Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

 Am zis că trebuie să treacă timp să ne facem reflexul pt faza scurtă!!Mă uitam şi azi câ majoritatea maşinilor nu aveau,pe şosea,aprinse luminile!

 Acu tot garcistu' poate să te oprească presto...

Editat de BRANCA
Link spre comentariu
Acum 2 ore, mac01 a spus:

Urmeaza aprinsul becurile stradale ziua in amiaza mare! Nu de alta, dar sa vada romanul pe unde merge, ca nu cumva sa se raneasca daca este o groapa pe trotuar!

Nu baiatu'! Urmeaza sa stingi becurile intre miezul noptii si 5 dimineata. Sunt unii din vest care fac asta de luni bune ca sa faca economie. 

O bucată de șină a străpuns podeaua unui autobuz. Risc uriaș pentru călători

periculoase liniile astea de tramvai :57

Link spre comentariu

 Nu ştiu cât de eficientă lumina pe zi ,dar e sigur că va creşte consumul de combustibil "câta"!Aş bănui că încă nu sunt date...

Link spre comentariu

Discutam despre faza scurtă. Nu are nimeni treabă cu day light. Cine are, sa-i trăiască. 

Acum 1 oră, sesebe a spus:

Day-light-ul se aprinde automat, nici măcar nu poți sa le stingi chiar dacă vrei. 

 

Link spre comentariu
Acum 4 ore, validae a spus:

Ia și pune-te în situația că tu vrei să ieși de pe un drum secundar aflat în dreapta mea, sau dintr-o parcare aglomerată din dreapta mea.Pe acostamentul din dreapta mea (sau banda 1)sunt parcate mașini, care mă împiedică să te văd prea bine.

Tu semnalizezi corect că vrei să faci la dreapta, dar eu îți văd doar puțin din partea stângă a mașinii, care nu are și pozițiile aprinse.Cu ce mă ajută semnalizarea ta acum să te observ mai bine ?

E clar că sigur nu faci stânga, fiindcă atunci ți-aș vedea semnalizarea aflată pe partea mea, dar dacă nu-ți văd decât puțin din ,,botul,, mașinii și pe tine încă nu te observ, de unde pot ști sigur că nu e de fapt o altă mașină staționată ? Sau parcată aiurea..

Că n-ar fi prima dată când întâlnesc mașini parcate fix în intersecții. Dacă cineva mai sceptic decât Toma necredinciosul chiar vrea, pot căuta prin filmările de azi și-i pun niște exemple clare....

 

Eu ma refeream la "personajele" parcate pe banda 1, care este 99% blocata de cei ce parcheaza/stationeaza acolo. Am citat bolduit de la sesebe.

 

"Legat de lumini, eu vad salutara legea chiar și în urban. La aglomerația din urban și la cite mașini sint parcate aiurea, 

 

 

Este logic ca daca eu ies de pe o strada laterala din dreapta, in speta cazul meu, (dau ca exemplu o strada laterala ce intra in principala ca un T) si am aparut, voi face dreapta, ca doar nu ma opresc acolo sa blochez accesul ca idiotul. Dar intotdeauna voi avea cedeaza trecerea pentru ca patrund intr-o strada principala de pe o strada secundara si ma voi asigura inainte de a face manevra.

 

Doar sa pot sa ma asigur cum trebuie pentru ca "baietii de Dilga" vor parca pe banda 1, in buza intersectiei, durindu-i la bascheti de semnele de interzicere (acelasi semn este si pe un stilp in spatele masinii turcoaz), sau de mine si de altii care trebuie sa iesim pina la jumatatea benzii a doua ca sa vedem ceva in stinga noastra...  In poza de acum este o situatie fericita, sa vezi cine este duba parcata exact in locul masinii turcoaz, iar restul sint inclusiv pe trecerea de pietoni...

 

Iesire.jpg

Acum 4 ore, sesebe a spus:

 

Iar day-light cu LED-uri, cum este normal sa fie la orice mașină electrica dar din păcate nu la toate, nu consuma în total mai mult de 10-15W, nu 110W.

 

 

 

Exemplul dat de mine era referitor la cei cu masini mai vechi care nu au daylight cu led-uri si sint "fortati" sa mearga cu faza scurta. A, daca luam Dacia 1100 aia avea parca 40W pe scurta si 45W pe lunga, deci 80W in loc de 110W. Dar acum, in general, becurile au 55W cam standardizat.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 2 ore, sesebe a spus:

Day-light-ul se aprinde automat, nici măcar nu poți sa le stingi chiar dacă vrei. 

Eu pot sa sting daylight!

Doar ca tin luminile pe AUTO, managementul este foarte ok.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, DjLeco2021 a spus:

daca luam Dacia 1100 aia avea parca 40W pe scurta si 45W pe lunga

Asta doar o vreme, la inceput, cat au fost echipate cu dinam si releu conjuctor-disjunctor. Lumina era de toata jena, mai bine nu mergeai noaptea. Dupa ce s-au montat alternatoare de 1300 au venit si becurile clasice de 55 cu 60, a venit si lumina. Tin minte ca pana le-au interzis de la vanzare, au fost si becuri de putere mai mare.

Revenind la subiectul discutat, daca stai pe un pasaj aglomerat (e si greu sa gasesti unul liber) am numarat la 10 masini cu faza scurta, un DRL. Deci procentul e inca mic. Ar fi baieti destepti, daca prin RAR s-ar putea omologa si monta DRL si pe modelele care nu au fost echipate din fabrica. Nu agreez improvizatiile, dar sunt sigur ca se pot gasi formule care sa impace pe toata lumea. Nu sa dea romanul 20000euroi pt o masina noua, echipata si cu petarda aia de DRL, de parca ar fi ingineria sufletului.

Link spre comentariu

Oricum eu pe a mea, pusesem 90W/100W, prin 2005 parca, refacusem instalatia electrica pe iluminat cu relee de 12V/50A per fiecare faza pe fiecare far (4 relee in total), cabluri de 2,5mm^2 si aveam o pozitie "intermediara" a intrerupatorului de faza scurta/faza lunga, unde cupla ambele odata, deci aveam 190W pe far, erau becurile alea "halogen albastre" gen "luminare cu virf argintiu". Se facea "alb" pe strada cind le aprindeam. Oricum farurile erau din metal, cu sticla, nu plasticaraile de astazi. Acumulatorul era  Romanesc, nu mai tin minte exact ce model dar scria pe el "Calciu" si era de 88Ah. Ii pusesem alternator VALEO de 70A. Ala baga fix 14V si la ralanti, se simtea "sarcina" cind aprindeam toate filamentele la becuri. Vremuri... Pacat ca fosta sotie n-a vrut sa o conduca, o conduceau amicii mei cind mai mergeam pe la pescuit... B25NGG era numarul.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

Nu omologhează aia nimic. 

Asa e la noi. Doar iti da amenda si daca pui leduri in pozitii, chiar daca lumineze ca unul normal.

Astia sunt pusi pe amenzi nu pe făcut treaba.

Link spre comentariu
Acum 11 ore, doru3160 a spus:

... Ar fi baieti destepti, daca prin RAR s-ar putea omologa si monta DRL si pe modelele care nu au fost echipate din fabrica. Nu agreez improvizatiile, dar sunt sigur ca se pot gasi formule care sa impace pe toata lumea. ...

În Almanya, de ex., nu se omologheaza masina echipata ulterior cu DRL ci DRL în sine. La verificarea tehnica numai îi prezinti hârtia (ABE) cu numarul de omologare (KBA-Nr.) si gata. La fel daca pui becoled în locul celor cu incandescenta. Unele modificari se trec în actele masinii (de ex marimi de roti), altele nu. (Am avut un ucenic care, la verificarea tehnica, mergea cu un dosar gros de 7 cm cu hârtii. La masina aia (un Ford Escord 1300 biturbo) numai caroseria mai era originala, dar si aia cu ranforsari.)

Link spre comentariu
Acum 1 oră, franzm a spus:

În Almanya, de ex., nu se omologheaza masina echipata ulterior cu DRL ci DRL în sine. 

Nici la noi nu cred ca e altfel. Doar ca la noi se vehiculeaza informația ca o omologare din asta marunta, costa cât nu face, si la un moment dat cand tragi linie cu ce dai si ce realizezi, vezi ca nu prea merită. Personal nu am adus modificari la nici o mașină detinuta, dar cred ca o sa intreb ce presupune montarea drl. 

Link spre comentariu

Nu îți pun nici rotile in carte daca n au pile. Iti aduci masina din germania cu diverse roti in actele lor si românașul trece una sau doua maxim. Ca il doare mana. Apoi te duci pt o alta omologare unde ai discuții in funcție de pe cine prinzi.

 

Unii iti trec, altii iti explica ca de ce nu s a trecut din prima, sau omologari si alte povesti.

Link spre comentariu

Odata cu introducerea certificatului de conformitate obligatoriu si in Romania de la 1 ianuarie 2013 s-a rezolvat si problema cu rotile. Masinile mai vechi care la vanzarea nu au avut certificat de conformitate il pot optine contra cost de la fabricant (am obtinut asa pentru masina fabricata in 2009). 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

Nu îți pun nici rotile in carte daca n au pile. Iti aduci masina din germania cu diverse roti in actele lor si românașul trece una sau doua maxim. 

La roți nu am avut probleme. Au trecut de fiecare data tot ce prevedea fabricantul. Acum am voie sa circul cu jante pe 15, 16 si 17. Am ales 15 pt ca anvelopele au balonul mai inalt si sunt mai ieftine. Pt mers cu pondere in oras sunt numai bune, si ma descurc si afara fără probleme. Masina a venit cu 17 aliaj. Is curios daca se vor destupa la minte si vor da voie sa se monteze DRL. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări