Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Nu e nici o gaselnita UE, si americanii au la fel.

Daca ar fi fost o chestie nascocita de guvernantii nostri analfabeti si vesnic nesatui as mai fi zis, dar vorba lui @merck, devreme ce toti marii constructoru auto au prevazut masinile cu asa ceva, este evident ca este un lucru util pentru ca spre deosebire de parerologii forumului, cercetarea in ceea ce priveste siguranta in trafic se face in laboratoare cu aparatura si in conditii bine determinate.

 

Costul becurilor e o motivatie falsa, am platit anul trecut pe 2 becuri de faza scurta Philips 14 lei, si le-am schimbat in 5 minute. Merg si acum perfect in conditiile in care nu plec nicaieri pana nu aprind faza scurta. 

In fapt candva si eu faceam parte dintre contestatarii circulatiei cu farurile aprinse, m-am convins insa de unul singur in trafic de utilitatea lor, si asa cum am zis nu misc masina din loc fara faza scurta aprinsa.

Cateva zeci de lei pe an pe becuri mi se pare o suma 100% nesemnificativa. 

 

PS: Ce vorbim noi de mers cu faza scurta aprinsa atunci cand zilnic intalnesc in trafic masini cu defecte majore la sistemul de iluminat, ba nu-i merge una dintre pozitii, ba amandoua, ba stopurile pe frana, ba unul dintre faruri...

Cum D-zeu trec aia de ITP nu-mi explic, eu la unul dintre ITP-uri am avut o problema de intermitenta la unul dintre becurile de pozitie de pe fata si am fost trimis la plimbare, am mers la un magazin de piese si mi-am schimbat toate becurile fata si spate cu altele noi, am revenit la ITP si dupa o a 2-a trecere pe linie totul a fost.

 

Link spre comentariu

Mașinile deștepte nici măcar nu mai deschid airbag-ul dacă nu-i pusa centura. În caz de accident frontal, în lipsa centurii, tot corpul se duce în fata. Dacă în acel moment se deschide airbag-ul îți dă capul pe spate și îți rupe gitul. 

Acum citiva ani eram la UPU la un spital și cit stăteam acolo a venit o ambulanta cu o fata de vreo 20 de ani dintr-un accident auto. Fata stătea în spate fără centura. În accident ea a zburat în fata printre scaune și s-a lovit de parbriz. Ceilalți doi ocupanți ai mașinii din fata aveau centuri și nici măcar nu au mers la spital, fiind consultați pe loc și declarați fără probleme. Fata în schimb avea fractura de baza de craniu și încă citeva chestii. 

 

Legat de lumini, eu vad salutara legea chiar și în urban. La aglomerația din urban și la cite mașini sint parcate aiurea, în cazul în care vezi luminile aprinse știi sigur ca acea mașina este activa în trafic și trebuie sa fii atent la manevrele ei, spre deosebire de multitudinea de mașini parcate aiurea care sînt doar parcate. 

 

Toată lumea are unele frustrări legate de traficul auto și-i înțeleg pe unii ce trebuie sa demonteze bateria, farul sau (contra)aripa doar ca să schimbe un a mărit de bec, dar acest lucru poate fi evitat alegind înțelept mașina. Eu de exemplu cind am fost la test drive ca să-mi aleg noua mașina, acum citiva ani, l-am pus pe reprezentatul auto să-mi demonstreze (parțial nu efectiv complet) cum se schimba becurile din faruri, chiar dacă mașina are day-light cu LED-uri. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Care cum. Fordurile focus 2 ard becurile in draci.

 

La ale mele n am probleme.

 Becuri de 14 lei sunt degeaba. Recomand cele de 50 lei buc h7 Philips. Dif e cam mare. Dar depinde de durata de viață pe masina respectiva. Pe păsat b5 tin cam 2 ani. Pe ford in max 5 luni sunt gata

Link spre comentariu
1 oră în urmă, franzm a spus:

Becul aprins al masinii, are acelasi rol, pe care îl are la orice aparat: semnalizeaza celor din jur ca masina este pornita si pregatita a executa operatiuni (în cazul automobilului, deplasari). Ajuta la evaluarea gradului de pericol pe care îl poate reprezenta pentru cei din jur, în special când se afla la distanta. Tot dintr-un motiv asemanator s-a introdus a treia lumina de frâna.

Sa mor ca daca vad o masina cu becurile stinse pe banda doi in targ (si pe contrasens, pt ca daca e in fata mea, poate sa aiba si faza lunga aprinsa), nu imi da prin cap ca aia e pornita si pregatita a executa operatiuni...hai s-o lasam asa cum a cazut.:rade:

Edit-Si nu ma cramponez in faptul ca se schimba greu un bec. Fata de cealalta de inainte, acum chiar nu am a ma plange, il schimb ca la vechile dacii, si nu a fost un criteriu in alegerea masinii. La cealalta, aveam de demontat 3 suruburi si scoteam farul afara, treaba de 3 min cu totul. E de rasul curcilor cum plecam dupa fenta. Daca zic aia afara ceva, la noi imediat se aplica si cu exces de zel inca. Asta ne lipsea noua acum ca sa reducem numarul de accidente. Nu o educatie corespunzatoare, nu o triere mai severa a celor care detin carnet, nu o infrastructura decenta. Fix aprinderea farurilor indiferent pe unde te deplasezi ne va scoate din rahat.

Altfel, vorba ardeleanului, no, daca-i musai, cu placere.

Link spre comentariu

Dar de cand americanii sunt etalon?:rade:

 

Parerea mea obscura e ca trebuie montata pe fruntea fiecarui sofer o lampa aprinsa cu led puternic pentru ca ceilalti participanti la trafic sa vada ca exista un conducator auto. Daca se poate, conectata electronic la computerul masinii astfel incat masina sa nu porneasca decat atunci cand soferul isi aprinde lampa.

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, validae a spus:

 

@merck totuși, cât naibii costă niște becuri sau manopera pentru un minut de schimbare a unui bec ? Iar la mașinile cu leduri nu cred că sunt probleme să se scuture filamentele. Probabil iluminatul led va fi generalizat începând cu noile autovehicule, cu timpul becurile cu filament vor fi istorie...

Parca nu traiesti in Romania si nu stii cat de smochinari sunt romanii! Intreaba cati de aici au masini cu leduri ca sa vezi ca nu vorbesc prostii. :dffe

 

Link spre comentariu

Și nici super fiabile nu sint cum te-ai aștepta. Iar în caz de defect se schimba cu tot cu ECU-ul aferent, oficial, pt ca se fac niște calibrări pe linia de producție. Ca romanii sînt inventivi și fac tot felul de ciripeli se știe bine. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Acum 43 minute, merck a spus:

Parca nu traiesti in Romania si nu stii cat de smochinari sunt romanii! Intreaba cati de aici au masini cu leduri ca sa vezi ca nu vorbesc prostii. :dffe

 

Ba chiar vorbesti prostii. Nu pretul unui bec e aici in discuție(fie clasic, fie cu led) , si nici cat de usor sau greu se schimba. E vorba cu cat ajuta sa mearga toti prin targ cu festila aprinsă, sau altfel spus, cate accidente s-au intamplat din cauza ca cel vinovat nu a văzut mașina din față...de pe contrasens. Despre asta vorbim, nu becul aprins va reduce numarul de accidente din oras. 

Ce se întâmplă in extraurban, e altă discutie, si acolo e normal sa ai lumini aprinse. 

Link spre comentariu
Acum 4 minute, daniels a spus:

Ca productie cred ca da

Pierzi din vedere ca becul este un singur element, clar mai scump de produs decit un LED dar un LED nu poate funcționa singur, ii trebuie un întreg ECU de suport și calibrare în spate, plus ca-i obligatoriu sa existe balansare automata a înălțimii de proiectare și obligatoriu și spălare automata. Deci întreg sistemul este mult mai scump. 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Marian a spus:

Costul becurilor e o motivatie falsa, am platit anul trecut pe 2 becuri de faza scurta Philips 14 lei, si le-am schimbat in 5 minute.

Cateva zeci de lei pe an pe becuri mi se pare o suma 100% nesemnificativa. 

 

 

 

 

Mai adauga permanent 110W (2x55W faza scurta) adica 0,15Hp consum/sarcina adaugat(a) la motor, din cei 745W cit are un cal putere, pare nesemnificativ, dar acesti 110W sint consumati continuu, indiferent ca mergi sau stationezi si chiar daca ai si start/stop la motor (ti-i papa din baterie pe care trebuie sa o incarce la loc la capacitate cind reporneste motorul).

 

Daca faci un calcul pe un an, 110W consum, raportat la poluare si combustibil, o sa iasa "ceva" consum la portofel si poluare, din acei 110W amariti pe care nimeni nu-i ia in considerare.

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 3 ore, sesebe a spus:

 

 

Legat de lumini, eu vad salutara legea chiar și în urban. La aglomerația din urban și la cite mașini sint parcate aiurea, în cazul în care vezi luminile aprinse știi sigur ca acea mașina este activa în trafic și trebuie sa fii atent la manevrele ei, spre deosebire de multitudinea de mașini parcate aiurea care sînt doar parcate. 

 

 

 

Eu stiu ca se semnalizeaza intentia de a iesi in trafic din parcare/stationare, cu semnalizare stinga (sau dreapta) dupa caz si soferul se asigura inainte de a face manevra.

 

Ca doar nu stau eu sa ma uit incontinuu la/dupa fiecare masina care este parcata/stationata in dreapta (sau stinga mea si are lumini aprinse), daca vrea sau nu sa plece de unde este stationat/parcat.

 

Nu semnalizeaza si nu se asigura, e problema lui nu a mea!

 

Mai degraba im pare MULT mai importanta OBLIGATIVITATEA de a semnaliza orice schimbare de banda/directie de mers!

Dar pe unii ii "inteapa la deget", semnalizarea, ceea ce este foarte deranjant in trafic.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 32 minute, sesebe a spus:

 plus ca-i obligatoriu sa existe balansare automata a înălțimii de proiectare și obligatoriu și spălare automata. 

 

Despre self levelling ... este inca o gluma proasta desi implementarea are peste un deceniu. Timpul de raspuns al buclei de reactie este inca foarte mare. Sunt satul de cati mi-au prajit retina cu self levelling-ul lor. Mai eficient mi se pare Matrix Led Lights.

Nici automatic high beam nu functioneaza cum trebuie. 

 

Spalare la xenon, nu si la led sau laser (desi laserul este mult mai puternic: BMW says that laser headlights can be up to 1,000 times brighter than an LED while consuming significantly less power. ). 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări