franzm Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Da' oare soferii profesionisti nu au si ei un sindicat al lor? Link spre comentariu
daniels Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 La mine in sat meseria la moda e sofer de tir. Nu le trebuie bacalaureat. Sunt multi si cam toti lucreaza afara, obtin licenta si pleaca. Vin la cateva luni. Patronul ii intreaba doar de licenta in rest are totul asigurat, masina si incarcatura. Marfa trebuie sa circule. Link spre comentariu
Marian Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 51 minutes ago, grosu99 said: Da,si cine te mai angajeaza dupa aia ? Ca patronii intreaba de ce ai plecat,intreaba ultimul patron ! Daca faci chestia asta trebuie sa fii gata sa treci la alta meserie ! Sa inteleg ca pe specimenul ala din clip l-a obligat patronul sa faca manevra aia cretinoida? Pe bune? PS: Cat despre interdictia din partea patronilor de a face pauzele de odihna ( am mari indoieli ca se intampla asa in mod generalizat ), intrebarea care se pune este: Ce e mai important pentru tine? Banii si pastrarea unui loc de munca, ori propria viata? La ce-ti vor folosi zecile de mii de lei castigati daca intr-o noapte faci oprirea finala intr-o rapa sau intr-un pom? Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Acum 19 minute, franzm a spus: Da' oare soferii profesionisti nu au si ei un sindicat al lor? Calea oficiala totdeauna e mai greoaie si nu totdeauna cu rezolvare favorabila. Nu intru in amanunte, dar am sa-ti dau un exemplu. Recent m-am trezit cu masina blocata de un berbec cu un suv. Nu dau numar, sa nu se intre in alte discutii. A blocat tembelul doua masini parcate in locuri marcate de primarie ca fiind parcare de resedinta. Am sunat la 112, intamplator in acea dimineata aveam si o urgenta, mi s-a dat legatura cu politia locala, si astia dupa ce au luat toate datele in ce ma priveste, m-au informat ca firma de ridicare auto nu lucreaza la acea ora (era 7.15) si ca nu au nici un echipaj sa trimita in zona, macar sa constate si sa scrie o amenda. S-au scuzat ca au oameni putini. Deci o situatie simpla, nu poate fi rezolvata legal. Li se rupe ca tu nu poti pleca, sau ca tu ai un necaz. Ma gandeam daca eram victima unei talharii sau mai stiu eu ce agresiune pe strada ce insemna asemenea raspuns. La taxi nu aveau masini disponibile, cu transportul in comun, nici o sansa sa ajung la timp. Asa ca am urcat bordura, am inconjurat locul pe trotuar si am coborat unde un vecin tocmai plecase si era loc liber. Ce vreau sa zic, este ca pana la D-zeu, te mananca sfintii. Fa tu plangere la sindicat si aia chiar daca nu sunt mana in mana cu patronatul, cu siguranta nu vei rezolva mare branza. Cel mai sigur e sa-ti pazesti singur bostanaria, si sa ai grija sa nu faci nefacute pe sosea. Condusul haotic si dupa bunul plac pe sosele, nu mai intra in raspunderea angajatorului. Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Doru.Mulţi patroni,din ăştia mici,forţează mâna şoferilor...Le bagă pe gât curse dese,funcţie de interesele lor de moment.Dacă şoferii n-au alternativă de angajare "înghit" situaţia.Ştiu un amic în Severin,care la program socotit de 8 ore "hămălea" până seara târziu!Ba-l mai scula,uneori,şi noaptea.Plus încărcat,descărcat,de-şi "îndoise" spinarea!Asta era la cursele locale.La cele interurbane era şi mai rău!Până la urmă a plecat că şi-a dat seama că-şi ruinează sănătatea... Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Stiu foarte bine cum e atmosfera. In fabrica lucram de la 6 dimineata pana la 5...6 seara pe 8 ore pontate. Sambata libera era doar daca iti cadea ceva in cap, iar de concediu nici vorba mai mult de o saptamana odata. Sclav pe plantatie, si pe urma se plang ca romanii sunt puturosi si ca prefera sa plece sa munceasca afara si ei nu au forta de munca calificata. Si cand o au, isi bat joc de ea. Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 (editat) Doru.Mai ştiu şi eu cazuri ca ale tale.Iar patronii se plâng că-s prea mari salariile angajaţilor!Şi-i vezi cu ditai vila,super maşini şi concedii în străinătate!!Până şi la o chiţimie de magazin de cartier auzisem patroana ce bine s-a simţit în concediu în Grecia...Magazinul nu ştiu dacă are 4x4 m!Cât salariu crezi că are vânzătoarea?! Editat Mai 29, 2021 de BRANCA Link spre comentariu
Marian Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Minimul pe economie, ca asa se poarta in astfel de cazuri. Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Discutam discutii diverse... Eu as vrea sa stiu adevaratul motiv pentru care cineva isi risca viata in conditii inumane in anul 2021. Ce motiv are cineva sa stie ca poate expune pe altii la accidente, cum poate trai cu ideea ca "daca mi se intampla, asta a fost scris", etc. Teama ca te dau angajatorii in gat la altii, daca n-ar fi de plans situatia, as rade. Iti e teama ca pierzi un loc de munca unde esti tratat cum esti tratat? Cred ca-ti fac o favoare sa te "elibereze" de o situatie injositoare. In conditiile in care orice om isi permite o publicitate mondiala, ce te opreste sa dai si tu in gat angajatorii la o adica. Au cazut firme mari ca urmare a dezvaluirilor - pe bune sau minciuni - pe internet, si noi ne temem de niste neica-nimeni din Romania? Curaj si puneti-va fortele impreuna, tovarasi! Nu acceptati sa fiti tratati ca niste obiecte. PS: Povestea cu pisatul in sticla... a lovit si Amazon, era in toate stirile nu demult. Sa nu comparam Amazon cu angajatorii romani. Deci, se poate, daca nu te complaci intr-o situatie degradanta. NB: Au sa zica cate unii, ca ce stiu unii cum e, ca in Romania este asa si pe dincolo, etc. Bla, bla, bla... sa nu dam vina pe angajatori ca nu-si schimba mentalitatea daca nici noi nu suntem decisi sa ne-o schimbam pe a noastra. Link spre comentariu
Marian Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Faptul ca acceptam prea usor lucruri sau situatii ilegale sau imorale este cred o meteahna veche de-a noastra. Link spre comentariu
norad Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Am servit pe la inceputul anilor 2000 program de 16 ore de lucru cu 8 ore libere. Adica incepeam programul la ora 6 dimineata si terminam la ora 22. Am rezistat o saptamana; ma trezeam la ora 4:30 si ajungeam acasa la ora 22:45. Plata in bataie de joc. Dupa ce am plecat de la ei, am avut relatari de la alti cunoscuti ca situatii cu multe ore peste program se intalneau frecvent la o fabrica de prelucrare a carnii din zona industriala, din urbea in care locuiesc. Link spre comentariu
Liviu M Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Eu fac parte dintre cei care îi încurcă pe profesioniști (merg legal în localități), dar sunt conștient că au viața grea. Vina nu e numai a lor, e a întregii comunități (forumiștii elforum included) care are prețul cât mai mic ca "scop în viață". În cazul șoferilor forțați de patroni să muncească până la epuizare fără respectarea normelor, vina e a primului șofer care a acceptat asta. Și va fi greu (imposibil) de îmbunătățit (un lucru am învățat din colaborarea cu niște olandezi - odată învățat cu prețuri mici (condiții proaste) clientul (patronul) nu va reveni/va reveni greu la prețuri (condiții) normale) . PS Viața grea nu-i o scuză pentru "profesioniști". Nu-i vina colegilor de trafic pentru problemele lor. Nici eu nu cer condiții speciale, deși poate job-ul meu e mai greu ca al lor (nu e, știu, da' nu-i meritul lor). Link spre comentariu
icar Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Stiu ca odata erau instale pe masini, asa zisele tahometre. Pe care le cercetau politia si, daca nu ai facut pauza reglementara, luai amenda. Soferul, nu patronul. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 Mai sunt inca, dar da, fiecare incearca sa fure si sa fenteze cat poate. Mai ales o firma mica, patron roman, e clar. Iar la firmele mari tot ajunge un fost patron roman falimentat care tot cu vechile metehne vine. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Mai 29, 2021 Partajează Postat Mai 29, 2021 (editat) Acum 27 minute, icar a spus: Stiu ca odata erau instale pe masini, asa zisele tahometre. Pe care le cercetau politia si, daca nu ai facut pauza reglementara, luai amenda. Soferul, nu patronul. Tahografele au fost instalate (încă de pe vremea lui Ceașcă) pe camioanele grele românești care făceau transport internațional în Europa de vest - legislația occidentală de atunci o impunea. Acolo puteau fi controlați șoferii români de TIR. În țară nu aveam așa ceva pe camioane, doar pe unele linii de autobuze. Habar n-am de ce. În România abia prin anul 2004 au devenit obligatorii tahografele pe camioane (și atestatul profesional pentru șoferi). Actualmente coexistă tahografele vechi (cu diagramă) și cele moderne cu card electronic. L.E. Nu poți impune tahografe pe turisme sau orice vehicul sub 3.5 t, nici occidentalii nu au așa ceva. Editat Mai 29, 2021 de +_Florin_+ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum