Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


Postări Recomandate

Acum 9 ore, daniels a spus:

Semnalizarea nu face parte din manevra de depasire,

Asa zice si politistul ala pe youtube dar pe mine ma intereseaza daca scrie asta în reglementari sau nu scrie nimic si atunci e loc de tocmeala.

În cazul meu (accidentul a avut loc cu peste 20 ani în urma în Austria, pe A1, în apropiere de orasul Melk), camionagiul a intrat în depasire în dreptul indicatorului care-i ridica interdictia de depasire, fara sa semnalizeze din timp (cu 150 m înainte de schimbarea benzii). Practic a actionat semnalizatorul odata cu rotirea volanului. Pe vremea aceea, în Austria si Germania (nu stiu cum este reglementat în alte tari), manevra de depasire începe cu semnalizarea. Adica semnalizarea face parte explicit din manevra de depasire (asa scria în codul rutier).

Cum pe vremea aceea camerele de bord erau mai degraba exceptia decât regula si martorii accidentului n-au vrut initial sa dea declaratie la proces, stabilirea vinovatului s-a facut dupa declaratiile soferilor si a pasagerului din autoturism (adica eu). Accidentul a avut loc la mai putin de 20 m de la indicator si s-a tras concluzia ca TIR-ul a început manevra de depasire pe portiunea de drum unde acest lucru îi era interzis.

Si înca ceva: Accidentul care s-a discutat undeva mai înainte (si pentru care a fost citat Pertea) s-a produs în Polonia. Oare acolo sunt valabile reglementarile din România? Sau exista mici diferente pe ici, pe colo?

Link spre comentariu

este reglemetat in lege cu cat inainte trebuie sa semnalizezi (e si intrebare de examen) era clar ca o sa-l prinda cu asta pe TIR

Am un loc unde zilnic se intampla chestiile astea autostrada de desface in alta autostrada si inevitabil e unul care a uitat sa iasa si semnalizeaza si trage de volan in acelasi timp. Tot a zecea masina face asta. Cam toti stiu si se feresc in punctul ala (e o autostrada cu 90% navetisti) - unii isi mai cer scuze cu avariile dupa ce creezi spatiu pentru manevra lor idiotica.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Acum 16 minute, franzm a spus:

Asa zice si politistul ala pe youtube dar pe mine ma intereseaza daca scrie asta în reglementari sau nu scrie nimic si atunci e loc de tocmeala.

În cazul meu (accidentul a avut loc cu peste 20 ani în urma în Austria, pe A1, în apropiere de orasul Melk), camionagiul a intrat în depasire în dreptul indicatorului care-i ridica interdictia de depasire, fara sa semnalizeze din timp (cu 150 m înainte de schimbarea benzii). Practic a actionat semnalizatorul odata cu rotirea volanului. Pe vremea aceea, în Austria si Germania (nu stiu cum este reglementat în alte tari), manevra de depasire începe cu semnalizarea. Adica semnalizarea face parte explicit din manevra de depasire (asa scria în codul rutier).

Cum pe vremea aceea camerele de bord erau mai degraba exceptia decât regula si martorii accidentului n-au vrut initial sa dea declaratie la proces, stabilirea vinovatului s-a facut dupa declaratiile soferilor si a pasagerului din autoturism (adica eu). Accidentul a avut loc la mai putin de 20 m de la indicator si s-a tras concluzia ca TIR-ul a început manevra de depasire pe portiunea de drum unde acest lucru îi era interzis.

Si înca ceva: Accidentul care s-a discutat undeva mai înainte (si pentru care a fost citat Pertea) s-a produs în Polonia. Oare acolo sunt valabile reglementarile din România? Sau exista mici diferente pe ici, pe colo?

Unde este descrisa manevra de depasire nu se spune nimic de semnalizare. In articolele urmatoare unde se specifica obligatiille soferului care face depasirea  se vorbeste de semnalizare ca o obligatie care precede depasirea.

Link spre comentariu
Acum 10 minute, daniels a spus:

Unde este descrisa manevra de depasire nu se spune nimic de semnalizare. 

Da unde este descrisa manevra de depasire? Sa zica: depasirea consta in a + b + c. La noi este o labareala de lege din care nu intelegi nimic. Ai obligatie sa semnalizezi inainte de a incepe manevra ai obligatie de a semnaliza cand revii inapoi pe banda, dar tu zici ca semnalizarea nu face parte din manevra. Daca inainte sa revii pe banda, deci cand esti in timpul manevrei de depasire (ca manevra se termina cand ai revenit inapoi pe banda) se cere sa semnalizezi revenirea pe banda => semnalizarea nu face parte din manevra de depasire? De aceea te intreb si eu: unde este definitia clara a manevrei de depasire? 

Acum 29 minute, franzm a spus:

Pe vremea aceea, în Austria si Germania (nu stiu cum este reglementat în alte tari), manevra de depasire începe cu semnalizarea. Adica semnalizarea face parte explicit din manevra de depasire (asa scria în codul rutier).

Si acum in Romania la fel este: manevra de depasire incepe cu semnalizarea. 

Editat de merck
Link spre comentariu

IRL

 

How to overtake safely

Make sure the road ahead is clear so you have enough distance to overtake and get back to your own side of the road without forcing any other road user to move to avoid you.

Never directly follow another overtaking vehicle.

Give way to faster traffic already overtaking from behind.

Before overtaking check that the way is clear, check in your mirror and check your blind spots to ensure another vehicle is not approaching from behind.

Give your signal in good time, move out when it is safe to do so, accelerate and overtake with the minimum of delay.

When you are well past, check the mirror, signal and gradually move in again making sure not to cut across the vehicle you have passed.

Take extra care when overtaking a vehicle displaying a ‘LONG VEHICLE’ sign. This means that the vehicle is at least 13 metres long and you will need extra road length to pass it and safely return to the left-hand side of the road.

You must not break the speed limit, even when overtaking.

 

You must normally overtake on the right.

However, you are allowed to overtake on the left in the situations listed below.

 

You may overtake on the left when You want to go straight ahead when the driver in front of you has moved out and signalled that they intend to turn right.

You have signalled that you intend to turn left.

Traffic in both lanes is moving slowly but traffic in the left-hand lane is moving more quickly than the right-hand lane – for example, in slow moving stop/start traffic conditions.

You must not overtake when You are at or near a pelican crossing, zebra crossing or at pedestrian signals.

A traffic sign or road marking prohibits it.

You are approaching a junction.

You are on the approach to a corner, bend, dip in the road, hump-back bridge, brow of a hill or on a narrow road. 

You are in the left-hand lane of a dual carriageway or motorway when traffic is moving at normal speed.

It would at any time cause danger or inconvenience to another road user.

 

What to do when somebody overtakes you

Continue at the same pace, unless it becomes unsafe to do so.

Keep as near to the left as is safe.

Do not accelerate.

Be alert in case the overtaking vehicle suddenly pulls back in front of you.

 

 

*************************

Semnalizarea

 

Signalling Signals are an indication of intent – they do not confer a right of way.

 

The law requires you to signal your intention of what you are doing on the road.

This means signalling properly before moving off, turning right or left, changing lanes, overtaking, slowing down or stopping.

You must signal clearly and in good time. If you are concerned that, for whatever reason, your direction indicators or stop lamps are not giving an adequate signal, use clear, decisive hand signals as well.

An indicator is not a right of way. Before you start to manoeuvre, you must exercise due care and attention with particular heed to other users of the road, prevailing road conditions and how your driving will impact other road users.

Always take care, especially when you: intend to change lane; turn across oncoming traffic; drive onto or exit from a roundabout; and drive into or reverse into a parking space.

 

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

In Romania faptul ca nu semnalizezi se sancționează separat.

Prioritate tot aia ramane, vinovatii tot aia sunt.

 

Exceptia ar fi masinile ce semnalizeaza stanga se depasesc prin dreapta. Aici cumva e inclusa semnalizarea ca factor ce iti influențează depasirea.

Link spre comentariu
Acum 7 minute, roadrunner a spus:

How to overtake safely

Make sure the road ahead is clear so you have enough distance to overtake and get back to your own side of the road without forcing any other road user to move to avoid you.

Never directly follow another overtaking vehicle.

Give way to faster traffic already overtaking from behind.

Before overtaking check that the way is clear, check in your mirror and check your blind spots to ensure another vehicle is not approaching from behind.

Give your signal in good time, move out when it is safe to do so, accelerate and overtake with the minimum of delay.

When you are well past, check the mirror, signal and gradually move in again making sure not to cut across the vehicle you have passed.

Take extra care when overtaking a vehicle displaying a ‘LONG VEHICLE’ sign. This means that the vehicle is at least 13 metres long and you will need extra road length to pass it and safely return to the left-hand side of the road.

You must not break the speed limit, even when overtaking.

Cu ce difera de legea din Romania?

Depăşirea

Art. 118. -

Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:

a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulaţia din sens opus;

b) să semnalizeze intenţia de efectuare a depăşirii;

c) să păstreze în timpul depăşirii o distanţă laterală suficientă faţă de vehiculul depăşit;

d) să reintre pe banda sau în şirul de circulaţie iniţial după ce a semnalizat şi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiţii de siguranţă pentru vehiculul depăşit şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

 

Dar la noi se considera ca semnalizarea este distincta de manevra de depasire, desi in timpul depasirii cand revii pe banda semnalizezi (deci este inclusa in manevra de depasire). Normal manevra de depasire incepe cu asigurarea, apoi se trece la semnalizare. 

 

Link spre comentariu

Semnalizarea e un lucru distinct (are si capitol separat in legea IRL) si face la mai multe manevre nu numai la depasire.

 

Procedura depasririi (cum se face depasirea ) are si semnalizarea ca un pas obligatoriu la un moment dat.(si la Legea RO si La IRL) acum daca vreti sa dezbateti ca sunt idependente sau cuplate fiecare cu interpretarea lui. (procedura care descrie depasirea e clara, nimeni nu poate sa spuna ca nu stie cum sa depaseasca din cauza ca nu e explicat clar in lege - cel putin eu nu am auzit pe nimeni sa se planga)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări