Ion_Bumbu Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 (editat) Ca sa nu pierzi etrierul si lichidul cind n-ai discul pus? Oricum frineaza fata destul. P.S. cretin insa trebuie sa fii ca sa mergi la RAR cu asa improvizatie insa pun pariu ca ala habar n-avea de minunea aia cind s-a dus cu masina. Daca nu cunostea masina probabil ca a crezut ca asa frineaza ea si e ceva normal. Mai usor era de depistata problema de catre sofer la aia cu butucul in loc de arc spate sau perna: https://www.antena3.ro/actualitate/microbuz-calatori-butuci-lemn-suspensii-rar-caras-severin-612960.html Editat Octombrie 14, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
BRANCA Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 (editat) Care-i problema cu ăla care avea etrierul blocat?Omul a cumpărat-o de bună...Evident vânzâtorul i-a tras ţeapă. În general mânăreli grosolane s-au făcut cam la începutul importării de maşini SH,dar azi se mai umblă cu aşa ceva?? Editat Octombrie 14, 2022 de BRANCA Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 Problema este că a venit liniștit cu mașina aceea, din Austria, țară serioasă? Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 Acum 9 minute, BRANCA a spus: În general mânăreli grosolane s-au făcut cam la începutul importării de maşini SH,dar azi se mai umblă cu aşa ceva?? Pai nu e clar? Crezi ca reportajul ala sau cu cel cu buturuga în loc de arc sunt scorneli? Acum pt bani sunt în stare sa o mânarească și pe mă-sa. Chestia e ca si gasesc prostii. Ca ai buleala la motor sau alte cele, înțeleg, deși și acolo cu un tester te lămurești. Dar sa cumperivo mașină sh fără sa arunci o privire sub caroserie, mi se pare culmea ignorantei, ca să nu repet, a prostiei. Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 14 hours ago, Sharky said: https://fb.watch/g8b5FQB1Dd/ Ziarul zice ca omul nu s-a asigurat, desi se vede ca semnalizeaza din timp, pe contrasens este masina, si fix dupa asta intoarce. Nu inteleg de ce spun ca e vinovat, pt neasigurare pt ca moto nu putea fi in depasire ca avea masina pe contrasens. Moto se vede ca s-a bagat dupa si a luat tzeapa. ... Mda, însă careva (între timp) a mai ”umblat” (schimbat, smintit câte ceva) și pe la regulamentul din legea rutieră, Versiunea ”old school” cerea oprire, semnalizare, asigurare din spate (temeinică, nu la repezeală) ... ”ART. 35 Pentru a putea intoarce vehiculul inapoi de pe un sens de circulatie pe celalalt sens, prin manevrarea inainte si inapoi sau printr-un viraj, conducatorul este obligat sa opreasca, sa semnalizeze si sa se asigure ca din spate si din fata nu circula in acel moment nici un vehicul.” http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1505 Iată și un nou rezultat la o versiune nouă de ”lege” (”drept”) ... Oricum, motociclistul nu avea în dotare extinctor, triunghiuri reflectorizante și trusa medicală omologată și nici permis de conducere de motocicletă cat.A (probabil A2, chestiune de kW/kg). Nu? Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 Adică acesta a circulat în condiții multiplu neregulamentare, în lipsa dotării cu extinctor. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 Chestia cu asiguratul temeinic în cazul motocicliștilor e discutabila. Dacă ești oprit la axul drumului cu semnal stânga, te uiți în oglinda, întorci capul și nu vezi nimic, atunci începi deplasarea. Dacă taunul vine cu viteza, în secundele în care tu crezi ca nu ai nimic din spate, vine asta și se lipeste ca o musca de caroseria mașinii aflata deja perpendicular pe axul drumului, ca doar nu pleci ca din pușcă. Și uite-așa te scoate vinovat ca nu i-ai acordat prioritate, pt ca cei mai mulți dintre cei pe doua roți nu au chef sa crape în patul lor. Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 (editat) 11 minutes ago, doru3160 said: Chestia cu asiguratul temeinic în cazul motocicliștilor e discutabila. Dacă ești oprit la axul drumului cu semnal stânga, te uiți în oglinda, întorci capul și nu vezi nimic, atunci începi deplasarea. Dacă taunul vine cu viteza, în secundele în care tu crezi ca nu ai nimic din spate, vine asta și se lipeste ca o musca de caroseria mașinii aflata deja perpendicular pe axul drumului, ca doar nu pleci ca din pușcă. Și uite-așa te scoate vinovat ca nu i-ai acordat prioritate, pt ca cei mai mulți dintre cei pe doua roți nu au chef sa crape în patul lor. Da! Dacă ești oprit ai timp să întorci capul, eventual și oglinda retrovizoare. Reciproca este adevărată (dacă nu ești oprit nu ai timp ...). Chestiune de ”proiectare” (a legii /regulament). Editat Octombrie 14, 2022 de arheopterix Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 P.S. Cândva au existat proiectanți respectabili https://banatulmontan.wordpress.com/2012/05/02/calea-ferata-oravita-anina/ ca Ludwig Dier Dollhoff (a greșit ... ). Link spre comentariu
BRANCA Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 Aia cu asigurarea motociclistului mi se pare bizară...Dacă vrei să faci stg te asiguri faţă-spate şi opreşti la ax drum cu semnalizareşi treci.Dacă vine un bembeleu cu 150 km/h din spate sau faţă şi te atinge care-i vina ta,dacă ai executat manevra corect?Poate n-am înţeles bine situaţia... Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 4 minutes ago, BRANCA said: Aia cu asigurarea motociclistului mi se pare bizară...Dacă vrei să faci stg te asiguri faţă-spate şi opreşti la ax drum cu semnalizareşi treci.Dacă vine un bembeleu cu 150 km/h din spate sau faţă şi te atinge care-i vina ta,dacă ai executat manevra corect?Poate n-am înţeles bine situaţia... Nu. După legea nouă (OUG 195/2002 re-re-republicată) nu mai ești obligat să oprești ca în legea veche și respectiv nu mai ai timp să te asiguri - ceea ce a generat o multitudine de accidente, decese, mutilări și pagube (în răspunderea ”milițianulul” - legiuitor). ”Art.125 Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celălalt prin manevrare înainte şi înapoi sau prin viraj, conducătorul acestuia este obligat să semnalizeze şi să se asigure că din faţă, din spate sau din lateral nu circulă în acel moment niciun vehicul.” https://lege5.ro/Gratuit/geydembrha/art-125-reguli-referitoare-la-manevre-regulament?dp=gmydcnjvgi2de Adică fără oprire! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 Pacat ca nu mai apare Dany_Cta, era festival! Acolo motociclistul a aplicat devansarea ca banda nu-i toata a automobilistului. Nu i-as baga in masa pentru modificarile astea facute din pix ca vezi doamne ajuta la fluidizarea circulatiei, ma rog, si la rarirea donatorilor. La fel aia cu trecerea pe rosu a salvarii, pompierilor si politiei la semafoare, a fost si pe vremea cind am facut scoala si dat examenul insa din aia au scos ceva, aveau dreptul sa treaca daca aveau mijloacele de semnalizare optice si acustice pornite cu obligativitatea DE A LUA TOATE MASURILE PENTRU EVITAREA ORICARUI ACCIDENT, asta s-a scos asa ca taunii dau in goarna cit pot ca altii sint vinovati ca ei trec pe rosu in blana! Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 (editat) Timp (fără oprire) în care trebuie în plus să te asiguri și din lateral. Ori, în subiect, ”căruțașul” nu s-a asigurat din lateral (chit că ”tăunul” cu motocicleta se apropia eventual cu prezumată viteză a luminii în vid). Iar urmele accidentului (și filmarea) arată un impact din lateral, deci cine este vinovatul? Editat Octombrie 14, 2022 de arheopterix Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 Acum 8 minute, BRANCA a spus: dacă ai executat manevra corect?Poate n-am înţeles bine situaţia... Cum dovesdesti ca ai executat manevra corect? Asta este intrebarea! Tu poti sa intrii in viraj la stanga si cand ai trecut cu jumatatate de masina de ax te trezesti cu un dobitoc infipt cu motorul in partea laterala a masinii. Ala la 150km/h face cam 42 de metri intr-o secunda, iar tu cand pornesti de pe loc cand esti oprit langa ax ai nevoie de cateva secund ebune sa faci virajul la stanga. Nu mai zic de faza cand vrei sa faci la stanga dupa o curba si nu vezi nici macar 100 de metri in spate. In Iasi soferii ruleaza foarte des cu 80-90km/h, deci ma intreb cu cat ruleaza motociclistii prin oras. Link spre comentariu
arheopterix Postat Octombrie 14, 2022 Partajează Postat Octombrie 14, 2022 22 minutes ago, merck said: Cum dovedesti ca ai executat manevra corect? Asta este intrebarea! ... Nu poți dovedi că ai executat manevra corect când rezultă un accident în consecința manevrei (alegerii) inițiate de tine (întoarcere sau viraj la stânga). Chiar dacă semnalizezi (din timp în percepția ta) intenția și teoretic te aștepți să fi depășit pe partea dreaptă (dacă spațiul existent îi permite celuilalt) și acela nu este deja angajat în manevra de depășire a vehiculului tău - tot ești obligat să te asiguri (și după semnalizare) din față, spate și lateral și să acorzi prioritate (altora). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum