Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Acum 9 ore, Sharky a spus:

 

In schimb cu tracțiune fata, gume bune pe fata si rele pe spate ai sanse mari sa plece spatele cand lasi gazu in curbe.

 

Acuma cu gumele e discutabila treaba.  De regula le schimbi toate odată, iar dacă nu ești în stare de asta, mai bine vinzi mașina, dar să lași gazu în curbe, e cea mai proasta mișcare din câte poți face cu tracțiune față. 

Link spre comentariu

Cunosc oameni care cumpara ''gume'' SH.  Si nu e vorba de dimensiuni mari, cele uzuale care sunt la preturi accesibile de noi.

Eu schimb totul odata si mai mult de 2 ani nu le tin.  E drept ca si circul si nu doar pe asfalt.

SH am luat niste Simex pentru o panarama cu care ma dadeam pe vai si dealuri. Atat.

Link spre comentariu

Cam asa e, pe de alta parte cand schimbi toate 4 deodata la un moment dat umbli cu 4 gume uzate.

Sau poate nu iti plac gumele luate, gen sunt zgomotoase.

 

Atunci o pereche o tii pe axa motrica pana cand se duce si o schimbi mai repede.

 

Depinde de ce strategie ai. Orice strategie e un compromis.

 

Noroc cu esp, chiar ajuta mult la partea cu franatul in curba. Nu de alta dar câteodată chiar trebuie sa franezi.

 

Si sa nu uitam, la tractiunea fata, daca esti turat bine gen v3 intr o curba cu 80 la ora, frana de motor la un motor mai mare devine echivalenta cu frana de serviciu.

 

Pe langa gume sunt mai multi factori,

telescoape noi pe spate si vechi pe fata,

telescoape obosite rau pe spate si masina incarcata

Unghiuri reglate pt supravirare,: cadere fata mai mare

Jocuri in articulatii spate

Multe altele...

 

Si sa nu uitam ceva, si o subvirare poate cauza dupa o supravirare.

 

Scenariu,

bizonu intra prea tare in curba si masina face si ea ce poate dar la un moment dat subvireaza.

Bizonu se sperie si trage mai tare de volan

Masina subvireaza mai departe ca doar nu se schimba nimic

Bizonu apasa si frana.

Viteza scade, masina incepe sa prinda aderenta,

 

cum volanul e virat puternic, masina va vira puternic ajutata de esp care mai ajuta la viraj frânând rotile din spate.

Ca esp chiar crede ca dorinta bizonului e sa se duca asa cum e invartit volanul.

 

Nu ca bizonul a fost total depasit de situație si a invartit de volan ca disperatul.

 

Scenariul e plauzibil pe un drum lat. Am vazut cu ochii mei asa ceva. Cum un audi a4 cu tracțiune fata a subvirat rau dupa care s a invartit de zici ca a tras frana de mana.

 

Pe un drum ingust masina ajunge in sant si gata.

 

 

In rest si pe tractiune spate e aceeasi poveste in functie de unghiurile si suspensiile masinii.

 

Toata asta cu apesi gazul, apesi frana, trebuie sa cunosti masina si sa stii ce, cand si cat e de facut.

Altfel o dai de gard. Noroc cu esp ul...

Personal mi ar fi frica sa conduc tare fara esp.

Nu de alta dar...nu stii cand gresesti, prefer sa am o sigiranta in plus.

 

Si nicidecum vitejii in condiții incerte de drum sa nimeresc o pojghiță fix in curba...

 

 

Link spre comentariu

Am avut gume de firmă, care după 4 ani aveau calea de rulare perfectă, dar cauciucul devenise ca plasticul, derapam pe uscat la un viraj luat mai sportiv, asa ca gumele le schimbi când simți ca nu-și mai fac treaba, nu când vezi inserția sau iese aerul prin pori. 

Acum 20 minute, Alic a spus:

Cunosc oameni care cumpara ''gume'' SH.  Si nu e vorba de dimensiuni mari, cele uzuale care sunt la preturi accesibile de noi.

Ca o comparație, mă simțeam cu gumele alea, ca și cum aș fi avut talpă din lemn la pantofi. 

Link spre comentariu

Lasă că și tembelul ala cu căruța avea loc sa iese din drum. S-a oprit în curbă și pe linie continuă, dar cred că amănuntele astea i-au scăpat. Sunt sigur ca altă dată nu mai face. Ala cu mașina trage ponoasele pt un prost. Asta e. 

Link spre comentariu

Dacă tir ul mușca puțin linia când venea pe contrasens, și trebuia să treci de căruță, era mai anapoda treaba. Sa fie mulțumit carutasul ca nu a fost un tir la curul lui. Nici rahat de analize nu mai rămânea din el. 

Link spre comentariu

Fiind curba de stanga, soferul masinii avea vizibilitate sa traga un pic stanga, era liber (pe contrasens), insa cred ca era cu ochii in telefon sau in alta parte. 

Link spre comentariu

Poate vedea și el un film, poate era cu mana între craci... nu mai ai liniște pe drumurile noastre. Ca să nu zic, poate era o fetiscana fără experiență, și a zis că încape. Oricum ar fi, carutasul e din alt film aici. Vorba colegului, aveai loc să parchezi un tir în afara carosabilului. Ăștia sunt un pericol și când se deplasează, și legea le cam interzice circulația pe anumite drumuri, dar te întâlnești cu ei oriunde li se scoală lor că vor să meargă. 

Link spre comentariu

S-au aliniat planetele.

Am vazut asta mergand la padure, parcata in curba, pe interior, doar cu roata inafara drumului, o proasta isi dadea jos copilul din masina. Proasta mai avea 1m pana la banda separatoare, drumul fiind judetean, ingust.

Am dat claxon, i-am zis sa isi care masina, s-a apucat sa ma injure ca sa imi vad de treaba.

Link spre comentariu

Daca ii excludem pe cei bauti si pe drogati, cei mai periculosi in trafic sunt cei idioti si cei care nu au simtul conservarii. Au impresia ca sunt altii responsabili de securitatea lor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări