Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

In orasele mari, cu trafic serios, se aplica regula fermoarului (uite ca am zis-o), dar depinde de participantii la trafic. Chiar daca unii au cedeaza, altfel se duce naibii fluiditatea traficului. 

Link spre comentariu

O aplici cu cap nu sa obligi pe altii sa franeze....

Totodata regula fermoarului nu e in lege, doar in capul unora care nu vor sa accepete ca n au prioritate si gasesc tot felul de scuze.

Link spre comentariu
8 minutes ago, Sharky said:

Totodata regula fermoarului nu e in lege

Nu e in lege in Romania sau in alte tari; in Germania e in lege.

 

Link spre comentariu

Acolo unde e civilizatie, functioneaza foarte bine. Nu ma astept ca tu sa accepti sau sa intelegi cum si de ce poate functiona.

 

In cazul de fata, colegul nostru nu a franat. Ca fapt divers.

Link spre comentariu
1 hour ago, Mircea said:

 

Ideea e ca in timp, vei face parte din trafic, si nu mai stai la cerut dreptatea la fiecare chestie.

 

 Nu cer nicio dreptate pentru ca nu s-a intimplat nimic, dar daca nu frinam un pic si nu trageam un pic stinga de volan, se intimpla pentru ca pe el il durea in cur "de incepator", de "fraieru' fricos",...

 

Dar daca eram nevoit si trageam mai mult de volan stinga (ca poate m-as fi speriat, desi nu ma sperii eu asa usor) si-l loveam pe unul care ar fi fost in stinga mea, paralel cu mine, eram eu vinovat, nu? Dar din cauza lui. Stiou multora plac chestiile de gen, pentru ca le-au facut la viata lor, dar poate cindva li se infunda...

1 hour ago, d2134 said:

Da, asa este dar in anumite conditii de trafic s-ar putea ca marcajul sa nu fie vizibil si sa intre careva pe banda 2.

Cu timpul o sa intelegi si ce e aia semnalizare redundanta.

 

Discutam de marcaje vizibile, de semne de circulatie vizibile, de lipsa benzii 2 care NU exista fizic, de semn cedeaza trecerea ignorat...

1 hour ago, Sharky said:

Prioritate de be am veu.

Ala chiar era bou...vizibilitate avea garantat acolo...de casca ochii.

 

Facem pariu ca era cu ochii in telefon?

Link spre comentariu

Era in fata ta pentru ca tot timpul fusese inaintea ta pe drum, chiar daca era un drum adiacent. D-aia il vezi inregistrat pe camera. 

 

Daca si la rulaj la 35km/h ne speriem ca nu putem frana... e chestie de incepator.

 

Caz identic la mine in sat. Eu pe drumul principal, din drepta cu cedeaza este breteaua celor de ies de pe autostrada. Se aplica fermoarul, ca altfel se face coada pe bretea, si eventual pe banda 1 a autostrazii. Deci, acolo unde e civilizatie, nu trage nimeni de volan. Da, se poate frana un pic, cat sa te ajustezi vitezei fermoarului. Dar exista fluiditate in trafic. Si nu se tamponeaza nimeni aiurea.

Editat de Mircea
Link spre comentariu

Trebuie sa repet a nu stiu cita oara, am intrat pe bretea cu 35 la ora, accelerind, pe un drum cu PRIORITATE, conform semnului cedeaza trecerea pe care el l-a IGNORAT! El ca si mine, nu aveam pe nimeni in spate deci nimeni si in special EL, nu obstructiona nicio fluiditate la trafic, era LIBER, cel putin pe drumul lui in spate, uita-te atent la filmare.

 

Asa cum eu il vedeam ca vine in continuare si ne vom "intersecta", asa (sper ca) si el m-a vazut ca vin dar ce a zis, da-l dracu de incepator fraier, pune el frina ca-i e frica.

Trebuia cumva sa intru pe bretea cu 90 la ora ca sa fiu inaintea lui ca sa "il sperii eu", sau cum?

 

Cind amindoi ne intersectam in punctul din coltul bretelei, in care el NU trebuia sa fie prezent daca imi acorda prioritate, iar eu sa imi continui drumul nestingherit?

De ce trebuie/trebuia sa frinez EU, fiind pe un drum cu prioritate?

 

Imi poti explica?

 

Pentru ca am lamiia in geam si sint obligatoriu considerat prost/fricos, de catre soferii "experti"?

 

Sau e o lege nescrisa a "jmecherasilor"?

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
24 minutes ago, DjLeco2021 said:

Si se si vede clar fata lui ca se uita inainte, il doare in cot ca vine cineva din stinga lui, ete chiar momentul cind am claxonat si am tras usor stinga de volan.

Normal ca se uita in fata; unde ai fi vrut sa se uite?

Tu nu intelegi nici acum ca banda ta nu se intersecteaza cu banda lui? Tu cind l-ai vazut linga tine te-ai speriat, ai frinat si ai claxonat. Cred ca masina pe care ai facut scoala era mai mica decit cea pe care o ai tu. Am patit si eu asta.

 

Link spre comentariu

Ala cu duba avea banda lui, insa la 20m in fata erau masini parcate, trebuia sa schimbe banda. Poate o schimba cand colegul trecea pe acolo, insa avea motive sa franeze indiferent daca colegul trecea sau nu pe acolo.

 

E cam furtuna in pahar de apa...

 

Eu mai indignat eram de masina neagra care taie fata. 

Link spre comentariu
5 minutes ago, Mircea said:

Eu mai indignat eram de masina neagra care taie fata. 

Aia e clar manevra ilegala, a la @Ion_Bumbu care spune ca marcajele sau semnele de obligare n-au valoare.

Link spre comentariu

Azi maine sar unii la bataie ca nu respecti regulile stipulate in lege in germania.

 

Legea e lege. Putea sa se grabesca aa se intercaleze nu sa intre ca un prost.

 

Asta e manevra tipica de taximetrist. Gen hai ca ma bag ca pune ala frana.

 

Si mai terminati cu fermoaru si cu Germania ca nu locuim acolo si nu se justifica aplicarea decat rar.

Link spre comentariu

@ d1234

 

Omule, va repet a 101 oara, nu m-am speriat deloc, nici cind l-am vazut in fata si nici nu ma sperii asa de usor precum credeti voi.

 

 

In timpul scolii de soferi, am evitat 2 accidente nasoale, de a innebunit instructorul de reflexele mele la 50 ani cit aveam atunci.

 

 

1 Virez stinga pe podul de la Timpuri Noi, trec peste pod si peste celalalt sens de mers din stinga Dimbovitei si un dobitoc "tisneste" de pe banda 1, ocupata fiind toata de masini oprite/stationate, ca si cum eu nu existam pe banda de circulatie, era numai a lui.

Frina eu, (Cristi nici n-apucase sa apese pedala), m-am oprit la citiva cm de portiera lui din fata.

Cristi, instructorul a vrut sa coboare sa-l dea un "capac", fiind si un tip masiv si bazat, totodata fiind si bun prieten de-al meu.

 

2 Pe trafic greu, basculanta 16 tone in fata pe banda 2 sens mers inspre intersectia cu 13 Septembrie, semnalizez sa trec pe banda 1 (abia facusem stinga de pe Calea Rahovei), merg cu 35-40 la ora, mai aveam citiva metri sa ajung basculanta, basculanta dind semnal sa faca stinga, este o zona cu linie intrerupta, o intrare in fostul Vulcan iar dreapta se intra la Tricorelon SA.

Merg pe banda 1 si ma trezesc cu un matiz in fata care facea si el stinga, odata cu basculanta. Am frinat si m-am oprit exact mica distanta de aripa ei fata dreapta, din sens opus mie venea si un tramvai, liniile de tramvai fiind in dreapta drumului, sens inspre Calea 13 Septembrie.

 

Deci o faceam acordeon intre mine si tramvai, daca o proiectam, in el, presupunind ca eram "sofer smecheras" si mergeam cu 70-80 pe bulevard (cam asa se circula pe acolo cind e mai liber).

 

Sa revin:

 

Eu nu sint OBLIGAT de nimeni sa merg FORTAT in stinga axului drumului, pentru ca nu vrea el sa dea prioritate, desi semnul ala IL OBLIGA acest aspect.

 

Dar daca eram eu cu o duba mai mare decit a lui sau cu o basculanta sau eram sofer pe o masina de gunoi, mare si LATA, care nu ar fi incaput in ultima secunda pe drum fara sa "urce bordura din stinga", cea incercuita in rosu, ca tot am trecut la 10cm de ea, atunci banda mea nu se intersecta cu banda lui, sau cum?

sau acordarea prioritatii o faci preferential, la aprecierea "are loc, se baga, nu se baga"?

 

Nu mi-ai raspuns pentru cine este pus acolo acel semn cedeaza trecerea, acolo fiind o singura banda de circulatie cu sens unic.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
12 minutes ago, Sharky said:

 Putea sa se grabesca aa se intercaleze nu sa intre ca un prost.

 

Si mai terminati cu fermoaru si cu Germania ca nu locuim acolo si nu se justifica aplicarea decat rar.

Daca revezi filmul, ai sa remarci ca duba era mult in fata colegului. A incetinit (ca tot zic unii ca nu a dat prioritate) si a avansat in intersectie. Colegul trece de la 20 si ceva de km/h (momentul cand se vede duba in filmare) la 40 si ceva de km/h cand duba a franat. Deci, cum cineva care este in fata ta ajunge in urma ta?

 

Ceea ce invoci tu cu grabitul si/sau intercalarea se numeste fermoar. Ori recomanzi ori nu e in lege? Hotaraste-te!

 

Repet, duba a avut un comportament care pare agresiv. Dar poate a fost si speranta ca poate trece inaintea colegului, a realizat mai tarziu ca nu are timp si a oprit. O fii un nesimtit, o fii un caz de coordonare de viteze. Eu nu arunc cu piatra in nimeni, caci nu am fost acolo. 

26 minutes ago, d2134 said:

Aia e clar manevra ilegala, a la @Ion_Bumbu care spune ca marcajele sau semnele de obligare n-au valoare.

Mai e si dubita argintie care schimba banda in intersectie, ca sa intre in fata colegului. Fiecare face cum poate. La asa trafic, asa nervi. In nici un minut...

Link spre comentariu

Ia uita-te tu atent la cum se invirte roata stinga spate la duba lui si o sa-ti dai seama ca se invirte cu rotatie constanta din momentul in care o poti vedea, secunda 41, pina in momentul cind este deja in fata mea secunda 48!

 

Deci NU a frinat deloc, analizeaza atent intre secundele 42 si 48, abia la secunda 49, a frinat un pic (desi eu claxonam deja de cel putin o secunda, doua) si o sa-mi dai dreptate ca nu a frinat, daca frina, scadea viteza de rotatie a rotilor, dar ele se invirt constant chiar si cind a patruns in intersecia cu breteaua, iar camera mea filmeaza cu 60fps deci nu este "eroare de filmare", cum ar mai fi sigura portita de a i se da lui dreptate, evident eu fiind prostul, neexperimentatul, ala fraier cu lamia.

 

Vezi ca eu sint omul detaliilor, mie nu-mi scapa nimic.

Pe bretea intru cu exact 33-35km/h si acceleram, dar camera arata un mic delay la afisarea vitezei data de punctul in care accelerezi/frinezi.

 

Nu e frate, unii o tin pe a lor pina cind poate or nimeri odata in locul meu si poate n-au reflex de evitare, ca deh, tre sa li se dea prioritate, ce muschiu lor...

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări