o dar mi-a fost frica sa nu se stearga inscrisurile. Foarte interesante relatarile! ALEKS Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) Foarte corectă explicaţia şi în concordanţă cu cea pe care am dat-o într-un alt topic legat de pick-up-ul de la I.E.I. http://www.elforum.info/topic/90276-cel-mai-avansat-tehnologic-pick-up-din-estul-comunist-romanescul-ieipd-d351/ Inutil să spun că s-au perpetuat nişte legende de care nu se scapă nici azi. Akai era firma la modă în anii 80 după ce magazinele ptr străini Comturist au avut un contract cu firma şi chiar s-a făcut o mică cooperare, la Pipera se asamblau boxe şi rack-uri Akai ptr export în Europa. Chiar am desfăcut o pereche de boxe Akai de 50W după 1990 şi pe lîngă PAL-ul specific românesc, aveau ştampila clasică în interior şi cond din filtru erau Remix, ungureşti. Prototipul liniei l-am văzut la TIB, erau toate negre, dar din linie a apărut doar ampliful şi tunerul, deck-ul original nu. Atunci apăruseră ca prototip şi boxele ''roboţei'' cu o mască interesantă la joase şi Nova, evident tot negre. Am o bănuială că aveau difuri Philips. ............ Aşa de mare era impactul şi obsesia ptr firma Akai că şi Rostov-urile cînd au apărut se zvonea că sînt copie după Akai, ca să fie şpaga mai groasă ptr vînzători şi gestionari. Iar despre Kashtan se spunea că e copie Philips, datorită butoanelor cu inelul marcajului mobil. Legendele românilor. Editat Octombrie 27, 2014 de zal Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) Niciodata n-am inteles de ce atata snobism la romani sa-si rebranduiasca sculele dupa marcile favorite. Ceva similar se poate observa si in randul masinilor. Dacii pe care scrie turbo-diesel, Opeluri pe care scrie Vauxhall, etc. Aparatura romaneasca este intr-adevar mult inferioara celei vestice sau extrem-estice (Japonia) dar, un simplu rebranding cu o alta sigla, nu o va face sa sune mai bine decat daca ar avea sigla originala. Da, prostia cu Rostovul, clona dupa AKAI am auzit-o si eu pe timpuri, si acum chiar ma simt prost ca atunci am propagat mai departe tampenia. Ma bucur ca am invatat la timpul potrivit sa fac diferenta intre marci si produsele lor. Rostov era un magnetofon bun pentru clasa lui dar nu era copie dupa nimic, dupa cum zice si zal. Eu "etalez" cu placere si fara repercusiuni mentale, aparatul IEI in linia de aparate audio de alte productii, fara sa ma simt prost ca scrie pe el IEI sau ca textul este in limba romana. Ca fapt divers, tare mult mi-ar placea sa vad un deck CD-350 in realitate. Masca si butoanele erau din plastic sau din aluminiu? Editat Octombrie 27, 2014 de ALEKS Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Plastic de jucării din păcate, devine casant cu timpul. La fel ca toată linia de ''plastic'' (ampliful 2x40W cu faţă de metrou, EQ-350, deck-ul, pick-up-ul şi separat ampliful de 2x60W cu preu... etc). .............. Am găsit într-un A-350 cond de 1,5uF în loc de 2,2uF pe intrare în ampliful final, pe unul din canale, se auzea ''spaţial'' că tot era la modă. Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Clar, cele din plastic nu mi-au placut deloc. Dadeau impresia de lucru ieftin si prost facut. In opinia mea A-350 si T-350 au fost "varful" de gama al celor de la IEI. Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Poate dacă nimereşti unele din prima serie. Pe a mea am cumpărat-o în 1987 (4600 lei + ciubuc) şi tot am muncit la ea s-o fac gigea. Am văzut şi plăci de la preul de doză cu cond ceramici în reţeaua de corecţie în loc de cei stiroflex cu 2,5% toleranţă. Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Am citit in multe locuri despre condensatorii cu stiroflex facuti la IPEE. Erau chiar atat de buni in audio? Fiindca daca sunt chiar asa de buni, putem face rost de cantitati impresionante din dezmembrari de aparatura romaneasca veche sau din talcioc. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Condensatoarele cu polistiren (styrofex) au pierderi mici in RF, tolerante mici si stabilitate a capacitatii cu temperatura. In audio merg la fel de bine si cele cu poliester, mai mici si mai ieftine. Cele ceramice au tolerante mari, variatie mare a capacitatii cu temperatura si, uneori, efect piezoelectric. Produc zgomot la atingere si chiar microfonie cand sunt aproape de difuzor. Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) Pretențioșii zic că nu chiar la fel de bine . Poliesterul are un factor de pierderi ( DF ) mai mare de circa 10 ori . Asta conduce la distorsiuni ceva mai mari . Influența asupra cifrei globale de distorsiuni a amplificatorului este discutabilă deoarece în general tensiunea alternativă la bornele condensatorului este redusă . Fac excepție condensatorii din filtre și rețele de compensare ( Miller , de pildă ) care au tensiuni mari la borne. http://conradhoffman.com/cap_measurements_100606.html http://www.linearaudio.nl/linearaudio.nl/images/pdf/Bateman_EW_10_2002_mar2003_10_nF_and_less.pdf Editat Octombrie 27, 2014 de UDAR Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Sînt multe soiuri de pretenţioşi, unii se numesc audiofili. Ptr conformitate e suficient să vedem ce folosesc firmele serioase audio şi cele din domeniul militar, medical, etc. ............. Am avut o experienţă nefericită cu un egalizator Kenwood, placa lui era microfonică, din cauza cond ceramici folosiţi şi a integratelor. Practic era vorba de integrate construite în două variante, ptr audio şi ptr portabile, în egalizator erau montate varianta ptr casetofoane portabile. Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Cel putin in aparatura vintage japoneza am vazut ca e plin e mylar film si polipropilena. Deduc ca sunt foarte buni. Mie-mi place cum suna aparatele anilor '70-'80 de prodictie japoneze. Intrebarea mea era mai mult pentru a-mi face o idee ce piese romanesti merita pastrate si care nu. Semiconductoarele romanesti aparent sunt de buna calitate iar ceea ce am citit referitor la provenienta liniei de productie de la IPRS, imi intareste convingerea ca sunt OK. Mi-ar placea sa stiu si despre celelalte piese, in speta rezistorii "placheta" cu miros de farmacie odata ce-s incinsi cu pistolul si condensatorii nepolarizati IPEE. Pe timpuri le aruncam fara discutie, acum, nostalgia ma face sa le colectionez, cu gandul ca poate vreodata le voi folosi prin ceva montaj. Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Ceea ce a spus amicul Papilon arata clar ca noi romanii avem mentalitate de chinezi:))) Ne place sa vedem marci straine pe produsele facute la noi in tara. Oricum, informatia e super utila, mai ales ca singura mea experienta cu statii romanesti o am cu una primita "mostenire" de la bunicul meu, care cu vreun an inainte de pensie si-a luat un miniturn pe boxe SX 403. La astea avea si un pick-up Unitra GS-431. Functioneaza totul impecabil, mai putin pick-upul care nu mai porneste. Se aprinde stroboscopul, dar nu face nicio miscare, nu stiu ce are. L-am dus la un RadioProgres si mi-au spus ca e motorul ars, ceea ce nu cred. Statia Electronica 3220 are un sunet foarte placut, de asta cand o sa ii gasesc un inlocuitor cred ca o sa ma incumet sa ii schimb finalii 2n3055, pentru ca acum canalul stang se aude cu 60% mai incet decat dreptul. Fiind un pic diliu ma deranjeaza balansul aflat in alta parte decat in mijloc )) Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Balansul trebuie sa fie la jumatate ... daca sursa de semnal e corecta , si lantul electroacustic are " amplificari " egale pe ambele canale , iar pozitia ascultatorului este pe " mijloc " . Nimic rau in asta , eu consider ca e normalitatea . Problema e ca multi potentiometri romanesti erau ( sant ? ) asimetrici din punct de vedere electric ... probabil depunerea pistei rezistive era decalata mecanic pe placuta de textolit , sau diferea ca grosime la acelasi potentiometru . E bine de verificat cu un ohmetru ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum