Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


Postări Recomandate

1 oră în urmă, DjLeco2021 a spus:

Doar ca daca sint cu cineva in masina si nu-i place uneori mai TARE, poa sa coboare, eu nu ma supar.

Sa te vad cum dai sotia jos din masina ca nu-i place muzica tare...😀

Link spre comentariu

Citeam mai sus treaba cu condusul multi senzorial, probabil nu e asa critica la condusul masinii dar e cu totul alta poveste la motociclete. Fara senzorul de echilibru (ureche interna) nu poti merge cu o motoclicleta decat la viteze reduse in linie dreapta. La fel cu bautura sau drogurile, la motociclete o iei raza in primele secunde nu ai ocazia sa conduci sub influenta.

Sunetul (auzul) e si el important la motociclete ca te ajuta sa schimbi vitezele fara sa te mai uiti la instrumente (care-ti mannaca o gramada de atentie care e bine s-o folosesti la "stat in viata").

RR

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Poftim? Nu e asa cu echilibrul.

Nici macar cu bicicleta nu poti sa cazi odata ce ai viteza. 

Nu te lasa bicicleta. Daca te inclini ia curba dar f greu sa cazi cat timp ai aderenta.

Pt statul pe loc, in picioare pe pedale e nevoie de echilibru.

 

La fel si la masina cu auzul si schimbatul, cat timp nu schimbi fix inainte de a taia injectia, poti conduce cu muzica la maxim si fara sa te uiti la ceasuri orice masina.

La ceas te uiti doar pt viteza. 

 

dar repet.

Pt deplasare de la a la b in limite legale nu e nevoie de nimic extra pt a te deplasa in siguranță.

Restul sunt optimizări binevenite, bineînțeles, dar nu obligatorii.

Link spre comentariu

Nu se poate pleca de pe loc pe doua roti fara senzorul de echilibru, dupa aceea se poate corecta din ochi, dar incercati sa rotiti capul in timp ce mergeti si o sa mergeti in opturi. in cazul in care senzorul cu pricina e defect unilateral tendinta e de a trage intr-o parte.

Referitor la alcool, trebuie o doza zdravana sa nu mai puteti merge cu motocicleta.

Link spre comentariu

si cand esti pe motociclata intr-un viraj in viteza si te inclini prea mult si vrei sa ridici motocicleta din maneta de gaz nu-ti trebuie urechea interna? pe ce te bazezi pe vaz? de unde stii cat sa te inclini in viraj exista o formula de calcul pe care o aplici si o ajustezi in timpul virajului in functie de viteza?

Motocicleta, iei viraje la viteza redusa in parcare nu-ti trebuie echilibru? crezi ca e vorba numai de skills? fa niste opturi cu motocicleta si vezi cum e. 

De ce crezi ca oamenii de la anumita varsta nu mai merg pe doua roti? ca nu mai vad?

RR 

 

Can you ride a motorcycle with vertigo?

Riding on a motorcycle is all about balance. Leaning too far to one side or the other during a turn or even when riding straight down the road can result in your landing on your side and injuring yourself. If you have any type of balance difficulty, such as an inner ear problem or vertigo, avoid driving a motorcycle.

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Evident ca exista o formula, ca doar inca se aplica legile fizicii.

Cei care merg pe zidul mortii sau fac loopingurile alea cu motocicleta (nu stiu cum se cheama) tot dupa urechea interna se ghideaza?

Acum 37 minute, roadrunner a spus:

de unde stii cat sa te inclini in viraj exista o formula de calcul pe care o aplici si o ajustezi in timpul virajului in functie de viteza?

 

Link spre comentariu
Citat

Evident ca exista o formula, ca doar inca se aplica legile fizicii.

si cum faci scoti repede telefonul si calculezi in mijlocul virajului? sau stii virajul ca ai mai fost pe acolo? ce faci cand ti se reduce viteza in viraj din cauza schimbarii de geometrie a motocicletei (din cauza ca se compreseaza suspensia din cauza fortelor) scoti repede un creion si recalculezi?

Hai s-o luam altfel eu nu stiu ce vorbesc.

Motocicletele moderne au accelerometre si giroscoape (mems) pentru controlul tractiunii in viraje  oare de le-au pus acolo? (KTM, Honda si altii)  de unde crezi ca s-au inspirat constructorii de motociclete?

RR

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Testul mai concludent e urmatorul, mers cu bicicleta fara maini pe coarne si rotit din cap, veti continua sa mergeti drept gratie efectului giroscopic al rotilor, mers cu bicicleta cu mainile pe coarne si rotit din cap, veti merge in opturi.

Senzorul vestibular e implicat intr-o bucla de reactie al carei efector sunt mainile.

 

Unii au obiectii la condusul multisenzorial, dar nu s-au analizat macar o data in timpul condusului.

 

Daca tot a intrat colegul @roadrunner care se pricepe, sa vedem cum fac masinile autonome.

Evident acceleratiile, fortele, inclinarile, se pot calcula, dar trebuie informatii de intrare precise, LIDAR-ul poate masura precis geometria caii de rulare, distanta pana la obstacol precum si viteza, se poate calcula acceleratia necesara pentru franare, dar franarea se poate face si fara calcul prealabil folosind o bucla de reactie (feedback).

In varianta cu antecalculare aderenta scazuta din varii motive poate crea probleme.

Probabil unii algoritmi fac un test de aderenta folosind informatii furnizate de ABS.

 

Cum determina masina autonoma viteza cu care poate executa un viraj in siguranta?

Poate masura geometria curbei respective si calcula acceleratia centripeta in functie de viteza si forta centripeta lund in considerare si masa vehiculului.

Masa se modifica in functie de incarcatura, o masoara cumva?

 

Intrebare? testeaza algorimul aderenta laterala sau se bazeaza pe valori predefinite, aderenta laterala scade pe carosabil ud sau contaminat si cu uzura anvelopelor.

 

Sau se poate folosi un sistem cu capacitate de invatare si analizat ulterior ce informatii folosete si cum le proceseaza.

 

Link spre comentariu

Eu habar n-am de masini (cred ca stiu mai mult de avioane si submarine) - sunt multi altii aici care stiu de masini de 1000x mai mult decat mine. La motociclete e alta treaba dar nici acolo nu-s expert. 

 

Ca sa revenim la subiect, citeam la stiri (Ro) de un accident mortal cu un motociclist care s-a lovit cu o masina care a intors neregulametar (casatorit, tata a doi copii...) si m-am adus aminte de un alt accident horror din Ro cu o motocicleta care s-a lovit de utilaj care iesea de pe un drum din padure (intr-un viraj) si era dirijat de un idiot de pe partea opusa.(a fost la TV)  Accidentul ala m-a facut sa-mi iau gandul de la mers cu motcicleta in Ro pe sosele. (raman la drumuri forestiere si paduri)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Aia tine de experiență.

Motocicleta e deja treaba ce cere experiență. Ca si umblatul ca si bicicleta.

Cat te inclini. Ca si la masina invarti de volan din experiența, nu reactionand.

Nu mai e treaba de senzori e treaba de muscle memory.

Senzor doar un pic pt control.

De exemplu prinzi gheata, tu dai de volan si in secunda respectiva te ia cu panica ca vezi ca nu ia curba.

 

Oricum asta e o deviere tipica elforum. Tot felul de truisme servite ca mari descoperiri.

Azi maine discutam ca avem si un oximetru intern ca sa nu uitam sa respiram.

 

Treaba e asa. In masina casti ochii si e destul cat sa nu faci accident.

Link spre comentariu
Acum 38 minute, roadrunner a spus:

Motocicletele moderne au accelerometre si giroscoape (mems) pentru controlul tractiunii in viraje  oare de le-au pus acolo? (KTM, Honda si altii)  de unde crezi ca s-au inspirat constructorii de motociclete?

Sistemele negociaza curba in locul celui cu pretentii de notociclist.

Link spre comentariu
11 minutes ago, Sharky said:

Oricum asta e o deviere tipica elforum. Tot felul de truisme servite ca mari descoperiri.

Azi maine discutam ca avem si un oximetru intern ca sa nu uitam sa respiram.

 

Treaba e asa. In masina casti ochii si e destul cat sa nu faci accident.

Nu cred că user @ionut120v exagereaza.
Fara sistemul vestibular nu ai cum sa simti gravitatia, inertia ... Nu ai cum să anticipezi ce va urma.

 

Link spre comentariu

Problema e ca motociclistii se vad greu ziua pe soare  un sistem T-CAS ar fi de mare ajutor, am fost patit, stationat pe dreapta in  afara carosabilului, pregatit pentru o manevra de intoarce, fara interdictie expresa pentru intoarcere, drum aparent liber cat am vazut cu ochii, doar ce am intors si m-am trezit cu un motociclist in fund, ce venea cu peste 100km/h cu soarele din spate.

drumul era cu limitare la 50/h.

 

La viteze mari in conditii defavorabile de vizibilitate e similar cu aviatia, e posibil sa nu il observi in timp util chiar daca este in campul vizual, un T-CAS sau un alt sistem de supraveghere/comunicare poate oferi avertizari in tim util, sau poate stabili monentul cand drumul e liber pentru manevra.

 

 

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări