Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

3 hours ago, Liviu M said:

Pot mai mult de 60 km/h (in acte)?

Cele de 50cc se duc peste 60km/h fara jena. Prin vest am vazut ca politia ii opreste si le pune scooterul pe un stand cu role si le verifica daca au umblat la limitarea de 50km/h.

De cele peste 50cc ce sa mai zic, alea se duc mult mai sus.

 

Quote

Most 50cc scooters come with a restricted engine, which limits the bike to a top speed of 30mph (48kph). However, a 50cc scooter can go at speeds of up to 60mph (96km\h), while most will comfortably reach 40mph (65km\h). 

Peugeot Speedfight

Launched in the year 2000, this 50cc French scooter has a two-stroke engine. The Speedfight’s top speed is just over 40mph (65kph).

Yamaha Zuma 50

This Japanese scooter was first made in 1989. The later models have a four-stroke engine, and they can get a top speed of around 45mph (72kph).

Piaggio Zip 4T

This 50cc Italian scooter, which was first available in 2005, has a four-stroke engine and can go at 50mph (80kph).

Gilera Runner 50

The Gilera brand is owned by Piaggio. The Runner, which was first released in 1997, has a two-stroke engine and a top speed of 50mph (80kph).

Aprilia SR50

From Aprilia – another brand owned by Piaggio – this super 50cc scooter made its market entrance in 1992. It has a two-stroke engine, and it can reach a velocity of 56-60mph (90-96kph). 

 

Cele de 125cc:

 

What’s the fastest 125cc scooter?

Let’s have a look at some of the fastest 125cc motorbikes available:

Yamaha NMAX 125

This stylish little Japanese number first appeared in the UK in 2015. It has a four-stroke engine and a top speed of 65mph (105kph).

Honda PCX 125

The PCX by Japanese manufacturer, Honda, was introduced in 2009. It has a four-stroke engine and is capable of 70mph (112kph).

Kawasaki J125

Launched in 2016, the J125 from the Japanese company, Kawasaki, has a four-stroke engine, and its top speed is 70mph (112kph).

Honda Forza 125

The powerful Forza 125 by Honda, which has been available in Europe since 2015, is powered by a four-stroke engine. This scooter’s top speed is a massive 80mph (128kph).

Link spre comentariu

Plin de cretini, mai ales soferii de dube si utilitare, asa se baga, ca doar ei sunt la munca n-au vreme sa stea sa dea propritate.

Fain a salvat-o omul. Nu stiu cum era terenul, dar eu cred ca din instinct n-as fi sarit pe teren si m-as fi bagat in ala.

In sensul ca mie mi-e frica de capete de pod, santuri sau altele. Acu poate omu stia mai bine locul.

A avut noroc cum a salvat-o, sa speram ca depunde plangere la politie, ceva avarie tot apare pe la masina deci motiv de accident/investigare.

 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

Plin de cretini, mai ales soferii de dube si utilitare, asa se baga, ca doar ei sunt la munca n-au vreme sa stea sa dea propritate.

Fain a salvat-o omul. Nu stiu cum era terenul, dar eu cred ca din instinct n-as fi sarit pe teren si m-as fi bagat in ala.

In sensul ca mie mi-e frica de capete de pod, santuri sau altele. Acu poate omu stia mai bine locul.

A avut noroc cum a salvat-o, sa speram ca depunde plangere la politie, ceva avarie tot apare pe la masina deci motiv de accident/investigare.

 

Ai lucrat tu pe duba sau autoutilitara ca sa stii cum   e ? Sa stii cum e sa pleci la 5 de  acasa si sa te intorci frant la 7 seara ? Fii un pic mai moderat ! Ti-o spune unu care are 2 milioane de km la activ livrare de de marfa !

Link spre comentariu
57 minutes ago, grosu99 said:

Ai lucrat tu pe duba sau autoutilitara ca sa stii cum   e ? Sa stii cum e sa pleci la 5 de  acasa si sa te intorci frant la 7 seara ? Fii un pic mai moderat ! Ti-o spune unu care are 2 milioane de km la activ livrare de de marfa !

Chiar daca pleci la 5 dimineata si vii la 7 seara frant nu este o scuza sa pui in pericol viata participantilor la trafic incalcand regulamentul rutier. 

Daca tu cand pleci in concediu cu familia in masina esti strivit de un tirist sau un sofer de autocar (si ei tot o paine mananca din soferie) ti se pare ok? 

Link spre comentariu

Eu am dat acum câţiva ani peste un ,,tirist,, din ăsta talentat, care mi-a tăiat calea ieşind de pe un drum fără prioritate.Din fericire pentru ambii, atunci conducea doar autoturismul propriu, iar impactul m-a afectat mai mult pe mine, fiindcă pentru a evita un accident grav, am tras mult de volan stânga şi l-am lovit între bara spate  roata din dreapta-spate.Când mi-a tăiat calea între noi erau cam 15-20 metri, frâna era deja călcată, dar a fost inutilă.Alte căi de evitare nu aveam, decât să intru în parapetul separator de benzi, dar nu eram nici eu vreun sinucigaş. Mie mi-a buşit rău partea dreapta faţă, far, radiator.El a avut o îndoitură minoră.Dacă-l loveam pe la mijloc, îl terminam pe pasagerul din dreapta, un prieten de-al lui. Când mi-a spus că-i şi şofer profesionist, l-am întrebat ,,Bine măi băiete, dar dacă tot te-ai băgat şi mi-ai tăiat faţa, de ce nu ai călcat-o mai cu tupeu şi ai mers aşa încet ? Că nu erai cu TIR-ul..,,. Răspunsul lui ,,Am crezut că am timp...nu am estimat bine viteza dumitale.,,.

Eu aveam cam 70-75km/h atunci şi el mi-a tăiat calea uşurel de tot, de ziceai că atunci învaţă să conducă....

Era un puştan de vreo 23-24 de ani...a mai venit şi cu mă-sa la constatator, iar aia tot ,,băga băţul,, prin gard zicând ,,domnule, dar de ce circulai cu viteză aşa mare ? ,,.

La care constatatorul, i-a arătat pe desen semnul ,,cedează trecerea,, pe care puştiul nu l-a respectat şi i-a zis ,,Putea să aibă şi 100km/h atunci, că fiu-tău tot trebuia să-i dea prioritate....,,.

 

Apropo de ,,din fericire,,.....e ca în bancul cu un pieton neatent, ce este lovit de un biciclist şi doborât la pământ.Pietonul se ridică, biciclistul îl scutură şi-i zice ,,Ce noroc ai că-s liber azi !,,

La figura mirată a pietonului, adaugă ,,Eu sunt şofer pe autobuz....,,

Link spre comentariu

Asa e, dupa cum se vede si aici astia is o specie aparte care se considera privilegiati.

Nici unu n ar recunoaste ca fie ca ai luat carnetu azi sau acu 2mil km regulile raman aceleasi! Exceptie semnul din geam si limitele de viteza!!!

 

In general cu cat au unii mai multa experienta cu atat neglijeaza, forteaza, fenteaza pe principiu ca uite ca merge.

 

Crezi ca nu am prins autobuz depasea in curba? M am trezit cu el fata in fata, noroc ca era loc sa ma feresc.

 

Nu mai stiu in ce tara un tirist de a nostru e la parnaie pt o depasire periculoasa filmata.

Pacat ca nu se aplica si aici.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, grosu99 a spus:

Ai lucrat tu pe duba sau autoutilitara ca sa stii cum   e ? Sa stii cum e sa pleci la 5 de  acasa si sa te intorci frant la 7 seara ? Fii un pic mai moderat ! Ti-o spune unu care are 2 milioane de km la activ livrare de de marfa !

Pacat ca ai carnet de conducere ....nu te cunosc dar zau ca nu vreau sa te vad in trafic .

E ilegal si sa conduci obosit (de asta au pauze obligatorii pe TIR)

Am intalnit un prieten sofer si m-a speriat ...arata ca un cadavru viu ...privea in gol cand vorbeai cu el .

Mi-a zis ca a facut accident si a murit o femeie care o luase la ocazie   (masina lovise un cap de pod si sa rostogolit in canal)

Mi-a zis "ba omule am aflat ca are 6 copii...am omorat o mama care are 6 copii ".

Vezi ca nu vorbesc din auzite chestia asta e reala de acum 15 ani .

Mai conteaza milioane de km?

Editat de lalihifi
Link spre comentariu
Acum 2 minute, lalihifi a spus:

...................................

E ilegal si sa conduci obosit (de asta au pauze obligatorii pe TIR)

Am intalnit un prieten sofer si m-a speriat ...arata ca un cadavru viu ...privea in gol cand vorbeai cu el .

.....................................

Șoferii de TIR sunt mai "odihniți", au un număr limitat de ore de condus și pauze obligatorii (program). De ex într-o zi pot conduce continuu 4.5 ore apoi iau pauză minim 45 minute după care conduc încă 4.5 ore. Pot lua și mai multe pauze, ideea e să nu depășească 9 ore de condus. De două ori pe săptămână au voie să mărească programul la 10 ore de condus (după cele 9 ore mai iau o pauză de 1 oră și mai pot conduce încă 1 oră).

Dacă depășesc programul pot lua amenzi grase de la icgtr (sunt controale în traseu).

Ăștia le cer diagramele pe ultimele 28 de zile sau cardul tahograf.

...........................

Beleaua cea mare e pe șoferii de utilitare sub 3.5 tone, ăștia n-au tahograf și firmele profită de asta, practic pot conduce până la epuizare ... 

Link spre comentariu

@grosu99, cam dură replica ta la adresa lui Sharky (nu-s de acord), fiecare dintre noi mai scăpăm câte "un porumbel" ... și eu o fac uneori în trafic când îmi taie fața (la modul urât) câte un tirist sau "dubist", apoi mă gândesc că (poate) n-ar fi vorba de nesimțire ci de neatenție cauzată de oboseală ... eu comunic mult (în general pe stație) cu tiriștii, sunt prietenii mei, le cunosc problemele și îi ajut (de ex îi anunț dacă văd "cântarul" pe drum sau orice control icgtr).:) ... 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări