Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Eu am Logan nou (fabricat 2021) și, la pornirea motorului se aprind automat lumini de întâlnire indiferent că e zi sau noapte... pe lângă astea, seara se aprind automat pozitiile și faza scurtă... 

Editat de flomar60
Link spre comentariu
22 hours ago, yo3fhm said:

 

100-percent.png hand-ok-icon.pngOK-bifat.png

 

Pentru Sharky, Mac01 si tuturor celorlalti care vad lucrurile la fel: si eu le vad la fel. 

Sunt de acord ca in conditii de iluminare dificila, luminile de intalnire sunt necesare.

Dar pe timp de zi, chiar trebuie sa fii chior ca sa nu vezi o masina fara faruri aprinse si atunci, ar trebui sa te gandesti bine inainte de a te mai urca la volan. Cat despre restul cazurilor, asta depinde de fiecare, sa caste gura. Altfel, cei care se bucura pentru asa ceva (faruri aprinse pe timp de zi, pe *toate* drumurile, nu doar pe autostrazi si DN), se vor simti probabil mult mai in siguranta cand se vor urca in masinile conduse de IA-uri, nu de propriile lor capacitati.

 

"Legea" , he. Legile nu sunt facute intotdeauna pentru a preveni ceva, ci si din motive care nu sunt intotdeauna evidente.

Sa vedem si de acum inainte statisticile militiei, referitoare la motivele accidentelor (sectiunea vizibilitate). Ptr. ca pana in prezent, nu s-au plans prea multi de lipsa luminilor pe timp de zi, venite dinspre colegii de trafic de pe sensul opus.

 

A fost nevoie de 30 ani pentru a ne trezi ca nu putem trai fara a fi "civilizati" cu forta si suportand mitinguri acoperite de curcubee, pentru a constata ca a scazut acuitatea vizuala a soferilor, ca justificare ptr. introducerea masurii de a circula cu lumini aprinse pe timp de zi ?! Sau poate unii s-au gandit cum sa gaseasca solutii legale pentru a vinde cat mai multe becuri ?! Duamneeee.....

Esti cumva ruda cu Diana Sosoaca?

Prea seamana retorica ei cu postarea asta...

Link spre comentariu

Cine nu ma vede in trafic urban cu luminile stinse, ala nu ma va vedea nici cu luminile aprinse, pt ca ala nu vrea sa vadă. Daca la drum extraurban mai gasesti o scuza, ca nu poate aprecia distante, viteza de deplasare, si alte alea, in trafic urban e o gogorita precum ca ajuta luminile de intalnire, mai ales cand nu vorbim de conditii speciale, cum ar fi ceata sau lumina solara insuficienta. Care invoca asemenea motive, ar trebui sa predea singur carnetul, si sa folosească alte mijloace de deplasare. 

Link spre comentariu
Acum 20 ore, BRANCA a spus:

 Cred că toate maşinile noi au pornire automată fază scurtă.

Nu faza scurta ci pozitiile care au devenit DLR.

Daca masina este dotata si cu senzor crepuscular atunci seara/noaptea sau la intrarea intr-un tunel aprinde si faza scurta. 

Nu romanii au fost cei care au schimbat la masini pozitiile cu DLR-uri ci cei din vest. Daca aia au facut-o => sigur au avut motive. Sunt masini care au optiunea sa aprinda si "pozitiile" din stopurile de pe spate (daytime driving lights rear) care se aprind doar odata cu faza scurta. La fel, daca au considerat constructorii ca trebuie sa faca asta => au existat cereri pentru asa ceva. Nimeni nu se complica daca nu-i musai :rade:

Link spre comentariu

@doru3160 cred că s-au luat la cunoștință de părerile contra, nu trebuie să le repetați prea des. Nici eu nu sunt de acord cu obligativitatea purtării centurii, dar dacă legiuitorul a considerat că trebuie să mă amendeze dacă eu n-o port și îmi asum riscurile aferente, asta e...

Dar când e vorba de afectarea siguranței celorlalți, nu merge cu scuze de genul ,,cine nu vede mașina ziua, n-o vede nici cu luminile aprinse,,.

Văd o obsesie cu chestia asta, dar nu e vorba doar de a vedea, ci de a vedea mai bine.... și cu asta am terminat.

 

După cum se vede și @flomar60 a și confirmat, funcția de aprindere automată a luminilor de poziție și/sau farurilor deja se implementează pe noile mașini.E o veste bună...

Link spre comentariu
Chiar acum, validae a spus:

@doru3160 cred că s-au luat la cunoștință de părerile contra, nu trebuie să le repetați prea des. Nici eu nu sunt de acord cu obligativitatea purtării centurii, dar dacă legiuitorul a considerat că trebuie să mă amendeze dacă eu n-o port și îmi asum riscurile aferente, asta e...

Dar când e vorba de afectarea siguranței celorlalți, nu merge cu scuze de genul ,,cine nu vede mașina ziua, n-o vede nici cu luminile aprinse,,.

Văd o obsesie cu chestia asta, dar nu e vorba doar de a vedea, ci de a vedea mai bine.... și cu asta am terminat.

În mașină cu airbag,în caz de accident fără centură,nu te văd prea bine.

Link spre comentariu

Lumea se gandeste ca daca este obligatoriu sa mearga cu faza scurta aprinsa pe timp de zi in oras se vor arde becurile mai des (gauri/cratere gasesti cu nemiluita in orice oras deci se "scutura" filamentul ) deci o cheltuiala in plus (mai ales ca unii nu-s capabili sa-si schimbe becurile singuri deci musai mai platesc si o manopera). 

Editat de merck
Link spre comentariu

@adydep  Am spus că îmi asum riscurile, poate știi bancul cu două accidente similare, într-unul șoferul nu purta centură și era făcut praf, mutilat, etc. Celălalt care purta centură arăta mai bine, de puteai să zici că-i viu....

Cel mai probabil amenda ce o iei când nu porți centura e dată ca să se evite cheltuielile cu spitalizarea în caz că scapi cu viață din accident, dar cu traumatisme.

Acum fără glumă, recunosc utilitatea incontestabilă a centurii, încerc pe cât posibil s-o port dar uneori mi-e foarte greu să suport senzația de imobilizare pe care mi-o dă...

@merck totuși, cât naibii costă niște becuri sau manopera pentru un minut de schimbare a unui bec ? Iar la mașinile cu leduri nu cred că sunt probleme să se scuture filamentele. Probabil iluminatul led va fi generalizat începând cu noile autovehicule, cu timpul becurile cu filament vor fi istorie...

Link spre comentariu
Acum 17 minute, validae a spus:

@doru3160 cred că s-au luat la cunoștință de părerile contra, nu trebuie să le repetați prea des. Nici eu nu sunt de acord cu obligativitatea purtării centurii, dar dacă legiuitorul a considerat că trebuie să mă amendeze dacă eu n-o port și îmi asum riscurile aferente, asta e...

Dar când e vorba de afectarea siguranței celorlalți, nu merge cu scuze de genul ,,cine nu vede mașina ziua, n-o vede nici cu luminile aprinse,,.

Văd o obsesie cu chestia asta, dar nu e vorba doar de a vedea, ci de a vedea mai bine.... și cu asta am terminat.

 

Atunci inchide subiectul, in loc sa bagi pumnul in gura. Nu compara element de siguranta, cum ar fi centura, cu un bec aprins, ca doar, doar m-o vedea careva mai bine. Centura a devenit obligatorie din alte ratiuni, si majoritatea masinilor acum au avertizor optic si acustic daca nu o folosesti. Becul aprins in oras, ajuta precum mortului ventuze. Se va vedea asta in statistici. 

Link spre comentariu

OK, o să vedem asta pe viitor...dar noi românii suntem oricum primii la accidente, indiferent de sistemele de siguranță.Deci la asta pot să te aprob cu aplauze...

Dacă măsura asta va salva chiar și câteva vieți, va conta....

 

Link spre comentariu
Acum 25 minute, doru3160 a spus:

 Becul aprins in oras, ajuta precum mortului ventuze. Se va vedea asta in statistici. 

O alta gaselnita ue , probabil unul din maharii de acolo are fabrica de becuri. Se stie doar ca orice bec are un numar limitat de ore de functionare, ca nu mai vorbim de cele led.....

Astept legea ue conform careia la orice oprire a masinii trebuie puse avariile.(nu de alta dar mai protejam ceva, candva, undeva)

Editat de fluffy37
Link spre comentariu

Lasand la o parte asta, sa luam in calcul si viteza de deplasare in orase. Media e pe undeva la 20km/h. La viteza asta, toata plasticaraia din far se va incinge si se va deteriora inainte de vreme, din cauza lipsei de ventilatie. Una e sa merg in afara cu 60 sau 90km/h si alta e sa merg in oras bara la bara cu lumina aprinsa ca doar, doar, m-o vedea si pe mine un retard si ma va putea evita. 

Link spre comentariu
Acum 51 minute, doru3160 a spus:

 Becul aprins in oras, ajuta precum mortului ventuze. Se va vedea asta in statistici. 

Becul aprins al masinii, are acelasi rol, pe care îl are la orice aparat: semnalizeaza celor din jur ca masina este pornita si pregatita a executa operatiuni (în cazul automobilului, deplasari). Ajuta la evaluarea gradului de pericol pe care îl poate reprezenta pentru cei din jur, în special când se afla la distanta. Tot dintr-un motiv asemanator s-a introdus a treia lumina de frâna.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări