Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Calcul viteza vant


Gilbert Sparios

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Gilbert Sparios

    10

  • franzm

    4

  • nico_2010

    2

  • puriu

    2

Top autori în acest subiect

ok. pana la urma Eu m-am lămurit. topicul poate continua, dar eu am priceput un lucru. Nu contează ca fac. un anemometru cu polonice, linguri, mai ascutite uriase sau minuscule mai ovale sau patrate, cu fir subțire, cu elice cu ultrasunete cu orice pe lume, trebuie etalon, probe si ajustari. 

 

in asa caz. nici nu mai contează. o sa fac o forma si o dimensiune, o printez si ajustez. ca oricum.. tot aia facem indiferent de idee, forma sau marime. 

 

mulțumesc tuturor. 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Acum 6 minute, manolo a spus:

Si il scoti afara ?in permanenta?

 

da. la ce te gandeai, ce nu iti pare in regula ?...

daca de ploaie te gandesti, e facut sa nu ajunga apa la partile importante.

Link spre comentariu

sincer nu m-am gandit. dar ma gandesc acum. si nu prea vad ce o sa faca porumbelu` ca nu poate sta linistit pe cupele alea. ele se invart la orice adiere de vant, mai mult ca sigur se vor invartii si cand se apropie el si cand va sta pe ele. Poate doar daca o fi vreunul care vrea sa se dea pe carusel, cuib intre cupe nu ar merge sa faca decat daca vrea sa-si centrifugheze ouale...

 

consider ca nu poate fi afectat de porumbei. poate o vrabiuta sa zici ca se mai pune acolo ocazional, dar nu cand adie vantul.

Link spre comentariu

partea exterioara finisata (credeam ca se vede in foto), iar cea interioara semi-finisata.

apoi a fost calibrat asa cum este, deci...ar conta mai putin. eu am finisat totusi pentru aspect.

asa cum am spus mai sus, daca tot se face o calibrare..nu mai conteaza.

 

practic, am citiri si cand il tin in mana si doar merg foarte lent.

calibrat in intervalul 2.3-108KM/ora. Ar fi mers si la peste 108, dar isi pierde linearitatea. oricum la peste 108 nu mai conteaza.

mecanic, am folosit un fost brushless aero-drive, caruia i-am scos rotorul si magnetii permanenti. am lasat doar doi opusi, din care unul l-am demagnetizat complet, si l-am pastrat doar pentru balans. in locul rotorului (este un outrunner) am plasat un senzor HALL, si tot in interior am un microcontroler, care face calculul, si transmite pe un fir digital, RPM, Viteza Vant , si RMS vant intr-un interval de 15 minute.

 

am reusit sa-l duc la un tunel aero, dar nu au fost diferente notabile fata de testul facut cu masina personala.

Editat de Gilbert Sparios
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări