Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


Postări Recomandate

Eu vad clar, intentia de depasire prin dreapta, atat a Skodei (intentia principala) cat si a Suzuki-ului (intentie secundara), vezi de la secunda 5 a filmarii, poza 1.

 

Ac-Buz-1.jpg

 

 

Manevra de depasire incepe perfect vizibil cand Suzuki circula curat si corect pe banda de circulat, secunda 5, repet, poza 1. Mai inclin sa cred ca soferul Suzuki, este "fortat" sa se dea un pic in dreapta prin manevra idioata de depasire facuta de soferul Skodei, pe dubla continua, cand acesta forteaza revenirea pe banda, ca sa evite un pozibil accident cu cel de pe contrasens, in acel moment fiind deja pe contrasens si pe dubla continua, cu ambele roti stanga ale masinii, de unde se apropia periculos, masina din fata celeia cu care se loveste in final, Seatul, poza 6.

 

Ac-Buz-6.jpg

 

 

 

Cel cu Skoda, practic il impinge pe cel cu Suzuki, inspre acostament, exact in secunda in care, Seat-ul forta maxim depasirea, ultimele milisecunde pana intra cu roata dreapta spate, in baltoaca, tot poza 6. 

Mie, in toata ecuatia, soferul de Suzuki imi pare ca a fost cel mai corect, spun asta vazind frame cu frame, filmarea aparuta din alt unghi, adica asta, (unde pe toata portiunea cand se filmeaza cu camera de bord fata si pana la jumatate de secunda dinaintea impactului, filmarea de pe camera din spate, Suzuki se afla corect pe banda de circulat, facut sandwich intre Skoda si Seat.

 

Despre filmarea asta vorbesc:

 

 

 

Mai sustin asta, deoarece in cele circa 3-4 secunde premergatoare accidentului, soferul Seat-ului, avea, timp si spatiu (distanta de manevra) suficiente cat sa franeze linistit si sa evite orice fel de risc, dar el, din contra a fortat, a accelerat blana, ca sa depaseasca, sa-si continue intentia idioata care l-a dus la moarte!

 

Eu as vrea sa stiu din partea soferilor care-l scot vinovat pe soferul Suzuki, ce faceau ei EXACT in acel moment cand s-ar fi vazut facuti SANDWICH (masina Suzuki in pozele 5 si 6 in special 6), intre Skoda ce voia sa il depaseasca pe linie dubla continua, in timp ce din fata, Skoda avea masina pe contrasens si totodata isi FORTA revenirea pe banda, iar din dreapta, fiind depasit si acrosat totodata de inconstientul cu Seat, care normal NU avea ce sa caute acolo!

 

Cum ati fi procedat voi? Puneati frana brusca, sa-i lasati pe ambii "sa se duca", GO PLANET, GO, ca in filmele din seria Fast & Furious?

Sau, accelerati blana, astfel incat sa nu fiti lovit de niciunul dintre ei, (presupunant ca masina Suzuki ar fi fost o "electrica cu minim 400 cai putere" care sa va permita sa "tisniti de acolo", totodata oferind spatiu de revenire pe banda, Skodei, sau ce ati fi facut?!? 

Pentru ca eu, pe toata perioada importanta a filmarii, cand nimeni nu parea a fi angajat in vreo depasire, chiar de la secunda 3,5 cat si pana in secunda 5, de unde se vede clar intentia de intrarea Seat-ului in depasire prin dreapta, vad ca Suzuki, circula perfect corect pe banda de circulat, neobstructioinand pe nimeni si neschimband nicio directie, nici spre stanga (axul drumului) nici spre dreapta (acostament), ci mergand perfect, drept, linistit.

Apoi, imediat in secunda urmatoare s-a vazut facut sandwich intre cele 2 masini, care il depaseau din ambele parti, si stanga si dreapta, aproape paralel, Seat-ul fiind ceva mai in fata, pentru ca accelerase blana, iar Skoda probabil intrase in franare fiind pe contrasens pe linie continua, dubla.

 

Vreau parerile voastre, cum ati fi procedat in situatia Suzuki!

Link spre comentariu
Acum 3 ore, BRANCA a spus:

 Păi văd că Perțea are  vinovat principal pe cel cu maşina albă,care vroia să treacă de pe acostament pe bandă şi zice că Seatul face o manevră să evite o tamponare şi se bagă pe dreapta.În fond şi Seatul n-a respectat o distanță adecvată față de cel din față,deci culpabil...

 

 

Unica manevra pe care o face Seat-ul, este sa depaseasca tot ce poate, prin dreapta.

 

Daca avea manevra de evitare a unei tamponari cu acel Suzuki pe care Pertea vrea sa-l scoata vinovat, Seat-ul FRANA, avea spatiu de manevra si timp suficient sa faca asta!

 

Eu totusi vad ca, doar trage dreapta de volan si accelereaza blana, ca sa depaseasca, nu sa evite!

 

Cum e in acest caz cu distanta minima de siguranta intre auto?!? A respectat-o Seat-ul fata de Skoda (ca-i statea Skodei, in cur pe toata perioada filmarilor aparute)?

 

Iar in fata Seatului, inainte de a se duce Seat spre acostament (sa depaseasca aiurea prin dreapta) era Skoda, care ar fi trebuit PRIMA sa faca manevra de evitare a tamponarii cu Suzuki! Pentru ca Skoda era PRIMA masina din spatele Suzuki, iar Seat-ul a doua, la mare distanta de toti, fiind masina Rosie. Eu nu vad niucio manevra brusca sau de evitare a Skodei, care urma sa fie depasita imediat prin dreapta! 

Cu parere de rau, inclin sa cred ca Pertea cind a dat verdictul (eronat dupa parerea mea), nu vazuse filmarea facuta din masina dotata cu camere atat pe fata cat si pe spate! Unde se vede clar ca buna ziua, ca Suzuki rula in spatiul benzii de circulatie, cu ceva timp pana sa inceapa seat manevra idioata, dara in nicun caz nu a fost de evitare a nimanui, ci de zmeism cu depasire aiurea.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 4 ore, validae a spus:

Acolo s-au întâlnit doi tembeli, prinzând la mijloc un nevinovat.Eu nu știu, dar femeia aia din Seat, chiar nu l-a putut convinge pe descreieratul de bărbatu-so să o lase mai ușor ? Sau i-or fi plăcut și ei senzațiile tari dinaintea morții ?

 

Total de aceeasi parere!

 

Ma uit atent la prima filmare aparuta, care intai se vede bine si clar, la rezolutie buna, apoi rezolutia pare voit micsorata, implicit calitatea filmarii, exact unde este cel mai important sa se vada clar:

 

 

La secunda 12, exact cand Suzuki este deja cu totul pe banda de circulatie si "se face loc in dreapta", masina Skoda se vede in cadrum ruland normal, fara nicio tendinta de evitare a vreunei coliziuni. Exact in secunda in care in dreapta "e liber", Seat-ul trage brusc de volan si accelereaza blana sa depaseasca!  Se vede clar ca buna ziua, intentia de depasire, nu de evitare, totusi in fata avea inca SKODA!!!!

 

Ac-Bz-Fil-1-2.jpg

 

In aceasta poza de mai jos, se vede cum masina Suzuki, trece de pe zona acostament pe banda de circulatie, dar din cauza camerei si a filmarii, masina Skoda nu se vede si pare ca Seatul este foarte aproape de Suzuki (total eronat) care revenea pe banda de circulatie, probabil aici a considerat Pertea ca Suzuki a revenit pe banda aiurea.

 

Ac-Bz-Fil-1-1.jpg

 

Scriam mai sus (total eronat), pentru ca in filmarea aparuta mai tirziu, (dupa ce Pertea isi daduse cu parerea), filmare facuta din masina de pe contrasens, cea dotata cu 2 camere-fata-spate, se vede clar distanta MARE dintre Suzuki, deja incadrata corect pe banda si Seat (a 3-a masina in coloana Suzuki>Skoda>Seat.

Exact in acel moment, Seat a speculat "liber pe dreapta" si a tisnit in depasirea ucigatoare!

 

Iata dovada:

In aceatsa poza se vede Suzuki deja incadrat corect pe banda, distanta pana in urmatoarea masina, adica Skoda, suficienta, par cam 8-10 metri, iar distanta pina in Seat, fiind si mai mare, minim 12-15 metri, seatul fiind inca in curul Scodei si incepind depasirea! In aceasta poza nu vad nicio intentie de EVITARE a Seat-ului, fata de Suzuki, care era DEJA corect incadrata pe banda in acea secunda din care am scos poza din filmare, nici macar nu vad evitare nici macar fata de Skoda!

 

Ac-Buz-1.jpg

 

Aceeasi concluzie o trag si din poza urmatoare, unde inca se vede clar distanta suficienta intre Suzuki (prima masina) si Skoda, minim 6-7 metri, Skoda incepand manevra de depasire a Suzuki-ului, moment in care Seat tisneste in depasirea amindoura, prin partea dreaopta!

 

Ac-Buz-2.jpg

 

Deci, nu vad nicaieri nicio manevra de EVITARE din partea Seat ci doar DE DEPASIRE IN FORTA, pe culoarul liber format in dreapta Suzuki-ului, deja corect incadrat pe banda de circulatie cu citeva secunde inainte de a iesi din cadru.

 

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

Suzuki chiar dacă voia nu-și putea pune mintea cu skoda sau seat. Nu e o mașină de liniuțe. Era inspirat dacă punea frână și ar fi ieșit dintre cei doi tembeli. Dar probabil fiind om normal la cap, nu și-a închipuit ce vor sa facă ăștia doi. Probabil omul era relaxat, mergea corect, nu era stresat sa depășească sau sa nu fie depășit. Ghinionul lui sa nimerească între cei doi. Nu a avut viteza de reacție potrivită, care ar fi fost o frânare hotărâtă, fără schimbare de direcție. Și eventual să le zică așa cum le zic și eu... moarte ușoară, ca nu caută altceva cu asemenea comportament. 

Link spre comentariu

Nu mai pot edita, de aceea pun aici, postarea finala.

 

 

 

Total de aceeasi parere! (cu postarea lui Validae)

 

 

Ma uit atent la prima filmare aparuta, care intii se vede bine si clar, la rezolutie buna, apoi rezolutia pare voit micsorata, implicit calitatea filmarii, exact unde este cel mai important sa se vada clar:

 

 

La secunda 12, exact cand Suzuki este deja cu totul pe banda de circulatie si "se face loc in dreapta", masina Skoda se vede in cadru ruland normal, cu intentia de depasire, fara nicio tendinta de evitare a vreunei coliziuni. Exact in secunda in care in dreapta "s-a facut culoar, e liber", Seat-ul trage brusc de volan si accelereaza blana tisnind sa depaseasca!  Se vede clar ca buna ziua, intentia de depasire, nu de evitare, totusi in fata o avea inca pe SKODA!!!!

 

Ac-Bz-Fil-1-2.jpg

 

In aceasta poza de mai jos, se vede cum masina Suzuki, trece de pe zona acostament pe banda de circulatie, dar din cauza camerei si a filmarii, masina Skoda nu se vede si pare ca Seatul este foarte aproape de Suzuki (total eronat) care revenea pe banda de circulatie, probabil aici a considerat Pertea ca Suzuki a revenit pe banda aiurea, dar nu avea cum sa stie ce distanta era intre Suzuki, complet revenita pe banda si Seat-ul care era la ceva distanta mai mare, in spatele Suzuki si al Skodei.

 

Ac-Bz-Fil-1-1.jpg

 

Scriam mai sus "(total eronat)", pentru ca in filmarea aparuta mai tirziu, (dupa ce Pertea isi daduse deja cu parerea), filmare facuta din masina de pe contrasens, (cea dotata cu 2 camere-fata-spate), se vede clar distanta MARE dintre Suzuki, deja incadrata corect pe banda si Seat (a 3-a masina in coloana Suzuki>Skoda>Seat.

Exact in acel moment, Seat a speculat "acum, ca e liber pe dreapta" si a tisnit in depasirea ucigatoare!

 

Iata dovada:

 Suzuki deja incadrat corect pe banda, distanta pana in urmatoarea masina, adica Skoda, suficienta, par cam 8-10 metri, iar distanta pina in Seat, fiind si mai mare, circa 15-20 metri, Seat-ul fiind inca in spatele Skodei si incepind deja depasirea acesteia, de retinut, Suzuki rulind corect si culoarul liber format in dreapta acestuia!!

 

Ac-Buz-1.jpg

 

 

 

In aceasta poza de mai jos nu vad nicio intentie de EVITARE a Seat-ului, fata de Suzuki (nici nu avea ce sa evite, pentru ca el DEPASEA), repet, Suzuki care era DEJA corect incadrata de ceva timp pe banda in acea secunda din care am scos poza din filmare, si nu, nu vad evitare nici macar fata de Skoda!  Vad doar depasirea Skodei prin dreapta ei, pe culoarul liber format (in dreapta).

 

Ac-Buz-2.jpg

 

 

Aceeasi concluzie o trag si din poza urmatoare, unde se vede clar Seat-ul, depasind Skoda prin dreapta, adica exact momentul in care Seat-ul tisnise in depasirea amindoura, prin partea dreapta!

 

Ac-Buz-3.jpg

 

 

 

Deci, nu vad nicaieri nicio manevra de EVITARE din partea Seat ci doar DE DEPASIRE IN FORTA, pe culoarul liber format in dreapta Suzuki-ului, deja corect incadrat pe banda de circulatie cu citeva secunde inainte de a iesi din cadru (cred ca am scris asta de 5 ori, dar incerc sa subliniez aspectul).

 

Daca voia sa evite, Seat putea frana linistit, nu avea pe nimeni in spate ca sa riste sa fie lovit din spate!

Doar ca, a accelerat ca sa depaseasca, nimic altceva.

Acum 58 minute, doru3160 a spus:

Suzuki chiar dacă voia nu-și putea pune mintea cu skoda sau seat. Nu e o mașină de liniuțe. Era inspirat dacă punea frână și ar fi ieșit dintre cei doi tembeli. Dar probabil fiind om normal la cap, nu și-a închipuit ce vor sa facă ăștia doi. Probabil omul era relaxat, mergea corect, nu era stresat sa depășească sau sa nu fie depășit. Ghinionul lui sa nimerească între cei doi. Nu a avut viteza de reacție potrivită, care ar fi fost o frânare hotărâtă, fără schimbare de direcție. Și eventual să le zică așa cum le zic și eu... moarte ușoară, ca nu caută altceva cu asemenea comportament. 

 

Foarte pertinent ce ai scris, cred ca pentru frina optam si eu in acea situatie, in care ma vedeam sandwich intre 2 idioti, duceti-va, maica unde o-ti vrea voi, dar fara mine!

 

Nu stiu ce viteza de reactie ar fi putut avea cand s-a trezit intre 2 dementi, probabil acea secunda, doua de ezitare a luarii deciziei corecte. Am inteles ca la volanul Suzuki, era o femeie.

 

Iata o filmare relevanta, de pe tik-tok-ul soferului Seat, facuta tot pe E85:

 

 

 

Se pare ca acesta avea si el camera de bord, deci probabil or sa apara imagini si de acolo...

 

 

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

Părerea mea e ca a fost o liniuță între seat și skoda. Când a văzut ca seatul pleacă prin dreapta, a zis probabil ca ii arată el depășire pe contrasens. Suzuki a fost la momentul nepotrivit, în locul nepotrivit.

Link spre comentariu

Exact cum scriam anterior, un șofer nevinovat prins între doi tembeli....doar unul s-a dus, celălalt se mai pregătește probabil.Crezi că ăia se mai gândeau la vreo distanță de siguranță ? Nu....ei doar se întreceau în trafic. Clipurile de pe tiktok ale mortului arată clar ce avea el în cap, el era ăla cu mașină de curse, grăbit spre Sf. Petru.

Link spre comentariu

Drumul era prea aglomerat de cascadorii. Acu viteza f mare un puteau avea aia pt ca dupa impact toti s-au oprit destul de repede.

Ca sofer trebuie sa ai un simt al vitezei de deplasare de grup. Daca turma merge cu 50-60 n-ai tu cum sa treci pe langa ei cu 100 in conditii de siguranta. Poti fi tu as al volanului, nu stii care din coloana nu e atent, schimba banda, pune o frana, ocoleste o groapa, etc.

Daca te dai ca la curse prin aglomeratie ti-o cam cauti.

Macar de era singur in masina, asa a luat cu el si pasagerul.

Link spre comentariu

Se vede clar ca erau 2 dobitoci care se alergau (Seat si Skoda). Unul din ei a primit ce a cautat! Pacat de fata aia.......Dumnezeu s-o ierte....... Sper ca si soferul Skodei sa fie incriminat, intrucat o parte din vina producerii accidentului e a lui!

Link spre comentariu

Cred ca de aici vorba, prostul nu e prost destul, dacă nu e și fudul. Dacă ai pofta de viteza, calci pedala și o faci. La ce pana mea tendința de a arăta lumii ce faci tu? Mai faci și filmare... 

Acum 14 minute, BRANCA a spus:

Uite ce viteză dau ăştia:

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări