Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Dacă poți dovedi cu filmare că în momentul în care ai schimbat direcția prostu din spatele tau încă era în spatele tău.

O camera in spate ajuta și nu e așa scumpă.

 

 

Caută cu câteva pagini in urma, s a dat un verdict fix invers.

Omul oprise să facă stânga semnaliza și bou l a depășit.

 

Ce e fain cu motocicliștii e că ei se aleg cu capul spart când merg că nebunii.

Link spre comentariu
4 minutes ago, Sharky said:

Dacă poți dovedi cu filmare că în momentul în care ai schimbat direcția prostu din spatele tau încă era în spatele tău.

...

Asta ar putea fi un apropo la ”insurecția armată”? 

Link spre comentariu
Acum 19 minute, arheopterix a spus:

Nu poți dovedi că ai executat manevra corect când rezultă un accident în consecința manevrei (alegerii) inițiate de tine (întoarcere sau viraj la stânga).

Chiar dacă semnalizezi (din timp în percepția ta) intenția și teoretic te aștepți să fi depășit pe partea dreaptă (dacă spațiul existent îi permite celuilalt) și acela nu este deja angajat în manevra de depășire a vehiculului tău - tot ești obligat să te asiguri (și după semnalizare) din față, spate și lateral și să acorzi prioritate (altora).

 

Cred ca nu ai parcurs in intregime acest topic, altfel ai fi vazut un video in care dupa o curba la dreapta (deci linie continua intre cele doua sensuri de mers) omul semnalizeaza stanga si incepe sa execute virajul la stanga si se trezeste cu un bou pe motocicleta (care era vesnic intr-o depasire continua) care se infige in masina lui. S-a executat corect manevra (semnalizare si asigurare atat cat poti sa vezi intr-o curba) dar motociclistul venind cu viteza din spate pe contrasens desi era linie continua a facut buba! :d

Deci se poate ca in urma executarii corect al virajului la stanga sa rezulte un accident.

 

In Iasi, la orele de varf, deja devine aproape imposibil sa virezi la stanga din cazua traficului. Esti la mila celor ce iti vin din fata si cum toti sunt foarte "politicosi" deseori stai minute bune si se formeaza in spatele tau coloana. 

Link spre comentariu

Mai rău e ca organele nu prea accepta filmări în ancheta decât ca fapt divers, ca o simpla curiozitate, și asta după ce au ajuns la o concluzie. Probabil la filmările postate pe net sa reacționeze altfel. După 6 ani de camera pe parbriz, anul asta am trecut la filmare fata spate, permanent, chiar și în parcare. Înainte de asta, doar când ieșeam din oraș pt deplasări lungi, montam și pe spate o cameră gen go pro. Sper sa nu am nevoie de filmare, dar am zis sa fie. O singura data mi-a fost de folos. Am întâlnit și motoare conduse decent, unii chiar mi-au stârnit admirație, dar majoritatea pe care i-am întâlnit în trafic se comporta de parca as fi întrat cu mașina în curtea lor proprie. Probabil și alegerea unui astfel de mijloc de transport spune multe despre caracterul omului, și din nou precizez, nu e bine sa generalizam. Din păcate doar loazele ies în evidenta, și în general despre ăștia se discuta. Băieții buni, la fel ca în viata, trec neobservați. 

PS- în caz de accident, nu ai ce dovedi. Ancheta în asemenea situații, mai ales dacă se lasă cu sânge sau coliva, trebuie sa aducă un expert care sa spună cu ce viteza mergea tăunul bazat pe urmele de pe asfalt și eventual amprenta motorului pe masina. Unul care rupe o caroserie în doua, nu poate susține, dacă mai trăiește, ca mergea cu 40 la ora, dar i-a tăiat brusc fața o mașină. 

Link spre comentariu
2 hours ago, merck said:

Cred ca nu ai parcurs in intregime acest topic, altfel ai fi vazut un video in care dupa o curba la dreapta (deci linie continua intre cele douali sensuri de mers) omul semnalizeaza stanga si incepe sa execute virajul la stanga si se trezeste cu un bou pe motocicleta (care era vesnic intr-o depasire continua) care se infige in masina lui. S-a executat corect manevra (semnalizare si asigurare atat cat poti sa vezi intr-o curba) dar motociclistul venind cu viteza din spate pe contrasens desi era linie continua a facut buba! :d

Deci se poate ca in urma executarii corect al virajului la stanga sa rezulte un accident.

 

In Iasi, la orele de varf, deja devine aproape imposibil sa virezi la stanga din cazua traficului. Esti la mila celor ce iti vin din fata si cum toti sunt foarte "politicosi" deseori stai minute bune si se formeaza in spatele tau coloana. 

Așa este, nu am parcurs acest topic în întregime, doar postările recente, nu am văzut încă acel video la care te referi.

Totuși, linie continuă nu echivalează simultan cu viraj la stânga interzis dar și cu depășire (a liniei) interzisă?

 

Fără marcaje (similar):

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/video-accident-spectaculos-in-timisoara-un-motociclist-a-lovit-un-taxi-pe-care-l-a-rasturnat.html

 

Aici, motociclistul a avut inspirația să ”culce” motocicleta înainte de impact cu ”birjarul” (taximetrist ”profesionist”).

 

Editat de arheopterix
Link spre comentariu
Acum 9 minute, arheopterix a spus:

Totuși, linie continuă nu echivalează simultan cu viraj la stânga interzis dar și cu depășire (a liniei) interzisă?

Dupa curba la dreapta nu ai linie continua pana in urmatoarea localitate. Eu incercam sa subliniez ca se poate efectua o manevra corecta de viraj la stanga si se poate solda cu accident din vina unui motociclist, care vine din spate, pe contrasens - deci intr-o depasire continua si in curba nu se repliaza pe banda desi este linie continua. Multi sustin ca desi motociclistul vine tare din spate, pe contrasens desi este linie continua, daca se izbeste in tine desi tu ai procedat regulamentar (ai semnalizat, te-ai asigurat ca nu vine nimeni in oglinda) este vina ta (cam asa reiese si din afirmatia ta: orice viraj la stanga soldat cu un accident = vina celui care vireaza la stanga). 

Editat de merck
Link spre comentariu
11 minutes ago, merck said:

Dupa curba la dreapta nu ai linie continua pana in urmatoarea localitate. Eu incercam sa subliniez ca se poate efectua o manevra corecta de viraj la stanga si se poate solda cu accident din vina unui motociclist, care vine din spate, pe contrasens - deci intr-o depasire continua si in curba nu se repliaza pe banda desi este linie continua. Multi sustin ca desi motociclistul vine tare din spate, pe contrasens desi este linie continua, daca se izbeste in tine desi tu ai procedat regulamentar (ai semnalizat, te-ai asigurat ca nu vine nimeni in oglinda) este vina ta (cam asa reiese si din afirmatia ta: orice viraj la stanga soldat cu un accident = vina celui care vireaza la stanga). 

Aici este distorsiunea (eroarea), respectiv la ”te-ai asigurat că nu vine nimeni în oglindă (a ta).

Legea actuală (cea cu ”asigurare” fără oprire) nu zice nimic de asigurare în oglindă ci de asigurare din lateral.

Dacă careva înțelege că poate să se asigure din lateral folosind exclusiv oglinda sa retrovizoare eu îl cinstesc cu o bere (dacă reușește asta)!

 

 

Și două beri dacă reușește (fără oprire) să se asigure cvasi-simultan din ambele laterale, față și spate. :rade:

Link spre comentariu

P.S.

Pe pârtiile de schi este o altă lege: cel care coboară îi ocolește pe cei din fața lui (care schiază mai lent) chiar dacă aceștia fac ”cristiane” (slalom).

Probleme apar (zic eu) când unii coboară de pe munte printre alții și nu realizează diferența de altitudine (și atitudine).

Link spre comentariu
Acum 36 minute, arheopterix a spus:

 

Dacă careva înțelege că poate să se asigure din lateral folosind exclusiv oglinda sa retrovizoare eu îl cinstesc cu o bere (dacă reușește asta)!

La virajul la stânga nu are ce mama ciorilor să-ți vina din lateral. Îți vine din fata sau din spate. Când ești angajat deja în manevra și ai ajuns perpendicular pe axa drumului, te poți trezi cu un taun ca te lovește în lateral, dar deja e târziu sa zici ca te asiguri...cu oglinda sau fără. 

Link spre comentariu
Acum 47 minute, arheopterix a spus:

Aici este distorsiunea (eroarea), respectiv la ”te-ai asigurat că nu vine nimeni în oglindă (a ta).

Cand sunt inca paralel cu axul drumului si cu semnalizarea pusa, doar in oglinda mea ma pot uita sa vad daca nu vine cineva din spate. Cand nu vad pe nimeni incep manevra de virare si intru cu masina pe contrasens. 

 

Ca sa putem merge mai departe cu discutia te intreb: cand pleci de pe loc (in 99% din cazuri esti obligat sa opresti ca iti vin masini din fata pe sensul opus) pentru a vira stanga, in cate secunde ajungi sa termini manevra? (adica si partea din spate a masinii sa nu mai fie pe banda din sens opus)

Link spre comentariu
Acum 21 ore, Sharky a spus:

https://fb.watch/g8b5FQB1Dd/

 

Ziarul zice ca omul nu s-a asigurat, desi se vede ca semnalizeaza din timp, pe contrasens este masina, si fix dupa asta intoarce. Nu inteleg de ce spun ca e vinovat, pt neasigurare pt ca moto nu putea fi in depasire ca avea masina pe contrasens. Moto se vede ca s-a bagat dupa si a luat tzeapa.

 

Ce a zburat motociclistul, numai bine, sa ii iasa figurile din cap!

 

Si o veste buna:

https://www.antena3.ro/actualitate/trotinete-electrice-polite-rca-obligatorii-653957.html?fbclid=IwAR2Qsae__C30jozugXPpQLlks--hVWvD2Bih2UbsZNUijBk3yOymYWl0BnI

 

 In momentul in care omul are semnalul pus din timp, este clar ce intentie are si ce manevra va face! Are linie discontinua pe sensul lui de mers deci poate vira la stinga. Ca sa faca stinga, soferul trebuia sa reduca viteza pentru a putea face manevra, (evident cu toate asigurarile necesare) iar motociclistul trebuia sa reduca si el viteza din timp, pentru ca banuiesc ca vedea semnalul masinii (daca era atent), NU sa incerce sa depaseasca la rindu-i, acel auto. 

 

 In momentul in care este o singura banda pe sensul de mers, cel din spate trebuie sa frineze pentru a-i facilita acestuia din fata lui, posibilitatea de a efectua manevra dorita, pentru ca altfel intrii in el, sau in cel mai rau caz, daca iti permite latimea drumului si a vehicvulului tau, il depasesti usor prin dreapta (in ultima instanta pentru a evita coliziunea). Daca as fi legiutor as da 100% vina motociclistului. O fi vrut sa se dea cu capul de masina, ca i-a sarit si casca... Cit de idiot sa fii sa vrei sa depasesti un vehicul care are semnal dat ca vireaza la stinga?!?

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
31 minutes ago, doru3160 said:

La virajul la stânga nu are ce mama ciorilor să-ți vina din lateral.

...

Dacă îmi permiți să te contrazic ... are ce să-ți vin din lateral - altfel ai avea tablă în loc de geamuri laterale (la un autoturism mă refer).

Din lateral îți vine cel puțin imaginea reflectată de oglinda retrovizoare exterioară (dacă ai) :56

 

 

Editat de arheopterix
Link spre comentariu
7 minutes ago, merck said:

...

Ca sa putem merge mai departe cu discutia te intreb: cand pleci de pe loc (in 99% din cazuri esti obligat sa opresti ca iti vin masini din fata pe sensul opus) pentru a vira stanga, in cate secunde ajungi sa termini manevra? (adica si partea din spate a masinii sa nu mai fie pe banda din sens opus)

Dacă nu sunt și pietoni în traversare după virajul la stânga, pietoni care mă obligă să încetinesc /opresc blocând intersecția, pot părăsi complet, cu un autoturism, o bandă de 3,5m lățime în cam 2-3 secunde (5m/s=18km/h).

Rezonabil?

Link spre comentariu
52 minutes ago, DjLeco2021 said:

...

Ca sa faca stinga, soferul trebuia sa  reduca viteza pentru a face manevra, iar motociclistul trebuia sa reduca viteza si el din timp, ...

Nu vă supărați, unde ați citit obligația asta în legea rutieră?

 

Eu am citit asta:

Art. 54

(1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.”

 

Legiuitorul a prevăzut astfel că schimbarea (smintirea) direcției poate perturba circulația și poate pune în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic - în responsabilitatea exclusivă a ”smintitorului” (a schimbătorului) de direcție  :tryre

Nu?

 

Motiv pentru care drumurile modernizate (autostrăzile) sunt prevăzute cu garduri și betoane, plus rare bucle și poduri pentru eventualii ”întorcători”.

Sau daci-răzgândaci :rade:

 

Editat de arheopterix
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări