Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

 Eu văd ceva despărţitor acolo,nişte blocuri de beton.Eu m-am referit ca find banda 1 la cea care trece drept pe lângă pasaj!Cineva a zis că pe banda aceea ar fi circulat autobuzul şi pe urmă a făcut stânga.Nu ştiu dacă e adevărat,dar mă întreb dacă ar fi atins preatenţionarea nu şi-ar fi dat seama că e extragabaritic?

Link spre comentariu
Acum 16 minute, Stefan a spus:

. Daca lanțurile alea au fost încurcate de la alții care le-au atins in viteza atunci sigur nu funcționa nici mama sistemelor cu sirene.

@merck 

Cand am spus de palpatoare numai la lanturi nu m-am gandit. Poate o perdeluta cu ciucuri ar fi mai buna. 

Link spre comentariu
Acum 17 minute, BRANCA a spus:

 Eu văd ceva despărţitor acolo,nişte blocuri de beton. 

Alea vin cand chiar nu e indicat sa treci de pe o banda pe alta. Au dat la tv o filmare dintr-o masina ce era in spatele autocarului. A virat scurt stanga, fix dupa ce a trecut de primul avertizor. 

Link spre comentariu
  • Administratori
Acum 2 ore, Badman a spus:
Acum 5 ore, merck a spus:

Daca avertizorul de inaltime era strong ca cel din video-ul lui Badman

 

La 23.12.2022 la 20:46, Badman a spus:

trebuia ori sa fie solid de tot ori mai fragil sa se rupa), impropriu pus si semnalizat.

 

 

Cateodata si eu ma mir cat de destept sunt

 

Link spre comentariu

Limitatorul cu lanturi nu este prezent in martie 22 dar nici in septembrie. Deci a fost montat la lucrarea din vara si apoi desfiintat?

pas-bog.jpg

pas-sept.jpg

Editat de dumitrumy
Link spre comentariu

Parerea mea este ca vina este exclusiv a soferului, neatentie la semnalizarea rutiera.

De aia sunt soferi profesionisti, cu atestate, cu diverse cursuri si pretentii, ca sa poata discerne intr-o situatie de genul acesta, mai ales cand raspund de viata a 40-50 de persoane.

Discutiile despre alti vinovati sunt inutile.

Codul rutier si indicatoarele sunt aproximativ la fel in toata Europa, inclusiv in Grecia, Bulgaria si Romania.

Soferul nu are nicio scuza, nici macar pe aia cu oboseala. Nici ca nu avea ajutor, nici ca n-a protestat la firma lui pentru asta.

Acum, dupa accident, daca a fost obosit si a ucis un om, il ajuta vreo scuza? Nu! O sa raspunda in fata legii.

Pe mort nu il aduce mai nimeni inapoi. Nici scuzele, nici ancheta, nici procesul !

Pentru familia lui este o tragedie, indiferent din cauza cui s-a intamplat.

"Daca" ar fi fost altfel facut avertizorul de inaltime, "daca" erau palpatoare/lanturi/ciucurei, "parca" ar fi mers cu Google Maps, "daca" si cu "parca".....

Soferul nu trebuia sa duca autobuzul in pozitia aia. El este generatorul accidentului. Punct.

Nu vreau sa scuz pe nimeni, autoritati, constructori, etc, dar trebuie sa privim obiectiv.

 

Un alt aspect este viteza de deplasare pe care o avea autobuzul la momentul respectiv.

A se observa cat de deformat este plafonul in zona impactului.

Asa ceva, la un autobuz proiectat sa transporte persoane si sa asigure protectia lor in caz de accident (atentie, nu vorbim aici de microbuze de marfa transformate pentru transportul pasagerilor la firma aia de pe Dambovita, fara nicio regula...), se produce doar in cazul unei viteze mari, mai mare oricum decat cea de 40 km/h pe care trebuia sa o aiba in pasaj. Indicatoarele de restrictie sunt acolo.... 

Nu le respectam niciunul dintre noi, sa recunoastem, cand circulam prin pasaj, ca asa e traficul...

Dar, ghinion, in cazul lui a fost o prostie care s-a lasat cu ucidere din culpa, vatamari corporale multiple si distrugeri...

 

Ar mai fi o vorba, buna - parerea mea, spusa de cineva:

Partea urata a tehnologiei e ca distruge imaginatia si creativitatea, ca si abilitatea de a te descurca in lumea reala.

Pui waze/maps si ajungi ...ca-n stirea aia veche cu babele care au condus pana in lac, ca acolo le-a dus gps-ul...

De ex, cati dintre noi mai (stim sa) folosim o harta ca sa ajungem undeva?

 

Sa auzim de bine!

 

 

Link spre comentariu

Partea elena a venit sa faca ceva masuratori/observatii?

S-ar cam impune lucrul asta. Cantareste destul de greu faptul ca doar in cateva luni au avut in acelasi loc accidente similare. Asa, ca soferul e vinovat e simpla treaba si politia e multumita. 

Dar nu cumva tocmai cei de la politia rutiera si-au dat acceptul la configuratia actuala a marcajelor si a indicatoarelor (art.33 din OUG 195/2002)?

 

Citat:"(1) Semnalizarea şi amenajările rutiere necesare pe drumurile publice se asigură de către administratorul drumului respectiv şi se efectuează numai cu avizul poliţiei rutiere."

 

In locul grecilor as solicita o expertiza independenta, cu experti din alte tari.

 

Daca pe un aeroport, in cateva luni, mai multe avioane, la aterizare, depasesc pista si se izbesc intr-un hangar, atunci inchizi pista respectiva si faci investigatii.

Ridicarea licentei de zbor a pilotilor nu rezolva problema.

Dar avioanele transporta pasageri, care pot muri sau pot fi raniti in accidente.

 

Ori, exact lucrul acesta s-a intamplat in Bucuresti, Pasajul Unirii. Cu un autocar. A fost o chestiune de timp pana la o tragedie. 

Editat de norad
Link spre comentariu
Acum 2 ore, norad a spus:

Partea elena a venit sa faca ceva masuratori/observatii?

Primii vor sosi asiguratorii . O sa fie interesanta justificarea specialilor esentiali pentru montarea unui lat in mijlocul capitalei , cu toate aprobarile, proiect tehnic, omologari, etc. Daca or fi ca sfanta spaga tine loc de toate .

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Badman a spus:

Limitatorul nu a fost indeajuns semnalizat, doar vopsirea lui in culorile curcubeului nu este suficient

Curcubeul nu este galben negru, sunt corect semnalizate pentru timp de zi. Daca mergi cu ditamai autocarul si nu observi culorile alea in plină zi atunci ai o problema gravă. Acum câțiva ani era să ne facem praf din cauza unui bezmetic de șofer de maxi-taxi care a schimbat benzile in ultimul moment la intrarea pe un pod, 1-2 secunde au lipsit sa ne facem una cu separatorul de beton pentru că nu există bordură.

colaj-pasaj-piata-unirii1.jpg

 

"A fost publicată o filmare în care se vede cum autocarul a trecut pe lângă presemnalizatorul cu lanţuri al Pasajului Unirii pe banda 2 (din 4) ulterior schimbând o bandă în stânga. (...) În acelaşi timp, într-o poză făcută astăzi se vede cum lanţurile de la presemnalizator sunt date peste cap pe lăţimea benzii 3. Se impun câteva concluzii: prefectul Greblă şi alte oficialităţi care au spus că au fost lovite lanţurile prelimitatorului au minţit, prelimitatorul este incorect amplasat. Aşa cum spuneam în postarea anterioară, trebuie să nu poţi fizic să îl ocoleşti dacă intri în pasaj (soluţii se găsesc, de la amplasarea mai apropiată de pasaj, la delimitare fizică mai timpurie a sensurilor prin/pe deasupra pasajului)", a scris Cătălin Drulă, pe Facebook, potrivit Agerpres."

 

@mercktot susții asta cu dacă era mai solid zbura aerul condiționat... Cum poți știi sigur asta? Dacă aerul condiționat era mult prea bine prins și culmea că tot se turtea plafonul iar deznodământul era același? Eu zic că avertizorul a fost prins chiar prea bine, nu doar greutatea lui a turtit așa plafonul ci forța autocarul când a început să-l smulgă din prinderi. Îți dai seama că nu mă pricep la construcții dastea rutiere dar știu că la brațul unor bariere auto există șuruburi speciale care cedează primele înainte de distrugerea mecanismului din barieră.

Acolo la pasajul Unirii trebuie ceva care să-i dea o palmă peste ochi șoferului.

 

Despre autoritățile noastre știm cât sunt de capabile să facă orice, deci nu ne mai mirăm că nu sunt in stare să facă niște semnalizări rutiere. Să vedem și de ce sunt capabili aia de tot blamează infrastructura rutieră.

 

Șoferul autocarului a spus clar ce s-a întâmplat și mai mult că sigur așa a fost și în celelalte accidente: navigația auto nu a semnalizat limita de înălțime. Deci șoferii profesioniști se bazează mai mult pe ce spune un soft de cat pe ce trebuie să vadă în față.

 

- 6 septembrie: două autocare au rămas, pe rând, înțepenite în poarta gabaritică, adică în limitatorul de înălțime montat la intrarea în pasaj, care arată înălțimea maximă admisă în tunel;

- 8 septembrie: un TIR a distrus complet limitatorul; cabina șoferului a fost și ea avariată, iar traficul, blocat câteva ore;

- 10 septembrie: la două zile după ce limitatorul abia fusese înlocuit, un autocar venit din Buzău a rămas proptit cu aparatul de aer condiționat în poarta gabaritică; aparatul de aer condiționat s-a desprins și a căzut pe parbrizul șoferului;

- 21 septembrie: un camion a lovit limitatorul, apoi a rămas înțepenit în pasaj după ce a mers câțiva metri zgâriind plafonul."
 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări