Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

N ai cu cine. Omu traieste in germania. Acolo si legile fizicii sunt altele....

Neamtzu e neamtz daca i a zis specialistu ca te duci pana in capat se duce la mm cu roata pana la marcaju continuu si apoi trage de volan.

 

Ce stim noi...

Link spre comentariu
21 minutes ago, merck said:

care nu a intrat din timp 

Mai zic o dată, pe post de informație, în cazul în care ajungeți în DE. La nemți nu există intrat din timp la regula fermoarului. Există intrat imediat înaintea îngustării, câte o mașină de pe fiecare bandă.

Nimeni nu vă împiedică să "intrați din timp", bineînțeles, dar vă recomand să nu "vă faceți dreptate", cu mâna pe claxon și ignorat bizonii dacă voi ați "intrat din timp" și alții vă depășesc (pe românește: devansează) și "vă iau fața" când ajungeți la îngustare. Ei merg corect, nu voi. 

Link spre comentariu
2 minutes ago, Sharky said:

Omu traieste in germania.

Nu numai că trăiește, da' chiar și merge pe diverse drumuri. Și are experiență mai multă decât tine cu fermoarele astea. Și pe autostrăzi, și prin localități. Și a avut timp și ochii la el să observe ambele variante și să decidă că cea "de neam prost", promovată de nemți, e cea mai logică. Și că dacă o aplică cum trebuie, nimeni n-are motiv să stea cu mâna în claxon. 

Link spre comentariu

Hahaha.

Asa e, deci sa inteleg ca pe b1 are prioritate sau cum?

Sau cum stabilesti tu pe care il lasi? Si ala de pe b1 intra pe incredere? Sau cum?

 

Hai ma lasa povestile. De opresti coloana lunga aduni toate intRzierile de pornire. Ca esti in România sau Germania....

Plus nu uita in România nu se pastreaza distanță.... nu ai cu  face fermoar cu cretini.

Fermoar la noi inseamna oprirea coloanei.

Inseamna ca in loc ca lumea sa mearga cu 30 la ora prin gatuire, astia ce ce gandesc se baga in coloana reduc la 30 la ora sa zice se strang vreo 10 masini. Vine 11 pai el e fraier?  Se baga fix in fata regula fermoarului nene, toate cele 10 masini pun frana, ca deh omenie, intre timp mai vin inca vreo 5 care se opresc in coloana, inca vreo 2 smwcheri sau nemți care is mie sj le stiu pe toate.

 

DAR DACA nu se baga niciunul pe b1 mergea toata coloana cu 30 la ora si ca. Aia era.

 

Sunt pt o conversatie inteligenta adica argumente asa cum am prezentat eu. Faptul ca circuli in germania nu e un argument.

Link spre comentariu

Tu n-ai prezentat nici un argment, ai prezentat parerea ta, care n-are treaba cu regula fermoarului. Ai bagat intersectii dreapta/stanga (cand ti-ai incheiat tu un fermoar jumatate la dreapta, jumatate la stanga?), cu diversi care se incadreaza gresit si dupa "se baga"...

Iar o sa zici ca ma laud, da' dupa cum pui problema se vede ca n-ai fost niciodata in situatia de fermoar. :limb:

Nu exista o banda care sta si una care merge. Tocmai din motive de fermoar (ca de-aia se chinuie lumea sa-l implementeze, acolo unde lumea se chinuie sa imbunatateasca conditiile de mers), la ingustare vitezele se "echilibreaza", astfel incat intercalarea se poate face in mod civilizat, daca toata lumea participa,

Ce spui tu, ca in Romania nu se poate, nu e problema regulii fermoarului, e problema de civilizatie si n-o sa mearga nici o alta metoda.

Da, viteza de pe banda "rapida" scade, clar, da' daca nu se face dop, dop (cand e foarte aglomerat la ingustari de-astea de obicei se face stau), toti merg cam la fel.

Editat de Liviu M
Link spre comentariu

E ok. Inca te faci ca nu intelegi ce scriu. Dar e un început.

Deci viteza oricum se reduce pt ca e gatuire care se lasa deobicei si cu limitare. Am scris asta deja. Oricat te faci ca nu vezi.

 

Normal c e bine sa se faca intercalare. Dar prostu de roman vrea sa se intercaleze fix in fata si sa opreasca toata coloana.

Ca deh regula fermoarului ii permite ca din spate sa ajunga primu.

 

Plus am mai zis cand doua benzi se termina in o banda cu viteza mult redusa acolo indiferent ce faci se va bloca totul pt ca debitul e reglat de gatuire si n ai ce face. Dar macar coloana sa nu o opresti.

 

Si nu te da lovit ca te iau de sus ca si tu faci la fel.

Link spre comentariu

Deci, concluzia, dupa ma opresc: nu faptul ca merge/nu merge in Romania defineste regula fermoarului, ci ca seamana cu un fermoar - cand ajung la cheie, dintii fermoarului se intercaleaza cate unul din fiecare parte la cheie. Fix la cheie, ca daca se intampla mai devreme sau mai tarziu se cheama ca s-a stricat fermoarul.

In limbaj automobilistic, regula fermoarului zice ca masinile (dintii) se intercaleaza cate una de pe fiecare banda, fix la ingustare (cheie).

Restul sunt definitii personale. Cu sau fara argumente, cu sau fara influente locale.

Link spre comentariu

Am zis că mă opresc, dar am găsit "dovada" la Wikipedia . Știu că nu e infailibilă, da' vezi ce zic și ei despre early și late merging. Cu Wikipedia nemțească nu îndrăznesc să te jignesc. 

Quote

The late merge method has not been found to increase throughput (throughput is the number of vehicles that pass through a point in a given period of time). However, it considerably reduces queue ("backup") length (because drivers use the ending lane until its end) and reduces speed differences between the two lanes, increasing safety.[3] The late merge operates at a nearly 20 percent higher capacity than a conventional merge.[

 

Editat de Liviu M
Link spre comentariu

Si spunând asta confirmi faptul ca intre masini e dinstanta cat sa mai incapa una, altfel nema fermoar...

Cu alte cuvinte masinile puteau sa mearga la fel de bine intr o banda.

 

Qed...

 

 

 

Vad ca am mai scris

Citat de pw wiki

 

The late merge method has not been found to increase throughput (throughput is the number of vehicles that pass through a point in a given period of time). However, it considerably reduces queue ("backup") length (because drivers use the ending lane until its end) and reduces speed differences between the two lanes, increasing safety.

 

 

Deci nu se merge mai repede. Doar ca masinile se baga pe 2 randuri si se scurteaza lungimea cozii.

 

In rest ignori in continuare ideea ca o coloana care merge constant cu viteza de gatuire e mai rapida decat o coloana care tot opreste sa lase cate un smecher sa se bage...

 

Asta in cazurile in care gatuirea permite trecerea fluxului total de masini....ca altfel indjferente ce tehnica aplici tot se face gramada...

 

https://www.modot.org/zipper-merge

Uite specialistii americani.

 

Dar nu nemtzu nu stie de optimizari. Dupa el o singura metoda si sfanta!

 

 

Asta e problema la noi. Cum apare unu care vrea sa gandeasca pac sa ii dam in cap.

Gen cine esti tu sa spui ca nu exista mos crăciun?

Crede si nu cerceta!

Lasa tu neuronii sa se odihneasca...si sa nu dezbatem ca e sacrilegiu.

Care locuieste in germania ala le stie pe toate si aia e!

Link spre comentariu

Locul daca nu exista, se creeaza ad-hoc. Printr-o lejera incetinire - in functie si de viteza aluia de intra. Pana la urma, e chestie de civilizatie, si dupa cum fortezi intrarea, dar si dupa cum faci loc celui de vrea sa intre. 

 

Caz practic, unde 4 benzi se reduc la 3 la intrarea pe un pod. Banda care dispare e cea din stanga (am pus cu rosu unde se termina). In poza sunt si niste conuri temporare de constructii. 

 

Viteza maxima 100, minima 60.

 

Pentru cei care cred ca banda a 4-a se blocheaza si stau aia la mila benzii 3, va zic ca va inselati. Asa cum zic mai sus, daca civilizatie nu e, haos e. 

 

Screenshot-20220501-160947-edit-94947390

Editat de Mircea
Link spre comentariu

E clar, nu citești ce scriu, așa că mesajul ăsta chiar e ultimul. Eu n-am zis nici că crește viteza, nici că crește capacitatea (deși Wikipedia zice ceva de 20%), am zis că nemții au ajuns la concluzia că e mai bine cu late merging decât cu early/conventional. Așa cum zice Wikipedia și n-ai citat, poate doar pentru că crește siguranța. Știi tu, chestia aia la care România e pe ultimul loc în Europa. 

Și am mai zis că nici ce povestești tu cu virat stânga/dreapta în intersecții, nici încadrarea greșită n-au treabă cu fermoarele. Cel puțin nu în legea germană, aia după care merg eu. 

 

PS Citește pe Wikipedia și ultimul paragraf de la late merging. :rade:

 

Link spre comentariu

Da. In teorie. In practica ala nu e hotarat, in coloana lunga e un binevoitor care opreste pe loc si uite asa se opresc degeaba multe masini.

Sau e ala care o lasa pe uktima clipa si forteaza iar coloana lunga franeaz sa evite accidentul.

 

Singurul avantaj e ca lungimea e scurta si cateodata conteaza gen in oras intre 2 intersectii. 

 

 

Pe scurt. Tocmai am aratat multe cazuri in care nu merge. Si intratea in coloana din timp dupa cum zic americanii de la dot pt trafic putin aglomerat e mai eficienta.

Cred ca condiția e ca gatuirea aa fie la fel de rapida ca o singura banda.

 

 

Cand gatuirea e lenta si e aglomerat e dezastru oricum ...

 

 

Mai citeste si tu pe wiki ca e debatable ca e mai rapid. Si totodata eu am dat link de la dot unde scrie clar ca pt trafic decent early e mai rapid.

Nu o mai da la intors ca nu tine...

 

Link spre comentariu

Nu postez la subiect, asa ca am voie. :rade:

Eu am facut rusa la scoala si nu prea le am cu engleza, oare ce o fi insemand zipper de la trafic greu?

De early merge la trafic usor m-am prins, ca mai tin minte de efectul early la bipolare (parca?).

 

LE Ma refer, desigur, la sfaturile de pe pagina link-ata de Sharky :https://www.modot.org/zipper-merge

Editat de Liviu M
Link spre comentariu
Acum 42 minute, Sharky a spus:

Tocmai am aratat multe cazuri in care nu merge. Si intratea in coloana din timp dupa cum zic americanii de la dot pt trafic putin aglomerat e mai eficienta.

Cred ca condiția e ca gatuirea aa fie la fel de rapida ca o singura banda.

 

 

Cand gatuirea e lenta si e aglomerat e dezastru oricum ...

 

Am scris deja mai sus.

Nu te fa ca nu vezi.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări