Ion_Bumbu Postat Vineri la 10:03 Partajează Postat Vineri la 10:03 Pe un pic de gheata... restul au avut noroc doar nu stiinta. Link spre comentariu
doru3160 Postat Vineri la 16:06 Partajează Postat Vineri la 16:06 Nici un strop de gheata. Temperatura era pozitiva, plus ca in pasaj mai greu se formeaza. Cunosc traseul ala. E o mazga pe asfalt in tot orasul. Nu stii de la ce se face, nu stii unde se face, dar patineaza masina ca pe gheata. La fiecare plecare de pe loc, de la semafor, rupe aderenta, se aprinde becul in bord, oricat de usor ai pleca. Ala a avut ghinion ca a mers cam tare, dar in rest doar starea drumului a fost de vina. Sa te fereasca sa ai nevoie de o frana mai serioasa, intr-o situatie deosebita. Esti mancat. Doar mersul incet si pastrarea unei distante decente te mai scoate. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Vineri la 16:11 Partajează Postat Vineri la 16:11 (editat) A smucit un pic de volan sa revina pe banda 1-a altfel nici nu stia ce e acolo, asta e cu antifonarea prea buna a masinilor si cu directia supraasistata... avantaj dar si dezavantaj. Podurile, pasajele sint locurile in care poti avea surprize, podurile ingheta prima data iar sub pasaje ai sanse se apa si noroi adunat ca de, sint in groapa. Editat Vineri la 16:12 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
doru3160 Postat Vineri la 16:21 Partajează Postat Vineri la 16:21 Acum 10 minute, Ion_Bumbu a spus: A smucit un pic de volan S-a speriat. Nu toti au cursuri de pilot de curse. Am mai spus, si repet, circul zilnic, temperaturile sunt in general pozitive, dar aluneca asfaltul cum nu am mai vazut pana acum. Posibil sa fie de la smacurile care le arunca primaria pe jos in zilele cand este inghet. Am vazut discutii si pe grupurile de profil din targ, nu e doar impresia mea. Link spre comentariu
Sharky Postat Vineri la 17:32 Partajează Postat Vineri la 17:32 Si in Cluj e la fel. Vii de la București, totul ok. Ajungi in Cluj luneca de numa. Exact cum scrie Doru. Link spre comentariu
doru3160 Postat Vineri la 18:00 Partajează Postat Vineri la 18:00 Greseala lui e ca a calcat prea tare acceleratia, si cand a vrut sa reduca, a pierdut controlul. In conditii normale de aderenta, nu se intampla nimic. Link spre comentariu
sesebe Postat Vineri la 20:34 Partajează Postat Vineri la 20:34 La 23.01.2025 la 17:39, Sharky a spus: Prostu satului... aluneca de spate https://www.facebook.com/share/v/1Akhb4L3Xw/ Accidentul s-a petrecut dimineata. Un prieten mi-a spus ca in aceeasi zi, spre seara, s-a mai intimplat inca un accident parca la indigo in acelasi loc. Diferenta a fost ca cel din spate s-a oprint sa acorde primul ajutor si i-a fost lovita si masina lui. Locul este in curba si venind dinspre lumina nici nu vezi bine ce ai in fata. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Vineri la 20:48 Partajează Postat Vineri la 20:48 Daca e marcaj cu linie continua acolo si mai e si ceva mizga pe jos aluneci pe vopseaua aia foarte usor, daca te mai si sperii e gata necazul. Pe marcaj aluneci si pe ploaie ...depinde de cit de nou este. Link spre comentariu
doru3160 Postat Vineri la 20:54 Partajează Postat Vineri la 20:54 Seara asta am iesit si ploua afara ca vara. Asfaltul ud e mai convenabil decat mazga aia de zi cu zi. Chiar am testat de cateva ori sa vad ce aderenta am. Probabil ploaia a mai spalat cate ceva din ce au dat astia pe jos. In pasajul ala intri cu viraj usor dreapta si iesi cu viraj usor stanga. Amaratul ala era pe portiunea dreapta, urma sa vireze si probabil de asta a piscat frana. Ceasul rau, pisica 13. Link spre comentariu
Sharky Postat Vineri la 21:14 Partajează Postat Vineri la 21:14 Era pe portiunea dreapta cand deja incepuse sa faca ca sarpele. Curba l a facut sa piarda controlul, mai ales ca a frânat. Oricum coaja aia are greutatea pe fata. Deci se vede clar cum tractiunea fata e la fel de periculoasa ca tractiunea spate. Ion bumbu are dreptate. Daca volanul era fara servo, ca la un cart poate simtea mai bine masina. Pe cart volanu iti spune care e directia buna de mers. Dar in ziua de azi cine se urca la mine in bmw spune, eh la fordul meu volanul merge mai usor. Masinile nu se mai fac pt soferi demult... Omul a corectat prea mult. Acu zic sa stiti si voi, cand simti ca pleaca dai imediat contra si apoi in momentul urmator indrepti volanul in directia buna. Nu astepti masina sa se indrepte si tot insisti de volan ca patesti ca ala. Tot faci stanga dreapta pana cand in sfarsit spatele prinde aderenta si deobicei o prinde cand esti cu fața la zid. Eu ce nu inteleg e unde a fost esp in toata faza asta. Cred ca nu avea masina. Confirm. Si in Cluj azi a plouat și aderenta e excelenta. Mazga aia e extrem de periculoasa. Pacat pt prietenul care a oprit. Data viitoare sa stie să opreasca dupa accident, ferit de necaz. Prima data te gândești la tine si apoi la cel care il salvezi. Altfel cresti nr victimelor. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Vineri la 21:19 Partajează Postat Vineri la 21:19 (editat) Pe vremea cind lucram totdeauna dupa saptamini de seceta la prima ploaie serioasa incepeau problemele de energie si eram pe drumuri unde intilneam niste accidente tare urite. Necazurile mari totdeauna erau pe la inceputul ploii cit timp asfaltul era semiumed si praful forma mizga aia alunecoasa pe drum, dupa ce o spala bine apa pericolul se reducea mult. Problema cea mai mare era ca dupa saptamini de uscat foarte multi conduceau la fel de zmucit si cu toata electronica masinilor tot o faceau de oaie din pacate la viteza mare. Pe aderenta scazuta de aia tot spuneam eu ca masina cu tractiune spate e mai sigura, iti da din timp semne ca aluneca si te potolesti brusc Editat Vineri la 21:22 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Alic Postat Vineri la 21:39 Partajează Postat Vineri la 21:39 Dar ai și ocazia să te învârti oleacă în loc , ca o mica piruetă. Când am avut prima mașină cu spatele pe post de tracțiune, Jeep, mi-am furat-o de vreo două ori. Fusesem avertizat de treaba asta și am comis-o pe drum de iarnă cu un strat de gheață. Apoi m-am obișnuit cu genul ăsta de tracțiune. Link spre comentariu
Sharky Postat Vineri la 22:17 Partajează Postat Vineri la 22:17 In ziua azi nu mai prinzi masina fara esp sau macar un asr. Nu ai cum sa te invarti cu tracțiune spate. In schimb cu tracțiune fata, gume bune pe fata si rele pe spate ai sanse mari sa plece spatele cand lasi gazu in curbe. Depinde la cat de limita esti. Iar in cazul unei suprafețe alunecoase limita e aproape Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Vineri la 23:00 Partajează Postat Vineri la 23:00 (editat) Doar ca tractiunea fata nu da semne decit cind e cam tirziu... Si nu trebuie neaparat gume proaste pe spate, doar prea umflate sau convergenta proasta pe fata si brusc ai o supraviratoare cind te astepti sa fie subviratoare... Editat Vineri la 23:02 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Sharky Postat 22 ore în urmă Partajează Postat 22 ore în urmă Doar de ai rotile deschise ca si convergență. Sau ai cadere prea mare pe fata. Multe masini sunt castrate, cadere aproape zero pe fata si doar pe spate, fix de aia sa nu se invarta cand bizonu lasa gazu in curba si e cam la limita. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum