Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Restaurare Electronica Industriala A350


ALEKS

Postări Recomandate

A-350 a fost si este un amplificatir bun:daca a fost "inspirat " dupa alte scheme nu e relevant,.e o practica si in zilele noastre..  .

E o schema quasi-simetrica cu un SR ridicat;performantele depind de calitatea componentelor folosite si de structura finaliuluii (folosirea unor finali complementari,schimbarea superdiodei cu un sistem gen Super A sau similar ,marirea tensiuni de alimentare ca in postul anterior pot duce la imbunatatirea performantelor).

Fiecare e liber sa creada sau sa faca ceea ce crede .....

Link spre comentariu

Deci am scris de câteva ori aceasta precizare , fix pe acest forum :) !Adică exact în perioada în care încă existau pe piață amplificatoare cu lămpi , iar concurența pe piata HiFi era foarte dură .Cine înțelege la ce mă refer , bine .Cine nu , nu :) !

Link spre comentariu

E veşnica dilemă dintre restaurare şi modernizare.

 

Pentru unii da, pentru altii nu...Restaurare = aducere la forma initiala cu componente originale.Modernizare = roţi de Mercedes la Trabant.

Link spre comentariu

Mie imi place Trabant-ul.Ce aveti cu el?Eu ma mir ca a dat faliment.Jumatate din globul pamantesc ar putea sa-l foloseasca si nu vad nici o alt masina mai potrivita pt alimentare cu hidrogen sau electrica.Si daca explodeaza...e carton presat...De fapt consider un motor de Wolkswagen o crima pe Trabant.Trabant era infinit mai practic ,usor de intretinut si reparat decat orice masina "moderna".In plus cred ca arata cel mai bine dintre toate masinile din lume.Daca vreodata o sa imi iau o masina vreau sa arate ca un trabant.Se impotriveste vantului atat de mult incat nici n-ai sanse sa omori pe cineva cu el din cauza vitezei.Asta mi se pare mie singurul model cu adevarat revolutionar in transportul auto.Daca erau accidente in care Trabantul iesea terci nu era din vina lui ci a monstrilor de fier care il inconjurau.Pana si doamna cu landoul desfigurat a pierdut procesul.Cum sa nu-l vezi sau sa nu auzi cand vine?

Editat de DRACU
Link spre comentariu

Acest amplif inteleg ca e facut dupa o schema din anii '70...Si care e problema? Mai am si alte amplifuri construite in aceea perioada si suna mai bine decat multe amplifuri construite in 2015, unde conceptul de economie de consum este pus pe primul plan. Nu mai zic ca au 35 de ani vechime si arata ca noi, toate componentele functionale. Pe vremea aia nu se facea rabat de la calitate (ma refer la producatorii consacrati). Ampliful romanesc a avut cateva componente mai slabe (condensatori /semireglabili/potentiometre) pentru ca atat puteau ai nostrii la vremea aia. Schema folosita este cat de cat ok, desi s-a taiat la sange din cea originala.

........

Astazi ar trebui sa-mi ajunga si mie un rand de butoane originale...in felul asta ma apropii mai mult de finalul restaurarii (ori probabil a modernizarii :rade: ) aparatului.

Am o mica inventie prin care sa pot pune butoanele originale pe potentiometre noi (cu axul scurt). Daca merge bine o fac publica, daca nu, nu. :95

Editat de marius75
Link spre comentariu

Taberele sunt impartite, ceea ce este absolut normal.

Scopul meu este sa dezbatem amplificatorul A350 si sa ramanem la obiect. De asemenea prin ultima intrebare, referitoare la SR, eu nu urmasesc imbunatatirea performantelor. Ci de fapt, inrautatirea lor, prin scaderea SR-ului. Sau cresterea timpului de raspuns la semnal treapta, sau comportarea de integrator a semnalului gen filtru trece jos.

 

Ideal ar fi postari directe pe subiect, raspunsuri si intrebari la obiect. Fara sa ne certam intre noi, inutil, fiindca parerea unuia este discordanta cu parerea altuia. Unele lucruri ar trebui luate ca atare. Unii au dus razboaie grele pe teme similare (vezi religia, politica, etc.). Sa nu luam exemplul lor, ci sa incercam sa lasam electronica sa ne lege prin pasiune.

 

Mersi tuturor si va invit sa continuam discutiile la subiect.

 

PS: Si mie imi place Trabantul. Mai ales daca as locui intr-un oras mic, eventual la munte. Desi nu stiu cat de bine urca cu cei 24cp.

 

A.

Link spre comentariu

Sint ani buni de atunci, mie mi-a ramas ceva cu "S" in cap.

 

Acum ca s-au facut si SDT9202S, parca daca imi storc creierii, (vazusem prin vechiul tirg de pe prelungirea Ghencea, dar sint ani multi de atunci, peste 26), si SDT9202S, stiu ca personal mai cumparam de la un nene, STD9202 cu 20 lei bucata, la 100 lei imi dadea 3 perechi, eram "client fidel".

 

Doamne, ce vremuri...

 

 

Findcă S-urile se fabricau şi în perioada acoperită de Agenda Electronistului şi de cataloagele IPRS pînă la sfîrşitul epocii de aur, dar nu erau trecute în ele, trag concluzia că erau selecţionate ptr anumite aplicaţii.

 

Iata si pre si post revolutionari:

 

Posted Image

Link spre comentariu

I-am luat doar de amorul artei, si ii voi dona pentru primul A350 cu finalii strapunsi, nu am ce face cu ei.

Sau poate vreodata, fac finalul ala de 100W din Tehnium, cvasicomplementar cu doar 4 buc, ceilalti 4 la donatie..

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări