Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Mai trist e cind ai Tir in fata, ditamai "santul" ca lucrau la drum la care Tir-ul din fata frineaza, dubita opreste dupa Tir si alt Tir din spate intra in amindoi dar tare ca pe jos era ud..acum vreo 7-8 ani europeanul Arad - Oradea, cel din mijloc decedat pe loc...eu eram cam a 4 a 5-a masina dupa tirul ce a lovit duba. :84

Ciine in Sacalaz pe mijlocul drumului, noroc ca viteza a fost mica, conducatoarea din fata frineaza in dusmanie, trage in dreapta si intra in sant, cel de dupa trage in stinga sa o evite, noroc ca nu venea nimeni din fata, ciinele cu coada-n sus bine merci a intrat intr-o curte.

A trebuit sa scoatem masina din sant, noroc ca n-a patit nimic, doar spoilerul un pic frecat.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, octav_ro2002 a spus:

Totuși nu pot sa nu ma intreb de ce nu s-a pus în miscare după ce cainele a scăpat? Ce facea, salva filmarea pentru posteritate?

O accelerare în forță cel puțin reducea daunele. Când oprești ( voluntar sau nu) brusc pe un drum de mare viteza, te expui la accidente. Este suficient  un singur neatent in urma ta și carambolul este garantat.

 

  Exact asta trebuia facut, probabil ca a incercat sa protejeze animalul pina ar fi iesit inafara carosabilului, ceea ce a fost FATAL ca greseala. Se spune ca pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti. Eu ma multumeam ca nu l-am lovit eu si il lasam in voia sortii, ca, si acel ciine cam prea dobitoc, comparativ cu altii pe care ii vad ca traverseaza NUMAI pe verde si numai pe trecere, odata cu oamenii. Acum, nu putem sti ce a fost in mintea acelui sofer, dar a gresit enorm. Daca facea ce e bolduit, poate nici nu se intimpla ce a foist acolo, sint citeva secunde bune de auto oprit...

Acum 6 ore, daniels a spus:

  La aia curge "apa calda" si pe teava de apa rece.  Tu vezi ce drumuri au, ce civilizati sint, ce calm este soferul de vine din sens opus?

Link spre comentariu
Acum 8 ore, Ion_Bumbu a spus:

Mai trist e cind ai Tir in fata, ditamai "santul" ca lucrau la drum la care Tir-ul din fata frineaza, dubita opreste dupa Tir si alt Tir din spate intra in amindoi dar tare ca pe jos era ud..

Nu era trist daca:

Acum 8 ore, validae a spus:

Dar să ai grijă să nu îți stea TIR-ul în ceafă, nu se poate ? Eu îi las să mă depășească dacă îi văd grăbiți, îi înțeleg. Dacă am grabă chiar așa de mare, mă asigur că am sute de metri în fața unui TIR, nu îl șicanez mergând la doi metri în fața lui....

 

Editat de merck
Link spre comentariu

Multe din prezumtiile noastre se bazeaza pe ce face cel din spate. Asta este o utopie care nu functioneaza nici prin tarile foarte advanced. Spuneti cinstit toti cei care ati sofat prin Germania, e adevarat ca sunt mult peste noi la ceea ce inseamna infrastructura si disciplina in trafic, dar nici acolo nu se merge cu distanta suficienta intre masini.

Drumurile sunt pentru masini nu pentru caini,vulpi si pisici. Chiar daca ai masina de 100k, tot e preferabil sa repari decat sa iti pierzi viata bazandu-te ca cel din spate te va evita in orice situatie. Ai 15 m/s, o secunda de neatentie si inca o secunda timp de reactie si te-ai lipit de portbagajul celui din fata.

Link spre comentariu

De aia pastrezi distanta si căști ochii.

Distanta e usor de păstrat daca cel din fata franeaza. Problema e cand se izbeste de ceva, deci e ajutat sa franeze. 

 

Reflexele se antrenează. Cel mai bine e sa stii ce ai in jur. Sa stii ca ai pe cineva in stanga sa stii ca in dreapta ai santul sau ca pe stanga ai s au n ai masini. Si cumva sa fii blocat sa nu tragi de volan pe acolo.

 

Plus sa te uiti tot timpul la calea de ieșire nu la obstacol.

 

Greu dar asta e.

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 29 minute, telefunken a spus:

Ai 15 m/s, o secunda de neatentie si inca o secunda timp de reactie si te-ai lipit de portbagajul celui din fata.

Timpul de reactie se pare ca este între 0.5 si 2 secunde. Timpii cei mai buni ar fi scoși de persoanele între 40 si 50 ani, plauzibil spun eu, sunt suficient de experimentați si nu prea bătrâni. Cei mai lenți sunt cei fără experienta și evident, cei în vârstă. În cazul nefavorabil, la secunda de neatenție se poate adăuga 2 secunde timp de reactie.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, DjLeco2021 a spus:

  Exact asta trebuia facut, probabil ca a incercat sa protejeze animalul pina ar fi iesit inafara carosabilului, ceea ce a fost FATAL ca greseala. 

Poate i-a stat motorul si nu a putut pleca mai repede. Nu putem sti ce a fost acolo.

Fiecare om e primul responsabil pt propria securitate. Restul sunt kamikaze.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, telefunken a spus:

Spuneti cinstit toti cei care ati sofat prin Germania, e adevarat ca sunt mult peste noi la ceea ce inseamna infrastructura si disciplina in trafic, dar nici acolo nu se merge cu distanta suficienta intre masini.

Drumurile sunt pentru masini nu pentru caini,vulpi si pisici. Chiar daca ai masina de 100k, tot e preferabil sa repari decat sa iti pierzi viata bazandu-te ca cel din spate te va evita in orice situatie.

Care este distanta suficienta intre masini? (ca altfel numeni nu poate sa aprobe sau sa infirme ce am pus in bold)

Daca tu nu esti obisnuit (si nu ai cum) sa rulezi cu viteza foarte mare (peste 150-160km/h) cum fac nemtii pe autostrada, pastrezi o distanta mai mare fata de masina din fata si ti se par ca ei nu pastreaza distanta suficienta, dar ei care zilnic o ard cu cat vor muschiul lor reusesc sa pastreze o distanta mai mica si sa fie in siguranta pentru ca experienta ii aduce la acel nivel (nu mai zic ca deja au ochiul format pentru anumite situatii). Faptul ca nu au multe tamponari pe autostrada este argumentul ca nemtii pastreaza o distanta suficienta intre ei. 

 

Daca ai o masina de 100k nu iti pierzi viata pe strazile patriei daca te loveste cineva din spate ca doar nu-i Logan. 

 

Link spre comentariu

LEgata de o frana si 20m ajung lejer, in caz ca ai gume bune sau mai bune ca a celui din fata.

Dar daca e legat de un accident care se lasa tu tumbe sau infipt intr-un obiect stationar sau mai rau, care vine spre tine, nici 100m poate sa nu fie destul.

 

In cazul cu javra care a trecut autostrada scenarii posibile pot fi multe.

Se vede clar ca tirul s-a oprit, paote duba era in spatele lui, a vazut ca tirul opreste, a schimbat pe banda 2 si surpriza, aici era speriatul asta. Cine stie si cand a schimbat banda paote a sarit in fata celelaltei masini cre si ea a fost implicata.

Cand iti sare duba in fata iti ia vizibilitatea.

Evident e o varianta din multimea de combinatii posibile.

 

In rest stiti si voi cum e la noi cand se face un carambol pe autostrada.

Melcii merg cu 100 pe B1, ceilalti melci ii depasesc cu 110 la ora si nu se trag nici sa ii bati, chiar daca intre masinile depasite e destul loc.

Apoi vin grabitii care stau coloana fix in spatele melcilor de pe B2. 

Daca tu stai pe B2 tot in depasire, dar pastrand distanta automat primesti un grabit in spatele tau la 2-3m.

 

 

In rest poate masina sa fie de 10k sau de 100k sau de un milion, cand ti-o loveste tirul din spate devine dauna totala. Plus nu stii in ce te arunca. Daca primul tir te invarte si apoi de pe cealala banda alt tir se urca peste tine dinspre usa? Daca masina ia foc si tu esti blocat in ea din cauza fierelor indoite?

 

Am intalnit oameni care sa imi spuna ca ei ar baga masina in sant doar sa evite un caine, fara sa se gandeasca la integritatea pasagerilor din masina, ca doar ei au suflet bun si iubesc animalele.

Altul mi-a reprosat f urat ca n-am mila ca n-am vrut sa opresc in curba fara vizibilitate pe dealurile de langa Valcea dupa ce am acrosat usor un caine. Evident ca am oprit la prima parcare sa vad ce are masina.

 

Din pacate oamenii acestia fara creier traiesc si conduc printre noi.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări