Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum se monteaza si incarca condensatorul?


Andrew91

Postări Recomandate

Acum 5 minute, Marian a spus:

Nu, n-o sa te ajute cu nimic condensatorul minune.

Daca se intampla cu motorul oprit, atunci e normal, nu asculti muzica tare la amplificatoare auto cu motorul oprit decat cel mult cateva minute.

Daca se intampla si cu motorul pornit atunci ai probleme, fie pe traseul dintre alternator si baterie, fie poate la alternator in sine ( curent maxim slab din fabrica ori redus in timp de uzura ).

Verifica si bornele de legatura pe acumulator, trebui curatate bine si stranse la fel de bine.

Cu motorul pornit se intampla. La un volum foarte mic nu am probleme... 

Link spre comentariu
12 hours ago, Andrew91 said:

Cu motorul pornit se intampla.

Pai nu e normal si nu are legatura cu acel condensator, si nici cu firele de legatura de la amplif la baterie ( poti sa pui acolo cabluri de sudura, problema nu se va schimba cu absolut nimic ).

Problema are legatura cu instalatia masinii care pentru diverse motive nu poate suporta varfuri semnificative de curent cu pierderi acceptabile.

Fie bornele sunt serios oxidate ( desi ar fi trebuit sa ai probleme la pornire ), fie alternatorul nu-i capabil sa suporte curentul necesar decat la turatie mai mare, asigura insa suficient curent sa incarce acumulatorul, si asta il face sa treaca neobservat.

Daca alternatorul este vechi as sugera sa fie verificat ( se verifica legaturile bobinelor de la stator cu diodele, se verifica diodele, se verifica si carbunii, contactorii pe care merg carbunii, borna de legatura cu plusul instalatiei, etc... ).

Daca alternatorul este de capacitate mica atunci schimba-l cu unul de capacitate mai mare.

 

PS: Imagineaza-ti acel condensator ca pe un al 2-lea mini-acumulator pus in paralel cu cel principal.

Capacitatea comparativ este minuscula fata de cel principal, dar cam asa il poti vedea.

Ceea ce il incarca si pe el este tot alternatorul masinii.

Problema ta este ca la turatie mica tu consumi mai mult decat incarci cu alternatorul, de aici si comportamentul.

Cauzele pot fi multiple, verifica ce ti-am zis, mergi la un electrician auto priceput, nu te juca cu asa ceva, de la improvizatii se ia foc si se distrug masini in cateva minute.

 

Editat de Marian
Link spre comentariu

Toxic Tx-1600n scoate 1600W si suge cam 150A. Un alternator obisnuit scoate cam 60-80A.

Aici trebuie alternator de putere mare si acumulator suplimentar, cabluri si sigurante corect dimensionate ca sa nu ia masina foc.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, d2134 a spus:

  scoate 1600W si suge cam 150A. Un alternator obisnuit scoate cam 60-80A.

Aici trebuie alternator de putere mare si acumulator suplimentar, cabluri si sigurante corect dimensionate ca sa nu ia masina foc.

 

Nu poate scoate atat. Are cate o pereche de finali pe canal, clasa AB, 2 sigurante (max 30A bucata), alimentarea etajului final 2 x 35v. Am testat multe amplificatoare  de acelasi  calibru si mai mult de 300w in bridge nu pot scoate. 

Editat de Mihai85
Link spre comentariu
Acum 4 ore, d2134 a spus:

Toxic Tx-1600n scoate 1600W si suge cam 150A. Un alternator obisnuit scoate cam 60-80A.

Aici trebuie alternator de putere mare si acumulator suplimentar, cabluri si sigurante corect dimensionate ca sa nu ia masina foc.

 

1600W chinezești poate....

Link spre comentariu
4 hours ago, d2134 said:

Toxic Tx-1600n scoate 1600W si suge cam 150A. Un alternator obisnuit scoate cam 60-80A.

Aici trebuie alternator de putere mare si acumulator suplimentar, cabluri si sigurante corect dimensionate ca sa nu ia masina foc.

Presupun ca te-ai informat din manual... Si eu tot de acolo m-am documentat si initial eram tentat sa-i cred insa apoi am gasit discutia asta de mai jos si am inteles atunci ca datele din manual sunt minciuni gogonate.

https://www.diyaudio.com/forums/car-audio/298913-toxic-tx-1600n-service-manual.html

 

Cu +/-30V si o singura pereche de finali, poti spera la 80, poate 90W pe 4 Ohm ( 2 ohm ies din calcul ).

Asa cum zice si Mihai, mai mult de 250-300W nu poti spera de la el.

Asta ar insemna cel mai probabil 20-30A maxim trasi din alimentare ( la putere maxima, toate iesirile incarcate ), menajabil cu usurinta pentru un alternator decent.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Marian a spus:

Presupun ca te-ai informat din manual... Si eu tot de acolo m-am documentat si initial eram tentat sa-i cred insa apoi am gasit discutia asta de mai jos si am inteles atunci ca datele din manual sunt minciuni gogonate.

https://www.diyaudio.com/forums/car-audio/298913-toxic-tx-1600n-service-manual.html

 

Cu +/-30V si o singura pereche de finali, poti spera la 80, poate 90W pe 4 Ohm ( 2 ohm ies din calcul ).

Asa cum zice si Mihai, mai mult de 250-300W nu poti spera de la el.

Asta ar insemna cel mai probabil 20-30A maxim trasi din alimentare ( la putere maxima, toate iesirile incarcate ), menajabil cu usurinta pentru un alternator decent.

Am avut si amplificatoare mult mai mici si tot aceeasi problema o aveam. Am avut si un kenwood kac 629s 350w maximi, si un singur difuzor de 200 rms. Acum e vorba de altceva mai puternic si face cam la fel. Problema sa fie de la alternator ? Totusi nu stiu de ce nu a functionat condensatorul cand l-am montat pe masina, nu pornea.

Editat de Andrew91
Link spre comentariu

Un coleg a ajuns cu masina in service dupa ce si-a pus amplificator, si asta dupa ce a gasit-o de vreo 3-4 ori cu numai 5-6V pe acumulator.

Nu inteleg ce va tot trebuie atitia wati intr-o masina. 

Si mie imi place sa ascult muzica la o calitate inalta si am echipamente calitative acasa dar in masina ma descurc foarte bine cu echiparea stock.

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Acum 20 minute, sesebe a spus:

Nu inteleg ce va tot trebuie atitia ati intr-o masina. 

 

Era un meme... Auzi o bataie ciudata la motor, dar mai ai de asteptat pana la salariu? Dai muzica mai tare si s-a reparat masina.

Link spre comentariu

Si eu prefer dotarea standard, culmea chiar si la Logan, prefer sa ascult la o intensitate mai scazuta unde e mai multa dinamica.

 

1 hour ago, Andrew91 said:

Acum e vorba de altceva mai puternic...

Tocmai ca NU e mai puternic, asta am incercat sa lamuresc in postarea anterioara ( si asta zicea si @Mihai85 ).

Daca acel kenwood chiar era capabil de cei 350W atunci cel mai probabil era mai puternic decat asta.

Intelegi ce jucarie de amplificator ai?

Ti s-au sugerat o serie intreaga de verificari, pe care din ele le-ai facut si ce rezultate ai obtinut?

Nici macar nu-ti trebui un multimetru pentru anumite lucruri.

 

Spre exemplu pornesti amplificatorul la volum mediu sau ridicat ( oriunde efectul ala de reducere a luminii este mai pregnant ) iei un bec de far sau de semnalizare sau de care o fi, il alimentezi direct din borna de plus a alternatorului si de pe carcasa lui, daca si becul ala scade in luminozitate in ritm cu muzica atunci ai lamurit ca alternatorul e problema, nu poate sustine consumul solicitat de amplificator. Daca in schimb direct pe borna alternatorului becul ramane relativ constant atunci problema este la instalatie, ceva contacte imperfecte fie la borna de la alternator, fie la bornele acumulatorului, ori la legatura de masa la sasiu...

 

Poti masura si curentul consumat de amplificator ca sa fii sigur ca nu depasesti capacitatea alternatorului la relanti.

Inseriezi plusul de forta al alimentarii amplificatorului cu o rezistenta de valoare ohmica mica si putere mare ( un shunt de ceva zeci de A e perfect daca ai ), poti pune mai multe rezistente de putere in paralel pentru a obtine shuntul necesar. Ceva intre 5 si 10m Ohm la cateva zeci de W ar trebui sa ajunga. Inseriezi shuntul ala cu plusul de alimentare al amplificatorului si pornesti la volum ridicat apoi iei un multimetru setat pe scala mica ( sute de mV daca nu e cu autoscalare ) si masori la bornele shuntului ala, tensiunea gasita acolo o imparti la valoarea cunoscuta a shuntului in ohm si afli cam ce curent trage ampliful din instalatie, apoi cauti tabelul alternatorului pe care il ai si unde se specifica ce capacitate are el la relanti, si vei sti daca ce ai masurat o depaseste sau nu, si daca o depaseste atunci daca vrei neaparat vaci multe la relanti atunci n-ai de ales si inlocuiesti alternatorul cu altul mai puternic. 

Daca ai sa constati ca nu se depaseste capacitatea atunci cauti problema tot la instalatie, ori eventual demontezi si verifici alternatorul de ce ti-am zis deja intr-o postare de acum ceva zile.

Sa stii ca nu exista componenta magina ce rezolva problema asta, adica nu pui o butelie din aia di display si gata, poti sa tragi muuuuulte sute de W din instalatie.

Cine crede in gogosile servite pe site-urile ce vand conzii aia, e cel putin naiv.

Rezolvarea pentru puteri mari sau foarte mari vine scump si mult mai complicat ( vezi ce spunea @d2134  mai sus ).

Link spre comentariu
Acum 53 minute, Marian a spus:

Si eu prefer dotarea standard, culmea chiar si la Logan, prefer sa ascult la o intensitate mai scazuta unde e mai multa dinamica.

 

Tocmai ca NU e mai puternic, asta am incercat sa lamuresc in postarea anterioara ( si asta zicea si @Mihai85 ).

Daca acel kenwood chiar era capabil de cei 350W atunci cel mai probabil era mai puternic decat asta.

Intelegi ce jucarie de amplificator ai?

Ti s-au sugerat o serie intreaga de verificari, pe care din ele le-ai facut si ce rezultate ai obtinut?

Nici macar nu-ti trebui un multimetru pentru anumite lucruri.

 

Spre exemplu pornesti amplificatorul la volum mediu sau ridicat ( oriunde efectul ala de reducere a luminii este mai pregnant ) iei un bec de far sau de semnalizare sau de care o fi, il alimentezi direct din borna de plus a alternatorului si de pe carcasa lui, daca si becul ala scade in luminozitate in ritm cu muzica atunci ai lamurit ca alternatorul e problema, nu poate sustine consumul solicitat de amplificator. Daca in schimb direct pe borna alternatorului becul ramane relativ constant atunci problema este la instalatie, ceva contacte imperfecte fie la borna de la alternator, fie la bornele acumulatorului, ori la legatura de masa la sasiu...

 

Poti masura si curentul consumat de amplificator ca sa fii sigur ca nu depasesti capacitatea alternatorului la relanti.

Inseriezi plusul de forta al alimentarii amplificatorului cu o rezistenta de valoare ohmica mica si putere mare ( un shunt de ceva zeci de A e perfect daca ai ), poti pune mai multe rezistente de putere in paralel pentru a obtine shuntul necesar. Ceva intre 5 si 10m Ohm la cateva zeci de W ar trebui sa ajunga. Inseriezi shuntul ala cu plusul de alimentare al amplificatorului si pornesti la volum ridicat apoi iei un multimetru setat pe scala mica ( sute de mV daca nu e cu autoscalare ) si masori la bornele shuntului ala, tensiunea gasita acolo o imparti la valoarea cunoscuta a shuntului in ohm si afli cam ce curent trage ampliful din instalatie, apoi cauti tabelul alternatorului pe care il ai si unde se specifica ce capacitate are el la relanti, si vei sti daca ce ai masurat o depaseste sau nu, si daca o depaseste atunci daca vrei neaparat vaci multe la relanti atunci n-ai de ales si inlocuiesti alternatorul cu altul mai puternic. 

Daca ai sa constati ca nu se depaseste capacitatea atunci cauti problema tot la instalatie, ori eventual demontezi si verifici alternatorul de ce ti-am zis deja intr-o postare de acum ceva zile.

Sa stii ca nu exista componenta magina ce rezolva problema asta, adica nu pui o butelie din aia di display si gata, poti sa tragi muuuuulte sute de W din instalatie.

Cine crede in gogosile servite pe site-urile ce vand conzii aia, e cel putin naiv.

Rezolvarea pentru puteri mari sau foarte mari vine scump si mult mai complicat ( vezi ce spunea @d2134  mai sus ).

Am sa fac niste verificari sa vad care e treaba. Multumesc de sfaturi.

Link spre comentariu

Topic deschis la vrajeala si in bataie de joc.

I s-au cerut IT-ului diverse masuratori si cateva indicatii, raspuns zero. N-a raspuns nici macar ce masina are.

O tine pe a lui ca nu-i porneste condensatorul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări