Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

 doru3160.Reamenajarea tunelului a fost făcută de specialişti...

Da' eu mă uit la o chestie,peste tot se spune că de vină sunt şoferii,că nu respectă Codul Rutier...Păi atunci ce naiba,modificăm tunelul după cum vrea muşchii unora?Adică să facem unul care să "înghită" toate gabaritele,să nu mai chinuie săracii şoferi,poate unii nu ştiu să citească!...

Link spre comentariu

Da, așa specialiști la fel cu cei care au reabilitat podul care s-a prăbușit. Daca inainte de reabilitare nu ai auzit nimic despre evenimente în acel pasaj, mai bine de 40 ani și după reamenajare ai deja cred că 8 în scurta vreme, cât de prost să fii să nu îți dai seama ca acolo a fost făcut ceva greșit? Ăsta ultimul a trecut de limitator. Ce ii poți reproșa? Ca nu a citit corect indicatoarele? Hai sa fim serioși. Sau poate după ce a văzut indicatorul de restricție înălțime, trebuia sa se apuce sa rezolve o problema de geometrie, cum zicea merck, ca să afle dacă totuși se poate strecura cu lungimea lui pe acolo, ca la înălțime, calculele au corespuns cu cele ale "specialistilor" lui pește. 

Link spre comentariu
Acum 8 ore, BRANCA a spus:

Reamenajarea tunelului a fost făcută de specialişti...

Da' eu mă uit la o chestie,peste tot se spune că de vină sunt şoferii,că nu respectă Codul Rutier...Păi atunci ce naiba,modificăm tunelul după cum vrea muşchii unora?

Specialistii sulii! Se vede clar cat de specialisti sunt. Camionul asta a trecut de limitator? DA! Pai daca a trecut => avea inaltimea corespunzatoare. In plus el nu s-a blocat la intrare! 

Intreb si eu: cum de nu s-au intamplat evenimente pana la reamenajarea pasajului? De ce au eliminat limitatoarele alea vechi care era foarte solide si au pus parodiile alea de limitatoare din tabla? 

Raspunsul il stie toata lumea: S-AU SIFONAT CAT MAI MULTI BANI! S-a ales solutia cea mai ieftina posibil pentru bugetul alocat si cum tot cei ieftin este si prost => nu trebuie sa ne miram ca nu este OK!

Link spre comentariu

Iti spun clar, daca soferul deschide actiune in instanță, si fara avocat castiga, nu numai ca i se anuleaza amenda. 

Politaii astia nu se mai dau cu lumea. E fix ca atunci cand sare unu la bătaie, tu ii faci mucii cravata, si tot pe tine te amendeaza pt tulburarea linistii publice... 

Link spre comentariu

 Nu vă contrazic,da' în ştirile date se precizează că nu se încadra în gabarit!Avea trecut 3,39 m în acte şi real erau 3,72 m,deci cine e de vină?

Probabil "poarta" de gabarit...

Link spre comentariu

 

Acum 2 ore, merck a spus:

Specialistii sulii! Se vede clar cat de specialisti sunt. Camionul asta a trecut de limitator? DA! Pai daca a trecut => avea inaltimea corespunzatoare. In plus el nu s-a blocat la intrare! 

...

 

 

Lumea nu e multumita nicicum....

Limitatorul fix de inaltime de la intrarea in pasaj (cel deformat de autobuzul grecesc) nu mai exista, am fost saptamana trecuta prin zona.

Probabil ca a fost indepartat pentru reparatie sau inlocuire sau, cine stie, de gura lumii...

Exista doar cel cu lanturi,pe sub care se poate trece, dar care te avertizeaza sonor.

Este pozitionat, intr-adevar ciudat, destul de departe de intrarea in pasaj, aproape de intersectia Budapesta.

Insa daca soferul era atent la telefon sau facea altceva, a trecut pe sub el fara sa remarce si a ajuns unde a ajuns...

Sau pur si simplu nu l-a interesat ce s-a auzit...

 

Eu ma intreb totusi unde este responsabilitatea soferilor care conduc autovehicule inalte.

Conduci o magaoaie si urmeaza sa intri intr-un pasaj, pe sub un pod, etc... nu te intrebi "oare am loc?"

Macar sa urmaresti indicatoarele si sa CUNOSTI inaltimea masinii pe care o conduci... (ca fapt divers, am mers ca pasager in masini mari ai caror soferi aveau lipite pe bord bilete cu inaltimea masinii scrisa mare, sa se vada...)

Transferam toata responsabilitatea pe umerii altora....desi regulamentul scrie clar cum se procedeaza in asemenea cazuri..

Iar regulamentul ar trebui cunoscut de tori soferii, nu mai zic de aplicat...

Nu ma mir ca am ajuns la faza in care trebuie sa ni se scrie pe pungi ca e pericol de sufocare daca le tragi pe cap....

 

Link spre comentariu

Soferul a declarat ca inainte de reabilitare a trecut de nenumarate ori prin acel pasaj, cu aceeasi mașina. Poate si de asta a ajuns pana in mijlocul pasajului fara nici o grijă. 

Link spre comentariu
Acum 9 minute, draku a spus:

Lumea nu e multumita nicicum....

Limitatorul fix de inaltime de la intrarea in pasaj (cel deformat de autobuzul grecesc) nu mai exista, am fost saptamana trecuta prin zona.

Probabil ca a fost indepartat pentru reparatie sau inlocuire sau, cine stie, de gura lumii...

Exista doar cel cu lanturi,pe sub care se poate trece, dar care te avertizeaza sonor.

Este pozitionat, intr-adevar ciudat, destul de departe de intrarea in pasaj, aproape de intersectia Budapesta.

Insa daca soferul era atent la telefon sau facea altceva, a trecut pe sub el fara sa remarce si a ajuns unde a ajuns...

Sau pur si simplu nu l-a interesat ce s-a auzit...

 

Eu ma intreb totusi unde este responsabilitatea soferilor care conduc autovehicule inalte.

Conduci o magaoaie si urmeaza sa intri intr-un pasaj, pe sub un pod, etc... nu te intrebi "oare am loc?"

Mie ca sofer mi se rupe daca limitatorul de inaltime  nu mai exista. Nu-i vina mea! Daca limitatorul era pus si depaseam inaltimea nu puteam sa intru in pasajul subteran. 

Link spre comentariu

Asa s-o fi gandit si grecul ala cu autobuzul, care a ucis un om si a bagat altii in spital....

Daca ar fi sa faci un transport agabaritic tot asta ar fi gandirea?

 

Iertati-ma, dar eu chiar nu inteleg lipsa asta de responsabilitate intr-o chestiune care m-ar privi personal si pe care as avea posibilitatea sa o gestionez.. (gen condusul masinii)

Adica sa ma las in baza altora sa ma pazeasca? In Romania??

Mai aveti speranta ca lucrurile se vor imbunatati pe aici?

 

 

Editat de draku
Link spre comentariu
Acum 38 minute, draku a spus:

Asa s-o fi gandit si grecul ala cu autobuzul, care a ucis un om si a bagat altii in spital....

Vorbeam de grec acum? Vorbeam de un roman care a intrat cu camionul in pasaj si apoi undeva a agatat tavanul. 

Singur ai spus ca limitatorul nu mai exista. Deci a cui este vina? Ultimul limitator (pe care l-a luat grecu cu autocarul) reprezenta "validarea" ca tot ce trece pe sub el va putea traversa pasajul fara probleme. 

Cum dracu sa nu pui limitatorul la loc? In cazul de fata, vinovatul este cel care trebuia sa puna limitatorul. Daca camionul se agata limitator => era vinovat. 

Cat timp nu ai limitator pui politia sa stea cu o prajina si care pare ca are inaltimea peste ce aadmisa il opresti si il masori, daca se incadreaza se duce mai departe, daca nu trebuie sa dea inapoi. Pentru  manevra asta ai nevoie neaparat de politie ca nu te lasa romanu' sa dai inapoi nici un mm!

Editat de merck
Link spre comentariu

 

Acum 4 ore, merck a spus:

Vorbeam de grec acum? Vorbeam de un roman care a intrat cu camionul in pasaj si apoi undeva a agatat tavanul. 

Singur ai spus ca limitatorul nu mai exista. Deci a cui este vina? Ultimul limitator (pe care l-a luat grecu cu autocarul) reprezenta "validarea" ca tot ce trece pe sub el va putea traversa pasajul fara probleme. 

Cum dracu sa nu pui limitatorul la loc? In cazul de fata, vinovatul este cel care trebuia sa puna limitatorul. Daca camionul se agata limitator => era vinovat. 

Cat timp nu ai limitator pui politia sa stea cu o prajina si care pare ca are inaltimea peste ce aadmisa il opresti si il masori, daca se incadreaza se duce mai departe, daca nu trebuie sa dea inapoi. Pentru  manevra asta ai nevoie neaparat de politie ca nu te lasa romanu' sa dai inapoi nici un mm!

 

Nu vorbeam de grec, vorbeam de felul cum gandesc unii dintre noi....

La art. 1 din Regulamentul pentru aplicare OUG 195/2002 scrie asa: "Participantii la trafic sunt obligati sa respecte regulile de circulatie si semnificatia mijloacelor de semnalizare rutiera, precum si celelalte dispozitii din prezentul regulament."

Indicatoarele privind inaltimea maxima sunt acolo, nu au disparut...

 

Cat despre sofer, la fel de bine pot zice ca, avand in vedere tragedia care s-a petrecut de curand cu autobuzul grecesc, deci proaspata in memoria colectiva, acesta putea sa caste ochii mai bine pe unde merge.

Dar n-a facut-o, ceea ce ma indreptateste sa cred ca nu face asta de obicei....

Da-i sa mearga....ca la noi....

Nu beleste ochii, beleste p...unga, in cazul asta...

 

Limitatorul o sa apara inapoi, probabil, peste cateva luni...

Dupa ce se termina procesul, dupa ce justitia stabileste vinovatii iar administratia drumurilor va putea sa aloce bani si sa monteze altul...

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, draku a spus:

 

Cat despre sofer, la fel de bine pot zice ca, avand in vedere tragedia care s-a petrecut de curand cu autobuzul grecesc, deci proaspata in memoria colectiva, acesta putea sa caste ochii mai bine pe unde merge.

Asta doar ca sa fim avocatul diavolului... daca omul stie ca la intrarea in pasaj trebuie sa fie limitator si nu e. E vina lui. Vede semnele de restrictie inaltime, aceleasi ca in numeroasele randuri cand a trecut fara probleme. E total diferit cazul asta fata de cel cu autocarul. Diferenta o face cativa cm castigati prin dezumflarea anvelopelor ca sa poată trece. E vina lui ca nu a masurat la mm inaltimea pasajului si nu a pus semnele corespunzatoare la intrare. Ce nu stiu eu, este cum se stabileste inaltimea maxima admisă... daca in acea cotă exista o toleranta, sau daca indicatorul arata max 3,5m cei cu duba de 3,5m vor intra ca un piston, sau vor putea trece linistiti pt ca se incadreaza in cota maxima admisa. In cazul asta, ultimul, diferenta e de 2...3cm cat se poate lasa un camion pe anvelopa dezumflata, dar sa nu mearga pe jante. Daca diferenta era mai mare, se înțepenea de la intrare. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, doru3160 a spus:

Ce nu stiu eu, este cum se stabileste inaltimea maxima admisă... daca in acea cotă exista o toleranta, sau daca indicatorul arata max 3,5m cei cu duba de 3,5m vor intra ca un piston, sau vor putea trece linistiti pt ca se incadreaza in cota maxima admisa. In cazul asta, ultimul, diferenta e de 2...3cm cat se poate lasa un camion pe anvelopa dezumflata, dar sa nu mearga pe jante. Daca diferenta era mai mare, se înțepenea de la intrare. 

Intotdeauna se proiecteaza cu toleranta ca peste tot. Pasajul asa cum a fost construit pe timpul lui ceasca a respectat tolerantele. Acum :

Citat

O nouă renovare a pasajului s-a efectuat in anul 2022, micșorând gabaritul de înălțime la aprox. 3,70 m si porțile de prevenire a accidentelor în pasaj la 3,5 m. Atât peste peretii exteriori la exterior cât si la interior, s-au aplicat panouri de metal cu decoratiuni (floricele, păsărele, sloganuri ”iubesti, trăiesti, muncești in sectorul 4”). 

Din pix iese frumos ca 3,7 metri este suficient, dar am mai spus: pasajul nu este o strada perfect dreapta. Deja la intrare si la iesire ai panta deci lungimea unui vehicul poate pune probleme chiar si daca are doar 3,5 metri inaltime. 

Basca ca si cacaturile alea de panouri nu sunt puse perfect la aceeasi inaltime, sigur in unele parti este mai jos. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări