Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


Postări Recomandate

Acum 24 minute, BRANCA a spus:

 Să înțeleg că în Irlanda e normal să ai bălți pe şosea??

 Balta era in afara drumului, pe acostament.

Seat nu avea ce cauta acolo, dar vrind sa depaseasca cu orice pret, sa arate ca "el e miezul", a riscat si a incasat.

Link spre comentariu
Acum 44 minute, DjLeco2021 a spus:

Seat nu avea ce cauta acolo, dar vrind sa depaseasca cu orice pret, sa arate ca "el e miezul", a riscat si a incasat.

Sa fie primit! Si sa il urmeze cat mai multi ca el!!! Strazile trebuie sa fie curatate de idiotii teribilisti!

 

 

Link spre comentariu
Acum 5 ore, Sharky a spus:

Nu stiu ce vina are skoda.

Mergea repede dar nu el a provocat.

Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;

Etc............

Soferul Skodei clar se alerga cu ala cu Seat-ul!!! Se vede si din filmare. Si da, are vina si el in producerea accidentului (cel putin morala, daca instanta nu va stabili altceva....).

Editat de YO9IBC
Link spre comentariu

Nu-mi dau seama de ce Pertea scoate unic vinovat pe Suzuki, pt că ar fi schimbat banda. E total aiurea raționamentul de organ. Aia doi oricum se fugareau, cu sau fără Suzuki. Era doar o chestiune de când nu de dacă. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, doru3160 a spus:

Nu-mi dau seama de ce Pertea scoate unic vinovat pe Suzuki, pt că ar fi schimbat banda. 

Are si el pretini care fac intreceri si nu putea sa dea in ei, asa prefera cu creierul lui lins sa declare ca ala "alb" este vinovat. 

Asa-i cand ajung prostii sa judece! 

Eu din prima declaram: Skoda + Seat vinovati ca prin conduita lor pun viata participantilor la trafic. 

 

P.S. Prostu de Pârțea nici nu ia in calcul ca ala din Suzuki poate s-a speriat de animalele alea din Skoda si Seat si nu a putut reactiona datorita panicii. Si asta o spun ca unul care la inceput la fel nu stiam ce sa fac cand ma trezeam cu animale/idioti in spate (basca ca nu eram in RO). Nu poti sa ramai calm si sa judeci la rece ce manevra sa faci. 

As vrea sa-l vad si eu pe Pârțea asta prins in Vest pe autostrada intre 4-5 nebuni care fac intrecere intre ei daca ramane calm sau se pisa pe el de frica. Eu am patit-o de cateva ori si m-am panicat, nu stiam ce sa fac, dar apoi cand am vazut ca nu a fost doar o exceptie, am inceput sa "derulez filmul" si am ajuns la combinatia: nu schimb banda, daca unul din dobitoci ma depaseste si se baga in fata mea, franez si pun avariile (ca saracii aia corecti din spate nu au nici o vina daca eu sunt fortat sa opresc efectiv pe autostrada) si pastrez o distanta de minim 25m fata de idiotul care are in cap sa ma sicaneze. In rest, daca de pe banda din stanga sau din dreapta unul dintre pretenasii lui se face ca vrea sa intre in mine, nu fac nici o manevra sa evit/eschivez ci il las sa ma atinga (am camera pe fata). 

Editat de merck
Link spre comentariu
1 oră în urmă, YO9IBC a spus:

Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;

Etc............

Soferul Skodei clar se alerga cu ala cu Seat-ul!!! Se vede si din filmare. Si da, are vina si el in producerea accidentului (cel putin morala, daca instanta nu va stabili altceva....).

  Total de acord!

Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Nu-mi dau seama de ce Pertea scoate unic vinovat pe Suzuki, pt că ar fi schimbat banda. E total aiurea raționamentul de organ. Aia doi oricum se fugareau, cu sau fără Suzuki. Era doar o chestiune de când nu de dacă. 

 

Pertea, cred ca inca nu vazuse acest video:

 

 

Iar din primul, de unde a tras el concluzia, la prima vedere ar parea ca acel Suzuki este vinovat, dar acolo nu se poate aprecia distanta, nimic:

 

 

 

Total eronat, zic eu.

 

Vinovatul principal, Seat, vinovatul secundar si intretinatorul moral al accidentului, Skoda.

 

Analiza mea finala, dupa toate re-vizionarile indeamanuntite a celor 2 filmari, dupa editarile, adaugirile, stersaturile finale, este asta si se bazeaza pe filmarea a doua, cea mai relevanta filmare, urmarita cu viteza de 0,25:

 

 

 

 

 

Uitati-va cu viteza 0,25 la ea si analizati secundele din capturi. Cand Suzuki apare clar vizibil in cadru, exact la secunda 4, acesta apare CIRCULAND CORECT PE BANDA, neincomodand pe nimeni, netaind fata nimanul si totodata se vede clar si raspicat o distanta mare (suficienta) intre Suzuki si Skoda, ceea ce da de inteles ca manevra de revenire a Suzuki-ului de pe margine pe banda, se facuse deja, cu succes, cu cateva secunde bune inainte, in siguranta si cu distanta suficienta intre acesta si masina ce-l preceda (Skoda).

 

Apoi se vede cum distanta dintre Suzuki si masinile din spatele ei, implicit Skoda urmata de Seat se micsoreaza vizibil. Scriu asta pentru ca distanta dintre Suzuki si Skoda+Seat se micsoreaza considerabil in urmatoarea secunda, secunda 5 spre 6, veti vedea asta daca va uitati atent.

 

Deci ambele masini din spatele Suzuki-ului, erau in accelerare cu intentia de depasire, nicidecum de evitare! Suzuki fiind prima masina (care deja circula CORECT, dupa parerea mea, repet), la secunda 4 era urmata de Skoda la cativa metri in spate (cam minim 10-12 metri aproximez, datorita unghiului oblic de filmare) si de Seat, cam la minim 20+ metri aproximez. Seat-ul inca era in linie cu Skoda, iar ambele inca in aproape linie cu Suzuki pe banda de circulatie, unica banda de circulat corect si legal pe sensul de mers.

 

Apoi se vede cum Skoda incepe si patrunde pe contrasens cu intentia clara DE DEPASIRE, aproape in locul unde incepe linia dubla continua, pentru ca inainte cu 2-3 secunde, accelerase, altfel distanta dintre Suzuki si Skoda, se marea, nu se micsora, daca franau sa evite Suzuki-ul. Idem fata de Seat!

 

Avand culoar liber in dreapta spre acostament, si vazand ca Scoda pleaca in depasirea Suzuki-ului, Seat-ul, tasneste in depasire prin dreapta, accelerand ca un bezmetic. Seat-ul n-a evitat nimic, A CAUTAT DEPASIREA CU ORICE PRET a Skodei, care la randu-i intrase in depasirea Suzuki-ului, la limita unde incepea linia dubla continua, dupa cum am mai zis!!!

Se pare totusi ca soferul Skodei, n-a fortat depasirea, pentru ca din sens opus, foarte aproape de axul drumului, veneau 2 masini, la distanta mica si probabil a aproximat ca n-avea timp si spatiu suficient sa faca manevra riscanta. Masina a doua fiind chiar cea cu care Seat-ul avea sa se loveasca fatal.

 

Situatia este clara, soferul Seat-ului, a vrut cu orice pret "sa-l faca" pe cel cu Skoda, (care nici el nu s-a lasat mai prejos in toata ecuatia), a tisnit in depasire PRIN DREAPTA pe ACOSTAMENT, la limita cu terenul agricol de pe margine sau ce este acolo.

 

Accelerand probabil la blana, ca sa iasa primul in fata Skodei si a Suzuki-ului, si nestiind ca pe margine la limita acostamentului este groapa cu baltoaca pe care cu ceva secunde inainte o evitase Suzuki-ul, soferul Seat-ului vede groapa cu baltoaca dupa ce intra ferm in depasire, se sperie, trage stinga de volan ca sa evite, dar intra totusi cu roata spate dreapta in ea, in derapaj, (se vede cum apa apare in cadru exact in dreptul rotii din spate).

 

Apoi instant pierde controlul, acroseaza Suzuki-ul si din cauza vitezei, (probabil ca in acel moment Suzuki frana, vazind idiotul ce ii apare in dreapta, pe aratura si simtind ca il loveste/acroseaza), iar Seat-ul avand volanul tras stanga si viteza, ajunge in fata Suzuki-ului, patineaza in frinare si patrunde pe contrasens unde urmeaza impactul. Poza cu capturi, la rezolutie maxima:

 

Belea.jpg

 

Daca nici in ultima poza din captura, dl Pertea nu vede sicanare, condus agresiv fata de Suzuki, depasiri esuate atit pe dreapta cit si pe linie dubla continua, ci vede  Suzuki vinovat, consider ca este un pacalici, care n-are ce cauta sa isi dea cu parerea despre ce a fost acolo.

 

Ac-Buz-6.jpg

 

Probabil ca si postarile mele de pe contul lui unde explica el ce si cum, au CAM disparut de la comentarii...

 

Voi, ce parere aveti despre analiza mea?!?

 

 

 

 

 

Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus:

Bagat piciorul in frina ca altceva n-aveam ce face.

  Total de acord!

Acum 1 oră, merck a spus:

Are si el pretini care fac intreceri si nu putea sa dea in ei, asa prefera cu creierul lui lins sa declare ca ala "alb" este vinovat. 

Asa-i cand ajung prostii sa judece! 

Eu din prima declaram: Skoda + Seat vinovati ca prin conduita lor pun viata participantilor la trafic. 

 

P.S. Prostu de Pârțea nici nu ia in calcul ca ala din Suzuki poate s-a speriat de animalele alea din Skoda si Seat si nu a putut reactiona datorita panicii. Si asta o spun ca unul care la inceput la fel nu stiam ce sa fac cand ma trezeam cu animale/idioti in spate (basca ca nu eram in RO). Nu poti sa ramai calm si sa judeci la rece ce manevra sa faci. 

As vrea sa-l vad si eu pe Pârțea asta prins in Vest pe autostrada intre 4-5 nebuni care fac intrecere intre ei daca ramane calm sau se pisa pe el de frica. Eu am patit-o de cateva ori si m-am panicat, nu stiam ce sa fac, dar apoi cand am vazut ca nu a fost doar o exceptie, am inceput sa "derulez filmul" si am ajuns la combinatia: nu schimb banda, daca unul din dobitoci ma depaseste si se baga in fata mea, franez si pun avariile (ca saracii aia corecti din spate nu au nici o vina daca eu sunt fortat sa opresc efectiv pe autostrada) si pastrez o distanta de minim 25m fata de idiotul care are in cap sa ma sicaneze. In rest, daca de pe banda din stanga sau din dreapta unul dintre pretenasii lui se face ca vrea sa intre in mine, nu fac nici o manevra sa evit/eschivez ci il las sa ma atinga (am camera pe fata). 

  Excelent scris!

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Nu-mi dau seama de ce Pertea scoate unic vinovat pe Suzuki, pt că ar fi schimbat banda. E total aiurea raționamentul de organ. Aia doi oricum se fugareau, cu sau fără Suzuki. Era doar o chestiune de când nu de dacă

  Buna observatie!

Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

Bagat piciorul in frina ca altceva n-aveam ce face.

  Aceeasi reactie cred ca ar fi avut-o si altii, printre care si eu, daca vedeam (si realizam, in timp atit de scurt, intentia idiotilor).

Link spre comentariu

Skoda a cam fost scoasa pe contrasens, si a pus frana cand a vazut ca are in fata. Cel putin asa se vede. Asta cu seatul era hotarat sa le dea fum tuturor, dar i-a cam stricat socoteala balta de pe langa acostament. A iesit si suzuki cam din scurt in fata skodei, daca e sa fim cinstiti. Ala cu seatul avea de ales, ori ramanea in spatele skodei ca pana atunci, ori depasea prin dreapta. I s-a parut mai buna varianta 2. Asta e, ghinion. Ala cu suzuki cred ca nu voia sa treaca prin balta prin care a nimerit seatul, de asta schimbat banda asa din scurt.

Link spre comentariu

Si stai, ca abia acum fac legatura, ceva imi scapase:

 

Ce vedeti voi in poza asta, si NU se pupa cu ce zice Pertea, si altii care vor sa scoata vinovat Suzuki-ul???

 

Ac-Buz-6.jpg

 

Dar in poza asta facuta un pic mai devreme, fata de cea de sus?

 

Ac-Buz-5.jpg

 

 

Hai sa va zic eu!

 

Vad Suzuki-ul, in ambele poze, rulind pe banda, corect, dar totodata in poza de sus, vad si Seat-ul in groapa cu partea dreapta spate, in derapaj, improscind apa.

 

Pai atunci cum si cind le-ar fi taiat Suzuki-ul fata celor 2 masini, daca groapa apare in secunda 8, iar la secunda 9 are loc impactul, iar Seat-ul este deja in depasire? Nu ar fi trebuit ca groapa sa fie mai in spate, inainte de secunda 5 a filmarii, cind Suzuki apare rulind corect pe banda, apoi Seat-ul sa incerce sa evite tragind dreapta de volan, presupunind ca Suzuki ar fi evitat groapa cu apa?!?

Dar, repet, groapa apare cu Seatul in ea, la secunda 8, Suzuki-ul este un pic mai in fata, iar la secunda 9 este impactul pe contrasens.

 

Cum naiba intre secundele 5 si 8, Suzuki se vede clar, rulind corect pe banda si cele 2 masini de se intreceau sint in spatele lui, dar la secunda 8, este groapa cu Seat in ea?!? Pai unde si cind a facut Suzuki, manevra de evitare a gropii, cind el era de 3 secunde pe banda?!?

 

Aici nu iese treaba!

 

Atit Pertea cit si altii, au spus raspicat ca Suzuki-ul a schimbat banda/directia de mers, brusc (exprimarea lor), ca sa evite groapa cu baltoaca, fara sa se asigure, incomodind atit Skoda cit si Seatul si fortindu-l pe acesta sa treaga dreapta de volan. Initial am pus si eu botul la asta, dar cum se face ca intre secunda 5 si secunda 8, cind am facut captura de mai sus, Suzuki-ul CIRCULA REGULAMENTAR pe banda, incadrat CORECT, iar in poza se vede la secunda 8, momentul exact in care Seat-ul loveste groapa cu apa, cu roata dreapta spate, iar Suzuki este cu maxim 2 metri inaintea Seat-ului?!? S-a mutat groapa cu apa la secunda 8 a filmarii sau teoretic trebuia sa fie in urma cu cel putin citeva secunde, cind inca Skoda si Seat-ul se urmareau si nu aveau pe nimeni in fata, ca apoi sa le apara "din neant" Suzuki-ul, care "a evitat groapa cu apa, schimbind directia de pe acostament pe banda fara sa se asigure"?!?

 

Cum a circulat conform filmarii, Suzuki-ul, circa 3-3,5 secunde, CORECT, PE BANDA, dupa cum se vede pe parcursul filmarii 2, cind groapa este aproape in dreptul lui in filmare si in poza, cu Seat-ul lovind groapa si improscind apa, la secunda 8, iar la secunda 9, are loc impactul pe contrasens? Ceva nu se leaga, si ma simt nevoit sa subliniez asta, repetind ostentativ ce este intre secundele 5 si 8 ale filmarii!!!

 

Pai daca Suzuki-ul evitase groapa cum s-a speculat, o facuse cu minim 3-5 secunde in urma, cind inca Skoda si Seat-ul, erau la metri buni in spatele lui, adica poza asta, dar intre timp, 3-3,5 secunde de filmare, totusi Suzuki-ul apare incadrat corect pe banda, circulind linistit, iar groapa urma mai sus, dupa circa 3 secunde.

 

Ac-Buz-1.jpg

 

Totusi, ce vedem noi in poza?

Hai sa "apas" pe asta:

 

Vedem Suzuki cu rotile dreapta intrate in banda, deci circulind corect si presupunind (real) ca trecuse deja de pe portiunea cu latime de 2,5 metri (sau cit are), pe banda de circulat, deoarece de aici si pina la secunda 8, Suzuki-ul apare permanent pe banda, incadrat si circulind CORECT!

 

Dar, la secunda 8, este groapa cu apa, Seatul in ea si Suzuki-ul este acrosat de Seat!!!!

 

Asta mi-a sarit in ochi si asta NU se pupa DELOC cu ce zice Pertea si mai zic si altii, conform filmarii 1, prima aparuta, in care nu se vede clar si nici nu se pot aproxima distantele intre masini.

 

 

 

Atunci, cum naiba se face ca, la secunda 8, repet, cu o secunda inainte de impact, Seat-ul este in groapa cu apa, iar Suzuki-ul este cu circa 2 metri mai in fata, daca Suzuki-ul ar fi "evitat groapa cu apa" cu citeva secunde inainte fortind Skoda sa iasa pe contrasens si Seat-ul sa treaga dreapta de volan, ca sa evite Suzuki-ul?!? Sa evite CE? NIMIC, doar SA DEPASEASCA. Trag concluzia finala ca Suzuki-ul, revenise cu ceva timp inainte pe banda de rulaj de pe zona acostament, si-si vedea linistit de drum, imediat aparind-ui din spate cei doi descreierati, in accelerare, pe intrecere si depasiri!

 

Iata inca o captura relevanta din filmare, detaliile in ea:

 

Ac-Buz-4.jpg

 

Ceva este in neregula cu filmarea 1! Si cu concluziile trase de Pertea si de altii.

 

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 1 oră, DjLeco2021 a spus:

presupunind ca Suzuki ar fi evitat groapa cu apa?!

Suzuki nu evita groapa pt că groapa nu e pe asfalt . Groapa e dincolo de bordura .Mă îndoiesc ca cineva a vazut balta . Seatul a luat-o pe langa bordura poate și cu roata fata, sare cam tare de bot.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări