Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autostrăzi


Postări Recomandate

La 24.01.2020 la 12:21, Ion_Bumbu a spus:

"Nu avem autostrazi pentru ca nu avem nevoie de ele!

Romania are nevoie de drumuri expres."

 

Citat dintr`un discurs al unui Ministru al Transporturilor de acu vreo 20 de ani.

Asa s`a gindit de pe la inceput, asa se continua.

Esentiale sint Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Constanta, restul da`i in spume, sa nu zic in p... noastra!

Asta e gindirea, traiectoria si drumul nostru inainte.

Nu sunt in stare sa termine pardon sa dea spre licitatie/ studii fezabilitate si alte studii ciudate ultimii 11 km Lugoj-Deva......

Link spre comentariu

Ce a facut Mandachi este o chestie simbolica si trebui tratata ca atare, un mod mai putin obisnuit de a protesta fata de lipsa infrastructurii ( de orice fel pana la urma ) din Moldova.

 

Nu avem autostrazi pentru ca nu exista vointa politica.

Nici macar lipsa banilor nu poate fi invocata, Cretu venise anul trecut cu propuneri de finantare nerambursabila, insa s-a refuzat politicos pe motiv de pepepeu.

Este evident ca fondurile Europene nu mai pot fi fraudate la fel de usor ( mai ales de la aparitia Parchetului European ) cum poate s-a facut in trecut, si o investitie fara spagi n-are nici un fel de farmec sau rost.

PPP poate fi usor transformat intr-o afacere in familie sau cunostinte, iar banul contribuabilului Roman e mult mai usor de sifonat asa.

Numai ca asa nu prea sunt bani, pentru ca sunt necesari achizitiilor cu dedicatie, parandaraturilor si populismelor, investitiile duca-se.

Cu totii din politica stiu ca investitia in infrastructura ( in special rutiera ) aduca dupa sine un lant de alte investitii ( fie ele publice ori private ), dar nu le pasa decat de propriul buzunar si de ceea ce se poate ciordi pe termen scurt, niciunul nu-l vad cu ceva viziune, sau daca apare vreunul este rapid suprimat de gloata de fomisti.

Si chestia asta se poate observa in multe domenii, avem o gramada de exemple in care atunci cand unul risca sa afecteze interesele unui grup bine organizat, era atacat in haita.

Politicienii nu fac decat sa oglindeasca societatea din care provin.

 

 

 

Link spre comentariu

Se lauda dezvoltarea si "investiitile" din vest. Ii duc vestici in spinare pe lenesii sudisti sau moldoveni, asa ni se zice de cei care simt ca da mandria pe dinafara din ei.

 

Sa va zic eu de ce investitii in vest si nu pe directia Ghimpati-Alexandria, sau Iasi-Galati (cu toate ca asta ar fi o axa de la Dunare/Marea Neagra).

 

Pai, poarta de intrare in tara este prin vest. Ca pe acolo intra tirurile de marfa, ca nu cred ca vine garla de marfa din Bucovina catre Brasov. Este evident pentru orice guvern ca interesul este, mai ales cand n-ai de unde pentru tot ce vrei sa faci, sa construiesti acolo unde se fac bani (import-export).

 

Am zis guvernul, ca este simplist sa crezi ca judetul respectiv plateste exclusiv pentru autostrada de-l traverseaza. Asa ca uite ca sudistii si moldovenii lenesi platesc sa se construiasca autostrazi la Transilvania separatista. Unde dai, si unde crapa!

 

@GEO 53 BN, pai atunci nu spune ca o suma investita simbolic reprezinta o referinta de capabilitate de constructie sau fezabilitate sau chiar masura de cost. Pentru ca nu este! Cu 4500 euro nici macar nu mobilizezi un compactor la poarta santierului. Sper ca stii ce-i aia mobilizare/demobilizare intr-un santier. "E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune" sau e usor sa formulezi o opinie cand nu stii despre ce e vorba sau iti lipsesc detaliile.

 

Nu exclud furtul/frauda ca motiv principal al lipsei investitiilor reale, insa de furat se fura si prin alte locuri.

 

De 40 de ani (da, de 40), an de an se formeaza o baltoaca in mijlocul unui trotuar pe un bulevard destul de cunoscut din urbea natala. La fiecare 3-4 ani se niveleaza si se asfalteaza. Nimeni nu realizeaza, de 40 de ani de cand stiu eu situatia, ca doar compactand pietris si niveland cu asfalt nu va impiedica definitiv tasarea solului. Si iar umplu groapa, si iar asfalteaza, samd. Banuiesc ca tot un parerolog de forum isi da cu parerea ce sa faca, ca toti suntem si ingineri, si arhitecti, si IT-sti si politicieni, etc pe forumuri, intre 2 seminte si un paharel de suc TEC. Parerea unui specialist in studii geotehnice banuiesc ca este superflua, si ar atenta la bugetul primariei.

Editat de Thunderer
Link spre comentariu
Acum 5 minute, Ion_Bumbu a spus:

De citi ani pling aia de la Dacia pentru o autostrada deoarece le limiteaza fluxul de productie?

Si, fix pix, Bucuresti-Brasov e de baza!

Hmmm, deci la fiecare metru de autostrada trebuie un compactor?

 

 

Momentan Daciile produse la Pitești se cară la greu pe calea ferată, o groază de trenuri pleacă zilnic de acolo, am văzut personal.

Link spre comentariu

Daaa, ca asa de moderne sunt liniile noastre de cai ferate incat trenuzile reusesc zilnic recorduri negative de viteza, alearga atat de tare incat hotii au timp berechet sa ciordeasca din mers ce doresc. Pe principiul pleci azi si ajungi saptaluna aviatoare...

 

Asta e propaganda si fofilare.

Stim noi cine pur si simplu NU a vrut sa faca autostrada asta, sunt niste dedesubturi la aia Comarnic-Brasov ce trebuiesc satisfacute cu orice pret.

Renaul? Duca-se naibii daca nu le convine, sa-si faca singuri autostrada daca vor profit mai mare.

Suna deplasat? Pai nu e, e pura realitate.

Link spre comentariu

Mariane, eu am arătat varianta care au gasit-o cei de la Dacia pentru transportul producției. N-am spus că acea autostradă nu e necesară. 

Până la urmă, faptul că și căile ferate sunt varză e o altă mare problemă, la fel de spinoasă ca lipsa autostrăzilor. 

Un transport feroviar bine pus la punct e mai rentabil decât cel rutier, asta nimeni n-o poate contesta. 

Repet, avem nevoie și de autostrăzi în egală măsură, cele două variante de transport nu se exclud reciproc. 

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 5 ore, +_Florin_+ a spus:

Momentan Daciile produse la Pitești se cară la greu pe calea ferată, o groază de trenuri pleacă zilnic de acolo, am văzut personal.

Problema este siguranta si lipsa de flexibilitate cu trenul de aia se pling cei de la Dacia.

Este valabil daca duci un vapor de masini la export, sa le imparti la dealeri...mai greu asa.

Cu trailerul duc masina direct in curtea dealarului, cu trenul ai inca macar o descarcare incarcare si un transport auto, aia e inca o problema si efectiv anuleaza avantajul costului cu transportul pe cale ferata.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, Marian a spus:

Daaa, ca asa de moderne sunt liniile noastre de cai ferate incat trenuzile reusesc zilnic recorduri negative de viteza, alearga atat de tare incat hotii au timp berechet sa ciordeasca din mers ce doresc. Pe principiul pleci azi si ajungi saptaluna aviatoare...[...]

 

 

Clipboard01.jpg

 

 

 

 

Clipboard02.jpg

 

 

 

Clipboard03.jpg

 

 

 

Clipboard05.jpg

 

 

 

Clipboard04.jpg

 

 

 

Clipboard06.jpg

 

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Uita-te la prima analiza .. In extremitatea dreapta se afla tarile in care costurile (investitiile) sunt mari, in extremitatea stanga sunt cele in care costurile sunt mici, sus sunt cele in care performantele (calitatea serviciului de transport) sunt foarte bune iar in cele din partea de jos performanele sunt slabe.

Linia oblica punctata reprezinta aproximativ media normala a raportului performanta/cost in UE si observa ca este urcatoare, adica odata cu cresterea performantei (calitatii) cresc si costurile (dupa cum stim cu totii ca ar trebui sa se intample in conditii normale). Banda albastra centrata pe aceasta linie punctata reprezinta "marja" si zona rezonabila de variatie a acestui raport performanta/cost in EU, reprezinta "normalitatea".

 

Tot ce se afla dedesubtul benzii nu realizeaza nivelul de performanta (calitate) pentru banii cheltuiti (adica cheltuiesc foarte ineficient banii!) iar ce este deasupra benzii sunt tarile in care banii sunt cheltuiti cu rezultate foarte bune, sunt foarte eficient cheltuiti, ... in stanga jos fiind dezastrul, adica cei carora nu le pasa de transportul feroviar!

 

Clipboard01.jpg

 

 

Uita-te apoi la a doua analiza de mai sus, care arata raportul dintre investitiile in infrastructura rutiera si cele in infrastructura  de cale ferata.

Ro are un raport ce ajunge chiar si la 95% / 5% in favoarea celei rutiere (la extremitati - deci mult in afara "normalului" sau mediei - sunt taman liniile galbene!) deci ar fi trebuit sa avem azi autostrazi "beton" de vreme ce li s-a acordat o asa de maaaare prioritate la cheltuirea banilor! Le avem?

Adica Ro este din nou pe campii...

 

Restul de mai sus, sunt consecintele!

 

=====================

 

Isi mai aminteste cineva de grevele CFR din anii '90 incheiate mai mereu din patriotism romanesc taman cu mituiri  cresteri salariale incat se ajunsese ca cel mai prapadit angajat CFR care dadea cu ciocanu-n roti sa aiba salariu mai mare decat aveam eu ca inginer in productia privata de calculatoare taman cand calculatoarele erau pe val in Ro? Si ca rezultat,  buluceala de atunci la angajarile la CFR, cu pile, cu shpagi, etc.?

[treaba cu salariul am aflat-o  chiar din gura unui  angajat de'a atunci care dadea cu ciocanu-n roti si se mira si el cum drac' de-i dadea CFR-ul asa salariu pentru asa munca, si zicea atunci chiar el ca "in halul asta o sa se duca dracului CeFeRe-ul"!]

 

Da' de marii lideri de sindicat din CFR care stiau foarte bine de situatia CFR si inclusiv de capusarea si praduiala CFR sustinuta politic dar grevele le terminau de obicei cu cresteri salariale, iar apoi din intamplare unii lideri de sindicate din CFR  au fost recompensati au ajuns si s-au ratacit prin partide, ca ministri si chiar ca prim ministri prin guverne, isi mai aminteste cineva?

 

Heeeei... privind acum graficele de mai sus, putem vedea ca din mare patriotism, cu greve cetateanul muncitor isi tragea pa persoana fizica salarii din ce in ce mai babane din CFR  in timp ce CFR-ul se afla de fapt in cadere libera, la fel cum si altii mai de sus isi trageau din CFR "pa persoana fizica" sau pentru Partid in timp ce tot cetateanul era fericit putand circula cu CFR-ul fara bilet si doar cu o mica shpaga data nashului pentru ca la fiecare sfarsit de luna in statistici sa rezulte ca-s o groaza de linii CFR inutile si care ar trebui inchise! 

 

Iar rezultatul dovedeste faptul ca intradevar daca suntem toti romani patrioti uniti in scopurile personale si-n simtiri, putem reusi sa facem distrugem orice! 

 

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
La 30.01.2020 la 11:04, Marian a spus:

Daaa, ca asa de moderne sunt liniile noastre de cai ferate incat trenuzile reusesc zilnic recorduri negative de viteza, alearga atat de tare incat hotii au timp berechet sa ciordeasca din mers ce doresc.

Buna

Exact,experienta proprie....

Masini ajunse la destinatie fara baterii,fara alte subansamble.

Sunt "specialisti" unii in asa ceva.

Spor

Alex  

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări