merck Postat Iulie 20, 2023 Partajează Postat Iulie 20, 2023 Acum 11 minute, M.Adrian a spus: As fi dat vina doar pe conducatorul masinii ca nu s-a asigurat inainte de virare la stanga, dar la ce viteza avea motocicleta de a reusit sa impinga masina intr-o parte si sa o mai si boteasca suficient cat sa se deschida haionul, as inclina vina mai mult spre motociclist. Asa am judecat si eu. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iulie 20, 2023 Partajează Postat Iulie 20, 2023 Mai aveţi feisbuci?Am lichidat de mult timp contul.Să-ţi afişezi "rufele murdare" sau diverse chestii,inclusiv opiniile sau orientarea politică,ca să-şi bage unii nasul în ele,mi se pare o tâmpenie!Ca şi cum ţi-ai tăia singur craca de sub picioare... Link spre comentariu
Marian Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 9 hours ago, merck said: Asa am judecat si eu. Gresit. Stii bine ca esti obligat sa te asiguri la schimbarea directiei de mers. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 Mai ales că cel cu mașina a plecat de pe loc fără să se asigure, altfel nu-i tăia calea motociclistului.... Link spre comentariu
M.Adrian Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 1 oră în urmă, Marian a spus: Gresit. Stii bine ca esti obligat sa te asiguri la schimbarea directiei de mers. Foarte corect, esti obligat sa te asiguri inainte sa pleci de pe loc sau cand schimbi directia de mers, totusi pare ca motociclistul ar fi avut timp de reactie pentru incetinire. In plus nici nu am idee cum arata drumul de pe care venea, daca vizibilitatea era suficient de buna pentru ambii conducatori sa se observe unul pe celalalt sau nu. Link spre comentariu
franzm Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 Acum 1 oră, validae a spus: Mai ales că cel cu mașina a plecat de pe loc fără să se asigure, altfel nu-i tăia calea motociclistului.... Si fara sa semnalizeze. Dar nici motoristul nu a fost pe faza. N-a frânat, n-a încercat sa evite prin dreapta si nici nu s-a trântit la pamânt. Link spre comentariu
M.Adrian Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 Acum observ ca nu a semnalizat la plecarea de pe loc, se explica de ce nu a reactionat motocicistul la timp. Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 Pai stia ca intoarce? Credea ca o ia drept. Am patit cu bicicleta ca s a bagat o cucoana asa desi m a vazut. Dar am oprit aproape pe loc. O mica zgarietura pe masina aia a urlat la mine eu i am zis ce sa presteze...si cam atat ca m am carat. Link spre comentariu
merck Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 (editat) Acum 4 ore, Marian a spus: Gresit. Stii bine ca esti obligat sa te asiguri la schimbarea directiei de mers. Nu am sustinut nici o clipa ca un sofer nu trebuie sa se asigure cand schimba directia de mers. Eu insa am observat ca in toate cazurile cand se intampla un accident in urma unui viraj la stanga, soferul care efectueaza virajul la stanga este automat considerat vinovat (verdictul fiind ca nu s-a asigurat) si cel care vine din spate este nevinovat desi acesta in primul rand depaseste viteza legala de deplasare, de multe ori depaseste coloana (cand cel care efectueaza virajul la stanga are deja o masina in spate oprita => coloana in stationare si nu poate fi depasita) si executa depasirea desi este linie continua. Iti pun si eu o intrebare: cat timp iti ia tie cu masina ta sa executi un viraj la stanga din momentul cand esti oprit langa ax, ai semnalizarea pusa si te pui in miscare. Deci ma intereseaza timpul in secunde de cand pui masina in miscare si pana cand spatele masinii iese de pe banda de contrasens (adica s-a terminat complet manevra de viraj la dreapta). De ce iti cer acest timp? Practic in tot acest timp, daca vine un dobitoc din spate si se loveste de masina ta (indiferent ca vine cu viteza, depaseste in sector de drum cu linie continua) rezulta ca tu esti vinovat. Eu zic ca ai nevoie de minim 3 secunde (chiar si daca pleci cu scartz de pe loc). Daca dobitocul vine doar cu 100km/h => daca se afla la mai putin de 83 metri => va atinge masina ta. Tu in oglinda ta retrovizoare vezi ce se intampla la 83 metri in spate? Eu licitez ca nu (basca ca daca locul de viraj la stanga se afla dupa o curba nu vezi nici macar la 50 de metri in spate). Deci practic in anumite locuri cu vizibilitate redusa (ba locul este dupa o curba, ba este ceata) din cauza dobitocilor nu poti sa virezi la stanga ca in caz de accident tu esti automat vinovat si dobitocul scapa. In cazul de fata pentru mine filmul evenimentelor este urmatorul: masina inca nu a patruns pe contrasens, scuteristul (ca nu-i moto) in loc sa reduca viteza, mai ales ca vine cu viteza (nu are 50km/h sub nici o forma) vrea sa ii taie fata gandindu-se ca masina nu va patrunde pe contrasens si are timp sa execute manevra de depasire (da, este manevra de depasire si parca pentru a efectua o depasire trebuie si scuteristul sa bifeze niste conditii pe care evident nu le bifeaza). Se vede clar unde este scuterul (pe banda de contrasens) inainte de a percuta masina. Deci versiunea mea, ca vrea sa treaca prin fata masinii, sta in picioare. Daca scuteristul rula cu 50km/h (se vede clar ca suntem in localitate) acest accident nu avea loc. Avand cu mult peste 50km/h (si avand si a doua persoana pe scooter), scooteristul nu vrea sa franeze de frica sa nu alunece. Editat Iulie 21, 2023 de merck Link spre comentariu
DjLeco2021 Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 (editat) E cu dus si intors. Vina principala este a auto, pentru ca nu a semnalizat intentia punerii in miscare prin semnalizare stinga (plecare de pe loc). A doua este ca nici dupa plecarea de pe loc, nu a semnalizat stinga, dorinta de intrare pe un drum secundar in stinga, de pe strada principala. Apoi vad doar vina scuteristului, in primul rind LIPSA CASTILOR DE PROTECTIE (ochelarii de soare, nelipsiti, pt ca aia protejeaza, nu casca, in mintea bizonului), apoi viteza mult prea mare pentru localitate, a 3-a, lipsa de experienta, oricit nu ar semnaliza boul de la volan (am boala maxima pe cretinii pe care ii inteapa semnalizarea), daca circula cu maxim 50 la ora cit este in localitate, oprea fara probleme sau doar se loveau nitel. De culcat jucaria pe 2 roti, mai greu cu pasager (cred). Sint sigur ca l-a vazut pe soferul auto ca era deja inscris in a face stinga (chiar si fara semnal), altfel, se uita oriunde in alta parte decit IN FATA. Prostia/zmeismul se plateste(sc)! Astazi am venit de la mare, din Bulgaria, sa vezi ce rulau romanasii absolut "legal", fara "basinile" de Rromanica, insa cum au trecut de vama si au intrat "acasa", gata, parca s-a dat startul la curse, depasiri pe continua, ba chiar pe continue am vazut TRIPLARI, figuri cit cuprinde, am vazut citiva zmeisori ce fugeau cu 80-90 in localitate, pe banda 2, eu si finul meu, nu am depasit 50-55 maxim si condus preventiv, pe banda 1 in localitate. Si pe autostrada A2, s-a vazut lipsa pustanilor teribilisti, n-am vazut vitezomani (150+), n-am vazut depasiri "in buza" ci s-a mers civilizat. Media la mine a fost 120-125km/h si banda 1 cu minim 100-150 metri fata de cel din fata mea. Ocazional am folosit banda 2 la depasire, dar atit... Nu am vazut accident pe autostrada. Pe niciunul dintre sensuri. Dar am vazut in Constanta un idiot care a intrat cu viteza intr-o intersectie semaforizata (a fortat pe portocaliu) si l-a lovit pe unul care era deja in intersectie. Evident, jmecherasul avea un Audi (toata fata facuta praf), celalalt n-am vazut ce era, dar era dauna totala (lovit in usa spate si in stilp). Politie, etc. Editat Iulie 21, 2023 de DjLeco2021 Link spre comentariu
DjLeco2021 Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 1 oră în urmă, antemir a spus: Dacă venea un TIR, sigur ar fi văzut și simțit asta. Si nici măcar nu avea curaj să semnalizeze. Așa , cu motociclistul , l-a durut fix in cur: "Lasă să oprescă fraierul pe două roți". Comportament clasic al cocalarului de Romania. GARANTAT! Din cite stiu, unul a murit, nu stiu care. Aia era la prima strigare. Link spre comentariu
franzm Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 (editat) Nu stiu ce zice codul rutier din România pe acesta tema dar, în Germania, primul articol zice ca trebuie sa conduci în asa fel, încât sa poti opri în siguranta. În cazul de fata trebuie stabilit cine a produs situatia periculoasa. Soferul care poate nu s-a asigurat sau nu a avut cum sa se asigure (cum arata restul drumului, acolo de unde vine scuterul)? Sau motoristul, neechipat corespunzator, care conduce cu viteza excesiva si pare sa nu stie cum trebuie depasite vehicolele angajate în viraj la stânga? Îmi poate dezvalui cineva, în ce localitate s-a produs accidentul? Editat Iulie 21, 2023 de franzm Link spre comentariu
merck Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 https://www.facebook.com/reel/1691651597933435 Acum 12 minute, franzm a spus: în Germania, primul articol zice ca trebuie sa conduci în asa fel, încât sa poti opri în siguranta. Si daca nu pot opri in siguranta sunt vinovat automat? Link spre comentariu
franzm Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 Mai mult sau mai putin. Link spre comentariu
adydep Postat Iulie 21, 2023 Partajează Postat Iulie 21, 2023 Milițianul pe interzis...: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum