Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

1 hour ago, +_Florin_+ said:

 eu comunic mult (în general pe stație) cu tiriștii, sunt prietenii mei, le cunosc problemele și îi ajut (de ex îi anunț dacă văd "cântarul" pe drum sau orice control icgtr).:) ... 

Santurile in asfalt sunt facute de prietenii tai tiristi care circula incarcati peste limita legala. Orice control care "arde" un tirist are menirea de a salva vieti nevinovate. (nu stiu daca ai fost constient de asta pana acum)

Oamenii au nativ tendinta de a impinge limitele si orice reusita ii incurajeaza sa mearga mai departe. Uneori ... finalul poate sa fie tragic!

Link spre comentariu
41 minutes ago, merck said:

Santurile in asfalt sunt facute de prietenii tai tiristi care circula incarcati peste limita legala. 

Exact asta voiam sa zic si eu. Mi-ai luat-o inainte. 

41 minutes ago, merck said:

Orice control care "arde" un tirist... 

Nu arde tiristul ci arde firma. 

 

Eu nu am date despre costul in vieti salvate, insa e clar ca distrugerea carosabilului e platita de noi toti. Profitul este insa numai al firmei de transport. 

Link spre comentariu
Acum 23 minute, merck a spus:

Santurile in asfalt sunt facute de prietenii tai tiristi care circula incarcati peste limita legala. Orice control care "arde" un tirist are menirea de a salva vieti nevinovate. (nu stiu daca ai fost constient de asta pana acum)

Oamenii au nativ tendinta de a impinge limitele si orice reusita ii incurajeaza sa mearga mai departe. Uneori ... finalul poate sa fie tragic!

Merk, fiecare dintre noi încearcă să supraviețuiască în contextul lumii actuale. Una sunt principiile teoretice (către care ar trebui să tindem, deci pur teoretic îți dau dreptate) și alta e realitatea în traficul autohton. Mai circulă și tu pe DN-uri cu stația pornită, ai să auzi "pulsul străzii" - mai precis problemele cu care se confruntă șoferii profesioniști. Apoi mai discutăm...

apropo, nu șoferul de TIR hotărăște tonajul încărcăturii ci firma la care este angajat, în deplin acord cu "beneficiarul" transportului. Dar (atenție!) , șoferul trebuie să se ferească de cântare & depășire de program, că dacă ia amendă (chit că i-o plătește firma) are o mare "bilă neagră". Adică firma consideră că ori e prost (nu are abilitatea de a se feri de controale având stație pe mașină) ori e răuvoitor ...

În fine, o mică părticică din realitățile românești în materie de transport auto.

Repet, ia-ți o stație și mai circulă pe DN-uri, vei înțelege multe chestii... după care te aștept cu concluzii, apropo dacă trebuie (sau nu) să acorzi ajutor tiriștilor... :)

 

Link spre comentariu

Hai mai, Florine, după 30 de ani tot cu descurcatul merge? 
 

Din partea mea, nu îmi pasa nici de da firma faliment de la plătit amenzile. O firma cu cultura furtului, pe care angajații o accepta, nu merita înțelegerea mea. 

 

Editat de Mircea
Link spre comentariu
Acum 26 minute, +_Florin_+ a spus:

și alta e realitatea în traficul autohton.

Hai sa-ti spun eu cum e realitatea din traficul autohton:

Cu vreo 15 ani in urma am mers de citeva ori cu un prieten de la Timisoara la Lipova. Acolo e DJ dar carau unii pietris extras din Mures pentru firme din Timisoara cu niste bascule "balena". prietenul ala, de cite ori vedea ca e politia cu cintarul, ii avertiza pe "soferii iadului" si aia opreau. 

La un moment dat zice: "Strica astia cu pietrisul drumul, ceva de speriat. Uite, aici am dat intr-o groapa si am spart baia de ulei. Doua saptamini am stat in service."

Prietenul e ungur si de aia i-am spus vorba noastra, din batrini, pe care ti-o spun si tie:

Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti!

 

Ai inteles care e realitatea din traficul autohton?

Link spre comentariu

@Mircea, este o mentatilate în general defectă atât în cadrul patronatului cât și în rândul angajaților ... o fi oarece  " moștenire" a epocii trecute? :rade:.

În fine, asta e realitatea, principiul actual e (încă)  "fiecare se descurcă cum poate" chiar dacă asta presupune sfidarea conceptului de normalitate. Patronatul vrea profit maxim, angajatul vrea să supraviețuiască  în sistem - evită pe cât posibil "bilele negre".

E valabil în orice sectoare de activitate, nu numai în domeniul transportului rutier. 

 

Eu nu țin cu unii sau cu alții,  dar voi acorda în continuare "ajutor" tiriștilor, măcar pentru faptul că împărțim aceeași șosea. 

 

 

Link spre comentariu
7 hours ago, grosu99 said:

Ai lucrat tu pe duba sau autoutilitara ca sa stii cum   e ? Sa stii cum e sa pleci la 5 de  acasa si sa te intorci frant la 7 seara ? Fii un pic mai moderat ! Ti-o spune unu care are 2 milioane de km la activ livrare de de marfa !

Hai sa fiu eu si mai putin moderat si sa zic ca sunt pline soselele patriei de indivizi iresponsabili pe post de transportatori, asa cum e cretinul ala cu duba din clipul de pe E85. Nu exista justificare pentru ce a facut acolo, nu-mi pasa ce crezi tu ca avea de facut, ce curse sau ce timp sau mai stiu ce motive inventate, nimic nu iti da dreptul sa pui in pericol viata celorlalti participanti la trafic. Normal ar fi fost ca individul ala sa devina pieton minim 2-3 luni.

 

Avem un exemplu tragic pe A1 foarte recent, un individ sofer de tir a neglijat programul obligatoriu de odihna, a adormit la volan si-a strivit 2 autoturisme oprite pe banda de urgenta, s-a lasat cu oameni storciti la propriu. 

Si asta doar din cauza lacomiei si a incapatanarii, lasa ca merge, lasa ca ajung eu sa descarc si ma odihnesc apoi...

Nu stiu cum e pe alte autostrazi la noi ( nu ca am avea multe ), dar asta Bucuresti-Pitesti are un sir lung de astfel de evenimente, periodic cate un sofer de tir adoarme la volan si cam de fiecare data deznodamantul e tragic. 

Cu ceva timp in urma ( 1 an sau ceva de genul parca ) un alt transportator a adormit la volan pe la km 74 ( cred ca stiti unii dintre voi evenimentul ), a intrat pe contrasens sarind peste parapeti si lovind frontal o duba, intamplarea face ca a fost adusa la un parc de dezmembrari din zona, si...nu va doriti sa vedeti ce-am vazut.

Prin iarna un sofer de tir a adormit la volan si-a intrat in parcul ala de dezmembrari ( sau ce-o fi ) aproape de 50 ( parca )...

 

Nu mai zic de comportamentul lor la volan, se planteaza pe drumurile nationale la 2-3 metri in spatele tau si te hartuiesc fortandu-te practic sa depasesti viteza regulamentara, si daca nu o faci ti se umple frigiderul cu de toate si esti clacsonat secunde in sir. Tot recent la iesire din Gaesti spre Tgv un transportator s-a plantat prea aproape in spatele unui autoturism si cand acesta s-a incadrat si a semnalizat ca vireaza stanga, a redus in mod normal si viteza si personajul "transportator" a intrat in spatele autoturismului strivind practic jumatate din masina, am vazut personal evenimentul, deci nu vorbesc din auzite. 

 

Ce mama masii poate sa scuze astfel de comportament? De ce iti zici ca tu poti merge mai mult, ca tu nu adormi la volan, cand atat de multi altii au facut-o inaintea ta? Cu ce esti tu mai deosebit? Ce legatura exista intre experienta la volan si odihna ( sau lipsa acesteia )? 

Pai nu exista, totul se rezuma la lipsa de educatie si de responsabilitate!
Eu am ajuns deja sa ma obisnuiesc cu neacordarea de prioritate la aproape fiecare drum pe care il fac, mereu se gaseste cate unul de-ti iese in fata la risc mizand pe faptul ca opresti tu oricum ca n-ai incotro, mereu se gaseste cate unul care n-are unde sa depaseasca decat in curba cu vizibilitate zero, in interiorul sau in afara localitatii, si fie ca iti convine fie ca nu, franezi uneori agresiv ( dupa ce te uiti in oglinda sa fii sigur ca nu intra altul in tine ) ca sa lasi nebunul sa se bage inapoi pe banda lui...

 

PS: Ti-a placut cat de "moderat" am fost?
 

 

Link spre comentariu

Măi fraților, anul ăsta am făcut 30 ani de când am carnet și conduc... în decursul timpului am trecut prin sute de situații limită provocate de colegi de trafic de toate categoriile... tir-uri, autoturisme, dube, căruțe.... doar atenția, prezența de spirit și, cu siguranță, un înger acolo sus au făcut să scap nevătămat și, în câteva rânduri, cu șifonări minore la mașină.... si nu sunt vreun mocăit la volan, am 'cotizat' cu destule puncte avertisment pentru viteză!... Însă, de vreo 7-8 ani încoace parcă a crescut exponențial numarul nebunilor pe șosele!...iar nebunii conduc tot felul de mașini - de la Tico la tir-uri și basculante.... am avut parte, de foarte multe ori si de reversul pozitiv al medaliei, situații văzute personal, de soferi care au evitat situatii periculoase inclusiv prin ieșirea in decor ca să evite accidente cu consecințe tragice.... cunosc personal mai mult de o duzină de fosti si actuali tir-iști si absolut toti spun că au trecut prin situatii limită - generate de ei! - din cauza oboselii și stresului acumulat la volan.... cei mai mulți dintre ei au renunțat sau vor să renunțe la meseria asta.... consideră că a devenit prea riscantă și vor să moară de bătrânețe in patul lor.... 

Link spre comentariu

Voi credeti ca la patron te intreaba cineva daca esti obosit ? Cei care au nenorocul sa aibe GPS pe masina sunt sunati la fiecare oprire neplanificata ca n-ai voie sa faci nici pipi,nu mai zic de mancat sau stat la odihna.Daca nu-ti convine poti sa pleci,te da afara urgent.Si nu e vorba de tiruri ! Si la tiruri sunt firme unde faci pipi in sticla ca nu ai voie sa opresti ! Sunt o multime de idioti de ambele parti ! nu mai generalizati ca nu e bine.Nu sunt toti idioti !

Link spre comentariu

Daca angajatorul te forteaza sa incalci legea, poti face plangere impotriva lui.

Si nu-i intocmai cum zici, sau oricum nu in orice caz pentru ca soferi de tir cu atestat si experienta nu cresc pe marginea santului.

Link spre comentariu

E cu doua taisuri si plangerea impotriva angajatorului. Poti castiga o lupta, dar razboiul sigur il pierzi. Cu o circulara la firmele angajatoare, ai intrat pe lista celor care deranjeaza, si cu tot atestatul din lume, nu te mai angajeaza nici firmele de salubritate ca sofer pe masina de gunoi. Adevarul totdeauna e undeva la mijloc. Poti face pe batosul cu un patron, daca sunt mai multi in aceeasi situatie, dar de regula in astfel de cazuri, toti tac si asteapta sa scoti castanele din foc de unul singur.

Link spre comentariu

Da,si cine te mai angajeaza dupa aia ? Ca patronii intreaba de ce ai plecat,intreaba ultimul patron  ! Daca faci chestia asta trebuie sa fii gata sa treci la alta meserie ! Pe tir e alta treaba.Vorbesc de cei care transporta marfa...de ex piese auto .Sunt multe uscaturi de toate partile .Din pacate nu vine nimeni in control sa verifice foile de drum sau inregistrarile GPS sa vada ca nu te-ai odihnit deloc.Sunt pauze dar intri in depozit sa-ti iei marfa pentru o cursa noua.

Link spre comentariu

 Subscriu şi eu la observaţiile cu şoferii de dube.Am întâlnit unul la băi care relata cum a adormit el la volan şi n-a păţit nimic că s-a răsturnat pe sensul opus,în afara şoselei.Aia ca aia,da' le-a spus interlocutorilor:"cine n-a adormit la volan,niciodată"?!!!Şi ăia:"Da,da.Ai dreptate"!...

 Asta cu şofatul fără să te odihneşti corespunzător e "bilet de intrare" la cimitir!Dacă la alţii nu te gândeşti nici de pielea ta nu-ţi pasă?!!

Link spre comentariu

Cand ii vezi cum merg, parca nu-ti mai vine sa intrebi daca le pasa de pielea lor. E un soi de inconstienta cu bravura...mie nu mi se poate intampla. Majoritatea sunt tineri, chiar foarte tineri. Si asta pana li se intampla. Din pacate sunt si alte victime pe langa ei, total nevinovate, si asta e aspectul cel mai neplacut, pt ca el, daca are sange de sinucigas, nu are decat sa se manifeste, dar ia si pe altii nevinovati in prostia lui.

Link spre comentariu

 Doru.Ai perfectă dreptate.Da' nu-mi dau seama cum naiba nu realizezi ce repede îţi "pică" ochii la oboseală!!

 Cunosc un ins care se credea "ăl mai tare din parcare".După o tura a treia a plecat direct din Severin spre Vâlcea.Aproape de destinaţie a adormit,a ieşit din şosea şi s-a oprit într-o fântână,din câmp.L-au găsit oamenii veniţi cu vitele la păscut.A tras o juma' de an să-şi repare oasele!Şi acu' are falca strâmbă!Noroc chior că n-a murit...Da' nici după asta nu s-a lăsat de condusul cu viteză mare!!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări