valahul Postat Martie 1, 2020 Autor Partajează Postat Martie 1, 2020 Acum e clar, foarte clar. Inductie electromagnetica. Acolo aveam o neclaritate. Nu e greu si de foarte mare ajutor daca ai un motor cu borne de legatura lipsa sau rupte. Mersi, validae. Link spre comentariu
ndc74 Postat Martie 2, 2020 Partajează Postat Martie 2, 2020 Am gasit pe situl de mai jos configuratia placutei unui motor electric: http://mesterucasei.com/tag/placuta-motor-trifazic/ Conform acestui tabel, motorul alimentat la trifazat are putere la ax 1,5kW la 1400rpm e fabricat in 1981 si are o masa de 20,5kg. Alimentat la monofazat cu condensator, ramane in jur de 1kW, ceea ce mi se pare putin atat pt abricht, cat si pt circular. Spor 1 Link spre comentariu
alf Postat Martie 2, 2020 Partajează Postat Martie 2, 2020 Acum 8 ore, ndc74 a spus: Am gasit pe situl de mai jos configuratia placutei unui motor electric MA 90 L 24 , adica: MA - denumire de serie exclusiv pentru motoare produse de Electroprecizia Sacele. 90 - distanta de la suprafata de montare a talpii pana la centru axului, in mm. 24 - diametrul arborelui in dreptul fuliei, in mm. ... si mai jos, pe placuta de identificare scrie clar 1,5kW / 1385 ture/min. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 2, 2020 Partajează Postat Martie 2, 2020 Domnule, si ce facem cu 380x3,79x1,73=2491 ?? Link spre comentariu
alf Postat Martie 3, 2020 Partajează Postat Martie 3, 2020 Un extras din catalpgul EPS. Daca considerati ca absoarbe un curent prea mare pentru puterea utila de 1,5kW, puteti sa va adresati producatorului pentru amanunte. P.S: diferentele (nesemnificative) dintre ceea ce scrie pe placuta si datele din catalog sunt ca urmare a faptului ca placuta din poza este a unui motor produs in urma cu vreo 40 de ani, alimentat la 380V/50Hz, iar datele de catalog sunt din aprilie 2007, pentru motoare alimentate de la reteaua de 400V/50Hz. Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 3, 2020 Partajează Postat Martie 3, 2020 (editat) Sa folosim un limbaj corect: 1. La un motor nu se discuta de VA (sau de kVA, MVA). Se discuta numai (LE: adaugat subliniere) de W (kW, MW) care sunt din cei mecanici. Puterea la ax - care este trecuta pe placuta motorului, cea pentru motorul din topic fiind 1,5kW. Cat trage el din retea se calculeaza, nu este ceva indicat pe placuta in mod explicit. 2. La un transformator se discuta numai (LE: adaugat subliniere) de VA (sau de kVA, MVA). Puterea activa absorbita din retea este 1,73x220x6,56x0,78 (cosfi) = 1947W. Daca P mecanic este 1500W, atunci randamentul este 77%. Valori rotunjite peste tot. Acelasi calcul pentru 380V. Editat Martie 3, 2020 de Thunderer Link spre comentariu
ndc74 Postat Martie 3, 2020 Partajează Postat Martie 3, 2020 E un motor batran socialist, cu un randament destul de scazut. Calculul lui Thunderer e foarte corect. La alimentarea monofazata pierzi aproape 40% din puterea initiala, asa ca nu cred ca poti realiza ce ti-ai propus. Ar merge bine pentru un polizor cu pietre mai sanatoase (era un proiect pe forum). Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 3, 2020 Partajează Postat Martie 3, 2020 (editat) Acum 9 ore, Ion_Bumbu a spus: Domnule, si ce facem cu 380x3,79x1,73=2491 ?? Nu facem nimic... este puterea aparenta, 2.5kVA. Pana la puterea la ax, care este in kW, trebuie vazut cum se produce campul si cum ajunge sa invarta rotorul, proces care are un randament... nu e ideal. Ca orice bobina si infasurarea statorica introduce un defazaj, de aici puterea aparenta masurata la intrarea in motor. Din acest motiv la transformatoare se indica puterea aparenta... pentru ca in cele mai multe cazuri alimenteaza sarcini reactive si nu pur rezistive. La motoare intereseaza puterea utila (la ax), urmand a calcula curentii si restul parametrilor pentru dimensionarea instalatiei de alimentare. Randamentul nu este slab pentru ca e motor socialist... aceeasi fizica se aplica si atunci. Randamentul creste cu puterea utila, ajunge la 98-99% la motoare peste 1MW. Editat Martie 3, 2020 de iop95 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 3, 2020 Partajează Postat Martie 3, 2020 Da, deformatia profesionala, pe mine aia ma interesa cel mai mult la dimensionarea bilantului de puteri. Link spre comentariu
ndc74 Postat Martie 3, 2020 Partajează Postat Martie 3, 2020 Acum 12 minute, iop95 a spus: Randamentul nu este slab pentru ca e motor socialist... aceeasi fizica se aplica si atunci. Randamentul creste cu puterea utila, ajunge la 98-99% la motoare peste 1MW. De acord ca fizica era aceeasi, doar ca acolo sunt mai multi factori care influenteaza randamentul, printre care si distanta interfer care vine din precizia de executie, unde socialistii nu excelau. Norma prima in detrimentul calitatii si finisarii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum