Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Domnule, nu poti renunta la prioritate, in fapt sensul giratoriu este un drum cu un sens in curba cu mai multe benzi de circulatie si intrari din laterala dreapta fara prioritate, asa si trebuie tratat si atunci nu mai sint probleme de interpretare.

Daca in acel sens nu exista marcaje se poate circula pe banda 1`a la infinit din punctul de vedere a legii.

De ce nu s`a legiferat ceva, pare simplu, si acuma ca`i extrem de simplu macar jumatate nu pricep de ce si cum se circula asa.

Ca Garsia nu pricepe nu`i mare minune, o fi din aia cu scoala pe repede inainte, 4 luni si`l scot militan!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Din pacate nu-i doar Garsia (cine o fi si asta), tocmai am dezbatut problema pe alt forum. Nici nu vrei sa stii ce idei sunt si pe acolo. Cu articole din lege, nu asa. Inca lupt sa-i conving ca folosesc articolele alea in mod gresit. :rade:

Link spre comentariu
32 minutes ago, merck said:

Nu pare sa fie asa:

Inca de la intrare masina alba este totusi in fata politistului pana in apropierea acelei iesiri cand politistul iese in fata masinii albe. Ori asta nu se poate intampla fara ca politistul sa accelereze ( se vede asta in clip ).

Ca a fost sau nu intentie n-avem cum sa stim, este insa o posibilitate.

 

25 minutes ago, nel65 said:

La orice sens giratoriu ,nu semnalizezi stanga ,nici masina nu te lasa ,iti inchide semnalizarea pentru ca virezi dreapta

Continui sa interpretezi gresit ce spun eu ( nu inteleg motivul, oricum nu conteaza ).
Cat timp esti in giratoriu masina nu-ti opreste deloc semnalizarea stanga pentru ca pentru a continua parcursul in sens trebui sa tii de volan virat stanga, NU dreapta. 

E problema ta ca n-ai invatat asta insa initial chiar se recomanda ca semnalizarea stanga pentru intrarea in giratoriu sa se faca si pentru mersul inainte ( acum nu mai este cazul ).

 

25 minutes ago, nel65 said:

Acum ,daca tu ai facut cursuri unde ai fost invatat sa faci exchibitii si sa tii de semnalizare pana virezi la dreapta,desi masina protesteaza ..n-am cuvinte!!!

N-ai inteles nimic, dar nu mai repet, daca dupa ce am zis ceva de 2 ori n-ai inteles, n-o sa intelegi nici a 3-a oara.

Apoi oricum sustii ceva gresit spunand ca nu semnalizezi deloc stanga.

Citez de pe scoalarutiera:
111.png

Adica daca vrei sa virezi la dreapta ( prima iesire ) intri in giratoriu direct cu semnal dreapta pe prima banda.

Daca vrei sa circuli inainte intri in giratoriu pe banda 1 sau 2, fara semnal, si cand te apropii de a 2-a iesire dai semnal dreapta, te asiguri si iesi.

Daca vrei sa virezi stanga ( iesirea 3 ) sau sa intorci ( iesirea 4 ) atunci intri in giratoriu pe banda 2 cu semnal stanga, si mentii semnalul de stanga pana cand ajungi in dreptul iesirii 3 sau 4, moment in care muti pe semnal dreapta, te asiguri si te angajezi in manevra respectiva. 

Pricepi acum?

Pricepi ca la teorie n-ai cum sa ma dai inapoi?

Imi pare rau daca suna arogant insa pentru examenul teoretic eram pregatit cu mult inainte sa incep scoala, si de sala am trecut in vreo 3 minute cu punctaj maxim. Oricand vrei sa dau din nou sala o voi face cu punctaj maxim, nu concep altceva. 

 

25 minutes ago, nel65 said:

Astept sa detaliezi (cu articol si aliniat) de ce nu schimbi banda in sens,poate sunt si altii care nu au inteles ca mine!

Ca de obicei tot nu intelegi, deci am scris negru pe alb ca NU MA REFER LA INTRAREA SAU IESIREA DIN SENSUL GIRATORIU!
Pricepi? 
Adica e normal sa treci prin benzi cand intri sau iesi, dar nu poti schimba banda atunci cand continui sa circuli in sens, spre exemplu ( pe intelesul tau ) intri pe banda 1, si intre timp dupa ce ai intrat te gandesti ca ar fi mai misto pe banda 2 si te bagi acolo, ei bine nu ai voie. 
Pricepi acum?
Ca nici asta n-o mai repet!

 

PS: O singura data am incomodat pe cineva in Bucuresti, o zona care nu-mi era cunoscuta si un moment de neatentie s-a soldat cu un clacson din partea cuiva, mi-am asumat eroarea, mi-am prezentat scuze, nu s-a intamplat nimic nedorit, omul a acceptat scuzele mele si am mers fiecare la treaba lui, am invatat atunci sa fiu mai atent in capitala si nu au mai fost alte momente neplacute. Deci daca ne-am intalni in trafic te asigur ca ai fi in perfecta siguranta, de foarte multe ori cedez eu chiar daca cineva comite in mod evident o contraventie, sau chiar infractiune, lasa-l sa se duca, nu pierd decat cateva zeci de secunde, maaare branza :)

 

 

Editat de Marian
Link spre comentariu
57 minutes ago, Liviu M said:

Acu' soferul masinii albe are si el bucata lui de vina, nu vad de ce sa nu plateasca pentru ea.

Numai ca nu trebuie sa plateasca numai el.

De acord ca, in principiu, se plateste pentru greseli. Insa, depinde si de cel care aplica legea. Sa nu-mi zica mie cineva ca niciodata nu s-a incadrat gresit si a comis o neregula ca cea din cazul discutat. Neregula care nu este, tot in principiu, cauzatoare de accident.

 

Eu am o regula, daca m-am incadrat gresit si nu se poate repara greseala, apoi fac ce mi se cere, nu ce imi trebuie. In 99% din cazuri. Daca insa facutul a ce mi se cere implica sa mai rulez 10-20km pana pot rectifica greseala, apoi, daca nu e periculoasa miscarea mea, apoi rectific pe loc. Repet, fara pericol pentru mine sau altii.

 

Dar nu trebuia nici militianul sa intre la intimidare pentru ca poate.

Link spre comentariu

E simplu. Ai gresit sau facut intentionat, nu conteaza. Te-a prins, ghinion, platesti si gata.

Si da, nu-s sfant pe strazi. Mai bag cate o optimizare, din pacate mai fac si gugumanii (ultima a fost chiar la un sens giratoriu unde i-am cam taiat fata celui din sens, din fericire soldata doar cu un claxon). Da' am si evitat gramezi de ametiti pe strazi, asa ca probabil compenseaza.

Pe scurt, incerc sa merg cat mai preventiv si previzibil si sa ajut la "fluidizare".

Link spre comentariu
31 minutes ago, Marian said:

Inca de la intrare masina alba este totusi in fata politistului pana in apropierea acelei iesiri cand politistul iese in fata masinii albe. Ori asta nu se poate intampla fara ca politistul sa accelereze ( se vede asta in clip ).

Daca ruleaza cu aceeasi viteza, militianul iese in fata masinii albe pentru ca masina alba circula pe banda 1 si raza cercului benzii 1 > raza cercului benzii 2. Practic r1 -r2 = latimea unei benzi, deci distanta parcursa in plus de masina alba ar fi 2,5-3m *3.14 = 7,85 - 9,42m. Deci nu este nevoie sa accelereze ca sa ajunga in fata masinii albe. 

24 minutes ago, Liviu M said:

E simplu. Ai gresit sau facut intentionat, nu conteaza. Te-a prins, ghinion, platesti si gata.

Si da, nu-s sfant pe strazi. Mai bag cate o optimizare, din pacate mai fac si gugumanii (ultima a fost chiar la un sens giratoriu unde i-am cam taiat fata celui din sens, din fericire soldata doar cu un claxon). Da' am si evitat gramezi de ametiti pe strazi, asa ca probabil compenseaza.

Pe scurt, incerc sa merg cat mai preventiv si previzibil si sa ajut la "fluidizare".

Cineva acolo sus ... contorizeaza :57. Cat timp nu esti in rosu (nu ai mai multe gugumanii decat evitari) ai sa fii pazit. :ewryt45w

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus:

Acolo e vorba de unu' care s-a aflat in situatia masinii albe si a fost lovit de o masina aflata in situatia politistului.

Concluzia instantei: 

Citat

In concluzie, instanța reține că în mod corect petentul a fost sancționat pentru nerespectarea prevederilor art 107 alin 1 din HG 1391/2006, având în vedere că acesta aflându-se pe banda unu avea obligația de a circula înainte, neavând posibilitatea de a vira la stânga.

si l-a mai si pus sa plateasca 1000 lei cheltuieli de judecata.

Asa ca bagati de seama cum va incadrati si pe unde circulati...

Editat de d2134
Link spre comentariu
Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus:

... in fapt sensul giratoriu este un drum cu un sens in curba cu mai multe benzi de circulatie si intrari din laterala dreapta fara prioritate, asa si trebuie tratat si atunci nu mai sint probleme de interpretare.

nu este un drum, este o intersectie conform articolului

Art. 55

Intersecţiile sunt:

a) cu circulaţie nedirijată;

b) cu circulaţie dirijată. În această categorie sunt incluse şi intersecţiile în care circulaţia se desfăşoară în sens giratoriu.

 

cand vezi semnul 

presemnalizarea-intersectiei-cu-sens-gir

incepi sa te gandesti in ce parte te duci si unde te incadrezi.

 

 

Link spre comentariu

Doa lucruri am înțeles eu din topicul acesta. 

1. Dacă sint pe banda 2 sau 3 sau... și vreau sa ies din intersecție ma opresc în mijlocul intersecției cu semnalizarea dreapta pornita, blocind intersecția pina cind banda din dreapta mea are suficient loc liber ca să întru și eu fără sa incomodez vreo alta mașina de pe banda. În unele intersecții probabil ai de așteptat ore pina se va intimpla asa ceva. 

2. Dacă înaintea întrării în intersecție nu vrea nimeni sa-mi facă loc ca să schimb banda ca să pot sa întru pe banda de preselecție corecta trebuie sa fac o tura de oraș de 20-30 minute ca să ajung ocolind tot orașul acolo unde vrau sa ajung. 

 

Apropo, in străinătate dacă o mașină a pornit semnalizarea, mașinile din spate ii fac loc sa schimbe banda. La noi mai greu cu asa ceva dar nu chiar imposibil. 

Link spre comentariu

Pe un prieten l-a ars ca s-a incadrat gresit la semafor desi nu a incurcat pe nimeni.

De pe drum cu doua benzi, una la stanga una la dreapta, dar in ambele directii erau 2 benzi.

ASta a mers prin dreapta ca era mai liber si fara sa incurce pe nimeni a facut stanga.

Militia l-a vazut si pac amenda ca nu a respectat marcajele de pe jos.

 

Acu inteleg o chestie care tine de fluidizarea traficului, adica sa nu te pui la coada sa faci stanga si sa tii banda de dreapta ocupata (benzile nu mergeau tocmai deodata), dar daca totul merge, putea lasa militianul de la el.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, d2134 a spus:

Acolo e vorba de unu' care s-a aflat in situatia masinii albe si a fost lovit de o masina aflata in situatia politistului.

Concluzia instantei: 

si l-a mai si pus sa plateasca 1000 lei cheltuieli de judecata.

Asa ca bagati de seama cum va incadrati si pe unde circulati...

". În cadrul intersecțiilor dirijate, deci și a sensului giratoriu, circulația urmează a se face după regulile prescrise de art 57 alin 2.

Se precizează că în mod corect s-a reținut că în prealabil intrării în sens pe carosabil, sunt vizibile două marcaje, câte unui pentru fiecare bandă pe care se deplasau ei, respectiv marcajul cu săgeți indicatoare înainte și la stânga pentru el și numai înainte pentru petent."


Acolo era foarte clara problema prioritatii!\

Acum 57 minute, daniels a spus:

nu este un drum, este o intersectie conform articolului

Art. 55

Intersecţiile sunt:

a) cu circulaţie nedirijată;

b) cu circulaţie dirijată. În această categorie sunt incluse şi intersecţiile în care circulaţia se desfăşoară în sens giratoriu.

 

cand vezi semnul 

presemnalizarea-intersectiei-cu-sens-gir

incepi sa te gandesti in ce parte te duci si unde te incadrezi.

 

 

Bineinteles ca intersectia cu un sens giratoriu este dirijata, este semnul acela precum si regula, cei din sens au prioritate fata de ceilalti.

 

Va rog sa`mi dati un articol de lege despre cum se circula in sensul giratoriu!

Pls.

Acum 3 minute, Ion_Bumbu a spus:

". În cadrul intersecțiilor dirijate, deci și a sensului giratoriu, circulația urmează a se face după regulile prescrise de art 57 alin 2.

Se precizează că în mod corect s-a reținut că în prealabil intrării în sens pe carosabil, sunt vizibile două marcaje, câte unui pentru fiecare bandă pe care se deplasau ei, respectiv marcajul cu săgeți indicatoare înainte și la stânga pentru el și numai înainte pentru petent."


Acolo era foarte clara problema prioritatii!\

Bineinteles ca intersectia cu un sens giratoriu este dirijata, este semnul acela precum si regula, cei din sens au prioritate fata de ceilalti.

Sensul giratoriu nu este INTERSECTIE !

 

Va rog sa`mi dati un articol de lege despre cum se circula in sensul giratoriu!

Pls.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 14 minute, Ion_Bumbu a spus:

Va rog sa`mi dati un articol de lege despre cum se circula in sensul giratoriu!

Pls.

Nu este nevoie de reglementari speciale. Se aplica regulile ca in celelalte intersectii. Adica nu te incadrezi langa trotuar si mergi la stanga. Un set de reguli pt sensurile giratorii ar mari confuzia. Cele mai bune reguli sunt cele care se aplica in orice situatie

Acum 46 minute, sesebe a spus:

Doa lucruri am înțeles eu din topicul acesta. 

1. Dacă sint pe banda 2 sau 3 sau... și vreau sa ies din intersecție ma opresc în mijlocul intersecției cu semnalizarea dreapta pornita, blocind intersecția pina cind banda din dreapta mea are suficient loc liber ca să întru și eu fără sa incomodez vreo alta mașina de pe banda. În unele intersecții probabil ai de așteptat ore pina se va intimpla asa ceva. 

2. Dacă înaintea întrării în intersecție nu vrea nimeni sa-mi facă loc ca să schimb banda ca să pot sa întru pe banda de preselecție corecta trebuie sa fac o tura de oraș de 20-30 minute ca să ajung ocolind tot orașul acolo unde vrau sa ajung

nu poti avea atatea ghinioane intr-o singura zi

Link spre comentariu

 Văd că tot greşit se interpretează aia cu curcanul.Eşti lângă rotocol ai voie să faci înainte şi la stânga.Eşti pe exterior n-ai voie decât înainte şi la dreapta.În modul ăsta n-ai cum să te întâlneşti/să-i tai calea lu ăla de pe cealaltă bandă!

 Daniels a postat f corect extrasele de regulament.

Link spre comentariu

Mie ciudat mi se pare ca voi considerati firesc ca cel care pune semnal si vireaza dreapta ca sa iasa din intersectie merge drept, iar cel care nu face nimic (doar tine volanul putin stanga, da' putin) vireaza la stanga. Atat. Decat atat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări