Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect Retro TubeAmp


Усилитель

Postări Recomandate

Si eu folosesc acest mod stil ,,capota" prezentat la ampliful SE GU50 mod trioda, SE 6P13S mod trioda, si GU50 mod STC.Carcasa va fi cu fund sau totul va fi montat pe capota?

Link spre comentariu
2 hours ago, simson said:

Si eu folosesc acest mod stil ,,capota" prezentat la ampliful SE GU50 mod trioda, SE 6P13S mod trioda, si GU50 mod STC.Carcasa va fi cu fund sau totul va fi montat pe capota?

Va fi cu fund , tot din aluminiu , cu  gauri de aerisire  pe unde intra aerul , si va iesi pe la transformatoare .Acolo mai trebuie sa fac gaurile , am uitat de ele...

Pe fund vin montate ,droseluri ,si ce mai gasesc necesar , ,legaturile  la "capota "vin cu fir flexibil in spate ,ca sa nu se traga la deschidere .

Link spre comentariu

In acest caz toata greutatea, traf. retea+trafuri iesire vor fi pe capota.Nu vei putea deschide capota decat sub 90 grade altfel va avea tendinta de rasturnare.Cu asa deschidere mica va fi greu de lucrat sub capota.

Link spre comentariu

Trafurile vin  pe partea inferioara a capotei, capacele sunt mai mult decor si turn de racire,, la ridicare va avea tendinta de tragere spre fata, deci nu trebuie sa fie probleme de rasturnare spre spate. Depinde de spatiu, pe fund as vrea 4 drosele, 2 pt Ua si 2 mai mici pt restul. 

Link spre comentariu
Acum 9 ore, simson a spus:

Cu asa deschidere mica va fi greu de lucrat

Pai daca era sasiu normal, tot pe o parte il culcai, deci la... 90 de grade!

Link spre comentariu

Pentru carcase clasice cu montarea pieselor prin intoarcerea carcasei cu lampile in jos, eu folosesc un cadru care are inaltimea mai mare decat inaltimea tuburilor ,si care se fixeaza solid de carcasa amplificatorului. Astfel se poate roti tot amplificatorul fara probleme, chiar si in functiune si se pot face masuratori, reglaje.Daca se lasa mult timp cu lampile in jos, in functiune, atunci intervine un ventilator ptr. racirea finalelor.

Link spre comentariu

Am pus tabla de alama peste capacul de aluminiu , facut gaurile de aerisire pt turnurile de racire de pe transformatoare .

Tabla are patina , este usor lacuita cu lac mat , din pacate de la cine l-am primit tinea sul , si unde a facut contact si oxid de la umiditate si a scos cuprul la suprafata  si oricat slefuiesc nu dispare , cred ca alama s-a transformat mai in adincime.( am slefuit de m-am plictisit ) 

Vedere dinspre spate :    ( in realitate arata mai bine ) 

capal10.jpg

Link spre comentariu

Vezi ca e o pasta speciala pentru slefuit alama. Face si o reactie chimica atunci cand o aplici, iese ca o negreala pe pasla de slefuit. Cred ca petele alea sunt doar la suprafata si nu sunt intrate in material. Zic asta pentru ca am avut ceva asemanator la un amplificator. Incearca, dar nu pe placa asta, pe o monstra sau un rest, cu sare de bucatarie dizolvata in esenta de otet pana la saturatie, eventual incalzesti otetul inainte la cca 70 grade. Ai grija ca e foarte agresiv amestecul asta, sa clatesti bine cu apa cand termini. Eu am scos zgarieturi de circa un sfert de milimetru, dar am frecat de mi-a venit rau, doua ..trei zile....deh..ambitia.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am facut placile pt montaj , este un design gandit de mine ,cuprul are grosime de 0.8mm si va fi masa , piesele vor avea picioarele minime necesare , si fara fire de legatura , am alergie la fire lungi care umbla prin amp.....Pe hartie am facut amplasarea pieselor ,regletele sunt asezate optim.

lapka10.jpg

Link spre comentariu

Este OK; nu uitati de radiourile vechi pe lampi: masa era/este sasiul de fier.

Acolo circula semnale mici, unele mult peste frecventele audio, care ar putea fi perturbate in fel si chip si, totusi, multe aparate nu au brum, his sau fas...

Am lucrat si eu cu masa la sasiu (cu 2A3) si nu am avut probleme deloc.

Banuiesc ca ai pus cuprul ca sa poti face lipiturile usor, altfel lasai fierul gol...

Da-i drumul, inainte!

Editat de fcon
Link spre comentariu

Sa nu uitam totusi ca radiourile vechi aveau banda de frecvente limitata iar abordarea de fata se vrea a fi hi-fi.Personal nu am intalnit radio cu lampi care sa nu aiba brum.

Masa trebuie sa fie unica si centrata pe minusul primului condensator de filtraj.De acolo se imparte pe etaje.Este calea sigura spre un amplificator cu brum minim(in nici un caz zero).

Ar fi pacat dupa atata munca sa reiei totul de la capat pentru a scapa de zgomot si sa reconfigurezi traseul de masa.

Link spre comentariu

@gheo23 radiourile cu lampi aveau filtraj anodic minimal  ( 50+50uF =acesta provoca cel mai mult brum )pt ca mai mult nu ducea tubul redresor sau seleniul ,eu o sa am peste  2000uF numai pt anodica , restul va fi superfiltrat , mai multe drosele  etc .Si banda de frecvente nu era limitata , caci si partile de RF aveau tot asa masa peste tot.

Masa de cupru daca va uitati vine in paralel prin suruburi cu cea de aluminiu si cu cea de alama de pe partea opusa , deci rezistenta minima.

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări