Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

Avem și multe drumuri importante cu o bandă pe sens. Să fi avut drumuri cu 2 benzi pe sens și separator între sensuri, ar scădea mult accidentele. 

Link spre comentariu

Stai linistit ca si ca si ce am acum poate rula cu minim 150-160kmh (240 pe bord), dar respect peste tot, viteza legala, maxim 10+ ca sa nu incurc banda/drumul pe care rulez, pentru ca asa consider eu ca trebuie. Am evitat pina acum citeva accidente/tamponari si chiar faptul ca n-am avut viteza, mi-a permis sa evit situatii neplacute.

Nu esti de parere ca daca acel sofer de BMW, rula cu viteza legala, situatia ar fi fost un pic diferita? Atit prin prisma lui, ca poate reusea sa evite, cit si din partea soferului de Golf, ca poate il observa mai bine?

Ochiul uman este mai sensibil la un auto mai apropiat aflat in miscare fata de un obiect aflat mai indepartat, care poate veni cu viteza dubla.

Inca sint de parere ca daca rula cu 90, maxim 100kmh, si era ATENT la drum, situatia putea fi diferita.

Ar mai putea fi luata in calcul si o foarte usoara diferenta de nivel (panta foarte usoara) si la linia orizontului in stinga golfului, BMW-ul sa nu fie vizibil, dar in aceasta situatie, acolo ar fi fost linie continua care ar fi interzis depasirea, pina cind linia de vizibilitate era asa cum trebuie.

My 2 cents.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 5 minute, DjLeco2021 a spus:

Ochiul uman este mai sensibil la un auto mai apropiat aflat in miscare fata de un obiect aflat mai indepartat, care poate veni cu viteza dubla.

era să-l aranjez odată pe un motociclist, înainte să mă bag într-o depășire (drum cu 2 benzi Mangalia-Constanța) m-am uitat în oglindă și era pe banda 2 un motociclist dar era departe, am intrat în depășire și în secunda 2 era în spatele meu, îmi făcea apoi semne că ce vreau să-l omor. Eu nu realizasem cu ce viteză venea. Avea 150 pe puțin.

Link spre comentariu
4 hours ago, sesebe said:

Partea proasta este ca unii nu stiu unde trebuie sa se opreasca cu incalcatul legii.

Sa nu crezi ca peste gard (in vest) unii stiu unde sa se opreasca. Toate masinile imatriculate in Luxemburg rup stilul! Politia franceza este ofticata la maxim de faptul ca nu-i pot amenda folosind camerele fixe. Cand vezi la TV un reportaj in care patronul din Luxemburg care inchiriaza masini ia plicurile cu amenzi venite din toata Europa si le rupe dupa care le arunca la cos ... zici ca este film si nu realitate. In Franta era unul cu un bolid imatriculat in Luxemburg care avea vreo 130 de amenzi intr-un an :57 si nu a platit nici una!

Mai nou se imatriculeaza masini si prin Lituania, Letonia si Estonia fix din acelasi motiv. 

Olanda stiu ca iar nu prea coopera (refuza sa dea datele proprietarului masinii ca sa poata sa ii fie trimisa amenda acasa).

Singura modalitate sa-i arda sunt echipaje radar + motociclisti care ii prind in cateva minute si le iau banii pe loc sau le confisca masina. Deci tot cu PARU' se tine animalu' la respect!

La ei se intampla mai putine accidente pentru ca bastinasii nu-si permit financiar sa incalce legea (amenzile sunt progresive) si traficul nu-i chiar ca la noi (au autostrazi care mai degajeaza traficul). 

In Franta daca esti sofer strain si ai depasit cu 50km viteza legala, pe langa ca iti salta permisul primesti si interdictie pe viata sa mai circuli la volan pe teritoriul lor. 

Link spre comentariu
20 minutes ago, x_dadu said:

era să-l aranjez odată pe un motociclist, înainte să mă bag într-o depășire (drum cu 2 benzi Mangalia-Constanța) m-am uitat în oglindă și era pe banda 2 un motociclist dar era departe, am intrat în depășire și în secunda 2 era în spatele meu, îmi făcea apoi semne că ce vreau să-l omor. Eu nu realizasem cu ce viteză venea. Avea 150 pe puțin.

 

Exact situatii asemanatoare, au dus la multe accidente, in care cei care veneau cu viteza din spate, s-au bubuit cu cei aflati pe drum in miscare sau depasire. Eu ii spuneam idiotului de motociclist ca vrea ca el sa ma omoare sau sa se sinucida.

Eu n-am cum sa stiu (decit sa intuiesc si apoi aproximez) cu ce viteza vine el din spate... 

Viteza care de multe ori este cu mult peste cea legala si cauzeaza situatii nasoale.

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
20 hours ago, Rammstein said:

Pe banda a doua de pe autostrăzi..... nu intri! Depășești! Dacă nu apreciezi bine viteza celui care vine pe banda a doua.....  te trezești cu unu calare pe tine. Săptămânal dau de unii pe A1 sau A2 care merg pe prima bandă în spatele unui TIR sau altă mașină, au 90...95km/h, vor să depășească, dau semnal dar vor să depășească din scurt, nu accelerează mai tare, nu se asigură dacă vine altcineva pe banda a doua, de multe ori frânez eu ca să poată depăși, apoi îi uită sfinții pe banda a doua cu 100...105km/h. 

Pai sa-ti spun ce am patit eu pe autostrada cu 3 benzi :57. Pe banda 1 coloana de tiruri (sambata dimineata, trafic mai lejer, deci ideal pentru tiristii ca sa traga tare), pe banda 2 doua tiruri deci avand 130km/h ma duc pe banda 3 SA DEPASESC dar la nici o lungime de tir, ma trezesc ca marletele cu numere de Polonia, semnalizeaza si trage de capul de tir si intra cam un metru pe banda 3 . Am franat si bulangiu s-a simtit pizdos ca rula pe banda 3. 

Marletele s-a bazat ca fiind vale, ii da drumul la tir si reuseste sa-l depaseasca pe cel din fata lui de pe banda 2, ghinionul a fost ca si ala de pe banda 2 a dat si el drumul la tir la vale :85 si cum dupa o vale urmeaza un deal :scarpin s-a format ceva carnat consistent in spatele meu. Am inceput toti sa cantam la claxoan :57. Stiu ca tirurile sunt verificate dar se pare ca pe polonez il durea in cur daca la vale a mers cu 105km/h pe gps. Nu a fost singurul, la vale des vad tiruri pe banda 2 care au peste 100km/h! 

 

Editat de merck
Link spre comentariu
1 minute ago, Rammstein said:

Camioanele, TIR, știu că au viteza limitată la 90km/h. 

Asa stiam si eu dar se pare ca la vale se poate. Pe autostrada, cand apare o vale ai sa vezi ca la multe tiruri se aprind stopurile, deci franeaza ca sa reduca viteza care nu se opreste la 90km/h. 

 

Link spre comentariu

Cred că ceva similar ar trebui sa echipeze standard și mașinile mici. Te oprește Garcea și accesează baza de date. Găsește viteze peste limita legală, te arde. In felul asta nici radare fixe nici mobile nu mai trebuie. 

Link spre comentariu

Vio, faptul ca o mai "calci" cind e liber, pe AUTOSTRADA, (nu DN cum a fost situatia accidentului), ca pe autostrada ai banda de intrare si accelerare si totodata nu vei avea vreodata (teoretic, :) ca practic au fost cazuri) auto ce ruleaza din sens opus, face ca situatia sa fie bine diferita de ce s-a intimplat pe acel DN. Probabil ca acel sofer de BMW se credea pe autostrada nu pe DN. Dar si atunci cind zici ca o mai calci cu 160kmh, banuiesc ca nu mai risti in plus si o depasire daca in fata ta ruleaza un altul cu aceeasi viteza +/- 5-10kmh... Si o calci probabil cind in fata ta ai cimp vizual "curat" de citeva sute bune de metri, care sa iti permita acest aspect, altfel chill, ca nu e de bine.

Bine, eu sint si incepator si mi-am propus ca sa fiu corect cit mai mult posibil, in trafic, desi nu de putine ori am fost "fortat" de catre idioti care fac stinga peste linia lui 41 in zona Cringasi dupa statia de metrou, la baza podului, fara sa semnalizeze deloc sau semnalizeaza cu 1m inainte de a vira, fortindu-ma sa "schimb" din scurt pe linie continua sau chiar pe trecere, ca sa imi pot continua drumul. Daca ghertzoiul ar fi semnalizat regulamentar schimbarea directiei de mers, cel din spatele lui, in speta eu in acel caz, aveam spatiu de manevra ca sa schimb regulamentar banda ca ss pot rula inainte, nu sa stau "blocat in curu' lui" implicit masinile din spatele meu pina reuseste el sa isi continue drumul ales.Sau daca pentru acea portiune de drum, ar fi existat "bretea" dedicata, sa se incadreze (tot cu semnal  evident)  pentru cine face stinga, cum e la AFI ca sa intri inspre parcare, sau la intersectie la Leul, etc.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

 Ce tot îi daţi cu "ipocrizia" respectării regulamentului?Eu am maşina benzinară şi când văd turometrul la peste 4000 automat iau piciorul de pe acceleraţie!De asta ziceam că nu depăşesc 110-120 km/h pe autostradă...

Link spre comentariu

Pe mine ma enerveaza mult, tarusii care intr-o intersectie ce are semnalizare intermitent dreapta, apare cite unul de pe banda 1, care se baga in fata ta imediat dupa trecerea de pietoni, care apoi "doarme" pe telefon, asteptind "flash" sau claxon, ca sa plece si el. Si de multe ori face stinga, tu mergind inainte.

Si am vazut destui cu numere de Bucuresti  care fac asta, nu neaparat provincialii.

 

La chestia cu "eu am 130kmh la 3200rpm", nu este valabila la toate masinile, depinde cite trepte de viteza are cutia, depinde de demultiplicarea ei, etc. Am mers cu masini, pe scaunul din dreapta, care la schimbarea din treapta 4 in treapta a 5-a, turometrul scadea cu circa 300rpm la a 5-a vs a 4-a (logan in special) si la altele turometrul scadea cu circa  7-800rpm cind schimba a 5-a.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

Pt ca se poate și nimeni nu-i amendează de să-i rupă în doua de amenzi. Chiar dacă amenzile sint mici pt unii dacă ar avea de plătit cite 2-3-4 pe zi or sa înceapă sa rumege un pic înainte de a încalca legea. 

 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

 Benzinara mea,Astra H,are peste 3000 de ture la 100 km/h...Chestia cu uitatul la turometru e legată de obsesia uzurii cilindrilor.La 110000 de km făcuţi motorul încă nu "papă" ulei...

 Am un amic,poreclit local "Şumaker",care a terminat un Nissan benzinar,luat de nou,la cca 100000 de km!Cauza?Depăşiri din scurt la 5000-6000 de ture,întreceri pe şosea,ş.a.m.d...

Link spre comentariu
23 minutes ago, Rammstein said:

...

Mulți rumegători nu știu că s-a schimbat regula când virezi la stânga, se face pe banda cea mai apropiată de axul drumului, nu se mai face pe prima bandă. 

...

 

Cand, vreodata, legal vorbind, virajul la stanga s-a facut de pe banda I (adica cea de langa bordura) ?

In afara de cazul cand este singura banda....

 

 

Si legat de limitarea vitezei:

Unele masini au  posibilitatea sa setezi o viteza la care sa sune o alarma usoara, sa te avertizeze ca ai ajuns la acea viteza.

Functia e utila, pentru ca te face atent fara sa fie nevoie sa urmaresti aparatele de bord...

Editat de draku
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări