Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Acum 1 oră, BRANCA a spus:

 Aici am o nelămurire.Dacă bagi GPL sau un gaz uşor lichefiabil în recipient e nevoie de o presiune relativ mică să lichefieze la temperatura ambiantă.Să creşti presiunea în continuare are vreun sens?

CNG releases less greenhouse gas, while LPG releases carbon dioxide. 

 

CNG is very cost-effective, eco-friendly, safe to use and causes no health issues.

 

So, it make sense?:scarpin

Link spre comentariu
Acum 16 minute, merck a spus:

CNG releases less greenhouse gas, while LPG releases carbon dioxide. 

 

CNG is very cost-effective, eco-friendly, safe to use and causes no health issues.

La naiba cu propaganda asta.... 

Parca merge dupa interese.... 

Cand vine vorba de aragaze... Pfui... Trebuie interzise, ba si centralele de apartament, ca deh, polueaza foarte mult... 

Link spre comentariu

Astfel de evenimente au fost destule prin Germania, cauza este relativ simpla, n-are treaba cu instalatia, conducte sau altceva, doar rugina de pe butelia de gaz.

Aia este pusa in exterior expusa intemperiilor si la un moment dat rugina cistiga.

Problema e neverificarea constiincioasa a starii buteliei de inalta presiune, oamenii p trateaza ca pe un rezervor, se gaureste, mare brinza...

Link spre comentariu

Ce zice Chat GPT:

 

CNG generally has a higher efficiency compared to LPG. This is because CNG, primarily composed of methane (CH4), has a higher energy content per unit volume compared to LPG, which is typically composed of propane (C3H8) or butane (C4H10). As a result, CNG can provide more energy per unit of fuel consumed.

Furthermore, CNG combustion in engines tends to have higher thermal efficiency due to factors such as better air-to-fuel ratios and optimized combustion processes. This can result in a more efficient utilization of the fuel and higher mileage or distance traveled per unit of fuel consumed.

 

 

On average, the combustion of one cubic meter of LPG produces approximately 2.8 kilograms of carbon dioxide (CO2) emissions.

On average, the combustion of one cubic meter of CNG produces approximately 1.9 kilograms of carbon dioxide (CO2) emissions.

Link spre comentariu

  Buteliile de CNG pentru utilizare auto sunt fabricate in general din materiale compozite (fibra de carbon + interior din aluminiu sau numai din fibre si rasini, ISO 11439 CNG-3, ISO 11439 CNG-4 ), in trecut au fost utilizate si butelii din metal ( aluminiu sau otel ), un factor important este numarul de cicluri "incarcare - descarcare" si implicit perioada de utilizare ( vechimea ), fabricantul mentioneaza  speranta de viata ( garantia de viata ) care este in general de 15 ani ( dupa perioda specificata de catre producator butelia trebuie inlocuita ), in Romania exista o prescriptie tehnica care reglementeaza tipul asta de recipienti ( C5-2003 ISCIR ) dar se refera doar la buteliile metalice cu sudura sau fara sudura.

  Continutul mic de carbon face ca CNG-ul sa fie mai putin  poluant, totusi ca motorul sa aiba o eficienta ridicata trebuie  construit ca sa functioneze cu acest tip de combustibil, motoarele au un raport de comprimare mai mare, datorita cifrei octanice (CO), CNG-ul are CO superioara in comparatie cu benzina.  

Editat de Barbu Paul
Link spre comentariu

Va salut. 

Am folosit în Italy ca mașină de serviciu, de noua, cu instalație pe metan, un Peugeot ranch cu doua locuri (Partner pentru România) cu alimentare hibrida - benzina-metan. Motor 1,4litri, butelie de cam 80litri, încărcată full plăteam la pompa cam 12 euri pentru maxim 11÷12 kg de metan. Autonomie cam 230÷250 km, depinde cum mergi. Pornire pe benzină după care trece pe metan ca la GPL. INSTALAȚIA METAN NU E COMPATIBILA CU GPL. ITP făcut periodic la 2 ani. Butelia era acoperita din toate părțile cu o protecție de tabla de minim 1,5mm. În patru ani, capota la motor o deschideam decât să punem lichid spălare parbriz deoarece nu găseam niciodată pete  sub mașină care să anunțe vreo problemă. Două mașini identice pe metan de la Peugeot  cu 120k  km fără probleme. Judecând după asta, părerea mea vizavi de explozie este că : verificarea instalației de metan mai ales butelia a fost așa și așa, iar pe timpul încărcării operatorul stației, și șoferul mașinii nu au respectat normele de siguranță. (pe timpul încărcării nu aveam voie să stăm în apropierea mașinii și/sau, să folosim telefonul, și ne apropiam doar când se termina operațiunea de încărcare și dispozitivul de conectare era pus la locul sau, de către operatorul stației). 

Link spre comentariu

Astea sunt bombe pe roți,interzis și ”gepeleu” și ”cenegeu”,și gata.

Bubuie un tâmpit din ăsta lângă tine și mori nevinovat,asta în cazul fericit.

Link spre comentariu

Gpl are cativa bari in mod normal, cng peste 200. Aia e singura problema reala.

 

In rest oameni care vorbesc degeaba de bombe pe roti dau stau cu centrala si aragaz jn apartament.

Link spre comentariu

 Eu aş vrea să văd cum explodează rezervoare cu acelaşi volum la presiuni diferite,recte câţiva bari GPL-ul comparativ cu 200 bari CNG-ul!

 În apartament periculoasã e butelia de aragaz şi ţevăraia de gaz metan dacă are scăpări.Centrala pe gaz lucrează la presiuni infime,pe partea gazoasă.

 Vorbim de recipiente din compozit la CNG?Păi aia înseamnă poluare din prelucrarea petrolului pentru obţinere răşini,mai apoi deşeuri greu reciclabile!

 Ia imaginaţi-vă ziua de mãine pentru auto fără petroliere,fără gaz metan şi fără litiu!Sacul energeticelor nu e fără fund...Nu mai menţionez că în rest toată civilizaţia noastră se bazează pe petrol...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări