ratza Postat Februarie 11, 2020 Partajează Postat Februarie 11, 2020 (editat) Eu zic să-l păstrezi, nu ştii cînd ai nevoie de el şi nici nu-i o avere. (Şi eu am unul din Lidl, dar l-au folosit mai mult prietenii.) Editat Februarie 11, 2020 de ratza Link spre comentariu
turcu_dan Postat Februarie 12, 2020 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2020 (editat) Probabil ca o sa-l pastrez, insa tind sa cred ca @mac01 are dreptate, nu prea pare un lucru de calitate. Am observat urmatoarele: Pe un acumulator auto decuplat de la masina: -la inceput da un impuls, U creste catre 14V cca 1 sec (ma gandesc ca atunci verifica incarcarea/starea bateriei), dupa care incepe treptat incarcarea, pe la 14.2-14.3 se opreste incarcarea si U cu el cuplat la baterie scade pana pe la 13.1-13.3V si asa ramane, oricat l-ai lasa, pe display arata ca acumulatorul s-a incarcat. - cuplat la acumulator, insa fara sa fie in priza am inseriat cu el un ampermetru si arata un curent de 0.1A. Deci el consuma 0.1A din acumulator permanent daca nu este in priza. Probabil din cauza asta U dupa finalizarea incarcarii nu scade mai jos de 13.1-13.3V. Daca nu ar mentine dupa incarcare U la 13.1-13.3V probabil ca daca l-ai uita cateva ore ar descarca bateria. Pe un acumulator auto cuplat la masina: - tot asa, la inceput da un impuls, U creste catre 14V cca 1 sec, incepe treptat incarcarea pana pe la 14.2-14.3V, in acest moment opreste incarcarea si U scade la 13.3V, acolo ramane (l-am lasat o ora) insa pe display arata ca inca incarca. Nu stiu de ce inca arata ca incarca, poate din cauza ca acumulatorul este cuplat la masina si ii afecteaza cumva functionarea, existand un mic consum al masinii.... Editat Februarie 12, 2020 de turcu_dan Link spre comentariu
UDAR Postat Februarie 12, 2020 Partajează Postat Februarie 12, 2020 Algoritmul uzual ( aș zice chiar standard ) de încărcare ”inteligentă” a unei baterii cu plumb zice așa : 1. Curent constant( limitat ) relativ ridicat - C/10 sau chiar mai mult până când ating 14.4V ( pentru siguranță se ia uneori ceva mai jos ) . 2. Când ating această tensiune intră limitarea de tensiune . Curentul va scădea evident . Când curentul scade sub o anumită valoare comut tensiunea pe 13.3-13.5 si continui încărcarea la curent mic. 3. Când curentul scade sub o a doua limită - aproape de zero - declar bateria încărcată . Unele încărcătoare decuplează dar majoritatea nu . Deci încărcătorul pare să facă procedura corectă . Problema este că bateriile relativ uzate sau uneori chiar cele bune dar foarte descărcate ajung foarte repede la 14.4V fără să se fi încărcat ( rezistență internă mărită) . De aceea în aceste situații este necesar să dăm un curent limitat la maxim C/10 fără limită de tensiune timp de câteva ore . La o baterie clasică , cu capacele luate , se poate menține acest regim timp de 15-16 ore . La cele etanșe trebuie urmărită temperatura. Valoarea tensiunii poate atinge chiar 15-16V în aceste situații. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 12, 2020 Partajează Postat Februarie 12, 2020 O baterie care se incarca usor, tot la fel de usor se va descarca.De regula se cere schimbata. Eu n-am intalnit acumulator auto care sa se incarce in interval de pana intr-o ora, adica sa scada curentul spre zero in acest interval, si pus pe masina, sa te bizui pe el. Il tii mai mult cu tensiune mare, te poate scoate din necaz odata, la o cheie scurta si fara sa-l lasi prea mult in frig, dar dupa o noapte cu negativ, unul din asta de regula te trimite la mersul pe jos. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Februarie 12, 2020 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2020 Atunci e ok daca face procedura corecta. doru@3160, bateria la care a fost conectat nu era descarcata, ( masina nu dadea semne sa invarta greu dimineata) am vrut doar sa-l probez, sa stiu daca are rost sa-l pastrez sau nu. Am vrut sa pun in aplicare ce spunea nenea ala de la Caranda, si anume ca e bine sa pui la incarcat o data la 2 saptamani acumulatorul unei masini care circula mai mult in oras. Se pare nu nu este cazul, acumulatorul pare sa fie suficient de incarcat sau aproape full. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 12, 2020 Partajează Postat Februarie 12, 2020 Dimineața, după o noapte de odihna, acumulatorul trebuie sa aibă minim 12.75V-12.80V la borne înainte de a face orice manevra cu el. Dacă are peste 12.8 atunci nu ai dece să-ți faci griji. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 12, 2020 Partajează Postat Februarie 12, 2020 Acum 22 minute, turcu_dan a spus: bateria la care a fost conectat nu era descarcata, Eu vorbeam de timpul de incarcare a unei baterii descarcate. La cele incarcate, ce pretentie sa ai sa suga curent n-spe ore... Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 12, 2020 Partajează Postat Februarie 12, 2020 CITAT1: ma plictiseam tot timpul aruncandu-mi ochii la el sa vad daca se opreste vreodata! Niciodata nu s-a oprit sa spuna gata...decupleaza-ma. CITAT2: Se face incarcare pina la 14.3-14-5V si apoi se trece la trickle sau float charge la o tensine de 13.4V-13.6V. Pai trecerea pe 13,4V pare exact "baterie incarcata", de ce sa te anunte altfel? Link spre comentariu
Felis Postat Ianuarie 11, 2022 Partajează Postat Ianuarie 11, 2022 La 10.02.2020 la 23:30, mac01 a spus: Eu n-am fost multumit de el...n-am aflat de la el niciodata daca bateria era incarcata...ba se ducea la 14v, ba scadea la 13, Dar de suspectat nu ai suspectat niciodata bateria de acumulatori care fiind batrana i sa marit rezistenta interna si se autodescarca rapid intodeauna redresorul e de vina ca incerca saracutu sa resusciteze un acumulator pe care el il vedea defect(acele redresoare cu microcontroler verifica panta de descarcare a unui acumulator si daca vede ca e prea abrupta incepe sa incarce in inpulsuri incercand sa refaca acumulatoru dar la o baterie batraioara nu mai reuseste sasi faca treaba)atunci intradevar un redresor badaran poate va incarca bateria supravoltand-o dar de facut iar virginica no sa reuseasca. Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Noiembrie 5, 2022 Partajează Postat Noiembrie 5, 2022 buna ziua Doresc sa fac un redresor pentru incarcat acumulator auto cu decuplare automata Am un redresor clasic(traf,punte rdresoare) si o sursa in comutatie de 30A (modificata sa pot regla tensiunea la 14,5v) Am gasit filmulete pe net Auto cut off 12v batery changer si am incercat sa redau schema Pot sa adaug un motaj de acest gen unui redresor sau sursa in comutatie pentru incarcat acumulatori? Nu stiu daca am redat schema corecta sau daca trebuie aduse modificari Astept parari sugestii La acasta schema cred ca dioda de pe iesire trebuie sa suporte curentul de incarcare Nu stiu ce butone sau folosit pentru inceperea incarcari si stop(NO,NC?) multumesc Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 5, 2022 Partajează Postat Noiembrie 5, 2022 (editat) Dece vrei să-l faci tu cind se găsesc foarte bune și ieftine de cumpărat? Legat de schemele postate, prima nu prea am înțeles ce vrei sa facă. A doua schema funcționează relativ ok dar dioda de la ieșire nu-și are rostul. Dioda doar va bloca descărcarea pe încărcător cind încărcătorul nu este alimentat. Dacă te gindesti ca protejează la conectarea inversa a bateriei sa ții ca nu face nici o protecție de genul acesta. Dacă vei conecta bateria invers se va arde încărcătorul sau se va distruge bateria, indiferent dacă este sau nu dioda acolo. Protectia la conectarea bateriei invers este obligatorie (cel puțin din punctul meu de vedere) și se realizează mult mai greu/complicat. Cel mai simplu de realizat, dar nu foarte fiabil (se strica releul in final) este sa folosești un releu serie la ieșire iar bobina lui sa fie alimentata printr-o dioda direct de pe acumulator, dioda ce sa permită cuplarea încărcătorului doar cind este conectat corect bateria. In trecut am făcut mai multe încărcătoare, pt mine și prieteni dar am renunțat la ele după ce mi-am cumpărat un încărcător de la Lidl. Nu știu cit de fiabil în timp este un astfel de încărcător dar de funcționat funcționează foarte bine și încarcă corect bateria trecind prin toate etapele necesare. Singura lui limitare, de altfel foarte corecta dar citeodata incomoda, este ca nu pornește încărcarea dacă bateria s-a descarcat sub 10V considerind ca bateria este deja defecta, deși citeodata mai poate fi resuscitata. Editat Noiembrie 5, 2022 de sesebe Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 5, 2022 Partajează Postat Noiembrie 5, 2022 Dacă vrei să adaugi un circuit de decuplare automată unui redresor clasic, trebuie să foloseşti o schemă cu repornire manuală, care odată decuplată de la redresor să nu mai recupleze atunci când tensiunea acumulatorului scade. Asta se face folosind un circuit Trigger Schmidt, care să permită un anumit histerezis, fără de care releul ar trece rapid dintr-o stare în cealaltă (cuplat/decuplat) în preajma tensiunii finale a încărcării.Spun asta din experienţă proprie.Schema propusă suferă tocmai din această cauză. Dacă foloseşti sursa de 14,5V/30A nu mai ai nevoie de decuplare, dat fiind că tensiunea nu poate creşte peste această valoare.Ai nevoie doar de o limitare de curent, care se poate obţine uşor înseriind un simplu bec auto (de poziţii sau far) cu plusul sau minusul sursei. Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Noiembrie 5, 2022 Partajează Postat Noiembrie 5, 2022 (editat) Doresc sa adaug unui redresor acest modul penru deconectare la atingerea tensiunii setate In cazul in care trebuie incarcat acumulatorul masini sa se deconectze singur (sa nu trebuiasca urmarit) O alta schema care poate fi folosita? Editat Noiembrie 5, 2022 de Sandu 64 Link spre comentariu
dumitrumy Postat Noiembrie 5, 2022 Partajează Postat Noiembrie 5, 2022 ############################################ Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Noiembrie 5, 2022 Partajează Postat Noiembrie 5, 2022 multumesc tuturor pentru raspunsuri Daca schemele puse de mine nu functioneaza ,poate sa ma ajute cineva cu o schema simpla care sa indice sfarsitul incarcari O schema care cu 1-2 leduri,sa aprinde un led cand incarca si altul cand curentul de incarcare ajung undeva la 500mA Vreau doar sa vad cand acumulatorul este incarcat ,ceva ca la masinile de insurubat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum