Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Acum 5 minute, merck a spus:

Serios? Cum ai calculat. Daca ai pus 6-7 metri pe secunda iese o viteza de 21,6 - 25,2km/h si la asemenea viteza nu iese deloc impactul ala care se vede in filmare. 

  Era o ironie, subtila!

Link spre comentariu

Da, acum realizez ca  era o ironie, insa am fost indus in eroare de aia 6-7 metri. Am calculat viteza si cum iesea cam mica :rade: n-am sesizat ironia. @doru3160 mea culpa! O mai comit si eu ... :26

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 41 minute, draku a spus:

Lipsa echipamentului scuteristului nu are implicatii in dinamica acidentului in discutie

Nu, dar are implicatii cauzale. Si spune totul despre caracterul motoristului: obisnuieste sa nu respecte legi si regulamente, adica raufacator din obisnuinta. În alte tari, astia ajung la pârnaie pe viata.

Fara casca, nu are ce cauta în trafic. Si daca n-ar fi luat parte la traficul rutier, nu s-ar fi produs accidentul.

Link spre comentariu
Acum 16 minute, franzm a spus:

Nu, dar are implicatii cauzale. Si spune totul despre caracterul motoristului: obisnuieste sa nu respecte legi si regulamente, adica raufacator din obisnuinta. În alte tari, astia ajung la pârnaie pe viata.

Fara casca, nu are ce cauta în trafic. Si daca n-ar fi luat parte la traficul rutier, nu s-ar fi produs accidentul.

  Corect!

Link spre comentariu

Intrebare pentru voi toti suporterii soferului:

-Care este viteza cu care circula scuter-ul?

-Leco, de cand un scuter poate circula cu 150/h?

 

Daca nu aveti o cifra exacta va rog sa va abtineti, de polemici sunt satul, vreau cifre!

 

https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/semnalizarea-rutiera-si-ordinea-de-prioritate

 

https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/prioritatea-si-acordarea-prioritati

 

https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/prioritatea-de-trecere-acordata-prin-indicatoare

 

https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/prioritatea-de-trecere-acordata-prin-lege

 

https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/acordarea-prioritatii

 

https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/alte-cazuri-de-acordare-de-prioritate

 

 

PS:

1 hour ago, franzm said:

Oricât te asiguri, n-ai cum sa stabilesti viteza celui ce vine din spate;

 

Sunteti sigurul de aici dintre suporterii soferului, care mai merita un raspuns punctual, deja m-am saturat sa vad cum este sustinut un contravenient dovedit chiar de filmarea pusa.

Asadar, tocmai pentru ca nu ai cum sa estimezi nici viteza cu care ala vine din spate, si nici daca ai timp in mod cert sa-ti executi manevra, daca il vezi ca vine nu te bagi ci il lasi sa treaca si apoi ai liber.

 

Aici ma retrag.


 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Marian a spus:

Daca nu aveti o cifra exacta va rog sa va abtineti, de polemici sunt satul, vreau cifre!

Si eu ti-am cerut cifre si nu mi-ai dat. Mai repet intrebarea: cate secunde iti ia tie cu masina ta sa executi virajul la stanga? Deci din momentul cand patruzi cu masina pe banda contrases si pana cand parasesti cu spatele masinii badna de contrasens. Acesta este timpul pentru care tu trebuie sa aproximezi ca nu impedici nici un vehicul care fie vine din fata fie intra in depasire din spate. Nu-ti dai seama ca este aberant? Daca cel de sus si participantii la trafic nu te-ar ajuta, nu mai faci tu in veci si in pururi viraj la stanga! 

@franzm a spus clar: 

Citat

Oricât te asiguri, n-ai cum sa stabilesti viteza celui ce vine din spate; poti doar sa estimezi distanta la care se afla. Si în functie de asta apreciezi daca poti face manevra în siguranta. Daca cel din spate vine cu dublul/triplul vitezei pe care, din motiv de reglement, te astepti sa o aiba, toata discutia despre asigurare nu mai are rost. Regulamentul este obligatoriu pentru toti participantii la trafic. Altfel ajungem sa nu mai circulam.

Eu nu zic ca soferul nu este vinovat (din video vad ca nu a semnalizat, dar nu pot da verdictul ca nu s-a asigurat), dar nu pot sa inchid ochii si sa nu vad ca scuterul percuteaza masina in jumatatea din spate in timp ce este intrat pe banda de contrasens, deci masina este intrata pe contrasens minim pe jumatate si ca impactul este foarte puternic (fata intra in sant de aia s-a deplasat 2-3 metri, dar spatele s-a dus minim 4 metri) si ca scuteristul nu poarta casca. De intentia de a frana din partea scuterului nici nu mai vorbim ca lipseste cu desavarsire! 

 

P.S. Tu ceri cifre pentru viteza scuterului, dar din impactul ala (deci impinge masina care are minim o tona! pe cativa metri) tu poti crede ca scuterul rula cu viteza regulamentara??? 

Editat de merck
Link spre comentariu

Sint citeva aspecte pe care vreau sa le punctez:

1. Lipsa asigurării șoferului - asa cum s-a mai spus șoferul nu poate fi acuzat direct de lipsa asigurării pt ca viteza mare a scuterului, viteza care e greu de determinat dintr-o simpla privire în oglinda pt ca trebuie sa stai cu ochii în oglinda minim 2-3 secunde ca să poți estima corect viteza la o masina cu farurile aprinse iar la un scuter și fără lumini clar mai mult. În cazul în discuție este posibil ca șoferul sa se fi asigurat rapid și sa nu fi estimat corect viteza ca era foarte mare. 

2. Deși lipsa semnalizării este (cred nu am studiat cu atenție filmul) clara, exista și aici posibilitatea ca să fie o siguranță defecta, defect care poate sa apara sau sa fie constatat exact înaintea plecării. As vrea sa vad și eu citi dintre șoferii, care care au tot comentat acum, opresc imediat motorul și cheamă platforma pt a duce mașina în service. Știu, majoritatea vor susține ca da sau vor face chestii similare, dar trebuie sa recunoaștem ca majoritatea dintre noi vor vrea sa ducă mașina fără tractare într-un loc unde sa o poată apară singuri sau cu ajutor și nu va chema aproape nimeni platforma. Eu recunosc ca acum citiva ani cu masina veche la pornirea motorului sau a farurilor (nu mai rețin exact) la plecarea din parcarea unui supermarket s-au ars instantaneu amindoua fazele scurte. Becurile nu siguranțele pe care le-am verificat imediat în parcare. Fiind la mai puțin de  1km de casa am condus mașina pina acasă cu faza lunga aprinsa fiind noaptea dar apoi nu am mai scos masina din parcare nici chiar ziua) 4 zile pina au sosit becurile care erau în model mai ciudat și a trebuit sa le comand pe net. 

Link spre comentariu
Acum 53 minute, Marian a spus:

Asadar, tocmai pentru ca nu ai cum sa estimezi nici viteza cu care ala vine din spate, si nici daca ai timp in mod cert sa-ti executi manevra, daca il vezi ca vine nu te bagi ci il lasi sa treaca si apoi ai liber.

Si daca tu executi virajul la stanga dupa o curba si nu vezi nici macar 50 de metri in spate, cum procedezi? Pe astfel de tronsoane de drum este sigur linie continua dar ... dupa tine si mult altii chiar daca este linie continua trebuie sa te asiguri ca din spate nu intra nimeni in depasire (desi linia continua de aia este pusa pentru ca nu ai vizibilitate prea mare in spate). 

Daca aplici insa ce a spus @franzm si eu am pus in rosu => situatia devine mai simpla si putem sa circulam. 

Faptul ca noi avem cel mai mare numar de decese rutiere din UE ne spune exact cate parale facem! 

 

Link spre comentariu
Acum 12 minute, sesebe a spus:

Sint citeva aspecte pe care vreau sa le punctez:

1. Lipsa asigurării șoferului - asa cum s-a mai spus șoferul nu poate fi acuzat direct de lipsa asigurării 

Nu te acuza nimeni pt lipsa de asigurare, nu exista asa ceva.

1 daca masina care semnalizeaza stanga, chiar daca sta pe loc sau se afla in miscare si vrea sa depaseasca ceva, cel care vine din spate este obligat sa astepte terminarea manevrei pt a se inscrie in depasire.

2 daca cineva vrea sa faca stanga si nu semnalizeaza inseamna ca doarme intr-un loc nepotrivit.

Link spre comentariu

 

Locul unde s-a produs accidentul (este linie dreapta):

https://www.google.com/maps/@44.6536723,22.6327761,3a,75y,289.64h,95.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYi0Gx80evI1q_HfIEDCKow!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

Imagini cu scuterul:

361171340_657556073060231_88965277949729

deci nu-i unul asmatic/anemic!

sursa foto:

https://republikanews.ro/foto-accident-mortal-in-mehedinti

 

P.S. Soferul avea 70 de ani deci ... poate a uitat sa semnalizeze si la varsta lui mai greu cu aproximarile. In asemenea cazuri, daca ceilalti participanti la trafic nu incalca regulamentul rutier sigur nu se ajunge la o asemenea tragedie (o tamponare usoara, ura si la gara). 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Marian a spus:

-Leco, de cand un scuter poate circula cu 150/h?

De cand se numeste Honda Forza 350

 

How fast is a Honda Forza 350?
 
 
Honda Forza 350 Top Speed

Thanks to the Forza's spritely acceleration, this scooter can easily reach top speeds of up to 90mph.
02 Feb 2023
Link spre comentariu

Pentru cei care nu reusesc sa aprecieze viteza in functie de forta de impact pot vedea mai jos traiectoria masinii la impactul unei motociclete ce ruleaza cu 64km/h:

si un scuter care cantareste 135kg + 70kg om + echipament de protectie care percuteaza o masina la 50km/h:

si la 1:52 cu un scuter mai mare de 159kg care percuteaza masina in zona portierelor. Nici vorba de impins masina pe cativa metri!!!

 

P.S. Atentie in ambele cazuri verdictul este clar: scuteristul nu a supravietuit!!! 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Marian a spus:

Intrebare pentru voi toti suporterii soferului:

-Care este viteza cu care circula scuter-ul?

-Leco, de cand un scuter poate circula cu 150/h?

 Asta cu limitare din fabrica, ruleaza cu 120km/h, daca "minuiesti" acea limitare, sare si de 150.

 

http://vectrix-scooters.com/model/vx-1/

 

Iar trotinetele "jmechere de Bo$$i" ating uzual 100km/h, tot cu limitarea din fabrica, bypasarea ei, le sare de 120.

 

 

https://www.emag.ro/trotineta-electrica-dualtron-x-viteza-100-km-h-autonomie-150-km-2-motoare-de-3360-w-te012/pd/DG4Y38BBM/

 

Problema ta este ca tu nu intelegi aspectul, ca daca acel scuterist circula REGULAMENTAR, accidentul nu se (mai) intimpla sau era ceva minor, nu cu decedat.

 

Am spus clar ca vina este a soferului pentru ca nu a semnalizat intentia de plecare de pe loc si de schimbare a directiei de mers, dar nu poti sti ce a vazut el cind s-a asigurat, nu poti sa stii daca drumul nu era cumva in panta, desi atunci acolo trebuia sa existe o linie continua in spatele acelei intersectii cu intrerupere doar pentru stinga inspre acel drum secundar, nu poti stii exact la ce distanta fata de acostament sau axa drumului circula scuteristul si daca in ultima secunda a decis sa depaseasca auto, pus in miscare pentru schimbarea directiei, sint multe necunoscute.

 

Unii colegi printre care si eu, am incercat sa explicam partea MARE de vina a scuteristului, care nu este deloc neglijabila.  Eu unul daca eram in locul lui, frinam, din timp, pina la viteza ce-mi permitea orice manevra de evitare, ba chiar il lasam sa faca manevra inceputa, nu era un drum aglomerat, ma stiam cu musca pe caciula ca nu am casca, nici eu nici pasagerul (asa se vede din filmare), ca rulam bine peste limita legala a acelei portiuni de drum din localitate.

Dar a fost ZMEU si a platit, cu toata partea sau nepartea lui de vina!

 

Oricum eu peste tot pe FB si pe alte site-uri, imi expun parerea personala ca odata cu implinirea virstei de 70 ani, permisele ar trebui restrase. Bunicii/bunicile sa se plimbe prin parcuri cu nepotii sau stranepotii, sa stea la taclale pe banci, sa faca orice altceva inafara de a sofa! Stiu ca sint si soferi de 70+ care sofeaza mai bine decit unul de 30 ani, dar trebuie tinut cont ca VEDEREA, AUZUL, REFLEXELE, sint mult mai proaste decit in tinerete.  Inclin sa cred ca soferul a vazut scuterul ca o forma neregulata, in ceata la cei 70 ani.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 37 minute, daniels a spus:

1 daca masina care semnalizeaza stanga, chiar daca sta pe loc sau se afla in miscare si vrea sa depaseasca ceva, cel care vine din spate este obligat sa astepte terminarea manevrei pt a se inscrie in depasire.

În situatia de fata, chiar daca masina ar fi semnalizat, tot ar fi fost o situatie confuza: cei care vin din spate nu au de unde sa stie daca masina stationata doar vrea sa plece de pe loc sau vrea sa faca si un viraj la stânga.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări