Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor ultimate speed


turcu_dan

Postări Recomandate

   Va salut. Astăzi am achiziționat un redresor inteligent ultimate speed. Am o nedumerire, pot conecta acest încărcător la bornele bateriei fara sa demontez/decuplez bateria de pe masina? Exista un pericol sa afecteze componentele mașinii? Am achiziționat redresorul în speranța că dacă este inteligent și decuplează singur încărcarea este ok sa nu mai decuplez bornele mașinii de la baterie. Ce părere aveți? 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    8

  • turcu_dan

    6

  • Sandu 64

    5

  • mac01

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Având în vedere că redresorul are o limitare de curent de circa 5A, în nicio condiţie tensiunea iniţială de încărcare nu va depăşi circa 12-14V, fiindcă bateria cu anumit grad de descărcare tinde să  absoarbă un curent mare, iar redresorul intră în limitare şi tensiunea la bornele acumulatorului nu poate sări nicidecum cu mai mult de circa 1V peste valoarea măsurată ,,în gol,,. Poţi pune liniştit redresorul direct pe baterie, fără s-o dai jos de pe maşină.Setezi la programul al treilea, cu tensiunea finală de 14,4V.

Link spre comentariu

De obicei astea au un releu ce decuplează la o tensiune dată, controlul încărcării fiind cu microcontroller.Nu trebuie musai să dea bateria jos, ci numai borna de plus, dar sunt convins că e deranjant, fiindcă se blochează radio-cd-ul şi trebuie reprogramat, reintrodus codul....dacă maşina e SH, codul nu se cunoaşte, trebuie decodat, etc...

Link spre comentariu

Am făcut o proba pe un acumulator vechi care nu este montat pe mașină. Încărcarea s-a oprit pe la 14.4-14.5V însă văd că de o ora menține continuu 13.3V pe baterie, redresorul e încă în priză, nu l-am oprit. Aștept să văd dacă decuplează de tot sau rămâne așa cu menținerea tensiunii pe acumulator la 13.3V. E destul de incomod sa deconectez o borna de la acumulatorul mașinii, pierd setări etc.  Ideea era sa se poată conecta direct daca tot e cu microprocesor. 

Link spre comentariu

Referitor  la comentariul de mai sus

Ai de așteptat mult si bine pînă să vezi ce se va schimba in funcționarea redresorului.

Este decuplată încărcarea ,după cum ai spus la 14,5 v,

dar va porni cînd tensiunea la bornele akku va fi de 10,5v

Să vezi mai rapid ce se întîmplă pune un consumator pe baterie (un bec de far) de exemplu.

Pornirea încărcării și decuplarea se încadrează într-o anumită plajă 10,5-14,5 v  .

Editat de Nostalgic
Link spre comentariu

Pune-l fără frică pe maşină.Eu am o sursă MeanWell de 13,5V/22A setată la 14,4V şi când am avut probleme cu bateria la Diesel (demarorul blocat de un magnet căzut, descărca rapid bateria) am pus-o direct pe baterie fără probleme.Ba chiar am reuşit ,,performanţa,, s-o pun invers din viteză şi nervi, am scăpat şi cu ECU nears şi cu sursa intactă....are ceva protecţii.Nu că ar fi chiar acelaşi lucru ca în cazul tău, dar o sursă cu tensiunea stabilizată la 14-14,4V nu pune în pericol ECU la conectarea direct pe baterie...

Editat de validae
Link spre comentariu

Redresorul ala din kaufland este o porcarie....identic cu cel din lidl.

Am luat asa ceva si dupa trei zile l-am dus inapoi....niciodata nu a reusit sa incarce acumulatorul...nici dupa trei zile de stat in priza.

Am construit incarcatorul cu tiristor...functioneaza minunat fata de prostia aia din magazin.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Mă cam îndoiesc de ce ziceţi, eu am reparat două din alea.Unul avea releul ,,obosit,, şi altul doar microcontactul de selecţie rupt.Dar le-am probat serios şi îşi făceau treaba.Adică o baterie de 45Ah descărcată parţial o încărca ,,full,, de seara până dimineaţa.Dacă faci calculul, la 5A curent maxim posibil, i-ar trebui circa 10-12 ore să încarce complet o baterie de 50Ah.....sau dublu la una de 100Ah.

Editat de validae
Link spre comentariu

Eu n-am fost multumit de el...n-am aflat de la el niciodata daca bateria era incarcata...ba se ducea la 14v, ba scadea la 13, iar incarca...si a tinut asa trei zile pana m-am plictisit de el si l-am dus inapoi. Eu credeam ca odata incarcata bateria se opreste si  anunta sa-l decuplezi...dar sa stau trei zile cu ohii pe el si habar sa n-am ce face...mai bine lipsa.

Poate l-am nimerit eu prost...cine stie...sau poate era bun dar nu pe placul meu!

Link spre comentariu

@mac01

Nu cunosc incarcatorul ca sa ma pot pronunta daca este bun sau nu dar din descrierea ta functionarea este chiar foarte corecta pt ca un acumulator plumb cam asa se incarca corect.

Documenteaza-te mai bine inainte sa faci acuzatii: https://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

Se face incarcare pina la 14.3-14-5V si apoi se trece la trickle sau float charge la o tensine de 13.4V-13.6V.

 

 

Link spre comentariu

Nu fac nicio acuzatie si nu comentez modul de incarcare...am spus si ca poate era bun dar nu pe placul meu. Mie mi s-a parut o prostie plina cu multa rabdare!

Sa stau trei zile si tot timpul sa incarce un acumulator de 60Ah...da-l in ma-sa cu incarcarea lui...ca ma plictiseam tot timpul aruncandu-mi ochii la el sa vad daca se opreste vreodata! Niciodata nu s-a oprit sa spuna gata...decupleaza-ma. In trei zile un acumulator de 60A...?! O pusesem si pe nevasta-mea sa arunce ochii la el si sa-mi spuna cand se opreste...ca eu deja ma plictisisem cate ture facusem la el.

Pana la urma am incarcat acumulatorul cu un redresor clasic cu tiristor, in impulsuri....in cateva ore acumulatorul era incarcat.

Bineinteles ca am mai tras vreun an de zile de acel acumulator si pana la urma l-am schimbat cu unul nou...cand e sa fie pe duca pot sa-l incarci si cu mama incarcatorului...degeaba, cand sfarsitul se apropie trebuie inlocuit cu alt acumulator nou...omori masina cu un acumulator obosit.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Initial am vrut sa cumpar un CTEK de pe sit-ul Caranda, m-a convins un nene de acolo ca sunt bune, insa si pretul este pe masura, asa ca am zis sa-l incerc pe acesta din lidl ca nu-i chiar asa de mult la pret si in plus poti sa-l returnezi daca esti nemultumit.  @mac01 total de accord cu tine, atunci cand acumulatorul e pe duca, e pe duca, eu vreau sa-l incarc preventiv pentru mentinere iarna. Masina sotiei merge doar in oras pe distante scurte, tot nenea ala de la Caranda spunea ca e bine sa incarci acumulatorul la cca 2 saptamani mai ales daca se circula in oras pe distante scurte, astfel se prelungeste viata bateriei. Ieri de ex l-am conectat, si in 2 min arata pe display ca e incarcata bateria, masina facuse un drum de 150km cu 3 zile inainte. O sa-l incerc si pe masina tatalui meu, un golf 4, care este pensionar si nu prea circula. Daca nici la el nu are ce incarca, si nu se justifica o sa-l returnez.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări